Skocz do zawartości
IGNOROWANY

caga przybywa oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam.od jakiegoś czasu mam problem z przybywaniem oleju silnikowego-zauważyłem że jak samochód p ostoi na wolnych obrotach w położeniu skrzyni ,p. około 5 minut to po ruszeniu bardzo bardzo mocno kopci na szaro bialo i po chwili ustępuje całkowicie nie ważne czy ciepły czy zimny silnik. podczas ostrego przyspieszania nie kopci w ogóle. kupiłem bagnet i przybyło oleju około 4 kreski na 400 km.mam dpf czasem widać po o obrotach że się wypala.trochę czytałem i myślę że to przez niego taka sytuacja.płynu chłodniczego nie ubywa nie przybywa.nie mam w okolicy żadnego dobrego warsztatu który to ogarnie i potrzebuje porady żeby zdiagnozować O co chodzi.posiadam vcds przebieg 250 000km .gdzie zacząć ?

20181008_171108.jpg

Edytowane przez Bartekmt07
Opublikowano

Cześć

Zawsze dajesz sterownikowi w pełni wykonać i zakończyć procedurę wypalania Dpf-a?

Czy z jakiegoś powodu przerywasz trwającą procedurę?

 

Opublikowano (edytowane)

.czasami bywa tak że przerwę wypalanie i zgAsze silnik.ale ostatnio tylko raz przerwałem procedurę A oleju przybyło 4kreski na bagnecie.martwi mnie też to że potrafi puścić sporą chmurę jak p ostoi na wolnych obrotach.wypalanie jest co około 300 km

Edytowane przez Bartekmt07
Opublikowano (edytowane)

Takie objawy z kopceniem pojawiającym się po dłuższej pracy na wolnych obrotach wskazują na problem z odpowietrzeniem skrzyni korbowej silnika ( odmą ).

Sprawdzenie jest proste, jak kopci na wolnych to odkręć korek wlewu oleju , połóż na wlewie poskładaną szmatę ( by nie chlapało olejem) i poczekaj kilka minut.

Jak przestanie kopcić to będziesz miał potwierdzenie ....:D

A jeżeli stwierdzenie o przybywaniu oleju opierasz na raptem dwóch pomiarach, to może być ono obaczone dużym błędem i wyciąganie takich wniosków na ich podstawie może prowadzić w maliny :P :whistling:

Poobserwuj poziom oleju przez kilka dni, sprawdzając go zawsze rano przed uruchomieniem silnika ( najlepiej jakby aut zawsze nocowało w tym samym miejscu , a jak nie to ważne by teren był płaski ):hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

olej sprawdzałem już chyba z 15 razy ciepły zimny zawsze w tym samym miejscu.teraz świeżo po wymianie zrobiłem 600 km trasę i przybyło 4 kreski

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Bartekmt07 napisał:

teraz świeżo po wymianie zrobiłem 600 km trasę i przybyło 4 kreski

Może przy wymianie było ździebko za dużo nalane oliwy ( za szybko sprawdzany stan oliwy, za nim jeszcze zimny olej dokładnie obciekł ) :decayed:

Te cztery kreski to na mililitry ile w B8 ?... :decayed::co:

Przybywa tylko w trasie , czy jak się kręcisz dookoła komina też ?

Posprawdzaj dokładnie , żebyś nie zaczął remontów sprawnego silnika :P

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

nie wiem ile to ml ale zanim wymieniłem olej to na bagnecie było ponad 1cm ponad Max stan więc jestem pewny że przybywa.czy wtrysk i mogą dawać taki efekt?na 4 cylinder trochę duża ta korekta względem reszty

Opublikowano

moze byc tak ze ci leje wtryskiwacz ktoryś

Opublikowano (edytowane)

DPF się kończy jak się wypala co 300 km i to jest przyczyną zwiększania się poziomu oleju który zwiększa się przez sciekajace paliwo nie spalone po gladziach cylindra, nie dokanczanie procedur wypalania filtra skutkuje jego skracaniem znacznym trwałości, ja mam najechane 192 tys km popiołu jest 170 ml a z tego co mi wiadome pojemność filtra to jakieś 200 ml na popiół mój filtr wypala się co jakieś 700 - 800 km nigdy nie przerwałem procedury wypalania, filtr będę demontował i za wczasu dawał do płukania aby pozbyć się popiołu skutku wypalania zgromadzonej sadzy która gromadzi się na wkładzie 

