Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej polecacie 2.0 TFSI


krzychu252

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Dev napisał:

Na pewno nie jest zły, z tym że cena zabiją.

139 zł za 5 L od dealera VW to drogo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0W20 to bardzo zły wybór. Ewentualnie może być dobry na zimę bo nie gęstnieje tak bardzo przy -40°C ale na nasze Polskie warunki to nie warto. Przy dłuższej trasie latem to nie mamy prawie w ogóle smarowania przy 0W20.

5W40 to raczej minimum jeśli chodzi o klasy lepkości.

Edytowane przez Elhape
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś Ci się pomyliło z tymi olejami 

0W20 nie jest wprowadzany do użytku że względu na temperatury na zewnątrz.

Konstrukcje silnika, pasowanie współpracujących elementów wymaga takich parametrów. Może się okazać że 5w40 może mieć gorsze parametry od 0W20 w temperaturze roboczej (Ok 100°).

Ważna jest odporność na zerwanie filmu olejowego, oczywiście ważny jest też rozruch zimnego silnika i jak  naszybsze dotarcie oliwy do wszystkich ruchomych części. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Dev napisał:

Coś Ci się pomyliło z tymi olejami 

0W20 nie jest wprowadzany do użytku że względu na temperatury na zewnątrz.

Konstrukcje silnika, pasowanie współpracujących elementów wymaga takich parametrów. Może się okazać że 5w40 może mieć gorsze parametry od 0W20 w temperaturze roboczej (Ok 100°).

Ważna jest odporność na zerwanie filmu olejowego, oczywiście ważny jest też rozruch zimnego silnika i jak  naszybsze dotarcie oliwy do wszystkich ruchomych części. 

E tam. Najpierw był dla mojego rocznika 5W30 i nagle kogoś olśniło po dwóch latach, że ten 5W30 to jest zły i teraz lejemy 0W20. Dev no weź przestań .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, vvalery napisał:

E tam. Najpierw był dla mojego rocznika 5W30 i nagle kogoś olśniło po dwóch latach, że ten 5W30 to jest zły i teraz lejemy 0W20. Dev no weź przestań .....

Nikt nie napisał że 5w30 jest zły, lata temu była.podobna sytuacja. Wszyscy lali 5w40 i nagle pojawiło się 5w30, jeszcze wcześniej było 10w40 i pojawiło się 5w40, było 15w40 i pojawiło się 10w40 itd itp

Ewolucja, nawet w olejach postępuje.

0w20 to nic już nowego, pierwsi zaczęli stosować takie oleje Japończycy,  silniki miały ciasne pasowania elementów współpracujących, teraz są już dostępne 0w10 a niebawem 0W8

Nam pozostaje obserwować całe to zamieszanie i po swojemu "korygowac" stosowanie tych nowinek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle się wysłowiłem, chodziło mi o to, że latem jak jest ciepło łatwiej żeby olej miał ponad 100°C niż zimą jak jest -10°C. I taki 0W20 będzie miał bardzo cienki film olejowy. Nie bez powodu w autach wysilonych (kierowcy korzystają z czerwonego pola na obrotomierzu) używa się olejów W50 czy W60 . Są samochody w których producent zaleca 5W30 i lubią się zacierać a zmiana oleju na 5W50 czy nawet 5W40 likwiduje ten problem całkowicie. Niestety ale producentom samochodów nie zależy na tym aby samochód jeździł długo i bezawaryjnie czego przykładem są zalecane interwały zmiany oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Elhape napisał:

Może źle się wysłowiłem, chodziło mi o to, że latem jak jest ciepło łatwiej żeby olej miał ponad 100°C niż zimą jak jest -10°C. I taki 0W20 będzie miał bardzo cienki film olejowy. Nie bez powodu w autach wysilonych (kierowcy korzystają z czerwonego pola na obrotomierzu) używa się olejów W50 czy W60 . Są samochody w których producent zaleca 5W30 i lubią się zacierać a zmiana oleju na 5W50 czy nawet 5W40 likwiduje ten problem całkowicie. Niestety ale producentom samochodów nie zależy na tym aby samochód jeździł długo i bezawaryjnie czego przykładem są zalecane interwały zmiany oleju.

wcale nie jest powiedziane ze 0w20 bedzie miec słaby film olejowy, 

kiedys krecili nosami nad 5w40 gdy w modzie był 10w40 i co ?

okazało sie ze 5w40 ma prawie trzykrotnie wiekszą odpornosc na zerwanie filmu olejowego jak 10w40

nie rozpatrujemy tutaj własciwosci oleju jak stoi na półce w sklepie tylko w jego temperaturze pracy

wg mnie trzeba oliwe zmienac na czas albo i czesciej i tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli źle rozumiem, że taki 0W20 będzie dużo rzadszy niż 5W40 w tej samej temperaturze przez co spadnie jego lepkość i będzie gorzej smarował ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Elhape napisał:

Czyli źle rozumiem, że taki 0W20 będzie dużo rzadszy niż 5W40 w tej samej temperaturze przez co spadnie jego lepkość i będzie gorzej smarował ?? 

tego nie wiem bo  nie zgłębiałem jeszcze tematu, trzeba przejrzec karty charakterystyki iednego i drugiego oleju

wg mnie przy normalnej eksploatacji róznicy nie bedzie, bardziej przy upalaniu cos wyjdzie

jutro mam szkolenie on-line z olei silnikowych to moze cos wiecej sie dowiem

Edytowane przez Dev
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, vvalery napisał:

E tam. Najpierw był dla mojego rocznika 5W30 i nagle kogoś olśniło po dwóch latach, że ten 5W30 to jest zły i teraz lejemy 0W20. Dev no weź przestań .....

