Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T 400 tyś. i płukanka silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie odnośnie płukania  silnika, który ma przejechane prawie 400 tyś. km. Poprzedni właściciel przez dłuższy czas zalewał 10w40, a ja planuję go teraz zalać olejem zalecanym przez producenta. Chodzi mi o to czy muszę kupić jakąś słabszą płukankę, żeby ewentualnie spory nagar nie wypłukał się naraz od razu i nie zatkał czegoś w silniku. Czy może płukać kilkukrotnie i zlewać aż do skutku nie zważając na specyfik, który użyję ? Czy ktoś z was używał płukanki przy takim przebiegu i podpowie jak dokładnie powinno to wyglądać?

Opublikowano

Spokojnie zrób płukanie nic złego się nie stanie. Polecam po zabiegu ściągnąć miske olejowa wyczyścić smok pompy i samą miskę. Zalać nowy olej i będzie super. Płukanka może być millers lub lm.

Opublikowano (edytowane)

Myślę, ze płukanie takiego motoru powinieneś podzielić na 3 tury. Lać coraz mocniejsze płukanki i obserwować ciś oleju. Na koniec miska w dół i sprawdzenie smoka. Ja na Twoim miejscu zacząłbym od zwalenia pokrywy zaworów i sprawdzenia ile nagaru jest na mostkach wałków itp. Jak jest dużo czarnej mazi to bym tego raczej nie płukał.

Edytowane przez Randor
Opublikowano

Dokładnie, nie szalej z płukanką. Rozbierz górę, zobacz co się tam dzieje i wtedy zadecydujesz jak wlejesz od razu płukankę a silnik to jeden wielki nagar to możesz się po takiej operacji z nim pożegnać.Poczytaj jeszcze o olejach płuczących ale i tak przed tym co zrobisz warto zajrzeć pod pokrywę a później po wszystkim zrzucić miskę. 

Opublikowano (edytowane)

Albo zamiast płukania zdjąć od razu pokrywę, michę, wyczyścić co się da i zalać docelowy olej. Z reguły te plukanki przez 15 min gówno wypłukają, co najwyżej powierzchniowy syf. Przy tym przebiegu przyjrzalbym się koniecznie pompie oleju i ślizgom napinacza.

Edytowane przez przem8
Opublikowano (edytowane)

Co do płukanek to według mnie jedną z lepszych i mocniejszych jest BG 109. Ona już płucze i to dobrze. Testowane 3 razy. Tylko z nią trzeba uważać. Jeśli motor jest zalepiony to będzie wielkie ruszenie tego syfu. Przed jej użyciem radze wrzucić nowy filtr oleju.

Edytowane przez Randor

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...