Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czy w A4 B8 2.0TDI 120KM występuje usterka mechanizmu napędu pompy olejowej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, czy lepszą metodą poprawienia tego wałka jest przerobienie go na dłuższy imbus, czy na szerszy, jak niektórzy robią?

Opublikowano
Godzinę temu, Hohe napisał:

Panowie, czy lepszą metodą poprawienia tego wałka jest przerobienie go na dłuższy imbus, czy na szerszy, jak niektórzy robią?

Ja osobiście oddałem wałek do rozwiercenia i napawania na dłuższy imbus który jest osadzony na sztywno. Ori był trzymany powierzchnia max 20mm a teraz mam 60mm. 

Opublikowano

To masz nie ori imbus rozumiem?

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Hohe napisał:

To masz nie ori imbus rozumiem?

Ori ale ten dłuższy

Edytowane przez Kodzak33
Opublikowano

Pytam bo mówisz, że masz 40 mm lepsze trzymanie a ten ori jest tylko 23 mm dłuższy. 

Opublikowano

Ale to nie ważne, zastanawiam się, który sposób przeróbki jest pewniejszy. 

Opublikowano
6 godzin temu, Hohe napisał:

Pytam bo mówisz, że masz 40 mm lepsze trzymanie a ten ori jest tylko 23 mm dłuższy. 

Na początku gniazda nic nie trzyma imbusa 

Opublikowano
W dniu 3.11.2018 o 17:31, Hohe napisał:

Ale to nie ważne, zastanawiam się, który sposób przeróbki jest pewniejszy. 

Prosta zasada: "grubemu trudniej jest obrócić się w jaskini niż chudemu"...

Opublikowano

Mógłbym prosić o opisanie, w dwóch słowach, na co zwrócić uwagę przy demontażu/montażu całego modułu pompy a potem tego wałka ze środka, please. Chodzi mi o to czy muszę coś zaznaczać itp, żeby to potem nie ebło wszystko. 

Opublikowano

Jak któryś z Panów to robił, a nie chce mu się pisać, to poproszę o tel. Zadzwonię. 

Opublikowano (edytowane)

Moduł wałka wyrównoważającego składa się z obudowy z żeliwa szarego, dwóch przeciwbieżnych wałków wyrównoważających, napędu zębatego z uzębieniem skośnym oraz zintegrowanej dwu centrycznej pompy olejowej. Obroty wału korbowego są przenoszone na koło zębate pośredniczące po zewnętrznej stronie obudowy. Koło zębate pośredniczące napędza wałek wyrównoważający i obroty tego wałka są przenoszone za pomocą dwóch kół zębatych znajdujących się wewnątrz obudowy na wałek wyrównoważający oraz dwu centryczną pompę olejową. 

Napęd zębaty jest skonstruowany w taki sposób, że wałki wyrównoważające obracają się dwa razy szybciej niż wał korbowy. 

UWAGA!!!
Jeżeli koło zębate pośrednie zostało odkręcone od modułu musi być wyregulowane!

poleju.png

NAJCZĘSTSZE PRZYCZYNY AWARII POMPY

Uszkodzenie gniazda wałka wyrównoważającego,

Uszkodzenie pompy olejowej, wytarta powierzchnia,

Uszkodzenie korpusu żeliwnego

Uszkodzenie zębatek modułu

Edytowane przez lukas309
Opublikowano
W dniu 5.11.2018 o 08:17, FUTURUM napisał:

Prosta zasada: "grubemu trudniej jest obrócić się w jaskini niż chudemu"...

Gorzej jak jaskinia się powiększy...... 

Opublikowano
W dniu 11.11.2018 o 19:32, Hohe napisał:

Mógłbym prosić o opisanie, w dwóch słowach, na co zwrócić uwagę przy demontażu/montażu całego modułu pompy a potem tego wałka ze środka, please. Chodzi mi o to czy muszę coś zaznaczać itp, żeby to potem nie ebło wszystko. 

Ustawiasz silnik w gmp(górny martwy punkt),odkręcasz miskę,odkręcasz moduł olejowy(8 śrub),odpinasz moduł i kładziesz na stół "operacyjny"(w końcu to serce silnika),odkręcasz smok, rurkę, 13 torxów i pokrywę podnosisz do góry, odkręcasz pompkę olejową(2 torxy) i podnosisz razem z wałkiem balansowym.

Składamy w odwrotnej kolejności bez odkręcania kół zębatych!!!

Opublikowano

Dzięki za super konkretną odpowiedź. 

Oczywiste jest, że wałki względem siebie muszą być ustawione tak jak przed demontażem, a wałki względem wału? Czy powinienem coś zaznaczyć na kasecie przed jej demontażem?

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Hohe napisał:

Dzięki za super konkretną odpowiedź. 

Oczywiste jest, że wałki względem siebie muszą być ustawione tak jak przed demontażem, a wałki względem wału? Czy powinienem coś zaznaczyć na kasecie przed jej demontażem?

Weź to lepiej oddaj mechanikowi oganiętemu niech zdemontuje i zawieź do warsztatu które regeneruje te pompy na weryfikację ew. przerobke  bo potem będzie płacz jak powyżej 

Edytowane przez lukas309
Opublikowano
12 minut temu, lukas309 napisał:

Weź to lepiej oddaj mechanikowi oganiętemu niech zdemontuje i zawieź do warsztatu które regeneruje te pompy na weryfikację ew. przerobke  bo potem będzie płacz jak powyżej 

Mam nieodparte wrażenie, że Twoja odpowiedź mija się z moim pytaniem. 

Opublikowano
Godzinę temu, Hohe napisał:

Mam nieodparte wrażenie, że Twoja odpowiedź mija się z moim pytaniem. 

A ja mam zasadę jak nie umiem czegoś robić to nie robię na siłę ale Twoja sprawa 

Opublikowano

To bardzo dobra zasada. Nie chcę robić offtopa, ale nie znasz sytuacji. Nie zamierzam tego robić samemu. Zwróć uwagę, że większość tych rozwalonych napędów było naprawianych przez mechaników właśnie. Jak powiedziałem, nie chcę robić tu śmietnika, jak chcesz pogadać, zapraszam na priv. 

Opublikowano
7 godzin temu, Hohe napisał:

a wałki względem wału? Czy powinienem coś zaznaczyć na kasecie przed jej demontażem?

Na jednym z dłuższych wałków(przykręcone małe kółko zębate) znajduje się prostokątne wycięcie na serwisową blokadę.Blokada jest zbędna tylko trzeba pamiętać aby to wycięcie zerkało na godzinę 6 względem bloku silnika-czyli wycięcie patrzy na dół jak podpinamy moduł olejowy pod blok

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...