Edytowane przez lukas309
Opublikowano
W dniu 9.10.2018 o 18:39, lukas309 napisał:

DPF się kończy jak się wypala co 300 km i to jest przyczyną zwiększania się poziomu oleju który zwiększa się przez sciekajace paliwo nie spalone po gladziach cylindra, nie dokanczanie procedur wypalania filtra skutkuje jego skracaniem znacznym trwałości, ja mam najechane 192 tys km popiołu jest 170 ml a z tego co mi wiadome pojemność filtra to jakieś 200 ml na popiół mój filtr wypala się co jakieś 700 - 800 km nigdy nie przerwałem procedury wypalania, filtr będę demontował i za wczasu dawał do płukania aby pozbyć się popiołu skutku wypalania zgromadzonej sadzy która gromadzi się na wkładzie 

 

Opublikowano (edytowane)

".ja mam najechane 192 tys km popiołu jest 170 ml. "

lukas309

gdzie to mogę sprawdzić ile jest. vcds pokazuje zapelnienie 0.19l jak to przeliczyć na gramy

Edytowane przez Bartekmt07
Opublikowano (edytowane)

0,19l x 1000 = 190 ml 

1 ml =1g 

190 ml =190 g

Edytowane przez lukas309
Opublikowano
15 godzin temu, Bartekmt07 napisał:

".ja mam najechane 192 tys km popiołu jest 170 ml. "

lukas309

gdzie to mogę sprawdzić ile jest. vcds pokazuje zapelnienie 0.19l jak to przeliczyć na gramy

Dużo masz przy tym przebiegu powinno być około 0.13l

Opublikowano

Teraz już jest czysty przepustowość jaka uzyskano to 474 m3/h przy podanym ciecnieniu powietrza 026mbar gdzie nowy ma około 500 m3/h 

Przed czyszczeniem 069mbar 431m3/h

Opublikowano
2 godziny temu, arek252525 napisał:

Dużo masz przy tym przebiegu powinno być około 0.13l

Tyle pokazywał vcds 

Opublikowano

mam wrażenie że wszystko wraca do normy.od pół roku miałem problemy z temperaturą silnika.tzn czasem długo się nagrzewa ł A jak już się zagrzal to często temp spadała do 70"na forach równie pisali na ten temat"ten typ tak ma"kilka dni temu wymieniłem termostat i osiąga temp bardzo szybko 3-4 km,przez ostatnie 700km oleju nie przybyło dpf wypalal się tylko raz w między czasie.mysle że przez ten termostat  i różne opinie z osiaganiu temperatury mój dpf nieźle dostał po d..gdyż nie były spełnione wszystkie warunki do prawidłowego wypalania.

jakie powinny być wartości,roznice ciśnienia przed i za filtrem dpf

Opublikowano
2 godziny temu, Bartekmt07 napisał:

mam wrażenie że wszystko wraca do normy.od pół roku miałem problemy z temperaturą silnika.tzn czasem długo się nagrzewa ł A jak już się zagrzal to często temp spadała do 70"na forach równie pisali na ten temat"ten typ tak ma"kilka dni temu wymieniłem termostat i osiąga temp bardzo szybko 3-4 km,przez ostatnie 700km oleju nie przybyło dpf wypalal się tylko raz w między czasie.mysle że przez ten termostat  i różne opinie z osiaganiu temperatury mój dpf nieźle dostał po d..gdyż nie były spełnione wszystkie warunki do prawidłowego wypalania.

jakie powinny być wartości,roznice ciśnienia przed i za filtrem dpf

No jeden z warunków to właśnie temp. robocza czyli 90 stopni inaczej sterownik nie wymusi regeneracji także cud że się nie zatkał, różnica cisnien przy jakich ma się regenerowac zapisana jest w sterowniku 

Opublikowano

chce jeszcze sprawdzić odme.czy da się ja jakoś rozebrać czy jest razem z pokrywą zaworów? jak ja sprawdzić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...