Jump to content
3 3
machonis

Falowanie obrotów A4 B6 1.6 ALZ

Recommended Posts

Zaworek zaślepiony , zobaczymy jak teraz będą zachowywać się obroty :) Dam znać jak coś zaobserwuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 18.09.2019 o 16:36, machonis napisał:

kiedy auto miało wadę związaną z pobieraniem oleju,

Mam zielone a4b6 z tym silnikiem,i wymieniałem ten tzw."eżektor",który zaznaczyłeś ,bo oprócz starego  spękanego korpusu plastikowego to kolanko się kurczyło i jest teraz OK.Niestety,auto ma chyba ww "wadę związaną z pobieraniem oleju (Shell 10W40) i pobiera w granicach 400ml-0,5L/1000km.Nie ma żadnych wycieków,po prostu spala,choć nie kopci.Ten silnik jest ponoć nie ciasno spasowany,i "ten typ ,ALZ,tak ma.Jaka to była  wspomniana  przez ciebie wada,bo mnie to zaintrygowało,i jeśli możesz to napisz o tym.Pozdr.WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kupiłam auto już w takim stanie z tą przypadłością. Dowiedziałam się o tym przypadkiem, po wymianie oleju, coś mnie tknęło żeby sprawdzić stan płynów. I niestety, stan oleju był niski. Czujnik oleju był zupsuty więc i tak by nie powiadomił o braku oleju.

Jeździłam tak ze 2 lata, pod koniec brał już 1l na 700km. Strasznie kopcił i głównie to przeważyło o generalnym remoncie.

Podobnież to wada w pierścieniach, które się zapiekają.(teraz mam 3-częściowe, w oryginale były 2-częściowe z tego co pamiętam.) U siebie zrobiłam jednak generalkę żeby nie rozbierać wszystkiego drugi raz, gdyby jednak do wymiany były też uszczelniacze zaworowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, W.W. napisał:

Niestety,auto ma chyba ww "wadę związaną z pobieraniem oleju (Shell 10W40) i pobiera w granicach 400ml-0,5L/1000km.Nie ma żadnych wycieków,po prostu spala,choć nie kopci.Ten silnik jest ponoć nie ciasno spasowany,i "ten typ ,ALZ,tak ma.

Ja się z tym nie zgodzę że ''ten typ ALZ tak ma'' jeśli chodzi o pobór oleju. Dużo też zależy od tego jaki olej w samochodzie jest wlany, sam się o tym przekonałem. Gdy kupiłem swoją b6 była zalana castrolem edge 5w30, więc ja postanowiłem wtedy że przy najbliższej wymianie oleju nie będę nic zmieniał i zaleje go takim olejem jaki był wcześniej. Co 1000 km trzeba było właśnie dolać te 0.3-0.5L i też zacząłem doszukiwać się nie wiadomo czego. Przy kolejnej wymianie mój mechanik zalał Totala o tej samej specyfikacji co Castrol i na tym oleju zrobiłem właśnie ponad 9000km i w tym czasie nie dolałem zupełnie nic.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam audi a4b7 1.6 alz rok 2007 próbowałem już różnej oliwy jednak najlepsza oliwa do tych silników to 0w40, ja akurat jeżdzę na oleju meguin 0w40 nie pobiera oliwy. Dodam że jest to olej na pełnej bazie syntetycznej nie jak inne hydrokraki ,czy w technologii syntetycznej udające syntetyki....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja teraz po remoncie mam zalany Castrol Edge 5w40. Przed remontem lany był 10w40 różnych producentów, ale problem był mimo wszystko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy!  Wasze opinie są b.cenne,również dla  wszystkich użytkowników Audi A4B6 i 7 z tym silnikiem ALZ.Brakuje mi jednak wśród wymienionych marek,oleju MOTUL, która  na Forum często sie pojawia jako ta najlepsza.Może i  warto spróbować ,bo cena oleju nie powinna mieć tu znaczenia.Wywnioskowałem narazie ,że  Shell 10W40 należy zastąpić Total-em również 10W40 ( czyli o tej samej lepkości).Widocznie lepiej uszczelnia ścianki cylindra i mniej oleju "bierze",bo ma inne "magiczne" właściwości,że tak łatwo się nie spala.Tak sobie to tłumaczę.A co do MOTUL-a, równie będzie cenna każda opinia dot. stosowania go do tego silnika ALZ. Jest to prosta,"stara,dobra" jednostka,ponoć najtańsza w eksploatacji i wystarcza do spokojnej jazdy a tym samym do bezpiecznego poruszania  się po naszych  drogach.THX4U.      

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tym olejem to trochę OFFTopic ale skoro już wywołałeś temat....

Mam dwie Olimpiady z motorem 1.6 (B5 z ANA i B6 z ALZ) obie zalewam MOTULEM 8100 XCESS 5W40. Z palety MOTULA wybrałem akurat ten a nie np. XCLEAN, ponieważ XCESS spełnia wymagania dla starszych silników (to jest olej typu FULLSAPS).

ALZ zaraz po zakupie musiałem remontować (opisywałem to w moich wcześniejszych postach więc nie będę się rozwijał tutaj). W ANA, po zakupie przetestowałem MOTULA 10W40 potem przeszedłem na 5W40 ale ostatecznie również przeszedł remont kapitalny silnika bo niezależnie od zastosowanego oleju wymagał dolewki 0,8L na 1000 km.

