tomek899 Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 witam kupiłem ok 4 miesiecy temu akumulator centry(nowy) wczoraj samochod nie chcial mi zapalic (po 2 dniowym postoju), akumulator rozładowany, naładowałem i dziś rano sprawdzałem vagiem i w stanie spoczynku ma ok 12v, jak odpale skacze od ok 13.8-14, czy to sa dobre wyniki ? dlaczego akumulator mogl sie rozladowac ? raczej nic nie bylo wlaczone typu swiatelka, radio itd ps. samochod jezdzony zazwczaj na krotkich odcinkach do paru km po miescie edit: byłem tam gdzie kupiłem akumulator, pokazuje 12,6 - powiedzieli ze dobrze sprawdzali ładowanie alternatora i skacze, jak wlaczam dmuchawe itd to spada do ok 13 i mowił zeby wymienic regulator napiecia - dobrze gada ?:)
sitar Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 Jak spada do 13 to dobrze gada-prawidłowe napięcie ładowania to ok 14.4. 13 to bardzo słaby wynik
Marcin Pakuła Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 Silnik masz taki jak ja, też miałem problem z małym napięciem ładowania - przyczyną nie był ani alternator ani akumulator. Puściłem dodatkowy przewód z alternatora bezpośrednio do akumulatora, bo oryginalnie idzie przez rozrusznik i dodatkowe łączenie które tam jest powodowało spadek napięcia. Spróbuj zmierzyć napięcie bezpośrednio na alternatorze. Jak będzie ok, dodatkowy przewód powinien załatwić temat. Akumulator mógł się rozładowac również przez to, że np. nie wyjąłeś kluczyka ze stacyjki. Kluczyk w stacyjce - elektronika nie wchodzi w stan uśpienia i ciągnie całkiem sporo prądu, o czym przekonałem się, bo nie wyciągam kluczyka w garażu
sitar Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 Skoro pod obciążeniem spada do 13 to regulator nie jest w najlepszej kondycji-koszt nie jest straszny a w okresie wyjazdów wakacyjnych może narobić poważnego kłopotu w trasie....Radziłbym Ci go wytargać z Altka i zobaczyć w jakim stanie s ą szczotki
Robero321 Opublikowano 12 Lipca 2018 Opublikowano 12 Lipca 2018 11 godzin temu, Marcin Pakuła napisał: Puściłem dodatkowy przewód z alternatora bezpośrednio do akumulatora, bo oryginalnie idzie przez rozrusznik i dodatkowe łączenie które tam jest powodowało spadek napięcia. Spróbuj zmierzyć napięcie bezpośrednio na alternatorze. Jak będzie ok, dodatkowy przewód powinien załatwić temat. Dobrze gadasz z tym przewodem Żaden regulator nie pieprzcie głupot jak nie zostało to sprawdzone. Żeby pierdzielić że to regulator to najpierw trzeba zrobić na nim pomiar i to najlepiej pod obciążeniem.. Jedziesz do mechanika (chyba ze alternator masz na wierzchu to i sam dasz radę)mierzysz napięcie na regulatorze a później na akumulatorze potem obciążasz pracujący silnik na maxa klima radiem światłami i innymi pierdołami i znowu robisz pomiar na regulatorze a później na akumulatorze jak jest spadek większy niż pół volta na kablu to kabel do wymiany. Już takich kilku wymieniaczy wymieniło mi dwa razy ori regulator h8j nie mechanicy żeby bez sprawdzenie odrazu stawiać na regulator i wymienić...... Tak poza tym to regulatory w AUDi nie wszystkie ale zdarzają się że mają kompensację temperaturową oznacza to się tym że jak silnik a właściwie regulator jest zimny to ma napięcie 14V jak się rozgrzeje to spada do 13.4V - 13,6V (pod obciążeniem i bez takie same) i wcale nie oznacza to że jest słaby regulator on po prostu ma tak działać Natomiast jeśli Ci się rozładowuje akumulator w tak krótkim czasie to jakiś odbiornik nie usypia się i nawet co dzień jak będziesz ładować to nic nie zmieni. Musisz zrobić pomiary pierwsze co rozładowuje Ci aku a drugi to pomiar napięcia na regulatorze i na aku...
sitar Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 4 godziny temu, Robero321 napisał: Dobrze gadasz z tym przewodem Żaden regulator nie pieprzcie głupot jak nie zostało to sprawdzone. Żeby pierdzielić że to regulator to najpierw trzeba zrobić na nim pomiar i to najlepiej pod obciążeniem.. Jedziesz do mechanika (chyba ze alternator masz na wierzchu to i sam dasz radę)mierzysz napięcie na regulatorze a później na akumulatorze potem obciążasz pracujący silnik na maxa klima radiem światłami i innymi pierdołami i znowu robisz pomiar na regulatorze a później na akumulatorze jak jest spadek większy niż pół volta na kablu to kabel do wymiany. Już takich kilku wymieniaczy wymieniło mi dwa razy ori regulator h8j nie mechanicy żeby bez sprawdzenie odrazu stawiać na regulator i wymienić...... Tak poza tym to regulatory w AUDi nie wszystkie ale zdarzają się że mają kompensację temperaturową oznacza to się tym że jak silnik a właściwie regulator jest zimny to ma napięcie 14V jak się rozgrzeje to spada do 13.4V - 13,6V (pod obciążeniem i bez takie same) i wcale nie oznacza to że jest słaby regulator on po prostu ma tak działać Natomiast jeśli Ci się rozładowuje akumulator w tak krótkim czasie to jakiś odbiornik nie usypia się i nawet co dzień jak będziesz ładować to nic nie zmieni. Musisz zrobić pomiary pierwsze co rozładowuje Ci aku a drugi to pomiar napięcia na regulatorze i na aku... Nikt nie pieprzy głupot tylko daje rady Mowa była o sprawdzeniu regulatora I tak wyjdzie na to że to regulator...
