Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Problem z porannym rozruchem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kiedyś było na 225, teraz na 180, ale to bez znaczenia, mają być wszystkie tak samo ustawione... 

Opublikowano (edytowane)

Czołem w piątkowy wieczór , 

Panowie a więc dziś po dłuższym wieczornym postoju postanowiłem zapalić samochód i zrobić logi. Temperatura na zewnątrz wynosiła około 0 stopni. Więc podpoiłem interfejs pod samochód i odpaliłem kolejno grupy docelowe czyli "013, 018, 023" przekręcam kluczyk w celu zapalenia samochodu. A tu zaskoczenie tak jak by złapał i po prostu zgasł trwało to dosłownie setne sekundy. A więc podjąłem kolejną próbę odpalenia i tutaj oczywiście sukces samochód zapalił natomiast silnik jak zwykle nie równo pracował przez chwilę. 

Nadmienię również, że samochód za pierwszą próba odpalenia zachowywał się tak jak by miał zapowietrzony układ. Ponieważ kilka razy za kręcił i złapał dosłownie na sekundę i zgasł 

Patrząc na logi widzę, że coś się tutaj pozmieniało zupełnie inne korekcje wtrysków. Tak jak by problem zmienił docelowy wtryskiwacz o którym wcześniej była mowa. Nie wiem natomiast czy to dobrze odczytałem. Dlatego też proszę was o interpretację logów. 

Logi 01.02.2019: http://vaglogi.pl/log-013_018_023_0Xs3Etb.html

Pozdrawiam

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Zamieniłeś w ogóle te pompki miejscami 3 z 4 ? I przy tej zamianie dałeś nowe oringi, czy zamiana na starych ? jak możesz opisz jeszcze raz po kolei co robiłeś bo ciężko w tych kilku postach się połapać... zrob takie podsumowanie...

Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, kamil-vag napisał:

Zamieniłeś w ogóle te pompki miejscami 3 z 4 ? I przy tej zamianie dałeś nowe oringi, czy zamiana na starych ? jak możesz opisz jeszcze raz po kolei co robiłeś bo ciężko w tych kilku postach się połapać... zrob takie podsumowanie...

Nie, nie zmieniałem pompek miejscami.Tylko i wyłonienie były wymienione uszczelniacze na nowe. 

Ewentualnie jutro zrobię zupełnie inaczej. Bo kupiłem delikatnie większe oringi. Zdejme pokrywę zaworów, zdemontuje pompki i wymienię na wszystkich oringi 

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano (edytowane)

Jak teraz zamieniałeś pompki trzecią z czwartą to na tej z trzeciego nie wymieniłeś uszczelniaczy ?:kox:

Jeżeli tak to najprawdopodobniej ich wina , że wysokie korekcje przeniosły się z 3-ego na 4-ty....

 

Sorry jakoś nie przeczytałem ostatnich dwóch postów , dla tego te dwa zdania z czapki powyżej ...:facepalm:

Wymień wszystkie uszczelnienia ...

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
27 minut temu, piotrsob1 napisał:

Jak teraz zamieniałeś pompki trzecią z czwartą to na tej z trzeciego nie wymieniłeś uszczelniaczy ?:kox:

Jeżeli tak to najprawdopodobniej ich wina , że wysokie korekcje przeniosły się z 3-ego na 4-ty....

 

Sorry jakoś nie przeczytałem ostatnich dwóch postów , dla tego te dwa zdania z czapki powyżej ...:facepalm:

Wymień wszystkie uszczelnienia ...

No to jutro biorę się za wymianę uszczelnień na każdej pompce. Po wymianie odpale VCDS'a i sprawdzę jak się mają logi. I zrobię też test porannego rozruchu. A może nawet zrobię to w same południe w niedzielę i tutaj również sprawdzę logi.  

Zobaczymy na ile dobry będzie to krok ?

