Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana termostatu w A4 B8 2.0TDI


Kozak677

Rekomendowane odpowiedzi

48 minut temu, soul87 napisał(a):

było już wałkowane.

w Poliftowych 2.0 tdi ea189 nie do końca dobrze pykło im umiejscowienie wyjścia wody z układu EGR.... jest za blisko rurki która idzie do termostatu głównego. Pompka wody EGR non stop ciągnie zimną wode z chłodnicy żeby chłodzić spaliny i wyrzuca tą wodę za blisko "małego obiegu" gdzie mały obieg podbiera niestety tą zimną wodę. Dlatego odwrócenie zaworka układu EGR "poprawia" sytuacje bo zamyka on obwód wodny EGRa. 

Problem jest taki ze np w moim przypadku długotrwała jazda z zablokowanym "odwroconym" zaworkiem spowodowała awarie chłodnicy EGR i wrzucanie plynu chłodniczego do dolotu... 

Pytanie tylko dlaczego niektórzy twierdzą, że u nich jest OK, np. człowiek z kanału na yt "AUDInts (napraw to sam)" ma tak jak ja silnik CGLC, tyle że w A6 i u niego trzyma temperaturę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Prometeo7 napisał(a):

Pytanie tylko dlaczego niektórzy twierdzą, że u nich jest OK, np. człowiek z kanału na yt "AUDInts (napraw to sam)" ma tak jak ja silnik CGLC, tyle że w A6 i u niego trzyma temperaturę...

Prawdopodobnie skrzynia automatyczna robi różnicę bo tam jest  jest trochę inny układ chłodzenia.

Tak słyszałem ale niech ktoś potwierdzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Prometeo7 napisał(a):

Pytanie tylko dlaczego niektórzy twierdzą, że u nich jest OK, np. człowiek z kanału na yt "AUDInts (napraw to sam)" ma tak jak ja silnik CGLC, tyle że w A6 i u niego trzyma temperaturę...

Nie wiem

Może wszystko zalezy od klimatu i stylu jazdy, ja raz na tej samej trasie dogrzewam motor do 90 stopni po 6km a czasami nie osiagam 80 po 15km :) w podobnych warunkach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na tym zdjeciu go nie widac. ale jest tam w głębi niżej na samym środki kadru tego zdjecia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.11.2021 o 21:38, Prometeo7 napisał(a):

Witam

Zrobiło się już nieco chłodniej i widać efekty tej wymiany? 

Witam.

 

Sorry, że dopiero teraz ale nie dostałem powiadomienia. Wymiana małego termostatu była strzałem w 10. Zimą trzyma temperaturę 90 stopni bez problemu.

Edytowane przez olekj32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy jak możecie to napiszcie jaki jest nr części w ASO, małego termostatu do A4 B8 2.0 tdi 136km CJCB.

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

główny - 059 121 111 AA

dodatkowy - 059 121 113 N

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2022 o 20:29, soul87 napisał(a):

było już wałkowane.

w Poliftowych 2.0 tdi ea189 nie do końca dobrze pykło im umiejscowienie wyjścia wody z układu EGR.... jest za blisko rurki która idzie do termostatu głównego. Pompka wody EGR non stop ciągnie zimną wode z chłodnicy żeby chłodzić spaliny i wyrzuca tą wodę za blisko "małego obiegu" gdzie mały obieg podbiera niestety tą zimną wodę. Dlatego odwrócenie zaworka układu EGR "poprawia" sytuacje bo zamyka on obwód wodny EGRa. 

Problem jest taki ze np w moim przypadku długotrwała jazda z zablokowanym "odwroconym" zaworkiem spowodowała awarie chłodnicy EGR i wrzucanie plynu chłodniczego do dolotu... 

