Maxero Opublikowano 14 Kwietnia 2019 Opublikowano 14 Kwietnia 2019 (edytowane) Oglądając tematy kolegów z ich B5 postanowiłem zrobić swój temat ,bo trochę dłubię i modyfikuję swoją. Więc Zwykła a4 b5 1.8T [inwalida bo brak Q] Avant ale już pełnoletnia ,bo z 1999.04 ,a odebrane przez Hansa 99.05.12 i przebiegiem obecnie 305kkm Kupiłem w 2016.11 i jak na razie bardzo dobrze się sprawuje. Pierwsze po zrobieniu prawka padło na audi to było a6 c5 2.5tdi 180hp AKE tiptronic z 00 z 4 lata posiadałem ,później a3 8l 1.8 125hp z 98 przez 3 miesiące i oderwanie od audi ale nie od vaga seat leon 1M 1.6 16v z 01 rok miałem w bardzo dziwnej konfiguracji. I powrót z zakupem a4. Wyposażenie: - xenon ori - nagłośnienie BOSE - szyberdach - fotele kubełkowe z podparciem lędźwi i grzaniem - radio 2 din - zawieszenie 1BE - EDS ale brak ASR - miał felgi 15' zime od razu kupiłem 16 na lato To co zrobiłem od razu po zakupie to pakiet startowy pełny wraz z przejściem na olej 5w40 Obecnie porobiłem już tam coś: - zrobienie prawego lusterka dużego - zamontowanie DP oraz owinięcie termobandażem - założenie gwintu Bilstein B14 wraz z rozpórką górną od a6 c5 po modyfikacji (dolna już była) - swap hamulców z 288mm na 312mm - wycentrowanie głośników przednich dolnych ,bo charczały zdecentrowały się - założony zegar boost - zakup felg na zimę 16' - zmiana ramion wycieraczek na aero z passata b5fl - tylne ramie wycieraczki z tiguana - ściągnięcie pokrywy zaworów i dokręcenie podstaw wałka ssącego (w DE zmieniali napinacz i łańcuszek i nie dokręcili ,bo jedna śruba leżała obok szkoda że foto nie mam ale świadek jest) - wymiana w kolektorze ssącym plastikowych prowadnic do wtryskiwaczy wraz z układem odpowietrzenia skrzyni korbowej pod kolektorem i podciśnień na nowe oraz nową uszczelką - wymiana zbiorniczka od płynu hamulcowego( był pęknięty) oraz gumek wraz z płynem hamulcowym na ATE Typ200 - wymian zbiorniczka od płynu chłodzącego oraz korka ,bo rozszczelnił się i nowy płyn g12 - wymiana oringu w podstawie filtra oleju - wymiana płynu od wspomagania - wymiana uszczelki pomiędzy kolektor ,a turbo wraz z przejściem na śruby , zastąpieniem nakrętek. - regeneracja odbłyśników reflektorów i kupienie nowych żarników xenonowych - tam gdzie zachodziła potrzeba wymieniałem śrubki i brałem z aso te ciężko dostępne Na montaż obecnie czeka: - fmic 550x140x65 - tuleje tylnej belki poliuretanowe Zrobione - osłony tylnych tarcz ,bo te na aucie przegniły na wylot Zrobione - konwersja na cewki z TFSI (brakuje jeszcze 4 najważniejszych elementów) - wymiana ślizgów w mechanizmie podnoszenia szyby kierowcy Zrobione - lewe nadkole z S4 B5 ori z ASO Zrobione To co bym chciał w niej jeszcze zrobić: - zmiana turbiny lub hybryda z obecnej i tak będzie do wyciągnięcia ,bo klapka wg zaczyna dzwonić - wymiana wtrysków na 380cc - zrobienie chipa - może dodanie lotki - polakierowanie przedniego i tylnego zderzaka wraz z ustawieniem ich - może felga 17/18 na lato jak nic nie będzie wyskakiwać po drodze Na razie tyle w aucie zostało porobione. Foty z 2018.11 na felgach z oponą zimową ,bo nie mam jeszcze fot na oponie letniej też 16' Edytowane 1 Listopada 2020 przez Maxero
xBladex Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Ładna baza do modów.. Nad lotka się nie zastanawiaj tylko zakładaj, a nie będziesz żałował. Powodzenia w realizacji projektu. ?
Maxero Opublikowano 15 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2019 (edytowane) No coś tam powoli się robi. Długo szukałem quattro z wyposażeniem ciekawym lecz w tamtym okresie nic nie było i takiego kupiłem. Mam jeszcze jedno foto jak były 2 w pewnym momencie i mogłem porównać wypust z kwietnia do września. Różnice niewielkie. Też tam wykonałem moda na prawe duże lusterko. Było to 1.8 ARG w automacie 4 biegowym ,ze skórami podgrzewanymi ,pół fis , zawieszenie 1BA ,chromowane relingi i obwódki szyb ,xenon ori , ori pdc , czteroramienna kierownica skórzana , szyberdach , ori webasto sterowane pilotem i lakier LZ9W. Miał ori przebieg 239 kkm i to było czuć. Obudowy lusterek w obydwu autach ja malowałem. Edytowane 15 Kwietnia 2019 przez Maxero
DW_4AA44 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Żeby wymienić prawe lusterko na pełne to musi ono pochodzić z Anglika, prawda?
Maxero Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2019 Tak z angola. Ale musisz rozebrać je oraz swoje prawe i zrobić z 2 ,jedno lusterko duże prawe. Stelaż mocujący do auta (trójkąt) zostaje twój ,a dokładasz duży prawy stelaż lusterka z angola.
