lupa250178 Opublikowano 2 Marca 2009 Opublikowano 2 Marca 2009 Cześć wszystkim.Mam a4 z 97r z silnikiem 1.6 dość często zdarza się że po zapaleniu i rozgrzaniu silnika przepustnica sama podnosi obroty do 2000-3000 obr/min a czasem 3500. Przepustnica była czyszczona żadnej poprawy auto podłączone pod VAGa i wszystko ok.Najgorsze jest to że gdy zgaszę wtedy auto mam problemy z odpaleniem bo gdy przekręcam stacyjkę i zapalam silnik potencjometr przepustnicy ustawia się w takim położeniu jakbym przy zapalaniu dodawał gazu i silnik nie może załapać.W czasie jazdy najbardziej uciążliwe jest to przy zmianie biegów podnoszą się zamiast opadać i gdy stoję na światłach na biegu jałowym mam ponad 3000obr/mi Jeśli miał ktoś taki problem niech podpowie z góry dzięki
lupa250178 Opublikowano 2 Marca 2009 Autor Opublikowano 2 Marca 2009 adaptowałem jest widoczna poprawa ale tylko na chwile
sparki Opublikowano 2 Marca 2009 Opublikowano 2 Marca 2009 a sprubuj to zrobićw nastepujący sposób: - wykasować wszystkie błędy w sterowniku silnika - odpiąć wtyczkę od przepustnicy na chwilke i wpiąć spowrotem - przekrecić zapłon i poczekać około minuty i słuchać jak pracuje nastawnik wszystko powinno sie zakończyć tyknięciem przekaznika - wyłączasz zapłon i czekasz kolejną minute po takim zabiegu jesli nadal beda sie powtarzac problemy z obrotami to sugeruje wymiane przpustnicy
fend18 Opublikowano 2 Marca 2009 Opublikowano 2 Marca 2009 a sprubuj to zrobićw nastepujący sposób: - wykasować wszystkie błędy w sterowniku silnika - odpiąć wtyczkę od przepustnicy na chwilke i wpiąć spowrotem - przekrecić zapłon i poczekać około minuty i słuchać jak pracuje nastawnik wszystko powinno sie zakończyć tyknięciem przekaznika - wyłączasz zapłon i czekasz kolejną minute po takim zabiegu jesli nadal beda sie powtarzac problemy z obrotami to sugeruje wymiane przpustnicy tez to przerabialem tylko u mnie obroty dochodzily do 1,3tys rpm po sprawdzeniu wszystkiego wymienilem przepustnice i jest ok.
domjenick Opublikowano 2 Marca 2009 Opublikowano 2 Marca 2009 mialem ten sam problem w 1,6 uszkodzony byl modol odpowiadajacy za wolne obroty w przepustnicy-czyszczenie przepustnicy pomagalo na chwile-recepta-wymiana modolu,ale jest jedno ale,lepiej jest wymienic cala przepustnice,bo to jednak nowy,caly podzespol a nie jakas ''łatka'',po wymianie przepustnicy jeszcze kilka razy obroty podskoczyly i dziwilo mnie to,dlaczego,ale to bylo wynikiem procedury,a raczej jej brak w zakladzie,w ktorym to robili,po zabiegu z Vagiem-problem ustapil bezpowrotnie,nowy wlasciciel mieszka 200 m ode mnie i nie skarzy sie-wiec musi byc w porzadku...
lupa250178 Opublikowano 3 Marca 2009 Autor Opublikowano 3 Marca 2009 a może masz namiar na ten moduł?
domjenick Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 tu masz z ebaya, http://cgi.ebay.co.uk/NEW-Idle-air-control-Valve-Audi-80-100-A4-A6-Coupe-Quat_W0QQitemZ330310084571QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item330310084571&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1683%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318 jako przyklad ile kosztuje w Anglii i jak to wyglada-akurat to jest do wiekszych silnikow,ale wygladem nie roznia sie wcale,to jest ten element w przepustnicy,do ktorego podpieta jest kostka,o ile dobrze pamietam powinien byc numer seryjny na tej czesci,po tym numerze do Audi service,albo gdzies do sklepu z czesciami,uwazam jednak,ze lepiej jest wymienic cala przepustnice i tu masz linka do ebaya http://shop.ebay.co.uk/items/_W0QQ_dmptZUKQ5fCarsPartsQ5fVehiclesQ5fCarPartsQ5fSM?_nkw=body+throttle++audi+a4&_sacat=0&_fromfsb=&_trksid=m270.l1313&_odkw=idle++control+audi+a4&_osacat=0 ,moje zdanie jest takie,auto nie jest pierwszej mlodosci- wiec nawet tanszy zamiennik moglby byc ,zamiast tylko modulu,bo tak,jak wczesniej Ci pisalem- nie wiesz nigdy ,jak bedzie sprawowac sie ''łatka'',jaka bylby sam modol...ja bralem z ebaya
szogun0 Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 W wielu przypadkach jestem w stanie uratować taką przepustnicę.
