Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z licznikiem VDO


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakiś czas temu po tankowaniu do pełna (do odbicia) wskazówka wyszła poza skalę (akurat to mnie nie zdziwiło, zawsze tak się robiło) ale tym razem trochę więcej jak zwykle. Po przejechaniu ok 40 km jak już miała zejść na kreskę 1/1 wskoczyła znowu do góry o jakieś 2 może 3 mm. Efekt jest taki, że rezerwa zapala się przy 1/4 baku, a po wyłączeniu zapłonu wskazówka opada maksymalnie do stanu pomiędzy dwoma czerwonymi kreskami. Jak to możliwe, że komputer wszystko pokazuje jak wcześniej (zasięg na pełnym baku, spalanie itp) a wskazówka się przestawiła?

IMG_20180702_093013.jpg

IMG_20180702_092942.jpg

Opublikowano (edytowane)

Po zmianie FIS musiała być źle osadzona. Od temperatury też jest źle osadzona.

Edytowane przez Fazii
Opublikowano

Ale ja nie wymieniłem licznika wczoraj, mam go już od ponad pół roku i cały czas dobrze pokazywał, dopiero tydzień temu z tym się wywaliło..

Opublikowano

A wsadu nie zmianialeś?

Opublikowano (edytowane)

Był zmieniany bo to licznik z angola, wszystko chodziło jak należy, tylko teraz mam ten problem ze wskazówką poziomu paliwa. Niby z temperatury też mi się troszkę przesunęła, ale jest to praktycznie nie zauważalne ( zamiast na środku linii 90C jest z prawej strony). Robiąc test zegarów vagiem powinno się to skorygować? Czym to może być w ogóle związane że podczas jazdy wskazówka mi się przestawiła? 

Edytowane przez Langista
Opublikowano

test zegarów nie skoryguje tego , a gdzie ląduje wtedy wskazówka??

Opublikowano

Nie robiłem jeszcze testów, ale tak jak na zdjęciu, po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki zatrzymuje się pomiędzy dwoma czerwonymi liniami z rezerwy, czyli przestawiło się mechanicznie, ale jak? Tego nie rozumiem.. 

Opublikowano

Trzeba rozebrać i sprawdzić.  Może sama tarcza minimalnie opadła.

Opublikowano

To nie pokazywało by źle na wszystkich zegarach? Wydaje mi się że to jest wszystko na jednym blacie.. też myślałem nad opcją że mogła się tarcza przesunąć, ale musiałaby się faktycznie przesunąć w lewo, nie opaść w dół. W przyszłym tygodniu to rozbiorę i zobacze, co tam się odwaliło.

Opublikowano

Rozebrałem licznik, po oględzinach każdej ze wskazówek, okazało się że wskazówka od poziomu paliwa się mechanicznie przestawiła, ma jeden taki punkt, przy którym przeskakuje, przestawiłem to z powrotem i zobaczę czy znowu mi to wróci. Jak na razie jest ok, po wyłączeniu zapłonu spada minimalnie poniżej czerwonej kropki. Przy okazji dowiedziałem się, że tablice mam z A6 C5 :D

Opublikowano

w każdym jest tak opisane na nich ;)

Opublikowano

O widzisz, to teraz już wiem. Jeżeli problem się powtórzy, to czeka mnie wymiana silniczka? Nie słyszałem w sumie jeszcze żeby komuś się przestawiały wskazówki.. Nie w tym liczniku..

Opublikowano

Problem powrócił po przejechaniu kilku km.. gdzie według Was może być przyczyna?

Opublikowano

Podbijam.. ktoś wie co może być przyczyną? Walnięty licznik? Komputer pokazuje prawidłowy zasięg, więc odpada opcja zaciętego  pływaka, z resztą gdyby tylko pływak był zacięty to po wyłączeniu zapłonu wskazówka opadała by na sam dół, a tak nie jest.

Opublikowano

może sam silniczek dogorywa 

Opublikowano

Podczas robienia testu zegarów, kiedy stały na środku, ustawiłem ręcznie wskazówkę w połowie i jak na razie nie przestawiła się z powrotem. Zauważyłem też, że każdą wskazówką mogę obracać do pewnego momentu i ma blokadę mechaniczną, tą od paliwa mogłem obracać bez końca.. do tego przy testach zegarów jak przechodziła przez poziom rezerwy to go przeskakiwała. Teraz normalnie się wznosi i opada, ciekawe na jak długo.. zajmuje się ktoś w ogóle wymianą takich silniczków?

Opublikowano (edytowane)

To żaden problem wymiana takiego silniczka - 4 luty i out

Edytowane przez Banan
Opublikowano

Jakąś firmę polecasz, czy wszystko jedno jaki się wmontuje?

Opublikowano

Z dawcy jakiegos najłatwiej - przypomnij sie po 4 sierpnia bedę w domu to coś znajdę i moge ci podesłać

Opublikowano
W dniu 27.07.2018 o 12:23, Langista napisał:

Podczas robienia testu zegarów, kiedy stały na środku, ustawiłem ręcznie wskazówkę w połowie i jak na razie nie przestawiła się z powrotem. Zauważyłem też, że każdą wskazówką mogę obracać do pewnego momentu i ma blokadę mechaniczną, tą od paliwa mogłem obracać bez końca.. do tego przy testach zegarów jak przechodziła przez poziom rezerwy to go przeskakiwała. Teraz normalnie się wznosi i opada, ciekawe na jak długo.. zajmuje się ktoś w ogóle wymianą takich silniczków?

Możesz podesłać to Ci ogarnę jak nie czujesz się na siłach ale myślę, że dał byś radę , filozofii nie ma. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...