Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nowy akumulator się rozładował


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam
kupiłem ok 4 miesiecy temu akumulator centry(nowy) wczoraj samochod nie chcial mi zapalic (po 2 dniowym postoju), akumulator rozładowany, naładowałem i dziś rano sprawdzałem vagiem i w stanie spoczynku ma ok 12v, jak odpale skacze od ok 13.8-14, czy to sa dobre wyniki ?
dlaczego akumulator mogl sie rozladowac ? raczej nic nie bylo wlaczone typu swiatelka, radio itd
ps. samochod jezdzony zazwczaj na krotkich odcinkach do paru km po miescie

 

edit:

 

byłem tam gdzie kupiłem akumulator, pokazuje 12,6 - powiedzieli ze dobrze
sprawdzali ładowanie alternatora i skacze, jak wlaczam dmuchawe itd to 
spada do ok 13 i mowił zeby wymienic regulator napiecia - dobrze gada ?:)
Opublikowano

Jak spada do 13 to dobrze gada-prawidłowe napięcie ładowania to ok 14.4.  13 to bardzo słaby wynik

Opublikowano

Silnik masz taki jak ja, też miałem problem z małym napięciem ładowania - przyczyną nie był ani alternator ani akumulator.

Puściłem dodatkowy przewód z alternatora bezpośrednio do akumulatora, bo oryginalnie idzie przez rozrusznik i dodatkowe łączenie które tam jest powodowało spadek napięcia.  Spróbuj zmierzyć napięcie bezpośrednio na alternatorze. Jak będzie ok, dodatkowy przewód powinien załatwić temat.

Akumulator mógł się rozładowac również przez to, że np. nie wyjąłeś kluczyka ze stacyjki. Kluczyk w stacyjce - elektronika nie wchodzi w stan uśpienia i ciągnie całkiem sporo prądu, o czym przekonałem się, bo nie wyciągam kluczyka w garażu :)

Opublikowano

Skoro pod obciążeniem spada do 13 to regulator nie jest w najlepszej kondycji-koszt nie jest straszny a w okresie wyjazdów wakacyjnych może narobić poważnego kłopotu w trasie....Radziłbym Ci go wytargać z Altka i zobaczyć w jakim stanie s ą szczotki

Opublikowano
11 godzin temu, Marcin Pakuła napisał:

Puściłem dodatkowy przewód z alternatora bezpośrednio do akumulatora, bo oryginalnie idzie przez rozrusznik i dodatkowe łączenie które tam jest powodowało spadek napięcia.  Spróbuj zmierzyć napięcie bezpośrednio na alternatorze. Jak będzie ok, dodatkowy przewód powinien załatwić temat.

Dobrze gadasz z tym przewodem

 

 

Żaden regulator nie pieprzcie głupot jak nie zostało to sprawdzone.

Żeby pierdzielić że to regulator to najpierw trzeba zrobić na nim  pomiar  i to najlepiej pod obciążeniem..

Jedziesz do mechanika (chyba ze alternator masz na wierzchu to i sam dasz radę)mierzysz napięcie na regulatorze a później na akumulatorze potem obciążasz pracujący silnik na maxa klima radiem światłami i innymi pierdołami i znowu robisz pomiar na regulatorze a później na akumulatorze jak jest spadek większy niż pół volta na kablu to kabel do wymiany.

Już takich kilku wymieniaczy wymieniło mi dwa razy ori regulator h8j nie mechanicy żeby bez sprawdzenie odrazu stawiać na regulator i wymienić......

 

Tak poza tym to regulatory w AUDi nie wszystkie  ale  zdarzają się że mają kompensację temperaturową oznacza to się tym że jak silnik a właściwie regulator jest zimny to ma napięcie 14V  jak się rozgrzeje to spada do 13.4V - 13,6V  (pod obciążeniem i bez takie same) i wcale nie oznacza to że jest słaby regulator on po prostu ma tak działać

Natomiast jeśli Ci się rozładowuje akumulator w tak krótkim czasie to jakiś odbiornik nie usypia się i nawet co dzień jak będziesz ładować to nic nie zmieni. 

Musisz zrobić pomiary  pierwsze co rozładowuje Ci aku  a drugi to pomiar napięcia na regulatorze i na aku...

Opublikowano
4 godziny temu, Robero321 napisał:

Dobrze gadasz z tym przewodem

 

 

Żaden regulator nie pieprzcie głupot jak nie zostało to sprawdzone.

Żeby pierdzielić że to regulator to najpierw trzeba zrobić na nim  pomiar  i to najlepiej pod obciążeniem..

Jedziesz do mechanika (chyba ze alternator masz na wierzchu to i sam dasz radę)mierzysz napięcie na regulatorze a później na akumulatorze potem obciążasz pracujący silnik na maxa klima radiem światłami i innymi pierdołami i znowu robisz pomiar na regulatorze a później na akumulatorze jak jest spadek większy niż pół volta na kablu to kabel do wymiany.

Już takich kilku wymieniaczy wymieniło mi dwa razy ori regulator h8j nie mechanicy żeby bez sprawdzenie odrazu stawiać na regulator i wymienić......