Nikogo nie olśniło. Od kiedy w autach zaczęli montować GPF, to zmieniła się specyfikacja dla oleju. Więc wszystkie z GPF mają 508 00/509 00, czyli 0W20. Raczej nie trzeba się doszukiwać tutaj teorii spiskowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach ta ekologia, olej 0W20 jest zalecany ponieważ jest rzadszy i mniej lepki przez co spalanie spada o 4% i dzięki temu auto spełnia normę Euro 6. Sporo negatywnych opinii na temat tego 0W20 ale trzymając się normy 508.00/509.00 innego wyboru nie ma. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiem że zdania na temat oleju są podzielone, ale zakładając że 0w20 jest odpowiedni, czy taki zestaw warto zakupić? 

ALLEGRO.PL

Albo taki zestaw filtrów, a olej kupić jakiś inny osobno. 

ALLEGRO.PL

Audi a4 Avant B8 2.0 tfsi 190km 2018r.

Z góry dzięki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od 2 lat jeżdżę na Penrite Enviro+ EU 5W30, jest OK

Wymieniam co ok. 11 tyś km.

Filtr oleju HU6013Z-MAN
Korek spustu 49379182-COR (ponoć jakiś trwalszy), wcześniej kupowałem jednorazowe w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu nastąpiła zmiana dedykowanego do 2.0 TFSI oleju. Poprzednio był to Castrol Edge 0w20 LL i taki mam zalany. Właśnie wybieram się do serwisu ASO, w którym mają już nowy olej Mobil spełniający te same normy (508.00, nie wiem jaki rodzaj dokładnie, obstawiam że też 0w20 i też Long life). Mogę pewnie dokupić Castrol żeby go wlali, tak jak to robiłem co 15kkm, ale może nie warto się rozdrabniać i przejść na to co dają? Jakieś opinie o Mobil 1? Ktoś może ma zalany i wie dokładnie jakie oznaczenie ma nowy? Czy to nie ten sam olej z inną naklejką? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżę temat. Po zakupie auta planuje wymianę oleju. Dopytywałem w  warsztacie jaki zalecają do takiej jednostki, odpowiedzieli że liqui moly 5W-40 przeczytałem cały temat i z komentarzy widzę że nikt jednoznacznie nie określił jaki olej będzie odpowiedni. @Dev trafnie odpisał że szczególnie znaczenie ma częstotliwości wymiany i sposób eksploatacji. Czy ma ktoś jakieś swoje obserwacje i uwagi co do stosowania tego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej jak olej. Ma spełniać normę producenta. Weź na palec, poliż i wybierz smaczniejszy skoro z wiedzy zgromadzonej w internetach nie potrafisz się zdecydować. 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, przem8 napisał(a):

Olej jak olej. Ma spełniać normę producenta. Weź na palec, poliż i wybierz smaczniejszy skoro z wiedzy zgromadzonej w internetach nie potrafisz się zdecydować. 

Najlepiej smakuje Kujawski. Nie do końca rozumiem sens Twojego poświęconego czasu na pisanie takiej odpowiedzi, nic nie wnosi do wątku. Czytanie ze zrozumieniem też na bakier bo poprosiłem o opinię na temat konkretnego oleju a nie ankiety który lepszy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mój czas się nie martw. 

4 minuty temu, Jacuri napisał(a):

poprosiłem o opinię na temat konkretnego oleju a nie ankiety który lepszy. 

A gdzie wymieniłeś konkretny olej? Bo napisałes tylko markę i lepkość, a rodzajów 5w40 tego przereklamowanego producenta jest kilka. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, przem8 napisał(a):

O mój czas się nie martw. 

A gdzie wymieniłeś konkretny olej? Bo napisałes tylko markę i lepkość, a rodzajów 5w40 tego przereklamowanego producenta jest kilka. 

Chodzi o Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40. Temat wraca już na właściwy tor, już jakaś obiektywna opinia co do producenta. Jesteś w stanie polecić innego producenta wartego uwagi bądź konkrety olej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, Jacuri napisał(a):

Witam. Odświeżę temat. Po zakupie auta planuje wymianę oleju. Dopytywałem w  warsztacie jaki zalecają do takiej jednostki, odpowiedzieli że liqui moly 5W-40 przeczytałem cały temat i z komentarzy widzę że nikt jednoznacznie nie określił jaki olej będzie odpowiedni.

Książki serwisowej / instrukcji do swojego auta nie masz ?  Tam jest napisane jaki olej ma być do Twojego auta - chodzi o normę .

Jak otworzysz maskę powinna być naklejka fabryczna z normą oleju jaki ma być . Jesteś pewien że 5w40 ? 

Domyślam się że masz A4 B9 .

29751CC3-C904-4FB4-95F6-7294E3C203E5_1_201_a.thumb.jpeg.e9a79ad6e367adf867564f8d24212b19.jpeg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...