Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana uszkodzonego licznika w A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Musisz liczniki, to nie wcześniejsze zegary, gdzie dało się wgrywać wsady z jednego do drugiego. 

A co do speca to @Galetto

Ale lepiej pisać do niego na fb

64471900_394129054522499_556840219849837
M.FACEBOOK.COM

SOFT-MOD Performance, Kolonia Tomaszowice, Lublin, Poland...

 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

@kamil-vag serdeczne dzięki za info i namiary. 

Spróbuję się skontaktować z nim przez fb ?

PS. Zegary wróciły od @Galetto i wszystko hula jak złoto?

Edytowane przez Biggi
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam wymienilem licznik, ale chcialbym zachowac szybkę ze starego licznika.

Moje pytanie czy te 2 małe zegary mogą zostać ze starego licznika czy wszystko musi być 1 do 1 ?

image.png

Opublikowano

Mogą zostać.

Opublikowano
15 minut temu, luksorrr napisał:

OK, pomimo tego ze nowy licznik juz jest zakodowany ?

To nie ma znaczenia 

Opublikowano

Siemanko, znalazłem ten akrtykuł ostatnio w poszukiwaniu fajnych, sprawdzonych modów i pokusiłem się na zmianę mojego dotychczasowego starego licznika 900 M na 930 T, licznik pochodzi z 2.5TDI, ale to ponoć znaczenia nie ma. Wszystko pięknie cacy, ale po zaadaptowaniu nowego pinu VAG wyświetla mi teraz 2 razy ten sam VIN (nie mój)

102757516_275547200471549_2787840848883030521_n.png

Co mnie trochę dziwi, a w kroku przypisywania kluczyków

Cytat

Adaptacja - 10, kanał 21, i wpisujemy ilosć kluczyków w pierwszej ramce, w moim przypadku 2, test, save, exit i wyciągamy pierwszy kluczyk, wstawiamy drugi, przekrecamy i wszystko OK. Cieszymy się nowym lub zapasowym (jak dla kogo) licznikiem.

1 kluczyk złapało ładnie, natomiast dalej chyba nie do końca dobrze postępuje, albo kluczyk jakiś uwalony. Wyciągam 1. kluczyk ze stacyjki, wkładam drugi a na liczniku dalej mi się wyświetla 1 - 2 tam, gdzie wcześniej było wskazanie kilometrów. Niby już nie mrugają świece, znika napis SAFE, lecz w momencie odpalenia auta mrugają awaryjne (ale nie gaśnie) - ktoś się spotkał z takim zachowaniem wcześniej?

No i mam jeszcze jeden, najgorszy problem, nie wiem czy sam mając tylko kabelek KKL coś tu zdziałam. Chciałem skorygować licznik eepromem programmerem, (K+Can 1.4 nie nawiązuje nawet połączenia by odczytać EEprom), ale nic się nie dzieje. 

Po odczytaniu EEprom ustawiam w okienku mileage kilometry ze starego licznika, wciskam Set Kilometer, pasek przechodzi... i nic.

 

Pozdrowienia!

Opublikowano

masz immo wyłączone w ECU dlatego mimo SAFE odpala i jeździ  - skoro jest 1-2 to znaczy że zapisał tylko jeden z dwóch kluczy   - a próbowałeś tylko dopisać ten który działa?

co do VIN itd to trzeba niestety ręcznie takie rzeczy przepisać żeby to się zgrało - Vag eeprom programeer tego nie zrobisz...

Opublikowano (edytowane)

Co do tych kluczyków to obecnie mam zapisany 1 kluczyk - bez żadnych błędów. Dodam, że ten drugi kluczyk nigdy nie był zaprogramowany, jedynie mi służył jako zapasowy do otwierania - nie przyuczałem go do tamtych zegarów, to kupiony na rynku wtórnym klucz z dorobionym później grotem. Jedynie pilot dodawałem wcześniej.

Czyli jeśli chodzi o wskazanie licznika to potrzebna pomoc pewnie jakiegoś bardziej doświadczonego majstra z lepszym zapleczem serwisowym :(

Edytowane przez franky
Opublikowano

Nie chce smucić, ale edc15 za cholere nie chce puścić przyuczenia, nie wiem czym to jest spowodowane, ja spędziłem ze 2 dni na próbach i nic z tego, ostatecznie pojechały do przepisania danych... 

Opublikowano

No chyba, że będę jeździł na 1 kluczyku i z przebiegiem 110k większym od tego ze starego licznika, tylko stawka ubezpieczenia może urosnąć :D

Ktoś z obecnych zna tutaj Fachmana (lub Fachamnkę :P ) do takich spraw z Rzeszowa lub okolic?

Widziałem, że polecacie @Galetto, zagadam jak w okolicy nikogo nie znajdę

Opublikowano

Ogarnięte w Głogowie Młp., jakby ktoś chciał namiary z tych okolic, to piszcie :)

VIN jednak miałem prawidłowo przypisany, wersja VAGa jaką dysponowałem nie widziała poprawnie tego, w VCDS inaczej całkiem to wygląda :/

Opublikowano

Witam, szukam kogoś kto pomoże mi przełożyć licznik w audi a4 b6 ( rb4 8E0 920 900L na licznik 8E0 920 930S). 
Oddałem samochód do specjalisty, który wyciągnął piny z obu liczników i przerzucił wsad, następnie nie mógł zaadoptować nowego licznika do ECU. 
Próbowałem sam zrobić to VCDSem, ale jest problem z przepisaniem pinu, na kanale 50 jest wpisana wartość 32000 i podobnie jak u kolegów po wpisaniu starego pinu poprzedzonego 0, wywala NOT OK. Czy może być to spowodowane złym przepisaniem wsadu ze starego licznika ??
Czy wyłączenie IMMO rozwiąże problem ?? Czekam na porady, najlepiej jak bym znalazł fachowca w okolicy (woj. Podlaskie).

Opublikowano
7 godzin temu, k830713 napisał:

Oddałem samochód do specjalisty, który wyciągnął piny z obu liczników i przerzucił wsad

Masz oryginalny eeprom? 

Opublikowano

Wsadow jako tako sie nie przepisuje - mozna pewne wartości przepisać ale wtedy jak prawidłowo zrobione nic nie trzeba adaptować w kanale 50..

Jakbyś nie znalazł kogoś na miejscu to mogę ogarnąć wysyłkowo.

Opublikowano

Witam, wysłałem liczniki do@Galetto i wszystko hula (wymiana zwykłego na kolorowy), jak ktoś sam nie wie jak zrobić, to lepiej się nie kombinować. Wielkie dzięki za pomoc, pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Da się zrobić tą procedurę kablem chińczykiem ATMEGA162 + 16V8B + FT232RQ ?  Przewód na USB i nie mam opcji w menadżerze urządzeń na zmianę portu na COM ;/ Pozdrawiam.

Edytowane przez banczy
Opublikowano

Tak powinno dać radę jeżeli masz piny. Jak nie pójdzie to tylko ręcznie przepisanie.

Opublikowano

Witam panowie .mam taką sprawę .wymieniłem jedne zegary na kolorowy i poszło wszystko ok .natomiast w drugim aucie po zmianie licznika nie chciało zaakceptować starego pinu (vcds pisało key bot ok).zmieniłem na stary licznik na którym migała spirala .chciałem wgrać stary wsad licznika bo myślałem że może coś źle kliknolem a tu zonk .otworzyłem wsad z pliku .kliknolem write eeprom encykrept licznik piszczał po czym zgasł oprócz kilometrów nicnsi nnienswieci .czy uwalilem zegary czy źle wgrałem wsad ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...