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

A więc jestem już po wymianie uszczelniaczy na wtryskiwaczach. Zostały one wymienione ponownie. Okazało się, że na pierwszym oraz drugim wtryskiwaczu były uszkodzone uszczelniacze wyglądały jak postrzępione. Widocznie przy pierwszym montażu przez to, że nie były złagodzone ranty które powstały podczas pracy uszczelniacza w gnieździe pompowtrysku. Dodatkowo na pierwszym najmniejszy orying był wywinięty i tak jakby przygrzany co powodowało prawdopodobnie nieszczelność i zwiększone spalanie. Na chwilę obecną w cyklu mieszanym spalanie waha się w granicach 6.3-6.6 l/100km także jak widać przyzwoicie. Czyli na moje oko coś wróciło do normy lecz nie wszystko. A mianowicie pozostał nadal problem  porannego rozruchu. Dziś przy temperaturze zewnętrznej  około -1 stopnia, odpaliłem samochód, oczywiście wcześniej odpalając VCDS'a. I tak jak widzę jeśli dobrze interpretuję logi problem tkwi w bip'ie na czwartym wtryskiwaczu. 

Oczywiście do tematu dołączam logi zrobione w dniu dzisiejszym przy próbie odpalenia z samego rana.  Zauważyłem również poprawę w kulturze pracy silnika, znikły większe drgania silnik tak jak by pracował znacznie łagodniej. Nadmieniam również, że nastawy synchronizacji powróciły na 0.0 i tak już zostało. Spalanie oraz logi sprawdzane na dokładnie takiej synchronizacji. 

Do głowy mi przychodzi jeszcze jeden pomysł, nie wiem czy on akurat tylko wygląda na głupi i bezsensowny. Ale by nie kombinować pomyślałem o takim cudownym środku "TEC2000" Nie powiem mało nie kosztuje ale widzę, że nieliczna grupa która testowała ten środek pozostawiła po sobie obłok euforii. A może jednak to jest tylko obłok dymu wydobywającego się podczas awarii turbiny ?

Logi - 4.02.2019: http://vaglogi.pl/log-013_018_023_pd7ggin.html

Więc Panowie co dalej hmm ?

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Pierwszy, drugi i czwarty jest OK

Na trzecim dalej problem ze szczelnością dolnego uszczelnienia :hi:

Opublikowano
3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Pierwszy, drugi i czwarty jest OK

Na trzecim dalej problem ze szczelnością dolnego uszczelnienia :hi:

No to już głupi jestem :D Wczorajszy logo po przeczyszczeniu wtrysków 

 http://vaglogi.pl/log-013_018_023_JLR6C0.html

 

Opublikowano

No to ja teraz też zgłupiałem , bo problem się przeniósł z trzeciego na czwarty ...:decayed:

Pojeździj trochę ( kilkaset km ) może się na mosiężnych podkładkach doklepią w gniazdach :decayed::whistling:

Opublikowano (edytowane)

Dziwna sprawa na prawdę ? Pomijając ten problem mam od naprawdę dłuższego czasu problem przy ruszaniu. Tzn wystarczy, że samochód się rozgrzeje 60 stopni. I czasami nie jest to reguła mam problem z ruszaniema pod górkę, zaczyna ruszać jak zając na pierwszym biegu. Jak już ruszę to już jest w porządku. Nie wiem ale też wydaje mi się, że jak skręce ruszając pod wzniesienie to wtedy jeszce bardziej szarpie. Dwumasa była wymieniana sprzęgło też, i nie wiem w czym może tkwić problem. Jak ruszam spod świateł na sprzęgle no to nie jest tak jak zawsze płynne ruszanie tylko zanim ruszy i dojdzie do całkowitego puszczenia sprzęgła szarpanie 3 razy jak poczatkujacemu no i później już normalnie rusza

 

Dodam również fakt który zaobserwowałem z temperatura. Mianowicie porównując temperatury płynu chłodzącego we wskaźnikach oraz w blokach pomiarowych silnika temperatura wydaje się być podobna czyli VCS pokazuje we wskaźnikach 80 stopni i w blokach pomiarowych 80 stopni. Natomiast wskaźnik na liczniku pokazuje 90 a w komputerze jest 80 stopni ?