Maxero Opublikowano 7 Maja 2019 Autor Opublikowano 7 Maja 2019 Wymieniać będę osłony tylnych tarcz ,bo te co są na aucie już przerdzewiały na wylot oraz już tak się nie trzymają jak powinny. Nowe śrubki ,bo te na aucie mogą się okazać już nie przydatne. Jak się uprę to lewe nadkole z S4 założę ,bo też leży.
Maxero Opublikowano 10 Maja 2019 Autor Opublikowano 10 Maja 2019 (edytowane) No i stało się . Pompka centralnego odmówiła posłuszeństwa zamknięcia drzwi. Po rozebraniu zobaczyłem wirnik rozwalony. Widok rozebranej na czynnik pierwszy pompki. Wirnik nie wytrzymał. A najgorsze to że weekend i nic nie załatwię. Będzie trzeba przetrzymać do następnego tygodnia. Edytowane 17 Maja 2019 przez Maxero
Maxero Opublikowano 17 Maja 2019 Autor Opublikowano 17 Maja 2019 Pompkę już naprawiłem i trafiła do auta. Wszystko działa jak należy i znacznie lepiej oraz szybciej.
Maxero Opublikowano 18 Maja 2019 Autor Opublikowano 18 Maja 2019 (edytowane) Dzisiaj ruszyłem z tematem wymiany osłon tylnych tarcz ,bo stare już chcą sam opuścić auto. I powiem walka z jedną stroną zakończyła się sukcesem ,a z drugiej strony powstrzymały mnie śruby od jarzm ,które nie chcą się poddać. Ale będą nowe śruby to zacznie się zabawa. Wszystko oczyszczone i skręcone nowe śruby z osłoną na powinno być 30nm ja dałem na 32nm. Edytowane 18 Maja 2019 przez Maxero
Maxero Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Opublikowano 20 Maja 2019 22 godziny temu, Randor napisał: W jakie moce celujesz? Chciałbym wykręcić w nim 230hp ,ale wiem że dla ośki i tak to będzie dużo tym bardziej że nie mam ASR/ESP. Ogólnie dużo gratów kompletuje i jednocześnie montuje. Dzisiaj odwiedziłem aso VW ,bo u mnie nie ma Audi i zamówiłem 2 śruby od jarzm i 2 śruby wraz z dwiema nakrętkami do tulei tylnej belki. Wyczytałem że jak się odkręci te śruby to nie wolno skręcać na stare lecz muszą iść nowe i tak zrobię. Dotarł jeszcze ściągacz tulei tylnej belki więc zobaczę kiedy się uda to zrobić ,bo jeszcze walka z lewą stronę jest w pierwszeństwie.
Maxero Opublikowano 20 Maja 2019 Autor Opublikowano 20 Maja 2019 W tamtym miejscu gdzie jest ori smic będzie chłodnica wspomagania. Zastąpię ori i nie będę kombinował ,jeśli wszystko się uda będzie też inny fmic z przodu.
Randor Opublikowano 21 Maja 2019 Opublikowano 21 Maja 2019 Inny tzn większy? Przy mocach rzędu 230km 140mm wystarczy.
Maxero Opublikowano 21 Maja 2019 Autor Opublikowano 21 Maja 2019 Chcę fmic taki żeby zderzaka nie ciąć ,bo tam idą przewody od spryskiwaczy reflektorów
Maxero Opublikowano 21 Maja 2019 Autor Opublikowano 21 Maja 2019 No i jeszcze dotarł bardzo ciekawy element. Od dłuższego czasu myślałem na zmianą zegarów na wersje full fis czy robić lub nie robić. I tak jakoś szukałem manetki prawej do avanta ze sterowanie fis ,bo ciężko zdobyć. Udało się dorwać w naprawdę okazyjnej cenie cały zestaw. I dojdzie jeszcze tempomat tak przy okazji.
Maxero Opublikowano 1 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2019 Teraz dla potomnych jak by się wam śruby od jarzma tylnego nie chciały odkręcić i środek się obróci. Ja odkręciłem je nabijając klucz oczkowy 15 na chama młotkiem i poszły obydwie bez problemu. I nie wiem czy wina jest to że śruby zostały posmarowane jakimś klejem do gwintów i dlatego miałem zabawę. A przy okazji też wymieniłem łożyska w lewej tarczy tylnej ,bo nie wiadomo ile to już hulało. Nie udało mi się zdjęć porobić niestety z tej operacji. Zacząłem ogarniać kabelki do szarej kostki pod nowe zegary i studiować wypracowani soulmast3m odnośnie wymiany liczników.
Maxero Opublikowano 8 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2019 Dzisiaj wymieniłem tuleje tylnej belki na poliuretany i nie wiem czy 99 na tulei oznacza rocznik jej produkcji czy nie? Dużo zabawy i też jestem zły na badziewie do wprasowywania tulei ,bo 1cm za płytka się okazała strona gdzie wchodzi tuleja na drugą stronę i musiałem kombinować.
krzysiek_f Opublikowano 10 Czerwca 2019 Opublikowano 10 Czerwca 2019 W dniu 8.06.2019 o 22:34, Maxero napisał: Dzisiaj wymieniłem tuleje tylnej belki na poliuretany i nie wiem czy 99 na tulei oznacza rocznik jej produkcji czy nie? Tak, to datownik.
Maxero Opublikowano 5 Lipca 2019 Autor Opublikowano 5 Lipca 2019 Do auta doszło parę rzeczy. Przybył tempomat i full fis. Zdjęcia porobię i umieszczę jak już będzie zrobione wszystko. Poradnik według soulmaster3m
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się