Z oleju jestem zadowolony. Ubytki oczywiście występują ale wygląda to tak, że przy wymianie zalewam ok. 4L co daje mniej więcej 90% stanu maksymalnego. Zazwyczaj po około 8 tyś km stan schodzi do około 60-70% i wtedy dolewam 0,2L, co spokojnie wystarcza do następnej wymiany po przejechaniu łącznie 12 tyś km.

Auta mają już spore przebiegi (B5 - 300 kkm, B6 - ponoć 180 kkm ale obstawiałbym 280 kkm), więc takie dolewki uważam za zupełnie naturalne. Gdyby nie dolewać nic to oczywiście wystarczyłoby do osiągnięcia przebiegu 12 kkm, ale wg. mnie nie ma co czekać czy oliwa się skończy czy nie. Dodam jeszcze, że oba auta jeżdżą na LPG, co zapewne nie pozostaje bez wpływu na spalanie oleju.

PozdrawiaMM

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wracając do tematu falowania, jak już mamy tutaj tylu użytkowników ALZów, czy macie podobne objawy? Po zaślepieniu EVAPu objaw skaczących obrotów zdarza się niezwykle rzadko i to tylko podczas sytuacji w stylu, gdzie rozpoczynam parkowanie, dojeżdżam do krawędzi miejsca parkingowego, naciskam sprzęgło (i w tym momencie skaczą obroty).

Powiedzcie mi, czy jest jakaś możliwość, żeby sprawdzić czy elektronika w przepustnicy działa prawidłowo? Bo jestem skłonna wymienić już nawet przepustnicę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, machonis napisał:

Wracając do tematu falowania, jak już mamy tutaj tylu użytkowników ALZów, czy macie podobne objawy? Po zaślepieniu EVAPu objaw skaczących obrotów zdarza się niezwykle rzadko i to tylko podczas sytuacji w stylu, gdzie rozpoczynam parkowanie, dojeżdżam do krawędzi miejsca parkingowego, naciskam sprzęgło (i w tym momencie skaczą obroty).

Powiedzcie mi, czy jest jakaś możliwość, żeby sprawdzić czy elektronika w przepustnicy działa prawidłowo? Bo jestem skłonna wymienić już nawet przepustnicę.

Zmień auto na inne np. z  mocniejszym motorem albo się przyzwyczaj do tego ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

No proszę, jaka błyskotliwa rada się trafiła w tym temacie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, machonis napisał:

No proszę, jaka błyskotliwa rada się trafiła w tym temacie ?

BardZo mi miło ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W kwestii skaczących obrotów to u mnie przypadłość nie występuje w ogóle.


Co do oleju to oba silniki po ich rozebraniu i weryfikacji miały usterki, które kwalifikowali je do naprawy. Nawet zalanie innego oleju nie wyeliminowałoby usterek typu: zapieczone pierścienie tłokowe, przytarty wał korbowy, nieprawidłowo zamontowane pierścienie tłokowe (zamki ustawione w jednej linii), duże luzy na prowadnicach zaworowych, luzy na połączeniu sworznia z tlokiem itd. To taka kompilacja usterek z obu silników w kolejności dowolnej.

PozdrawiaMM

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No więc na przykładzie Macieja, widać, że nie każdy ALZ ma przypadłość skaczących obrotów. Ostatnio doczytałam, że to podbijanie obrotów jest w celu ochrony dwumasy, ale skoro nie każdy to ma to moim zdaniem jest u mnie coś nie tak, trzeba tylko dojść co to jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź czujnik pod pedałem sprzęgła, jeśli po jego wciśnięciu jest wyraźne podbicie obrotów. Z tą ochrony dwumasy to bzdura jak dla mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałam to już kiedyś, teraz po twoim poście też poszłam sprawdzić i jest książkowo.

No i wczoraj obroty niestety skoczyły podczas jazdy, jak przed zaślepieniem EVAPu.

Moje aktualne błędy to (jak podejrzewam błędy EVAP I EGR to skutki zaślepienia bez wyłączenia programowego)

16852 EVAP Emission Control Sys: Incorrect Flow

P0441 - 008 - Implausible Signal

 

17811 - EGR System: Regulation Deviation

P1403 - 008 - Implausible Signal

 

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold

P0420 - 007 - Short to Ground  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy takie zaślepienie zaworu EVAP jest wykonane poprawnie? Zaślepienie w miejscach opasek metalowych przed zaworkiem.

2CE052A4-5331-4762-9168-DB137E8B51B5.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 27.10.2019 o 12:31, machonis napisał:

Czy takie zaślepienie zaworu EVAP jest wykonane poprawnie? Zaślepienie w miejscach opasek metalowych przed zaworkiem.

2CE052A4-5331-4762-9168-DB137E8B51B5.jpeg

Podpinam się. Byłbym wdzięczny za krótka instrukcje z foto :)

Osobiscie mam zaslepiony EGR ale chętnie wyrzucę coś jeszcze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przesyłam krótka foto instrukcję. Po uzyskaniu takiego stanu jak na zdjęciu wszelkie problemy z silnikiem zostaną wyeliminowane.

PozdrawiaMM

image s 933x700.webp

Edited by maciej_m

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super rozwiązanie ! Proponuję stosować je w przypadku absolutnie wszystkich silników,niezależnie od pojemności silnika czy rodzaju osprzętu, karoserii, itp.Powinno się sprawdzić,przypuszczam, także w przypadku innych marek i modeli z każdej półki.Kłaniam się nisko! WW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
3 3

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...