Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8t Quattro by Randor


Randor

Rekomendowane odpowiedzi

Odkręcałem i dokręcałem tą dolną kluczem oczkowym typ c 17 specjalnie kupiłem żeby tam się dostać oraz ze zdjętym airbox'em by było łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem 17 z cienkim oczkiem i dociąłem ją na odpowiednią długość. Pasuje idealnie do tej dolnej śruby. DP wpasował się na miejsce. Idzie to wszystko wolno ale idzie:)

Wpisuje tu totalne drobnostki ale robię to dla siebie. W tym celu założyłem ten wątek.

IMG_20190521_192802.jpg

Edytowane przez Randor
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłeś już sztywnego TIPa ? jakieś niespodzianki przy montażu ? wszystko pasuje P&P ? pokaż zdjęcia orurowania IC pod maską

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tip siadł wczoraj. Było sporo cięcia silikonów + fakt że nie siada to tak łatwo jak ori guma ale jest ok. Rzekł bym że pasuje bdb. Brakło mi trochę miejsca więc przeniosłem zawór DV z rury od ic praktycznie do samego tip'a ale to nic nie zmienia.

Dzisiaj dorzuciłem jeszcze oil catch tank. Nie chcę syfu w nowych rurach i fmic. Wybrałem coś droższego żeby nie była to po prostu pusta puszka.

Rura między ic a przepustnicą jest zdemontowana do wspawania flanszy pod map sensor. Lewa weszła jak na foto. Nie ma szans żeby upchać ją z zamontowaną dmuchawą od sai. Trochę musiałem podciąć mocowanie tejże dmuchawy, muszę to jeszcze poprawić bo wkurza oko.

IMG_20190523_153024.jpg

IMG_20190523_153013.jpg

IMG_20190523_175355.jpg

IMG_20190523_175359.jpg

IMG_20190523_175410.jpg

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za foto wygląda super, dużo trzeba ciąć zderzak aby zmieścić fmic ? Ja już mam dość grzania się w ciepłe dni muszę szybko wstawić fmic bo w ciepłe dni to nie to samo auto. Sai nie wywalasz od razu ? W zestawie orurowanie niema miejsca na map sensor ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem najtańszy zestaw montażowy z allegro za 550zl. Niestety one są bez miejsca na montaż map sensora. Fmic.pl proponował mi zestaw za bodaj 860zl z miejscem na map ale nie potrafili odpowiedzieć czy otwór jest pod duży czy mały typ (12 vs 18mm). W nowszych jest ten mniejszy.

Na pytanie odnośnie wycięcia zderzaka odpowiem jak dokończę jego wycinanie. Trzeba go rzezac dość sporo ale warto. Seryjny smic puchł mi przy 180km i 15c na dworze podczas robienia 3-4 logów pod rząd z krótkimi przerwami.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super dzieki za wskazówki będzie mi łatwiej wybrać potrzebne graty. No dwa górą 3 przejazdy szybkie spod świateł i d*pa w upalne dni rzędu 25 stopni to już zupełnie smic nie wyrabia. Powodzenia w pracach przy aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję;-) W razie jakichś dylematów pisz na PW.

Co do sai to go wywaliłem. Taki był plan od początku. Druga sonda też poleciała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ten moment ciekaw jestem Twojej opini co do wrażeń z jazdy, zatem kręć te śrubki jak najszybciej :)

u siebie też SAI i sondę mam wywaloną w sofcie, SAI demontuję fizycznie dopiero jutro

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na ostatniej prostej;-)Spec  właśnie wspawał mi flansze pod map sensor. Wziął raptem 50zł. Możliwe że w weekend wpadnie soft. Mam nadzieję, że słupek przyjmie większą moc bez cyrków.

 

IMG_20190524_155148.jpg

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny projekt, od podstaw, a nie na łapu capu jak niektórzy. ?

