Avangarde Opublikowano 19 Lipca 2018 Opublikowano 19 Lipca 2018 Planuje zakupić Audi A4 B5 S-line automat z w/w silnikiem w quattro. Na co zwracać uwagę ? Czy silnik jest awaryjny ? Może ktoś coś z autopsji wie ?
Banan Opublikowano 19 Lipca 2018 Opublikowano 19 Lipca 2018 (edytowane) nie było czegos takiego jak A4 b5 Sline o silnikach 2.4/2.8 w audi w internecie już napisano wszystko , były w A4 b5 , A6 C4 / c5 nawet Passacie... Edytowane 19 Lipca 2018 przez Banan
DaveLove Opublikowano 19 Lipca 2018 Opublikowano 19 Lipca 2018 Jeżdżę z tym silnikiem od 2016 roku i awarie/naprawy jakie mnie spotkały to uszczelki pod pokrywami zaworów oraz na wałkach, bo przepuszczały olej. W planach wymiana napinacza łańcucha, bo przy starcie potrafi zagrzechotać. Więcej problemów z samym silnikiem do dnia dzisiejszego nie mam.
DEVONIPX Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Ja mam w automacie i absolutnie nie narzekam. Fakt faktem trochę zainwestowałem po zakupie ale było warto. Wcześniej jeździłem nowym mondo mk5, w 20letnim audi skrzynia przełącza biegi lepiej niż w nowym aucie.... (nie miałem dwusprzęgłówki).
matmac Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Mam takiego od ponad roku i nie mam się do czego przyczepić. Co prawda pakiet startowy (rozrząd, pasek osprzętu, wymiana płynów w tym oleju w skrzyni) trochę kosztował, ale od tamtego czasu żadnej awarii poza normalnymi sprawami eksploatacyjnymi. Mocno ciekło z pokryw, ale to jest banalna sprawa do ogarnięcia, a poza tym w której v-ałce po tylu latach stamtąd nie cieknie ? Poza tym z silnikiem nie dzieje się nic. Po odpaleniu na zimnym też mi grzechoczą napinacze, ale to jest standard w tej rodzinie pięciozaworowców. O ile ucisza się w kilka sekund po odpaleniu to jest jeszcze w miarę bezpiecznie, ale jak zacznie być słyszalny cały czas to trzeba szybko wymienić. Przez ten rok musiałem naprawić uszczelniacz półosi, sprężyna zgniła, hamulce do wymiany, jakieś pomniejsze niesprawności elektryki polegające na wyczyszczeniu styków. Słowem - nic co by mogło zdziwić w prawie 20-letnim aucie. Prawda, w B5 nie było czegoś takiego jak pakiet S-line, a jeżeli są jakieś elementy blacharskie od S4, to albo ktoś samodzielnie ulepszał, albo też dołożył przy okazji napraw po dzwonie - na to bym uważał. Ten silnik w zestawie z automatem nie powala jakoś specjalnie osiągami, ale w żadnym przypadku nie zamula i jest przyjemny do jazdy. Piątka w automacie ma bardzo długie przełożenie, idealna rzecz w trasy. Poza tym skrzynia to klasyczny hydrokinetyk ZF 5HP19, dobrze znany przez speców od skrzyń, więc ewentualna naprawa nie powinna stanowić dużego problemu. 1
AdamQQ Opublikowano 15 Sierpnia 2018 Opublikowano 15 Sierpnia 2018 I pamiętaj że czym taniej kupisz tym więcej włożysz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się