Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głośny dyfer torsen w Audi A4 B9 quattro


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie w A4 2.0 TFSI pojawił się dźwięk przy ruszaniu na skręconych kolach przy około 60 000 km i zaczął się nasilać. Samochód jest na gwarancji, więc oddałem  do serwisu. Odpowiedź AUDI "Odgłos zgodny z nr TPI 2051029/2. Sprawdzono poziom i jakość oleju w tylnym moście - prawidłowy" Miałem okazję przeczytać ten dokument i napisano w nim że dźwięk nie wpływa na trwałość układu napędowego a jedynie na komfort i nie ma podstaw do żadnej naprawy gwarancyjnej. Generalnie umywają ręce bo kto by się przejmowałem komfortem w audi. Dodam, że dźwięk jest już naprawdę głośny słyszalny zarówno z wewnątrz jak i z zewnątrz pojazdu. Czy ktoś ma podobny problem? Wiem od serwisanta, że to nie jedyny egzemplarz.. 

Opublikowano (edytowane)

Mam wrażenie że początkowo nie zwracałem na to uwagi aż trafiłem jakiś czas ten wątek.... i stwierdziłem : aha czyli ten trochę głośniejszy dźwięk ( jakby lekkie drgania) przy maksymalnym skręcie podczas ruszania to dyfer. Ciezko opisać ten dźwięk- raczej słychać go dopiero jak dodaję gaz w skręcie powoli ruszając.  Koledzy wyżej napisali że to coś jakby opór, drżenie - ale biorąc pod uwagę zasadę działania dyfra i wyrównanie prędkości toczenia kół w skręcie tłumaczę sobie że to normalne. 

Edytowane przez humptydumpty
Opublikowano
W dniu 14.11.2019 o 11:49, szymi28 napisał:

U mnie w A4 2.0 TFSI pojawił się dźwięk przy ruszaniu na skręconych kolach przy około 60 000 km i zaczął się nasilać. Samochód jest na gwarancji, więc oddałem  do serwisu. Odpowiedź AUDI "Odgłos zgodny z nr TPI 2051029/2. Sprawdzono poziom i jakość oleju w tylnym moście - prawidłowy" Miałem okazję przeczytać ten dokument i napisano w nim że dźwięk nie wpływa na trwałość układu napędowego a jedynie na komfort i nie ma podstaw do żadnej naprawy gwarancyjnej. Generalnie umywają ręce bo kto by się przejmowałem komfortem w audi. Dodam, że dźwięk jest już naprawdę głośny słyszalny zarówno z wewnątrz jak i z zewnątrz pojazdu. Czy ktoś ma podobny problem? Wiem od serwisanta, że to nie jedyny egzemplarz.. 

Czołem, jestem świeżo po wymianie torsena na gwarancji. To co piszesz o TPI,  dokładnie tak samo mnie zbywali. `W moim przypadku, raz wymienili olej, bo stwierdzili że jest w złym stanie. Pomogło na jakieś 10000km i zaczęło się znowu to samo. Oddałem auto do serwisu i po małej przepychance zadzwonili że wymieniają torsen na nowy, także coś jest na rzeczy i trzeba walczyć.

Opublikowano

No to ładne info. Mi coś stuka i jestem ciekawy czy to napęd czy jakieś przeguby..

Opublikowano
59 minut temu, grom napisał:

Czołem, jestem świeżo po wymianie torsena na gwarancji. To co piszesz o TPI,  dokładnie tak samo mnie zbywali. `W moim przypadku, raz wymienili olej, bo stwierdzili że jest w złym stanie. Pomogło na jakieś 10000km i zaczęło się znowu to samo. Oddałem auto do serwisu i po małej przepychance zadzwonili że wymieniają torsen na nowy, także coś jest na rzeczy i trzeba walczyć.

a mógłbyś napisać w którym serwisie to robiłeś? Jakieś konkretne argumenty w końcu przemówiły?

