Hohe Opublikowano 3 Listopada 2018 Opublikowano 3 Listopada 2018 Panowie, czy lepszą metodą poprawienia tego wałka jest przerobienie go na dłuższy imbus, czy na szerszy, jak niektórzy robią?
Kodzak33 Opublikowano 3 Listopada 2018 Opublikowano 3 Listopada 2018 Godzinę temu, Hohe napisał: Panowie, czy lepszą metodą poprawienia tego wałka jest przerobienie go na dłuższy imbus, czy na szerszy, jak niektórzy robią? Ja osobiście oddałem wałek do rozwiercenia i napawania na dłuższy imbus który jest osadzony na sztywno. Ori był trzymany powierzchnia max 20mm a teraz mam 60mm.
Kodzak33 Opublikowano 3 Listopada 2018 Opublikowano 3 Listopada 2018 (edytowane) 3 godziny temu, Hohe napisał: To masz nie ori imbus rozumiem? Ori ale ten dłuższy Edytowane 3 Listopada 2018 przez Kodzak33
Hohe Opublikowano 3 Listopada 2018 Opublikowano 3 Listopada 2018 Pytam bo mówisz, że masz 40 mm lepsze trzymanie a ten ori jest tylko 23 mm dłuższy.
Hohe Opublikowano 3 Listopada 2018 Opublikowano 3 Listopada 2018 Ale to nie ważne, zastanawiam się, który sposób przeróbki jest pewniejszy.
Kodzak33 Opublikowano 3 Listopada 2018 Opublikowano 3 Listopada 2018 6 godzin temu, Hohe napisał: Pytam bo mówisz, że masz 40 mm lepsze trzymanie a ten ori jest tylko 23 mm dłuższy. Na początku gniazda nic nie trzyma imbusa
FUTURUM Opublikowano 5 Listopada 2018 Opublikowano 5 Listopada 2018 W dniu 3.11.2018 o 17:31, Hohe napisał: Ale to nie ważne, zastanawiam się, który sposób przeróbki jest pewniejszy. Prosta zasada: "grubemu trudniej jest obrócić się w jaskini niż chudemu"...
Hohe Opublikowano 11 Listopada 2018 Opublikowano 11 Listopada 2018 Mógłbym prosić o opisanie, w dwóch słowach, na co zwrócić uwagę przy demontażu/montażu całego modułu pompy a potem tego wałka ze środka, please. Chodzi mi o to czy muszę coś zaznaczać itp, żeby to potem nie ebło wszystko.
Hohe Opublikowano 11 Listopada 2018 Opublikowano 11 Listopada 2018 Jak któryś z Panów to robił, a nie chce mu się pisać, to poproszę o tel. Zadzwonię.
lukas309 Opublikowano 11 Listopada 2018 Opublikowano 11 Listopada 2018 (edytowane) Moduł wałka wyrównoważającego składa się z obudowy z żeliwa szarego, dwóch przeciwbieżnych wałków wyrównoważających, napędu zębatego z uzębieniem skośnym oraz zintegrowanej dwu centrycznej pompy olejowej. Obroty wału korbowego są przenoszone na koło zębate pośredniczące po zewnętrznej stronie obudowy. Koło zębate pośredniczące napędza wałek wyrównoważający i obroty tego wałka są przenoszone za pomocą dwóch kół zębatych znajdujących się wewnątrz obudowy na wałek wyrównoważający oraz dwu centryczną pompę olejową. Napęd zębaty jest skonstruowany w taki sposób, że wałki wyrównoważające obracają się dwa razy szybciej niż wał korbowy. UWAGA!!!Jeżeli koło zębate pośrednie zostało odkręcone od modułu musi być wyregulowane! NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY AWARII POMPY Uszkodzenie gniazda wałka wyrównoważającego, Uszkodzenie pompy olejowej, wytarta powierzchnia, Uszkodzenie korpusu żeliwnego Uszkodzenie zębatek modułu Edytowane 12 Listopada 2018 przez lukas309
lukas309 Opublikowano 11 Listopada 2018 Opublikowano 11 Listopada 2018 W dniu 5.11.2018 o 08:17, FUTURUM napisał: Prosta zasada: "grubemu trudniej jest obrócić się w jaskini niż chudemu"... Gorzej jak jaskinia się powiększy......
FUTURUM Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 W dniu 11.11.2018 o 19:32, Hohe napisał: Mógłbym prosić o opisanie, w dwóch słowach, na co zwrócić uwagę przy demontażu/montażu całego modułu pompy a potem tego wałka ze środka, please. Chodzi mi o to czy muszę coś zaznaczać itp, żeby to potem nie ebło wszystko. Ustawiasz silnik w gmp(górny martwy punkt),odkręcasz miskę,odkręcasz moduł olejowy(8 śrub),odpinasz moduł i kładziesz na stół "operacyjny"(w końcu to serce silnika),odkręcasz smok, rurkę, 13 torxów i pokrywę podnosisz do góry, odkręcasz pompkę olejową(2 torxy) i podnosisz razem z wałkiem balansowym. Składamy w odwrotnej kolejności bez odkręcania kół zębatych!!!
Hohe Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Dzięki za super konkretną odpowiedź. Oczywiste jest, że wałki względem siebie muszą być ustawione tak jak przed demontażem, a wałki względem wału? Czy powinienem coś zaznaczyć na kasecie przed jej demontażem?
lukas309 Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 (edytowane) 3 godziny temu, Hohe napisał: Dzięki za super konkretną odpowiedź. Oczywiste jest, że wałki względem siebie muszą być ustawione tak jak przed demontażem, a wałki względem wału? Czy powinienem coś zaznaczyć na kasecie przed jej demontażem? Weź to lepiej oddaj mechanikowi oganiętemu niech zdemontuje i zawieź do warsztatu które regeneruje te pompy na weryfikację ew. przerobke bo potem będzie płacz jak powyżej Edytowane 13 Listopada 2018 przez lukas309
Hohe Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 12 minut temu, lukas309 napisał: Weź to lepiej oddaj mechanikowi oganiętemu niech zdemontuje i zawieź do warsztatu które regeneruje te pompy na weryfikację ew. przerobke bo potem będzie płacz jak powyżej Mam nieodparte wrażenie, że Twoja odpowiedź mija się z moim pytaniem.
lukas309 Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 Godzinę temu, Hohe napisał: Mam nieodparte wrażenie, że Twoja odpowiedź mija się z moim pytaniem. A ja mam zasadę jak nie umiem czegoś robić to nie robię na siłę ale Twoja sprawa
Hohe Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 To bardzo dobra zasada. Nie chcę robić offtopa, ale nie znasz sytuacji. Nie zamierzam tego robić samemu. Zwróć uwagę, że większość tych rozwalonych napędów było naprawianych przez mechaników właśnie. Jak powiedziałem, nie chcę robić tu śmietnika, jak chcesz pogadać, zapraszam na priv.
FUTURUM Opublikowano 13 Listopada 2018 Opublikowano 13 Listopada 2018 7 godzin temu, Hohe napisał: a wałki względem wału? Czy powinienem coś zaznaczyć na kasecie przed jej demontażem? Na jednym z dłuższych wałków(przykręcone małe kółko zębate) znajduje się prostokątne wycięcie na serwisową blokadę.Blokada jest zbędna tylko trzeba pamiętać aby to wycięcie zerkało na godzinę 6 względem bloku silnika-czyli wycięcie patrzy na dół jak podpinamy moduł olejowy pod blok 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się