Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki olej do B6 1.8T?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam jestem nowy i chciałem zapytać jaki olej lejecie lub jaki powinienem lać do swojej A4 b6 1.8T 150km B+LPG?

Dodam, że niedawno kupiłem auto i musze niedlugo wymienić olej. Poprzedni właściciel wlewał MOTULA 10W-40. Mówił że czasami turbina mu nie działa. Mi jeszcze sie to nie zdarzyło. Może to przez ten olej i powinienem zmienić na 5W-40? Czy taka zmiana ma jakieś znaczenie czy już lać taki jaki jest? Przebieg 262 000 (O ile nie kręcony :D)

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Edytowane przez Arek2000
Zapomniałem czegoś istotnego dodać.
Opublikowano

Temat rzeka na forum. Poszukaj, jest temat związany z olejem, który posiada kilkadziesiąt stron.

Ja osobiście leje motul 5w40.

5W40 jest rekomendowany dla tego samochodu.

Opublikowano

Prosze moderatora o zamkniecie tego posta .

Jest podpiety obszerny temat "jaki olej do 1.8t"

 

 

Opublikowano

Fajnie, tylko ze nikt nie czyta calego tematu, jaki olej to wiem juz ale czy po zmianie na 5W-40 z 10W-40 nic sie nie rozszczelnia? i czy nie zostac juz przy takim oleju jaki jest lany? Bo dziwi mnie czemu poprzedni właściciel zmienil z 5w na 10w.

Opublikowano

Powielaj dalej stereotypy i głupocizny powielane przez mechaników i osoby umysłem zakorzenione w średniowieczu. 10w nie jest do silników z turbo, a jak Ci się coś rozszczelni to trzeba naprawić, a nie lać byle gówno.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ja do swojego 1.8t AVJ przy przebiegu 230 tys. wlałem nawet płukankę przed wymianą oleju i jakoś nie rozszczelnił się, nie wybuchł ani nie rozleciał. Wiele osób jeździ na 5w-40 (w tym i ja) mając przebiegi grubo ponad 200 tys km. i nic złego się nie dzieje. Jeżeli silnik nie jest kompletnym szrotem to nic mu nie będzie, a jeśli jest - to i 15w-60 pewnie mu nie pomoże. Co do samego oleju to różnica między 5w-40 a 10w-40 jest taka, że ten pierwszy zapewnia lepsze właściwości smarne w niższych temperaturach (oznaczenia 0w;5w czy 10w określają płynność oleju w niskich temperaturach - im niższa liczba tym niższe temperatury w jakich olej zapewnia odpowiednie właściwości smarne).

Opublikowano

Tak jak kolega wyżej napisał, nasłuchałeś lub naczytałeś się głupot że przy zmianie oleju coś się rozszczelni. Co ma się rozszczelnić? Olej ma rozpuścić blok, głowice, uszczelkę? Nie ma takiego oleju chyba który by tego dokonał. Jedynie co to nagaru po pewnym czasie może trochę ruszyć, jak zalejesz dobry olej z dużą ilością środków czyszczących.

Poprzedni właściciel lał 10w40 bo tańszy od 5w40, nie wiele patrząc czy nadaje się do tego silnika i nie odbije mu się to czkawką.

Opublikowano

Dzięki za informację. Niektórzy piszą że po co zakładam temat że są już takie i trzeba poszukać tylko jak tak czytałem to widzicie co tam piszą, jakie brednie i tylko glowe ludziom takim jak ja zawracaja. Dlatego zaleje normalnie 5W-40 bez żadnych czyszczeń po tym 10W-40. Poza tym nie gadajcie, że powielam stereotypy tylko się kurde pytam jak człowiek czy nic się nie stanie, bo to moje pierwsze auto i nie urodziłem się i nie wiedziałem od razu jak niektórzy od kołyski o laniu 5W do silnika z turbiną. A mi nie szkoda 50zl na drozszy olej, tylko szkoda było poprzedniemu właścicielowi. 

Opublikowano

To jako nowy właściciel pokusiłbym się o profilaktyczne czyszczenie smoka olejowego, bo te silniki mają z tym problem. Chyba, że poprzedni właściciel to robił... 

Pytanie mogłeś zadać w istniejącym wątku, bo faktycznie już się syf trochę robi i co chwilę tylko nowy temat typu "jaki olej" :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...