Opublikowano

Auto kupiłem i serwisuje u Krotoskiego w Łodzi. Jeśli chodzi o argumenty, to dźwięk był już tak wyraźny, że mistrzowi serwisu było już chyba głupio wciskać kit, że taki super napęd quattro brzmi jakby się miał za chwile rozlecieć. 

Opublikowano

Witam.

U mnie to samo przy 75kkm. Do tej pory w innych audi (np. ostaniu A6C7 3.0TDI) taki dźwięk to był objaw jak olej w torsenie do wymiany. Po wymianie i przejechaniu kilku kilometrów jak ręką odjął.

Kupiłem auto używane. Wg historii aso olej przekładniowy (G055529A2) był wymieniany 15kkm temu....

Jak tak w ogóle sprawdzić czy ja mam ten "stary" zwykły torsem czy ten nowy co jest wiele dyskusji? Mam rozkodowany niby vin na kody wyposażenia ale jak to poznać?

Opublikowano
12 minut temu, michalsss napisał:

Witam.

U mnie to samo przy 75kkm. Do tej pory w innych audi (np. ostaniu A6C7 3.0TDI) taki dźwięk to był objaw jak olej w torsenie do wymiany. Po wymianie i przejechaniu kilku kilometrów jak ręką odjął.

Kupiłem auto używane. Wg historii aso olej przekładniowy (G055529A2) był wymieniany 15kkm temu....

Jak tak w ogóle sprawdzić czy ja mam ten "stary" zwykły torsem czy ten nowy co jest wiele dyskusji? Mam rozkodowany niby vin na kody wyposażenia ale jak to poznać?

U mnie po rozkodowaniu VIN w wyposazeniu bylo magiczne slowo 'Ultra'... nic wiecej

Opublikowano

Czy ktoś może podać nr kat ori oleju, który może spowodować że będzie ciszej pow wymianie w A4B9 2.0TFSI 2017 ...?

Opublikowano

Z racji tego, że jestem świeżym użytkownikiem B9 podpowiedzcie proszę, jak w końcu jest z tym "głośnym" dyfrem w klasycznym Quattro?

U mnie słychać wyraźnie głośniejszą pracę układu napędowego przy ruszaniu na skręconych kołach, byłem ostatnio w ASO na wymianie oleju i zgłosiłem moje obawy.

Powiedziano mi, że jest to "normalna praca" związana z wyrównaniem prędkości toczenia kół w skręcie. Dodatkowo serwisant stwierdził, że "producent nie przewiduje wymiany oleju w dyfrze"

 

 

Opublikowano

Producent nie przewiduje w ogóle wymiany oleju w czymkolwiek co jest związane z napędem, czy to skrzynia czy to dyfer, za niedługo nie będą przewidywać wymiany oleju w silniku :) nagraj te dźwięki i wstaw filmik.

Opublikowano
Godzinę temu, hertz napisał:

Powiedziano mi, że jest to "normalna praca" związana z wyrównaniem prędkości toczenia kół w skręcie. Dodatkowo serwisant stwierdził, że "producent nie przewiduje wymiany oleju w dyfrze"

 

 

To samo ja uslyszalem... Bede sie ponownie wyklucac 20/02 i zobacze co powiedza... 

Opublikowano

Z nimi nie masz się co kłócić. Nie zrobią nic czego w programie nie ma, a wymian oleju w tych podzespołach nie ma w programie serwisowym. Nie rozumiem dalej czemu ludzie serwisują w ASO jeżeli auto jest już po gwarancji. Chcesz mieć Ori części to kupuj je w ASO, ale wymień u mechanika, który za roboczą godzinę nie policzy 300 zł.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Langista napisał:

Z nimi nie masz się co kłócić. Nie zrobią nic czego w programie nie ma, a wymian oleju w tych podzespołach nie ma w programie serwisowym. Nie rozumiem dalej czemu ludzie serwisują w ASO jeżeli auto jest już po gwarancji. Chcesz mieć Ori części to kupuj je w ASO, ale wymień u mechanika, który za roboczą godzinę nie policzy 300 zł.