 

Tak poza tym to regulatory w AUDi nie wszystkie  ale  zdarzają się że mają kompensację temperaturową oznacza to się tym że jak silnik a właściwie regulator jest zimny to ma napięcie 14V  jak się rozgrzeje to spada do 13.4V - 13,6V  (pod obciążeniem i bez takie same) i wcale nie oznacza to że jest słaby regulator on po prostu ma tak działać

Natomiast jeśli Ci się rozładowuje akumulator w tak krótkim czasie to jakiś odbiornik nie usypia się i nawet co dzień jak będziesz ładować to nic nie zmieni. 

Musisz zrobić pomiary  pierwsze co rozładowuje Ci aku  a drugi to pomiar napięcia na regulatorze i na aku...

Nikt nie pieprzy głupot tylko daje rady

Mowa była o sprawdzeniu regulatora

I tak wyjdzie na to że to regulator...

Opublikowano

Skoro pod obciążeniem spada do 13 to regulator nie jest w najlepszej kondycji

 

Skoro spada to znaczy ze jest w słabej kondycji ????     BZDURA      może być w idealnej kondycji.      Trzeba go pomierzyć bez tego to tylko dywagacje.

Samo wyjęcie regulatora  z altka też nie da Ci żadnego wyniku poza sprawdzeniem szczotek.... a już na pewno nie do tego w jakim stanie znajduje się sam regulator.

 

TYLKO POMIAR 

Bez obciążenia i z obciążeniem  na samym regulatorze da pogląd w jakim stanie znajduje się regulator

a jak doda się do tego tez pomiar na aku można będzie ocenić czy i kabel daje ciała co dzieje się bardzo bardzo często ale większości pseudo mechanikom nie chce się zrobić rzetelnych pomiarów na regulatorze - robią tylko na aku a to żaden wiarygodny pomiar.

Opublikowano

12v w stanie spoczynku to on się już na złom nadaje.

Wyciągnij altka i daj na maszyne do sprawdzenia.

Opublikowano

To jest ciekawe ze jak jest włączony rano to pokazuje ok 13,8-13.9, (na właczonych swiatlach i dmuchawie) a jak pojezdze troche to pokazuje ok 13,5, a rano wraca do 13,8

co to moze oznaczac? tak ma byc ?

Opublikowano

U mnie taki objaw był przez regulator, zimny ok, rozgrzany spadało na 13.5v.

Opublikowano
Godzinę temu, tomek899 napisał:

To jest ciekawe ze jak jest włączony rano to pokazuje ok 13,8-13.9, (na właczonych swiatlach i dmuchawie) a jak pojezdze troche to pokazuje ok 13,5, a rano wraca do 13,8

co to moze oznaczac? tak ma byc ?

A ja napiszę inaczej - tak ma być :) Masz regulator z kompensacją temperaturową - im wyższa temperatura otoczenia, tym mniejsze powinno być napięcie ładowania akumulatora. Oczywiście możesz wymienić na inny regulator bez kompensacji, ale jak włożysz oryginał boscha (wg etki) to efekt będzie taki sam.

Wg mnie masz za duży nieco spadek na kablach, powinno być po uruchomieniu około 14 - 14.1, tyle mam ja (wcześniej miałem nawet niższe niż u Ciebie), po dołożeniu dodatkowego przewodu bezpośrednio z alternatora do akumulatora. Po dłuższej jeździe komputer u mnie pokazuje 13,7. 

A jak inni się upierają, że to regulator, to ja mam nowego, niemontowanego, boscha na sprzedaż - bo też na początku chciałem u siebie wymienić :) 

Opublikowano
45 minut temu, mszark napisał:

U mnie taki objaw był przez regulator, zimny ok, rozgrzany spadało na 13.5v.

regulator wymieniony

Opublikowano
Godzinę temu, tomek899 napisał:

regulator wymieniony

wymieniony i co?? pomogło???

Opublikowano

wczoraj wieczorem sprawdzałem na zimnym akumulator pokazywał 12,4, dziś rano pokazuje 12,1

jak go odpaliłem, włączyłem swiatła pokazywało ok 13,9, wyłączyłem go, akumulator pokazuje juz 12,2

(regulator wymieniony )

głupieje powoli

aaa wczoraj po jezdzie na odpalonym pokazywał 13,4 na włączonych światłach

 

Opublikowano

Jak jesteś z TK to mogę Ci go pojutrze rano sprawdzić o 8 przyrządami bo jutro ciężko będzie wyskoczyć w godzinach pracy z Polikliniki.

Opublikowano

obecnie wawa, ale dzięki za pomoc

Opublikowano
W dniu 24.07.2018 o 08:33, tomek899 napisał:

U mnie taki objaw był przez regulator, zimny ok, rozgrzany spadało na 13.5v.

i tak ma być regulatory posiadają kompensacje temperaturową co oznacza że jak jest rozgrzany to nie będzie trzymał 14V tylko trochę mniej jak zimny to 14 i więcej..

Opublikowano

Dalej nie sprawdziłeś ile prądu bierze w samochód w stanie spoczynku. Zacznij od pomiaru bo coś może nie przejść w stan uśpienia i ciągnie prąd. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...