Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Falowanie obrotów A4 B6 1.6 ALZ


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Obroty ustawione tak, jak powinny być na 142 bo dzisiaj sprawdzałam. Obecnie, po remoncie zalali mi słynnym Castrolem EDGE 5w40, a przed remontem był 10w40 różnych firm, od Castrola po Valvoline.

Opublikowano

Ustawiłam w grudniu 142 i wczoraj sprawdzałam - dalej było 142 więc nic się nie zmieniło w tej kwestii.

Opublikowano

Takie cos ktos wstawil kiedys. Jeszcze nie probowalem

CB1E5BE2-98D1-4684-9411-98E40E9CBDF4.jpeg

Opublikowano

Wydaje mi się że działa to w b6 bo w b7 się nie spotkałem żeby ktoś tak zmienil

Opublikowano

Ja używam vcds wchodzę po kolei tak jak pisze wyżej jest test.. ale nie ma odnośnika zapisz (save) wkurza mnie to bo wartość 128 odpowiada u mnie za 750 obrotów...w serwisie aso za samą diagnostyke 500 zł kradzież w biały dzień.... nie wiem może program skrakowany  i dlatego nie idzie ustawić>>>

Opublikowano

Ja zrobiłam to dokładnie tak, jak jest wyżej podane na screenie i obroty zostały zmienione i wartość nie ginie po jakimś czasie, u mnie jednak niestety nie pomogło to z obrotami. Cały czas twierdzę, że może mieć na to wpływ zepsuta grzałka w sondzie za katem ale mechanik twierdzi, że z tym nic nie trzeba robić i to przepustnica.

Opublikowano

Ja wymieniałem sondę za katem też bo grzałka siadła ale  to nic nie dało. Wymieniłem też przepustnice na nową simensa vdo też nic nie dało stara przepustnica z przebiegiem 60 tys. leży teraz w szafie i takie koszty.... Teraz będę kombinował tylko z tymi obrotami.....

Opublikowano

Ja czyściłam swoją bo nie chciałam w ciemno kupować "nowej" i po tym zabiegu faktycznie przestały falować obroty na ssaniu. Więc chyba moja przepustnica jest dobra skoro tak zareagowała po czyszczeniu. Nie mam już pomysłów bo one przy hamowaniu skaczą od 1800 obrotów do 800 obrotów i stabilizują się dopiero na ok. 900 obrotach.

Opublikowano

Wężyki wyglądają na całe. Cały czas mam problem z nieszczelnym dolotem, dokładniej tą częścią zaznaczoną na obrazku.

Nadal mam także błąd termostatu. Temperaturę 90 trzyma, nagrzewa się także w normalnym tempie. Czujniki temperatur oba wymienione i nie wywala ich w błędach.

F0F0C517-D233-4E33-B022-033DCF33E5EF.jpeg

Opublikowano

Temat nadal aktualny.

Wymieniony termostat i sonda lambda za katem, teoretycznie brak nieszczelności (psikane plakiem, żadnych wahań obrotów).

Naprawiona także gruszka podciśnienia / kierownica powietrza.

Moja obserwacja - obroty skaczą kiedy chcą, ale przy uruchomionej klimatyzacji jest to więcej niż pewne. Natomiast bez klimatyzacji nawet w korkach objaw skaczących obrotów jest czasami niezauważalny.

Mam niewymieniony, sklejony wąż od układu SAI, lecz podobnież nie wpływa on w żaden sposób na obroty.

Jeżeli macie jakieś typy do dalszej eliminacji, dajcie znać ?

Opublikowano

Podnieś obroty ns biegu jałowy powinno pomóc 

Opublikowano

Nie wiem czy czytałeś wcześniejsze posty, ale już to zrobiłam.

Opublikowano

1. Czy jakieś błędy nadal występują?

2. Sprawdź czy nie ma wypadania zapłonu (kanały 10-15, nie pamiętam dokładnie).

3. Jakie masz korekty na kanale 32?

4. Nieszczelnym wężykiem SAI może zaciągać lewe powietrze.

Opublikowano

1. Jest obecnie błąd katalizatora (16804), po zmianie sondy na sprawną. Od momentu zakupu, kiedy auto miało wadę związaną z pobieraniem oleju, sonda była niesprawna więc katalizator jest na pewno do wymiany. Jest też błąd EGR, ale to raczej dlatego, że jest zaślepiony.

2. To sprawdzę w wolnej chwili

3. Sprawdzałam akurat niedawno, wyniki w załączniku.

4. Niby jest sklejony, więc powinno być ok. Sprawdzę może plakiem w jego okolicach czy obroty będą się zmieniać.

15517B37-6610-4017-8796-EE5E86A35957.jpeg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Trochę bogato na jałowych więc możliwe, że nieszczelność gdzieś jest. Zrób log statyczny i dynamiczny 2+33 po skasowaniu błędów.

 

Edytowane przez przem8
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Korekta -8.6% nie powoduje jeszcze błędu ale to trochę za dużo, może to świadczyć o

- lejącym wtryskiwaczu
- za wysokim ciśnieniu paliwa
- stale otwartym zaworze elektromagnetycznym zbiornika węgla aktywnego
- uszkodzonym przepływomierzu
- zabrudzonej sondzie lambda lub uszkodzeniu jej podgrzewania
- złych wskazaniach z czujnika temperatury cieczy chłodzącej G62

 

Opublikowano

Widziałam właśnie temat o Podstawowej diagnostyce silników 2.0 na forum i opis dotyczący właśnie tych grup, bo już dawno szukałam czegoś na ten temat. Zrobię wobec tego jeszcze logi dynamiczne i podrzucę do sprawdzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...