Auto dalej na gwarancji, wiec naprawy w ASO są wskazane. W dodatku, gdy problem jest zgłaszany w czasie trwania gwarancji, a dyfer rozleci się wkrótce po jej przedawnieniu, lub w między czasie producent stwierdzi, ze jednak był problem, to istnieje szansa na darmowa naprawę.

Edytowane przez chopperpl
Opublikowano

Problem w tym, że to się nie rozleci tak szybko. Zanim ten dyfer padnie, to minie z 10 lat minie po gwarancji.

Opublikowano
19 minut temu, Langista napisał:

Problem w tym, że to się nie rozleci tak szybko. Zanim ten dyfer padnie, to minie z 10 lat minie po gwarancji.

Skad ta pewnosc? W B8 na torsenie byla cisza, a kola stawialy dosc konkretny opor (255/35/19) w porownaniu do dzisiejszych 245/40/18. Tutaj ewidentnie cos trze, wiec zuzywa sie material. Dyferowi daje nie wiecej jak 5 lat... mam nadzieje, ze sie myle. 

Opublikowano

Nic temu przez kilka lat nie będzie, bo tam 'tylko' zębatki są, do czasu jak będzie miało jakikolwiek olej to będzie jakoś pracować. ASO ma na to totalnie wywalone, z resztą nie dziwię się, skoro według nich parujące lampy Matrix są 'zaakceptowane przez VW' to nic mnie nie zdziwi..

Opublikowano

Update:

Wrocilem z ASO i wyszly drobne jaja. Okazuje sie, ze moj samochod jest na torsenie :banan: Sami mechanicy sie zdziwili, bo VIN wskazuje Ultra. Ponoc to nie pierwszy przypadek... Pomijajac te dobre wiesci, problem zostal udokumentowany, a odgłosy nagrane. Wszczeta zostala procedura diagnostyczna u producenta. Najprawdopodobniej zacznie sie od plukania... tylko czego?

Halas pochodzi z okolic tylnego mostu, wiec usterka raczej nie ma nic wspolnego z samym mechanizmem torsena gdyz ten znajduje sie przy skrzyni biegow. Most jest raczej solidnym mechanizmem i nie powinien zaczac sie sypac po 2 latach. Przeguby na polosiach?  Poczekam na szczegolowa diagnoze. Moze to potrwac nawet kilka tygodni, ale najwazniejsze jest to, ze zalozona sprawa nie ma juz wplywu na konczaca sie gwarancje (pozostalo 4 tys km). Usterka zostanie usunieta bez dodatkowych kosztow. Rezultat calej sprawy zamieszcze w tym temacie.

Pozdro,

Opublikowano (edytowane)

No to nieźle w fabryce przytneli skoro zamontowali nie tą skrzynie co trzeba.. na Twoim miejscu dochodził bym wymiany na to, za co zapłaciłeś.. bo potem będą coraz to większe jaja jak przyjdzie cokolwiek wymienić, nie wiadomo co tam jeszcze jest założone, a być powinno co innego..

Edytowane przez Langista
Opublikowano

Witam,

Robili mi w tym tygodniu płukanie olejowe w Torsenie i wyglada na to, ze odgłosy zniknęły. Zobaczymy na jak długo. Wszystko zrobione na gwarancji. Dodatkowo dostałem cenę promocyjna na przedłużenie programu serwisowego o 40tys km lub następne 2 lata za 1750zl brutto. W ramach tego planu zrobili mi odrazu przegląd 90tys wart 2200zl. Następna zmiana oleju skrzyni biegów (3500zl) będzie także zrobiona w ramach programu. :))) 
Pozdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...