Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co znajduje się w wężu płynu chłodzącego 03L121157AC w Audi A4 B8 2.0 TDI?


Przejdź do rozwiązania Rozwiązane przez Waldi_82,

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Patrzę teraz na ten układ chłodzenia w etce i nic z tego nie kumam, tam jest taki makaron, że chyba zostawię u siebie tak jak jest, nie ma u mnie takiej tragedii, trochę dłużej się nagrzewa ale to przy minusowych temperaturach plus taki, że jak już złapie temperaturę to trzyma 90stopni. Boję się, że w tej sytuacji mogę tylko pogorszyć albo jeszcze coś uszkodzić. 

Opublikowano
2 minuty temu, Lukas84j napisał:

Patrzę teraz na ten układ chłodzenia w etce i nic z tego nie kumam, tam jest taki makaron, że chyba zostawię u siebie tak jak jest, nie ma u mnie takiej tragedii, trochę dłużej się nagrzewa ale to przy minusowych temperaturach plus taki, że jak już złapie temperaturę to trzyma 90stopni. Boję się, że w tej sytuacji mogę tylko pogorszyć albo jeszcze coś uszkodzić. 

Jeśli nie masz spadków przy spokojnej jeździe albo podczas postoju, to faktycznie dziwne, bo ja zmieniłem wszystkie termostaty i zaworek na nowe z ASO, a spadki w ww. sytuacjach i tak miałem. Albo ewidentnie jest coś nie tak z tym układem, albo nie jest to kwestia termostatów...

Opublikowano

Przed chwilą temperatura na dworze -2 stopnie odpaliłem auto i po 8,5 km wskazówka weszła na 90 stopni i to nie przekraczając 2tys obrotów i tak się trzymała do końca tarasy. Miałem jakieś tam wątpliwości odnośnie działania mojego układu chłodzenia w aucie ale to jak było -10 ale na szczęście są temperatury dosłownie przez parę dni w roku także przeżyje. Gorzej było na starych termostatach, które wymieniłem na Behra, wtedy temperatura rzadko kiedy miała 90 stopni.

Opublikowano

Panowie czy ma ktoś jakieś nowe spostrzeżenia na w/w temat ?

Opublikowano
4 godziny temu, Rabbi napisał(a):

Panowie czy ma ktoś jakieś nowe spostrzeżenia na w/w temat ?

Mam teraz auto u mechanika - nieco grubsza sprawa, aniżeli nietrzymanie temperatury, ale poprosiłem aby przy okazji rzucili na to okiem. Czy coś ustalą? Raczej wątpię, ale jeśli zdarzy się cud to poinformuję.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
43 minuty temu, Prometeo7 napisał(a):

auto u mechanika - nieco grubsza sprawa,

Co nawaliło?

Opublikowano
7 minut temu, Rabbi napisał(a):

Co nawaliło?

Opiłki w układzie wtryskowym...

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

W skrócie !wymienilem wszystkie termostaty odwróciłem zawór zwrotny!potem wymiana rozrządu pompy wody i płukanie układu (i po tym zabiegu poprawa!)puki co nagrzewa się szybko jak nigdy dotąd przy obecnych temperaturach i i trzyma 90stopni ! A moze chłodnicza egr-u coś tu miesza ta wodę nie tak!?!

Opublikowano
1 godzinę temu, Rodzyn85 napisał(a):

W skrócie !wymienilem wszystkie termostaty odwróciłem zawór zwrotny!potem wymiana rozrządu pompy wody i płukanie układu (i po tym zabiegu poprawa!)puki co nagrzewa się szybko jak nigdy dotąd przy obecnych temperaturach i i trzyma 90stopni ! A moze chłodnicza egr-u coś tu miesza ta wodę nie tak!?!

Jeżeli odwróciłeś zawór zwrotny,to raczej zrozumiałe,że będzie szybciej się nagrzewać.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Kupiłem latem autko, 2.0 CGLC. Miałem problem z głównym termostatem i nie wchodził na 90°C Po wymianie było ok aż do pojawienia się temperatur poniżej 5°C. Wymieniłem mały termostat, ale nie za bardzo pomogło. Przy 0-3°C ciężko było złapać 90°C i na światłach lub przy niskich obrotach spadało. Dzisiaj odwróciłem zaworek. Tersz łapie szybko. Teraz pytanie czy faktycznie trzeba na lato zamienić go tak jak było? Czy wstawienie termostatu zamiast zaworka daje taki sam efekt jak jego obrócenie? Myślę jeszcze nad wstawieniem elektrozaworu, który w przypadku temperatury poniżej 10°C w otoczeniu zamknie się po odpaleniu auta. Jakie rozwiązanie będzie najlepsze Waszym zdaniem?

Edytowane przez michalspam94
Opublikowano

Niedogrzewanie w tym silniku ogarnia się softem. Jest o tym dużo tematów jak i filmików.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...