Karol94 Opublikowano 10 Lipca 2019 Autor Opublikowano 10 Lipca 2019 (edytowane) Witam nadal problem nierozwiązany. Wymieniłem uszczelniacze, zamieniłem miejscami pompowtryski (3z2) ale nadal to samo wartości przeszły na 2gi cylinder. Wysłałem do sprawdzenia ten pompowtrysk sprawdzili mówią że niby jest sprawny, troche to dziwne bo wartości przeszły na inny cylinder. Gdzie teraz szukać? Edytowane 10 Lipca 2019 przez Karol94
kamil-vag Opublikowano 11 Lipca 2019 Opublikowano 11 Lipca 2019 17 godzin temu, Karol94 napisał: Wysłałem do sprawdzenia Gdzie ? jakaś konkretna, renomowana firma ? To spróbuj na próbę kupić używkę PD i podmienić tylko ten jeden pompowtrysk...
Karol94 Opublikowano 11 Lipca 2019 Autor Opublikowano 11 Lipca 2019 3 godziny temu, kamil-vag napisał: Gdzie ? jakaś konkretna, renomowana firma ? To spróbuj na próbę kupić używkę PD i podmienić tylko ten jeden pompowtrysk... Do Tucholi. Z opinii ludzi wynikało że jest to dobra firma. Podmienie jeszcze raz miejscami jak okaże się że będzie to samo to kupię jakaś używkę.
Karol94 Opublikowano 16 Lipca 2019 Autor Opublikowano 16 Lipca 2019 (edytowane) Teraz wygląda to tak zobaczcie: Patrzcie log niżej bo zdublowalo. Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z... Edytowane 21 Lipca 2019 przez Karol94
kamil-vag Opublikowano 17 Lipca 2019 Opublikowano 17 Lipca 2019 Czyli poszły znowu za pompka? Z 2 na 3? Jak tak to kupuj używkę i podmien ten jeden...
Karol94 Opublikowano 18 Lipca 2019 Autor Opublikowano 18 Lipca 2019 Tak poszły z pompką. Już mam używkę jak zmienię dam znać
piotrsob1 Opublikowano 19 Lipca 2019 Opublikowano 19 Lipca 2019 (edytowane) Coś tu nie halo, problem miałeś na trzecim, wymieniłeś uszczelniacze na drugim i trzecim i zamieniłeś pompki miejscami ? No i na drugim i trzecim teraz jest OK a problem pojawił się na pierwszym .....( wartości powyżej dwóch na plusie ) Wymień uszczelniacze na pozostałych ( 1 i 4 ), zamień je miejscami i powtórz loga Edytowane 19 Lipca 2019 przez piotrsob1
Karol94 Opublikowano 19 Lipca 2019 Autor Opublikowano 19 Lipca 2019 (edytowane) Uszczelniacze wymieniłem na każdym i zmieniłem miejscami pomki 3z2 było to samo postanowiłem zmienić tego 3 z 1 przeszło na 1. Teraz wymieniłem na używkę ten 1 nadal to samo jedynie co to bip spadł jest - 20 polecacie jakąś firmę do regeneracji? Może ktoś nieumiejetnie zrobił program i dlatego tak się dzieje. Ale to chyba wartości by nie szły za pompowtryski em? LOG 13/18/23 + 2500tyś obrotów Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL Patrzcie log z 20-go lipca. Podczas jazdy 2gi bieg 1400/1600 obrotów Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL LOG 13/18/23 Bieg Jałowy Temp. 90 Show log - VAGLOGI VAGLOGI.PL Edytowane 22 Lipca 2019 przez Karol94
Karol94 Opublikowano 31 Lipca 2019 Autor Opublikowano 31 Lipca 2019 (edytowane) Zregenerowalem ta jedna sztukę, troche się poprawiło ale nie do końca. Wydaje mi się że jak jest wiecej paliwa (pół baku) to jakby te drgania maleją. Edytowane 12 Sierpnia 2019 przez Karol94
piotrsob1 Opublikowano 16 Września 2019 Opublikowano 16 Września 2019 (edytowane) Patrząc na ostatniego loga ( tego z lipca ) to dalej jest problem z zaopatrzeniem pompki na pierwszym cylindrze w paliwo Wdać to po tym że korekcja na tym pierwszym się zmienia w czasie w bardzo szerokim zakresie . Takie zachowanie korekcji jest możliwe praktycznie tylko gdy spaliny z cylindra przedostają się do szyny paliwowej zasilającej pompkę w paliwo, a mogą się tam dostać tylko przez dolne uszczelnienie pompki, ( pęknięcie głowicy wykluczam , bo wysokie