Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

A4 B5 1.9 TDI PD AJM 1.9 - Spalanie 11l !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No patrząc na tego tasiemca :decayed:, to wygląda jednak na to że problem jest w termostacie :whistling:

Nie ma jakichś nagłych zmian temperatury, tylko łagodna jazda w górę i w dół , do czego prawdopodobnie przyczynia się zmiana obciążenia motorówki .

niemniej przy takich temperaturach jak ostatnio ( w sumie przy niższych też :naughty: ), sprawny termostat powinien bez najmniejszego problemu utrzymać temperaturę w zakresie +/- 2-3 stopnie :cool1:

Pod koniec tygodnia będzie ochłodzenie, jak wraz ze zmniejszeniem temperatury na zewnątrz G62 będzie pokazywał coraz niższe temperatury, to bez dwóch zadań termostat do wyrzucenia :P

 

Opublikowano

Też mi się wydaje, że to termostat i na to co na balcie nie patrz bo 90 pokazuje w zakresie ok 78-100 stopni... 

Jak już kup sobie termo firmy behr albo ori...

Opublikowano
53 minuty temu, MATI0195 napisał:

Ile spalania pokazuje Ci FIS? To log statyczny czy dynamiczny? 

MATI, napisałem ze to podróż z pracy do domu. Od odpalenia pod praca, jazda ok 20 min i zgaszenie pod domem. Fisa nie mam. Spalanie bardzo wysokie ale mierzone z tankowania. Poprzedni termostat nie pozwalał na przekroczenie 60 stopni, uszkodzone G62 szarpało autem a mimo wszystko auto palilo 9 litrów w miescie a nie 13,5 jak teraz.

Opublikowano
6 minut temu, Krzysiek_A4/A6 napisał:

 Poprzedni termostat nie pozwalał na przekroczenie 60 stopni, uszkodzone G62 szarpało autem a mimo wszystko auto palilo 9 litrów w miescie a nie 13,5 jak teraz.

No to zrobienie porządku z termostatem pewnie poprawi sytuację , ale nie łudził bym się że po jego wymianie spalania spadnie na siedem czy osiem litrów :whistling:

Pewnie jeszcze jest gdzieś jakiś problemik , no ale od czegoś trzeba zacząć :P

Z termostatów mogę polecić Verneta, przez ostatnich parę latek zakładałem kilka sztuk i z żadnym nie ma problemu .

Ostatni kupowałem w zeszłym tygodniu w Autolandzie , jak dobrze pamiętam 45 zeta brutto.

Nie pamiętam czy ktoś się Ciebie pytał o hamulce, żadne koło się przypadkiem nadmiernie nie grzeje ?

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, piotrsob1 napisał:

No to zrobienie porządku z termostatem pewnie poprawi sytuację , ale nie łudził bym się że po jego wymianie spalania spadnie na siedem czy osiem litrów :whistling:

Pewnie jeszcze jest gdzieś jakiś problemik , no ale od czegoś trzeba zacząć :P

Z termostatów mogę polecić Verneta, przez ostatnich parę latek zakładałem kilka sztuk i z żadnym nie ma problemu .

Ostatni kupowałem w zeszłym tygodniu w Autolandzie , jak dobrze pamiętam 45 zeta brutto.

Nie pamiętam czy ktoś się Ciebie pytał o hamulce, żadne koło się przypadkiem nadmiernie nie grzeje ?

Grzać się nie grzeje, ale ten wątek też przyszedł mi do głowy. Może nie konkretnie z hamulcami ale ze zbieznością. Co prawda auto prowadzi się prosto, nie ściąga ani podczas jazdy ani podczas hamowanie. Wiem natomiast ze w tym samym czasie co rozrząd mechanik wymienił jedną (lewą) końcówkę drążka. wiem tez że nie ustawiał po tym zbieżności. Powiedział że ustawił "na suwmiarkę" i przydałoby się ustawic a skoro auto jeździło i hamowało prosto to w ogóle pominałem ten szczegół. Ostatnio zacząłem jednak trochę obserwować geometrię i zauważyłem że:

1. W ostrzejszych zakrętach przy wyskokiej temperaturze piszcza opony

2. Przy wolnej jedzie na maksymalnym skrecie  (szczególnie kiera w prawo i jazna na wstecznym) słychać tak jakby kolo uskakiwalo, nawet przez moment myslalem że rozlatuje się przegub

3. chyba mocniej zużywa się zewnętrzna strona opony (ciężko do precyzyjnie określić bo te letnie opony konczą zycie w tym sezonie

Chyba pojade na zrobienie geometrii, ale czekam aż założe zimówki, bo te maja 1 sezon.