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Poduszki silnika i ich mocowanie sprawdzone ?

Bo to one jako pierwsze należało by dokładnie sprawdzić przy takim kangurowaniu, ( jeżeli pewny jesteś ze ze sprzęgłem jest wszystko OK)  :whistling:

Wskaźnik temperatury na desce ma nieliniową charakterystykę i w przedziale od 80 do 100 stopni ( zakres normalnych , prawidłowych temperatur pracy silnika ) ma pokazywać właśnie 90 stopni właśnie dla tego by kierownik się niepotrzebnie nie stresował :P

Niemiec nie przewidział tylko że po piętnastu z okładem latach każdy będzie mógł sobie podglądać grupy pomiarowe i będzie problem ze zrozumieniem tej logiki :decayed:

Opublikowano

To nie czasami przepływomierz gra w ciula kolokfialnie mówiąc?  Jak widać wartości nie mieszczą się w normach. Komputer cały czas pokazuje wartość zapotrzebowania na powietrze 850.0mg/suw i ta wartość niezależnie od obrotów jest taka sama. 

Czyli duże zużycie paliwa mogło by się do tego przyczynić.

Mylę się czy może to winowajca? 

IMG_20190212_140328.jpg

Opublikowano

Jakiś program (chip) jest ? 

Zrób komplet logów to zobaczymy jak to wszystko wygląda...

Opublikowano

Nie nie ma chipa oryginalne 130km bynajmniej taki kupiłem 5 lat temu ?

Co dokładnie potrzebujesz? 

39 minut temu, kamil-vag napisał:

Jakiś program (chip) jest ? 

Zrób komplet logów to zobaczymy jak to wszystko wygląda...

 

Opublikowano

Statyczny 003

Basic Settings 003 i 011

Dynamiczny 003+008+011

MAF Ci mierzy raczej poprawnie, to raczej sterownik coś odpierdala :P ale daj logi zobaczymy, tylko nie zdj a wrzucaj tu: http://vaglogi.pl/

 

Opublikowano
2 godziny temu, kamil-vag napisał:

Statyczny 003

Basic Settings 003 i 011

Dynamiczny 003+008+011

MAF Ci mierzy raczej poprawnie, to raczej sterownik coś odpierdala :P ale daj logi zobaczymy, tylko nie zdj a wrzucaj tu: http://vaglogi.pl/

 

Hmm byłem u kumpla który ma A4 B6 1.9 130KM i podoiłem się Vag'iem pod jego wóz i wskazania o których mówiłem u niego wszystko trzyma się w widełkach. I nie jest to stała wartość jak u mnie. 

Zrobiłem również logi o które prosiłeś:

Log Statyczny grupy (003) - http://vaglogi.pl/log-003_bphDg.html

Log grupy (003+011) - http://vaglogi.pl/log-003_011_tfW1mK7.html

Log dynamiczny grupy (003+008+011) -  http://vaglogi.pl/log-003_008_011_W2On5.html

Dodatkowo log dynamiczny grupy (000) - http://vaglogi.pl/log-000_U7S51.html

Opublikowano

Masz to auto po programie... Stąd też pewnie ta wartość MAF w 003

Opublikowano
30 minut temu, kamil-vag napisał:

Masz to auto po programie... Stąd też pewnie ta wartość MAF w 003

Nic nie wiem o programie. Hmm ciekawi mnie tylko czemu spalanie by wzrosło. Dawniej było znacznie mniejsze. Spróbuję podmienić przepływke i zobaczę czy będzie to jakaś różnica. 

Bo coś jest nie tak. Dodatkowo to jak się rozgrzeje to szarpie przy ruszaniu pod wzniesienie. A na zimnym tego nie ma albo coś z poduszkami albo przepływka? 

Opublikowano

Albo masz problem z EGR-em , który się może zacinać i nie domykać ...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...