korekcje zmieniają cylindry wraz ze zmianą miejsca zamontowania pompek ). Musisz dojść do ładu z powierzchniami do których przylega mosiężna podkładka ( nie może na nich być wżerów i żadnych zanieczyszczeń mogących powodować nieszczelność) . Gdy jest tam nieszczelność to dolny uszczelniacz bardzo szybko się zużywa (wyciera się od przesuwania góra-dół w swoim rowku ) i spaliny dostają się do szyny paliwowej "zapowietrzając" pompkę. Na zdjęciu niżej masz przykład wżerów na pompce, które mogą dawać takie właśnie efekty, pomiędzy strzałkami po po lewej powierzchnia jest OK, po prawej wżery są już prawie na całej szerokości pierścienia który odpowiada za szczelność z mosiężną podkładką : Po prawej widać też znaczny ubytek ( wytarcie ) dolnego o-ringu, taka pompka będzie właśnie dawała wypisz wymaluj problemy takie same jak u Ciebie... P.S. Zakładam że śruby mocujące pompki są za każdym razem nowe, i wszystko składasz zgodnie z serwisówką . Edytowane 16 Września 2019 przez piotrsob1
Karol94 Opublikowano 17 Września 2019 Autor Opublikowano 17 Września 2019 (edytowane) W dniu 16.09.2019 o 04:42, piotrsob1 napisał: Patrząc na ostatniego loga ( tego z lipca ) to dalej jest problem z zaopatrzeniem pompki na pierwszym cylindrze w paliwo Wdać to po tym że korekcja na tym pierwszym się zmienia w czasie w bardzo szerokim zakresie . Takie zachowanie korekcji jest możliwe praktycznie tylko gdy spaliny z cylindra przedostają się do szyny paliwowej zasilającej pompkę w paliwo, a mogą się tam dostać tylko przez dolne uszczelnienie pompki, ( pęknięcie głowicy wykluczam , bo wysokie korekcje zmieniają cylindry wraz ze zmianą miejsca zamontowania pompek ). Musisz dojść do ładu z powierzchniami do których przylega mosiężna podkładka ( nie może na nich być wżerów i żadnych zanieczyszczeń mogących powodować nieszczelność) . Gdy jest tam nieszczelność to dolny uszczelniacz bardzo szybko się zużywa (wyciera się od przesuwania góra-dół w swoim rowku ) i spaliny dostają się do szyny paliwowej "zapowietrzając" pompkę. Na zdjęciu niżej masz przykład wżerów na pompce, które mogą dawać takie właśnie efekty, pomiędzy strzałkami po po lewej powierzchnia jest OK, po prawej wżery są już prawie na całej szerokości pierścienia który odpowiada za szczelność z mosiężną podkładką : Po prawej widać też znaczny ubytek ( wytarcie ) dolnego o-ringu, taka pompka będzie właśnie dawała wypisz wymaluj problemy takie same jak u Ciebie... P.S. Zakładam że śruby mocujące pompki są za każdym razem nowe, i wszystko składasz zgodnie z serwisówką . Niemożliwe jest to że tam jest nieszczelności ponieważ przed regeneracja wtrysku zachowuje się ten jeden tam samo jak i po jedynie co to bip spadł. Cały ten rozpylacz na tym wtrysku był wymieniony również dokładnie oczyscilem wszystkie miejsca. Przed regeneracja jak zmieniałem miejscami wtryski to wartości zawsze szły za tym jednym. Zauważyłem też lekki wyciek oleju lub ropy (coś czarnego) spod pompy vacum wymieniłem uszczelke na org ale nic nie pomogło. Ten czarny krociec tez jest luźny, tu jest film kolegi u mnie jest tak samo. Dokładnie mam taką pompę: Edytowane 17 Września 2019 przez Karol94
kamil-vag Opublikowano 17 Września 2019 Opublikowano 17 Września 2019 Jaka pewność, że ten wtrysk został dobrze zregenerowany ? ? ? Luz na vaccum powoduje wolne wstawanie turbo (ucieka podciśnienie), zrób log 003+011 dynamiczny i zobaczysz czy jest w porządku. W Twoim roczniku już raczej nie było z tym problemu. Uszczelka na pompie VACum musi być dokręcona odpowiednim momentem, inny jest moment na dolne, inny na górne śruby...