Czy jest możliwe, że w tym miejscu oprocz płynu chłodniczego do dolotu dostanie się również olej? Zjada mi jedno i drugie na raz gwałtownie (wczesniej brak ubytków obu płynów). Nie mieszają sie one ze sobą tylko są spalane. Gosc z kanału Audi napraw to sam pisal cos ze mu przez chlodniczke mieszalo płyn chłodniczy z olejem i palilo plyn chlodniczy. To może jest mozliwe ze u mnie olej i plyn chlodniczy idzie do dolotu z powodu chłodniczki EGR? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.11.2023 o 12:13, Sowa80 napisał(a):

To może jest mozliwe ze u mnie olej i plyn chlodniczy idzie do dolotu z powodu chłodniczki EGR? 

Płyn chłodniczy jak najbardziej, olej to nie ma takiej możliwości. Ubytki mogą być niepowiązane ze sobą, ewentualnie głowica siada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś został wymieniony drugi raz termostat. Pierwszy był wymieniony w 2016-17 i po tym czasie znowu zaczęły się problemy. Termostat oczywiście orginał końcówka AD, nowy oring i nowe śruby Plus płyn. Koszt u Bełtowskiego Po rabacie za komplet 354zl.Po 4km 90° ogrzewanie 22°. Po postoju 5 min tempera spała na 80-82°. Po przejechaniu 500-1000m znów 90° Jest ok czy próbować wymienić zawór i drugi termostat? Nie pamiętam jak było wcześniej ale wydaje mi się że zawsze było 90° Druga sprawa. Poprzedni mechanik wymieniając potraktował orginalny termostat sylikonem  w miejscu oring- rurka i wejściu do bloku pełno sylikonu. 6-7 lat było ok. Mogło się coś oderwać i przytkać resztę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilę pojeździłem no i niestety lipa. Podjechałem pod dom temperatura około 90°. Po paru minutach na biegu jałowym temperatura spadła na 74°. Pomoże ktoś z numerami drugiego termostatu i zaworu zwrotnego z tyłu silnika? 

Vin to WAUZZZ8K2AA077470.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma u mnie drugiego termostatu ani zaworka? Nie możliwe. Próbowałem namierzyć za silnikiem i coś widać. Dlatego chciałem mieć pewność jakie dokładnie numery. Dodam że temperatura spadła już 2 razy w okolicę 72 ° po wypaleniu DPF. Chłodnica spalin? Sama chłodnica wody może być uszkodzona? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

059 121 113 N

Zobacz dobie w Google jak to wygląda i porównaj z tym co masz w aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W VW Bełtowski stwierdzili że w moim aucie występuje wąż który ma w sobie termostat zawór zwrotny jakiś trójnik i obejmy w cenie 960zl. A że można wymienić sam termostat za cenę 207zl. Numeru nie podał całego ale końcówka 113A Dla mechanika powiedział że wydrukuje schemat i instrukcje wymiany. 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj konkretny gość bierze się za robotę (EKG dyżur) czekam z niecierpliwością jak wiele osób z wersją polift😅. Ja mam cjcd wymienione oba i jedyny plus tego że osiąga 90 w trasie ale jak tylko stanę na światłach to temp spada. W tym linku z tiktoka znalazłem jeden komentarz że można,, softowo" zmniejszyć intensywność/prędkość pompki egr ponieważ ona zabiera ciepło z głowicy i puszcza schłodzoną ciecz na chłodnice. 

Zapraszam na film😅

https://vm.tiktok.com/ZGejsG7KV/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, ozi58 napisał(a):

Tutaj konkretny gość bierze się za robotę (EKG dyżur) czekam z niecierpliwością jak wiele osób z wersją polift😅. Ja mam cjcd wymienione oba i jedyny plus tego że osiąga 90 w trasie ale jak tylko stanę na światłach to temp spada. W tym linku z tiktoka znalazłem jeden komentarz że można,, softowo" zmniejszyć intensywność/prędkość pompki egr ponieważ ona zabiera ciepło z głowicy i puszcza schłodzoną ciecz na chłodnice. 

Zapraszam na film😅

https://vm.tiktok.com/ZGejsG7KV/

 

O jaaaaa, czyżby przyszło rozwiązanie? :) Też nam CJCD, także zobaczymy co EKG zaproponuje.

Edytowane przez Pawmichtim
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...