jajko106 Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 Witam was i zarazem przepraszam ze tu to pisze ale nigdzie nie znalazlem tego tematu . A wiec tak mam do was takie pytanie jak zmienic vagiem z mil na kilometry bo mam kabel ale nie moge tego tam nigdzie znalezc
pan kierownik Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 Witam was i zarazem przepraszam ze tu to pisze ale nigdzie nie znalazlem tego tematu . A wiec tak mam do was takie pytanie jak zmienic vagiem z mil na kilometry bo mam kabel ale nie moge tego tam nigdzie znalezc No to chyba coś kiepsko szukałeś! .. i nie rób takich perfidnych off topów! Jak dla mnie twój post powinien z urzędu wylecieć do kosza.
fend18 Opublikowano 9 Marca 2009 Opublikowano 9 Marca 2009 W wielu przypadkach jestem w stanie uratować taką przepustnicę. mam uszkodzona przepustnice z 1.8T AEB 95R z literka C na koncu, padl prawdopodobnie potencjometr, przepustnica nie wywala bledu, nie schodzi z obrotow tylko 1,3rpm utrzymuje czasem wiecej, dasz rade ja naprawic?
ynterprajs Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 zanim bedziesz cos kupował spróbuj najpierw rozpiąć klemy i zewrzyj je na chwile zeby kondensatory pusciły a potem zostaw na conajmiej 20 minut !tez mi sie zdazyło tak ze dwa razy i to zawsze pomaga!
domjenick Opublikowano 11 Marca 2009 Opublikowano 11 Marca 2009 zanim bedziesz cos kupował spróbuj najpierw rozpiąć klemy i zewrzyj je na chwile zeby kondensatory pusciły a potem zostaw na conajmiej 20 minut !tez mi sie zdazyło tak ze dwa razy i to zawsze pomaga! reset kompa pomaga,ale jesli czujnik powoduje wariacje obrotow,to oznacza,ze nieuchronnie nadchodzi jego koniec...lub juz nastapil...nic nie bedzie wiecznie dzialac...
ynterprajs Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 domjenick!sam fakt ze w twoim przypadku to był czujnik bo sie zwalił nie znaczy ze w tym przypadku musi byc to samo! i najpierw szuka sie sposobu naprawy jak najmiejszym kosztem chociazby dlatego ze kolega nie pisał ze robił reseta!a jezeli wyczerpią sie juz wszystkie mozliwe sposoby to wtedy niestety trzeba zainwestowac!tak ze jesli nie jestes czegoś penwny.....
domjenick Opublikowano 12 Marca 2009 Opublikowano 12 Marca 2009 tak,przerabialismy ten temat niejednokrotnie-temat falowania obrotow i rozwiazanie problemu...czyszczenie przepustnicy i adaptacja,z tego co wyczytalem ,a autor watku zrobil czyszczenie i adaptacje -nie pomoglo,wiec jesli to nie pomaga,to co jeszcze ma zrobic? reset kompa,ja to robilem kilkakrotnie i nic nie pomagalo,chyba nie czytasz uwaznie...jestem pewien,ze jesli czyszczenie i adaptacja na nowo nie pomaga,albo pomaga na chwile-jak to opisal autor kilka postow wyzej-to rozwiazaniem problemu jest wymiana elementu-niestety,bo jesli mialoby pomoc-juz by pomoglo...a problem powraca,pewnie,zawsze mozna sprobowac,ale w moim przypadku i jeszcze kilku innych pomogla wymiana elementu...
lupa250178 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 czytałem szukałem i doszedłem do wniosku że problem musi być w potencjometrze wiec jakieś 10 dni temu odkręcilem przepustnice i ten plastik od spodu i okazało się że ścieżka potencjometru (w miejscu gdzie ślizgają sie po niej , niewiem ,jakby szczotki)jest wytarta.Te szczotki sa zbudowane zkilku cienkich drucików więc podgiąłem je tak aby slizgaly się w miejscu gdzie scieżka nie jest wytarta.Po złożeniu wszystkiego auto jeszcze czasem wskoczy na obroty ale już tylko czasem i już coraz rzadziej może komuś przyda się ten opis i DZIĘKI WSZYSTKIM ZA POMOC CZEŚĆ
wampir Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 a moglbys zrobic z tego jakies fotostory ?
lupa250178 Opublikowano 14 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2009 nie bardzo mam jak ale jak wyciągniesz przepustnice i rozkręcisz będziesz wiedział co i jak
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się