Tak trzymaj, czekamy na końcowy wynik, zwłaszcza że [zazdrość]masz quattro[/zazdrość]  więc nic Cię nie ogranicza, tylko portfel:D

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:)

No jeśli chodzi o moc to faktycznie ogranicza mnie tylko kasa no i może trochę zdrowy rozsądek:) Według mnie nie ma sensu koksować 1.8t powyżej 240-250km jeśli ma być to daily i w miarę jechać z dołu. K03S lub jakaś lekka hybryda to maks. Przy oczekiwaniach rzędu 300km należy rozglądać się za 2.7 bit. Sam miałem chęć kupić S4 B5 ale wiem, że przy moim podejściu te auto by mnie dobiło finansowo.

Gdybym zrobił ten projekt od podstaw to zacząłbym od wytargania słupka z auta do przeglądu. Spodziewam się problemów przy strojeniu ale ja zazwyczaj jestem sceptyczny. Fajnie by było gdyby auto wypluło te 220-230km i przejeździło chociaż do przyszłego roku. Wtedy mogę remontować słupek. Na ten rok budżet jest prawie wykorzystany, a chcę zająć się jeszcze konserwacją podwozia i heblami. Życz mi szczęścia:)

Latałem do tej pory z mocą 180/270 i szczerze mówiąc jakoś to już jechało (szczególnie jak było chłodno). Spodziewam się, że te 230km będzie w zupełności wystarczające nawet przy quattro. Na chwilę wrzuciłem ori soft na 150km bo okazało się, ze ten mój jest skopany i się załamałem. Auto kompletnie przestało jechać. Od razu załapałem czemu po sofcie te silniki zaczynają palić mniej niż na serii (przy spokojnej jeździe).

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy oczekiwaniach na 300-320 KM tez moze byc fajnie z dolu, ale na k04-064, tylko trzeba wylozyc z 15tys zeby to mialo rece i nogi. Powyzej tego koszta rosna nieproporcjonalnie do mocy, z uwagi na kucie, a nawet hybryda k04-064 w 1.8t rewelacyjnie nie wstanie.

Fajnie rozsadnie do tego podchodzisz, dobrze ze dales wieksze wtryski z bam, to nic nie bedzie ograniczac gory. Powinno wypluc 220-230 KM spokojnie jesli silnik w dobrym stanie. Zreszta wez pod uwage ze b5 nawet w Q i tak jest lzejsze niz b6/b7. Na tych 220-230 KM i tak bedzie spora roznica, mysle ze bedziesz zadowolony. Ja u siebie np juz wiecej mocy nie potrzebuje, dol sie bardzo poprawil po wstawieniu dp, a auto sluzy jako daily, a nie na wyscigi.

Edytowane przez bartez90
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za słowa uznania:)

U mnie auto też służy jako daily. To nie rajdówka. Ma dobrze jechać ale nie kosztem drastycznego wzrostu awaryjności. Uznałem, że potencjał dobrze zrobionego K03S mi wystarczy. Co do samego podejścia to od początku nie było mow o drucie itp. Do tego Łukasz mnie trochę naprostował i chyba się to opłaciło:)

Na samym początku miało być samo K03S + DP i wtryski BEX. Doszedłem jednak do wniosku, że to kibel. Następnie pomyślałem, że odłożę wymianę turbo na później a założę fmic + wymienioną resztę. Na końcu okazało się, że dzięki wsparciu dziewczyny lecę całość tak jak trzeba bez zbytnich kompromisów.

Auto dzisiaj odpaliło. Jestem z siebie dumny. Wygląda na to, że wszystko dobrze złożyłem za pierwszym podejściem. Łukasz podesłał bezpieczny soft v1 i logi wypadły optymistycznie (turbo wstaje elegancko, silnik nie stuka) :) Po wywaleniu kata silnik nie dymi także jest ok. Nie wiem czy to zasługa TIP czy DP ale słychać dużo bardziej świst turbiny. To nawet fajne:) Na postoju przy lekkich przegazówkach strzela w wydech. Ogólnie to niby 2,5 cala z mojego poprzedniego 2.8 30v i spodziewałem się hałasu ale jest w porządku. W trasie żadnego dudnienia itp. Jest kultura.