Robero321 Opublikowano 13 Lipca 2018 Opublikowano 13 Lipca 2018 Skoro pod obciążeniem spada do 13 to regulator nie jest w najlepszej kondycji Skoro spada to znaczy ze jest w słabej kondycji ???? BZDURA może być w idealnej kondycji. Trzeba go pomierzyć bez tego to tylko dywagacje. Samo wyjęcie regulatora z altka też nie da Ci żadnego wyniku poza sprawdzeniem szczotek.... a już na pewno nie do tego w jakim stanie znajduje się sam regulator. TYLKO POMIAR Bez obciążenia i z obciążeniem na samym regulatorze da pogląd w jakim stanie znajduje się regulator a jak doda się do tego tez pomiar na aku można będzie ocenić czy i kabel daje ciała co dzieje się bardzo bardzo często ale większości pseudo mechanikom nie chce się zrobić rzetelnych pomiarów na regulatorze - robią tylko na aku a to żaden wiarygodny pomiar.
GRADIENT Opublikowano 23 Lipca 2018 Opublikowano 23 Lipca 2018 12v w stanie spoczynku to on się już na złom nadaje. Wyciągnij altka i daj na maszyne do sprawdzenia.
tomek899 Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Opublikowano 24 Lipca 2018 To jest ciekawe ze jak jest włączony rano to pokazuje ok 13,8-13.9, (na właczonych swiatlach i dmuchawie) a jak pojezdze troche to pokazuje ok 13,5, a rano wraca do 13,8 co to moze oznaczac? tak ma byc ?
mszark Opublikowano 24 Lipca 2018 Opublikowano 24 Lipca 2018 U mnie taki objaw był przez regulator, zimny ok, rozgrzany spadało na 13.5v.
Marcin Pakuła Opublikowano 24 Lipca 2018 Opublikowano 24 Lipca 2018 Godzinę temu, tomek899 napisał: To jest ciekawe ze jak jest włączony rano to pokazuje ok 13,8-13.9, (na właczonych swiatlach i dmuchawie) a jak pojezdze troche to pokazuje ok 13,5, a rano wraca do 13,8 co to moze oznaczac? tak ma byc ? A ja napiszę inaczej - tak ma być Masz regulator z kompensacją temperaturową - im wyższa temperatura otoczenia, tym mniejsze powinno być napięcie ładowania akumulatora. Oczywiście możesz wymienić na inny regulator bez kompensacji, ale jak włożysz oryginał boscha (wg etki) to efekt będzie taki sam. Wg mnie masz za duży nieco spadek na kablach, powinno być po uruchomieniu około 14 - 14.1, tyle mam ja (wcześniej miałem nawet niższe niż u Ciebie), po dołożeniu dodatkowego przewodu bezpośrednio z alternatora do akumulatora. Po dłuższej jeździe komputer u mnie pokazuje 13,7. A jak inni się upierają, że to regulator, to ja mam nowego, niemontowanego, boscha na sprzedaż - bo też na początku chciałem u siebie wymienić
tomek899 Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Opublikowano 24 Lipca 2018 45 minut temu, mszark napisał: U mnie taki objaw był przez regulator, zimny ok, rozgrzany spadało na 13.5v. regulator wymieniony
Lukasz_mk2 Opublikowano 24 Lipca 2018 Opublikowano 24 Lipca 2018 Godzinę temu, tomek899 napisał: regulator wymieniony wymieniony i co?? pomogło???
tomek899 Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 wczoraj wieczorem sprawdzałem na zimnym akumulator pokazywał 12,4, dziś rano pokazuje 12,1 jak go odpaliłem, włączyłem swiatła pokazywało ok 13,9, wyłączyłem go, akumulator pokazuje juz 12,2 (regulator wymieniony ) głupieje powoli aaa wczoraj po jezdzie na odpalonym pokazywał 13,4 na włączonych światłach
GRADIENT Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Jak jesteś z TK to mogę Ci go pojutrze rano sprawdzić o 8 przyrządami bo jutro ciężko będzie wyskoczyć w godzinach pracy z Polikliniki.
tomek899 Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 obecnie wawa, ale dzięki za pomoc
Robero321 Opublikowano 10 Listopada 2018 Opublikowano 10 Listopada 2018 W dniu 24.07.2018 o 08:33, tomek899 napisał: U mnie taki objaw był przez regulator, zimny ok, rozgrzany spadało na 13.5v. i tak ma być regulatory posiadają kompensacje temperaturową co oznacza że jak jest rozgrzany to nie będzie trzymał 14V tylko trochę mniej jak zimny to 14 i więcej..
.Pablo. Opublikowano 11 Listopada 2018 Opublikowano 11 Listopada 2018 Dalej nie sprawdziłeś ile prądu bierze w samochód w stanie spoczynku. Zacznij od pomiaru bo coś może nie przejść w stan uśpienia i ciągnie prąd.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się