Karol94 Opublikowano 17 Września 2019 Autor Opublikowano 17 Września 2019 (edytowane) 6 godzin temu, kamil-vag napisał: Jaka pewność, że ten wtrysk został dobrze zregenerowany ? ? ? Luz na vaccum powoduje wolne wstawanie turbo (ucieka podciśnienie), zrób log 003+011 dynamiczny i zobaczysz czy jest w porządku. W Twoim roczniku już raczej nie było z tym problemu. Uszczelka na pompie VACum musi być dokręcona odpowiednim momentem, inny jest moment na dolne, inny na górne śruby... Nigdy nie ma pewności że jest dobrze zrobiony ale używka na którą podmieniłem zachowywała się tak samo. Ponadto zauważyłem że jak jest pół baku to samochód nie telepie przy opalaniu. I mam wrażenie że jak stoi maska do góry to przy odpaleniu też nie telepie. Edytowane 17 Września 2019 przez Karol94
piotrsob1 Opublikowano 17 Września 2019 Opublikowano 17 Września 2019 (edytowane) 15 godzin temu, Karol94 napisał: Cały ten rozpylacz na tym wtrysku był wymieniony Jeżeli wymieniono tylko rozpylacz a zostawiono stare sitko to wżery też zostały , bo miejsce na którym one występują to część sitka a nie rozpylacz... Luźny króciec pompy Vacum może powodować niedobory mocy podczas jazdy i słabe wspomaganie hamulca , na pracę silnika na biegu jałowym i odpalanie nie będzie miał żadnego wpływu 11 godzin temu, Karol94 napisał: Ponadto zauważyłem że jak jest pół baku to samochód nie telepie przy opalaniu. Czym wyższy poziom paliwa w zbiorniku to efekt zapowietrzania się po dłuższym postoju jest słabszy. Potwierdza to moją tezę o problemie z uszczelnieniem pierwszej pompki. Taka samo jest gdy auto postawisz na górce z tyłem w górze. Stawiając przodem w górze problem powinien być większy . Oczywiście by porównanie było miarodajne to warunki muszą być bardzo podobne ( ilość paliwa w zbiorniku , czas postoju auta , temperatura na zewnątrz ..) Edytowane 17 Września 2019 przez piotrsob1
Karol94 Opublikowano 18 Września 2019 Autor Opublikowano 18 Września 2019 (edytowane) 7 godzin temu, piotrsob1 napisał: Jeżeli wymieniono tylko rozpylacz a zostawiono stare sitko to wżery też zostały , bo miejsce na którym one występują to część sitka a nie rozpylacz... Luźny króciec pompy Vacum może powodować niedobory mocy podczas jazdy i słabe wspomaganie hamulca , na pracę silnika na biegu jałowym i odpalanie nie będzie miał żadnego wpływu Czym wyższy poziom paliwa w zbiorniku to efekt zapowietrzania się po dłuższym postoju jest słabszy. Potwierdza to moją tezę o problemie z uszczelnieniem pierwszej pompki. Taka samo jest gdy auto postawisz na górce z tyłem w górze. Stawiając przodem w górze problem powinien być większy . Oczywiście by porównanie było miarodajne to warunki muszą być bardzo podobne ( ilość paliwa w zbiorniku , czas postoju auta , temperatura na zewnątrz ..) Cały ten element został wymieniony. Jeżeli chodzi o luźny krociec oprócz jakiś wycieków w okolicach pompy nic innego się nie dzieje. Jedynie zostały te drgania z którymi nikt nie może se poradzić. Edytowane 18 Września 2019 przez Karol94
piotrsob1 Opublikowano 18 Września 2019 Opublikowano 18 Września 2019 (edytowane) Czyli teoretycznie sitko też wymienili, pod warunkiem że oddali Ci twoje Ja dalej obstaje przy swoim, MASZ PROBLEM Z DOLNYM USZCZELNIENIEM PIERWSZEJ POMPKI.... Żeby ono działało jak należy mosiężna podkładka musi idealnie przylegać do powierzchni oporowych głowicy i pompki ( muszą być czyściutkie i bez wżerów ), pompka musi też być dociskana z odpowiednią siłą przez śrubę mocującą, i nie może mieć zbyt dużego luzu na boki . Jak się będzie mocno kiwać w gnieździe to będzie też problem z uszczelnieniem ... Zwróć uwagę że zużywają się nie tylko gniazda ale i boczne powierzchnie pompek , nadmierny luz jest sumą tych zużyć. Jak jesteś pewien że wszystko o czym