Teraz trochę fotek. Auto na tą chwilę stoi bez zderzaka. Muszę go jeszcze dopieścić.

IMG_20190525_145150.jpg

IMG_20190525_170159.jpg

Dla potomnych akcja z odmą. Z ori rury zostało tyle:p

IMG_20190525_140838.jpg

Zostało mi trochę silikonu więc wykorzystałem go do podniesienia i obrócenia separatora odmy tak żeby wąż do OCT szedł wzdłuż chłodnicy

IMG_20190525_115911.jpg

 

 

IMG_20190525_115017.jpg

Metalowa rura która opasała silnik została skrócona do minimum jak na foto wyżej. Skierowałem kolanko w prawo w stronę OCT i połączyłem przewodem. Ogólnie wyszło to według mnie bdb:) Jest dobry dostęp do wszystkiego. Oczywiście z czymś ciała dać musiałem i wejście oraz wyjście z OCT jest zamienione stronami. Będę musiał to jakoś poprawić. No chyba, że olej tak czy inaczej będzie wyłapywany poprawnie, wtedy to oleje.

IMG_20190525_142356.jpg

Prawa rura od Ic siadła ok. Musiałem tylko kupić dłuższy łącznik silikonowy przy przepustnicy żeby to poprawnie ustawić. Flansze pod map sensor wspawałem na pałę bez mierzenia i wyszła za nisko (w okolicy ori smic) ale przewodu starczyło i czujnik siadł jak należy.

 

IMG_20190525_145144.jpg

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką flansze pod MAP sensor zastosowałeś  12mm czy 18mm?

No musisz zamienić w OCT przewody ,bo jego konstrukcja jest tak zrobiona w środku że nie będzie działał poprawnie.

Tym przewodem co jest na OUT wpiąłeś się do tego trójnika od odmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18mm. Taka pasuje do ANB.

Tym przewodem z trójnika podpiąłem się pod OUT.

Pisałem do producenta tego OCT. Twierdzi, ze przy takim podłączeniu sprzęt będzie nadal spełniał swoje zadanie ale będzie trochę mniej skuteczny. Zobaczę jak to wyjdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapas oleju na 2 lata + dobra płukanka. Powiem Wam, że tą oliwę sprzedają po 120zł za 5l. To PAO full saps i chyba najlepsza oliwa w tej cenie (to ten sam olej co Liqui Moly Synthoil Energy tylko w innej bańce). Brać póki jest:)

http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=38&t=132

IMG_20190526_161843.jpg

Wleciał soft v2. Auto już jedzie zdecydowanie lepiej. Mam banana na gębie:) W ogóle z dołu jest poezja, turbo wstaje extra. Auto jest bardzo elastyczne i nie czuć żadnego laga. Już teraz wiem, że było warto wszystko rzeźbić. To zupełnie inna jazda niż na ori gratach.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko PB 98. Muszę rozwiercić dysze w moich W03 na 2,8 i jechać do Gdańska na strojenie po AFR (mam tam zaufanego człowieka, u siebie w okolicy nie oddam auta do strojenia). Wtedy okaże się czy instalacja wydoli bez podlewania benzyną.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Operacja soft na tą chwilę została zakończona. Boost z dołu do 1,25 bar, przy 6tys rpm bezpieczne 0,9 z hakiem. Przepływ przy tych samych obrotach w granicach 182-187 zależy od warunków. Moc nieznana ale nam uczucie jakbym przesiadł się do S4:-D Auto ciągnie ładnie i bez laga. Dół to malina, jeździ się extra. Jestem zadowolony i polecam taki modzik;-) Poszło sporo siana ale warto było. Dzięki Łukasz.

Po przesiadce z 2.8 30v byłem załamany reakcja na gaz i dołem. Okazało się że soft był skopany. Po korekcie i dołożeniu wszystkich gratów jeździ mi się lepiej jak V6. O osiągach nie wspominając;-) 1.8t to jednak wypasione motorownie.

 

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...