Czy ten trop jest całkiem bez sensu?

Co do spalania to powiem jeszcze, ze od czasu termostatu i tych czujników zrobiłem ze 3 dluzsze trasy z przelotem ok 130-140 km/h i spalanie w trasie wychodzi 6 - 6,2, dokładnie tak jak przed całym zamieszaniem z turbami, rozrządami, czujnikami i innymi cudami.

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6
Opublikowano

Jak masz 6,2 w trasie przy prędkości 130-140 to ja nie widzę w ogóle problemu, poza ołowianym, prawym butem Kierownika podczas jazdy po mieście :tongue4::D

- wymienisz termostat

- zrobisz geometrię , ( bo ewidentnie nie trzyma parametrów )

- przejrzysz hamulce

- zdejmiesz ołowianego buta

I wreszcie będziesz miał akceptowalne spalanie :naughty:

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jak masz 6,2 w trasie przy prędkości 130-140 to ja nie widzę w ogóle problemu, poza ołowianym, prawym butem Kierownika podczas jazdy po mieście :tongue4::D

- wymienisz termostat

- zrobisz geometrię , ( bo ewidentnie nie trzyma parametrów )

- przejrzysz hamulce

- zdejmiesz ołowianego buta

I wreszcie będziesz miał akceptowalne spalanie :naughty:

Uwierz mi, chciałbym żebyś miał rację. Od samego początku pisałem że spalanie w trasie nie zmieniło się po tej nieszczęsnej naprawie. Autem jeżdżę od 8 lat i nic mnie nie przekona, ze odstawiałem auto do mechanika w kapciach a odebrałem auto w ołowianych butach. Jestem przekonany, ze mniejsza moc auta po nieudanej naprawie ma ścisły związek z nagłym wzrostem spalania o niemal 45%. Bądźmy rozsądni. Nie oczekuję cudów. Spalanie na poziomie 10l w miescie byłoby akceptowalne.

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6
Opublikowano
2 minuty temu, Krzysiek_A4/A6 napisał:

a termostat założyłem taki

image.png

I na nim są robione te wszystkie logi temperatur zamieszczane w tym temacie ?

Ile czasu na nim jeździsz ?

Wygląda nieźle , tylko działa kijowo ...

Opublikowano
1 minutę temu, Krzysiek_A4/A6 napisał:

Uwierz mi, chciałbym żebyś miał rację. Od samego początku pisałem że spalanie w trasie nie zmieniło się po tej nieszczęsnej naprawie. Autem jeżdżę od 8 lat i nic mnie nie przekona, ze odstawiałem auto do mechanika w kapciach a odebrałem auto w ołowianych butach. Jestem przekonany, ze mniejsza moc auta po nieudanej naprawie ma ścisły związek z nagłym wzrostem spalania o niemal 45%. Bądźmy rozsądni.

Chyba muszę od nowa przeczytać cały wątek , bo już nie pamiętam o czym pisałeś na początku ..:facepalm:

Ale to już nie na dzisiaj lektura , jutro spróbuje to jeszcze raz ogarnąć.... :glupek2:

Opublikowano
Teraz, piotrsob1 napisał:

I na nim są robione te wszystkie logi temperatur zamieszczane w tym temacie ?

Ile czasu na nim jeździsz ?

Wygląda nieźle , tylko działa kijowo ...

Dokładnie na nim sa robione logi

Wymiana była na koniec lipca ( razem z olejem, filtrami i kompletem hamulców)

Przebieg ok 5 tys.

Pierwsze logi na tym termostacie i zielonym G62 były robione 18.08.2018

http://vaglogi.pl/log-004_007_013_7lCN1.html

Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, piotrsob1 napisał:

Chyba muszę od nowa przeczytać cały wątek , bo już nie pamiętam o czym pisałeś na początku ..:facepalm:

Ale to już nie na dzisiaj lektura , jutro spróbuje to jeszcze raz ogarnąć.... :glupek2:

Na tym forum podpiąłem się pod watek MATIego. Nie wiem czy to się da, ale poniżej link do tematu na zaprzyjaźninym innym forum. Tam pisałem od początku. Krok po kroku. Do tego stopnia ze jak to czytam teraz to trochę mi głupio. Sporo tam banałów.

http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=145977

Jakby chciało Ci się to przejrzeć mialbys pełen przegląd sytuacji.

To do komletu jeszcze foty czujników:

Ten z logów z 18.08.2018

image.png

A ten to obecny

image.png

najpóżniej w sobote znowu zamienie czarny na zielony i powtórzę logi 007

Edytowane przez Krzysiek_A4/A6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...