napisałem jest OK, to ostatnią deską ratunku może być wymiana śruby mocującej , dokręcenie pompki zgodnie z procedurą i " doklepanie " tych powierzchni. Przez kawałek miedzi lub aluminium postukaj z wyczuciem młotkiem w obudowę pompki w kierunku jakim dociska ją śruba mocująca. Gites będzie jak obojętnie kiedy będziesz sprawdzał korekcję, to nie powinna ona przekraczać + 0,7 P.S. Ciekawy jestem ile zapłaciłeś za regenerację pompki , najtańszy kompletny zestaw naprawczy pompowtryskiwacza , ori Boscha jaki znalazłem to koszt od 560-ciu złotych na jedną sztukę ....: Inter Cars S.A. INTERCARS.COM.PL Inter Cars S.A. - sklep on-line, części do samochodów. Edytowane 18 Września 2019 przez piotrsob1
Karol94 Opublikowano 18 Września 2019 Autor Opublikowano 18 Września 2019 59 minut temu, piotrsob1 napisał: Czyli teoretycznie sitko też wymienili, pod warunkiem że oddali Ci twoje Ja dalej obstaje przy swoim, MASZ PROBLEM Z DOLNYM USZCZELNIENIEM PIERWSZEJ POMPKI.... Żeby ono działało jak należy mosiężna podkładka musi idealnie przylegać do powierzchni oporowych głowicy i pompki ( muszą być czyściutkie i bez wżerów ), pompka musi też być dociskana z odpowiednią siłą przez śrubę mocującą, i nie może mieć zbyt dużego luzu na boki . Jak się będzie mocno kiwać w gnieździe to będzie też problem z uszczelnieniem ... Zwróć uwagę że zużywają się nie tylko gniazda ale i boczne powierzchnie pompek , nadmierny luz jest sumą tych zużyć. Jak jesteś pewien że wszystko o czym napisałem jest OK, to ostatnią deską ratunku może być wymiana śruby mocującej , dokręcenie pompki zgodnie z procedurą i " doklepanie " tych powierzchni. Przez kawałek miedzi lub aluminium postukaj z wyczuciem młotkiem w obudowę pompki w kierunku jakim dociska ją śruba mocująca. Gites będzie jak obojętnie kiedy będziesz sprawdzał korekcję, to nie powinna ona przekraczać + 0,7 P.S. Ciekawy jestem ile zapłaciłeś za regenerację pompki , najtańszy kompletny zestaw naprawczy pompowtryskiwacza , ori Boscha jaki znalazłem to koszt od 560-ciu złotych na jedną sztukę ....: Inter Cars S.A. INTERCARS.COM.PL Inter Cars S.A. - sklep on-line, części do samochodów. A mi się wydaje że to zapowietrza się gdzieś wcześniej niż sam pompowtrysk lub nie dostaje wystarczającej ilości paliwa ponieważ wielokrotnie zmieniałem miejscami te wtryski zawsze ten był najgorszy nawet podmieniłem na używkę nadal bylo to samo. Uszczelnienia, śruby wymieniłem na nowe, zregenerowałem nic nie pomogło, zawsze ten jeden kulał. Miałem jeszcze na mysli że ktoś skopał program (jak jest) i takie cuda się dzieją lub pompa tandem nie domaga albo ta w baku w szczególności jak jest rezerwa.
kamil-vag Opublikowano 18 Września 2019 Opublikowano 18 Września 2019 3 godziny temu, Karol94 napisał: pompa tandem nie domaga albo ta w baku w szczególności jak jest rezerwa. BIPy Ci dochodzły do -100. Możesz sprawdzić ciśnienie tłoczenia paliwa na tandemie w próbie dynamicznej i zobaczysz co wyjdzie...
piotrsob1 Opublikowano 23 Września 2019 Opublikowano 23 Września 2019 W dniu 18.09.2019 o 16:30, kamil-vag napisał: BIPy Ci dochodzły do -100. Możesz sprawdzić ciśnienie tłoczenia paliwa na tandemie w próbie dynamicznej i zobaczysz co wyjdzie... Słuszne spostrzeżenie . Podłącz manometr wypełniony gliceryną ( taki manometr ładnie uśrednia wskazania, przez co zdecydowanie dokładniej można zinterpretować jego wskazania w porównaniu ze zwykłym ) do króćca pomiarowego tandempompy i pojeździj obserwując wskazania . Szczególnie czy ciśnienie paliwa nie spada podczas dużego obciążenia silnika . Mniej więcej powinny wyglądać tak : 880 obr/min - 3,5 Barów 1500 obr/min - 6,0 Barów 2000 obr/min - 7,0 Barów 3000 obr/min - 8,0 Barów 4000 obr/min - 9,0 Barów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się