JaCuS08 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Witam, tak jak w temacie czy ten przewód widoczny na zdjeciu jest uszkodzony? Jest to przewód plusowy idący od akumulatora do rozrusznika i dalej alternatora. W sobotę rano auto nie chciało mi odpalić. Naladowalem Aku . Wczoraj auto pochodziło cały dzień A dziś wstałem chce odpalić auto i znów lipa. Nie chce odpalić. Zacząłem kombinować co może być nie tak i trafiłem na ten przewód. Możliwe że właśnie tam ucieka prąd?
mszark Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Tak, jest uszkodzony i trzeba go wymienić. Czy przez to ucieka prąd, okaże się.
JaCuS08 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 14 Stycznia 2019 Okaże się po czym? A jaki koszt takiej wymiany ?
kdawid Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 a gorszy scenariusz to pożar pod maską. Wymień go jak najszybciej 1
prezesik18 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Kolego, opcje na wymianę masz dwie. Albo jedziesz na szrot i próbujesz kupić taki przewód (nie powinno być z tym problemu, szukaj najlepiej od auta z taką skrzynią jaką masz w aucie (automat/manual) - żeby przypadkiem długości się zgadzały. Druga opcja to podjechać do dobrego sklepu elektrycznego/sklep z akcesoriami spawalniczymi i kupić przewód o takim samym przekroju lub większym, konektory i samemu sobie zrobić przewód z tego. Moim zdaniem te uszkodzenie nie ma wpływu na rozładowanie akumulatora. Może powodować jedynie że akumulator jest ciut słabiej ładowany.
prezesik18 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Opublikowano 14 Stycznia 2019 Narazie porządnie zaizoluj ten przewód, kup miernik za 20zł i zrób pomiar według tego:
JaCuS08 Opublikowano 17 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 17 Stycznia 2019 Zrobiłem pomiar prądu. Wyszło 0,01 - 0,02
wisiel Opublikowano 17 Stycznia 2019 Opublikowano 17 Stycznia 2019 26 minut temu, JaCuS08 napisał: Zrobiłem pomiar prądu. Wyszło 0,01 - 0,02 Nie odpala? Czyli co? Nie da rady kręcić czy kręci a nie zaskakuje? Jeśli to pierwsze to albo bierze autko na postoju,albo aku nie trzyma. Eliminujesz jedno, wyjdzie drugie.
prezesik18 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Jeśli ten pobór co podałeś jest w A(amperach), czyli od 0,01A(10mA) do 0,02A(czyli 20mA) - to masz bardzo malutki pobór prądu i to nie on powoduje rozładowanie akumulatora. Zmierz napięcie na akumulatorze po postoju - tzn po kilku godzinach otwórz maskę, zmierz napięcie, włącz zapłon i też zmierz napięcie, ustaw miernik abyś go widział podczas próby odpalania i zobacz co się dzieję gdzy przekręcasz kluczyk. Jednak ja bym podmienił akumulator z innym autem i byłoby wiadomo co się dzieję. Zapewne akumulator już pada.
JaCuS08 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2019 Po postoju wynosi 12,1 V i wyraźnie spada. Zauważyłem też że podczas jazdy spada 13,5 V i w dół góra do 12,9 V. Podczas jazdy mierzyłem zwykłym woltomierzem za 5 zł . A po odpaleniu najwyższy pomiar to 13,8 V . Żadko kiedy jest 14 V
Langista Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Jeżeli podczas jazdy spada do 12.9 to chyba alternator Ci pada kolego. Zrób jeszcze tak, wpnij klemy po trasie na noc,zmierz napięcie zaraz po trasie i rano, będziesz wiedział czy to aku pada czy coś Ci mega prąd zżera, czy też może ten alternator nie ładuje jak powinien.
JaCuS08 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2019 Przed chwilą sprawdziłem na postoju auto stało cały dzień i wyszło 10,1 V
Langista Opublikowano 18 Stycznia 2019 Opublikowano 18 Stycznia 2019 Sprawdź jeszcze po trasie jak alternator teoretycznie powinien naładować akumulator, jakie ma napięcie, odłącz te klemy i sprawdź na drugi dzień jakie ma napięcie jak jest odłączony. Powinno spaść maksymalnie do 12,5.
JaCuS08 Opublikowano 19 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2019 Kupiłem nowy akumulator i odpalił od razu. Po odpaleniu napięcie wynosiło 14,1 V . Podczas jazdy napięcie było w granicach 13,8 V - 13,7 V. Po obciążeniu (ogrzewanie, podrzegawanie szyby) napięcie wynosiło 13,2V - 13 ,4 V. Jak wyłączyłem ogrzewanie i podgrzewanie szyby to wróciło do 13,7 V. Na postoju teraz wynosi 12,8 V
mszark Opublikowano 19 Stycznia 2019 Opublikowano 19 Stycznia 2019 Ładowanie do d*py, wymień ten kabel, nie wiesz ile tak jeździ i w jakim jest stanie w środku. Jak to nie pomoże to altek do regeneracji. Inaczej nowy aku rozwalisz. Na przykładzie mojego: po odpaleniu 14,4V, włączone światła mijania + drogowe+ przeciwmgielne przód i tył, grzanie szyby, radio, nadmuch na 1/3 i spada do 13,8V, normalne obciążenie to ~14,2V. Altek 90A więc przy takim obciążeniu to dobry wynik.
JaCuS08 Opublikowano 19 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2019 Możliwe że regulator napięcia nawalil?
mszark Opublikowano 19 Stycznia 2019 Opublikowano 19 Stycznia 2019 Sprawdź ładowanie na alternatorze. Nie wiem na co liczysz, kabel prędzej czy później zgnije. Szczotki mogą się kończyć albo regulator.
JaCuS08 Opublikowano 19 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 19 Stycznia 2019 Dobra jak się sprawdza to ładowanie na alternatorze ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się