Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.8t Quattro by Randor


Randor

Rekomendowane odpowiedzi

Forum coś świruje i mam problem z dodaniem postu.

Dzięki za info. Właśnie do nich napisałem. Znałem już tą firmę ale kompletnie wypadła mi z głowy.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam kratki z linku poniżej. Wersja z daszkiem i skierowana w stronę kierowcy robi robotę. Tworzywo jest świetne w obróbce, szlifuje się je prawie jak twardą szpachle. Można z tym robić co się chce. Ja będę je raczej szlifował na gładko i malował jakąś strukturą. Ogólnie lepiej to wygląda niż rzeźbiona ori kratka. Pytanie do Was. Jest jakaś opcja na zrobienie białych zegarów bez wymiany całego licznika? Chcę żeby to wszystko do siebie jakoś pasowało.

https://allegro.pl/oferta/kratka-wskaznik-zegar-turbo-boost-s4-a4-b5-daszek-7436840514?item=7436840514

IMG_20190607_145642.jpg

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciłem ze strojenia gazu. Instalacja wyrobiła na styk bez podlewania beną. Jestem mega zadowolony. AFR też wyszedł prawidłowy. Najlepsze jest spalanie. Wyszło mi dokładnie 10,1 przy prędkościach 110-120 i z włączoną klimą (mam krótką skrzynie). Pali mi zauważalnie mniej niż przed modyfikacjami i na skopanej mapie 180km (ok 11,3 na tej samej trasie, oponach 205/55 r16 i przy podobnej prędkości). Szacun dla autora softu i speca od strojenia gazu z Gdańska (ulisses, lpg-forum, polecam).

Fura dostała trochę w palnik podczas dojazdu na miejsce. Czuć już było, że podczas strojenia nie ciągnie tak dobrze jak w normalnych warunkach (gorąco + 3 chłopa w aucie i trochę gratów). Tak czy inaczej nie ma mowy o puchnięciu jak było przy ori smic ale czuć różnice między jazdą w południe i przy upale, a wieczorem przy temp do 20c.. Zegar boost spisuje się bdb. Pokazuje dokładne wartości i reaguje szybko. Do tego robi za niezły ekonomizer:)

Auto spisuje się w trasie bdb. Piąty bieg i od prędkości 100km/h przyśpiesza super. Ciągnie znośnie do 200. Jest elastyczne i w ogóle więcej nie trzeba. Jedynie na co się skuszę to może wymienię tą felerną rurę od ic do przepustnicy na min 57mm i zrobię mod na cewki z tfsi.

Po montażu hebli i odbiciu się trochę finansowo pojadę na hamownie. Myślę, że te 220km wypluje. Musze cały czas brać poprawkę, że latam na 225/40 r18 i mam quattro. To nie pomaga przy pałowaniu z rolki.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Randor napisał:

Musze cały czas brać poprawkę, że latam na 225/40 r18 i mam quattro. To nie pomaga przy pałowaniu z rolki.

No więc właśnie - po co takie duże ciężkie i szerokie kapcie do B5? :) 

Trakcję zapewnia quattro - w B5 spokojnie można zostać przy R16, a nawet R15.

No chyba, że chodzi o świadome poświęcenie osiągów na rzecz wyglądu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste, że chodzi o wygląd. Nie wyobrażam sobie jazdy na r16 nie wspominając o r15. Do tego jeszcze dwie sprawy. Po pierwsze wrzucam heble 345 a więc jestem skazany na r18 lub niektóre r17. Druga sprawa to polataj szybciej po winklach na 225 a następnie przesiądź się na 205. Od razu odczujesz różnicę. Ja ją czułem nawet w ośce 1.8 ADR. Jeździłem na 205 r17 tylko z powodu braku mocy i dużo większego spalania przy 225 r18.

Według mnie do B5 minimum to r17 żeby to jakoś wyglądało. Ewentualnie r16 na zimę. Najlepiej wygląda r18. Robiłem przymiarki do r19 ale według mnie koła tej wielkości zaburzają już linie auta. Nie podoba mi się to w tej budzie. O profilu opony nie wspominam:)

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam kapcie 235/45/17, twarde fuldy sportcontrol xl i zawias 1be. Na rownych drogach jest super, auto swietnie sie prowadzi, mozna ze sporymi predkosciami latac po zakretach.

Natomiast w miescie u mnie takie dziury, koleiny ze trzeba mocno kierownice trzymac zeby nie wyrwalo jej z rak. Jazda nie jest wtedy przyjemna, leb tez skacze niesamowicie, po kregoslupie czuc. A i tak staram sie omijac dziury i jezdze slalomem o ile sie da:-)

U Ciebie temperatura moze byc wysoka przez te rury 51 mm. W b6 orurowanie to 63 mm montuja i jest git, ale w b5 moze byc problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem kiedyś na 235/40. Różnica jest znikoma ale po przejściu na 225 dużo mniej rzucało autem w koleinach.

Temp nie jest chyba jakaś bardzo wysoka. 50c przy upałach i katowaniu ujdzie. Jak się wkurzę podjadę za jakiś czas do kogoś kto ogarnia temat i każe wyspawać sobie rury z kwasu pod wymiar. Nie ma chyba sensu wkładania większych średnic niż wyjścia z ic? W tym przypadku 57mm.

Wyczytałem też, że nie ma sensu wkładać rury większej średnicy niż wyjście z turbo czyli te 51mm. Mowa o tej między turbo a ic. Dopiero za chłodnicą powietrze jest lekko rozprężone i przydaje się te 57-63mm.

Gdyby ktoś przeglądający ten wątek miał B5 1.8t z K04-64 (lub dobrą wcześnie wystającą hybrydę na minimum 250-260km) i mieszkał do 100km od mojej miejscowości prosiłbym o PW. Chętnie przejadę się takim autem nawet jako pasażer. Stawiam paliwo i dobre whiskey.

I jeszcze jedno foto hebli. Jaram się tym szajsem:) Dobrze być amatorem i nie mieć wcześniej styczności z takimi fajnymi częściami. Teraz wszystko mnie cieszy ?

IMG_20190609_112823.jpg

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszedł komplet regenerowanych wahaczy na przód. Moje są już w opłakanym stanie, wyglądają na ori.  W weekend chciałem wrzucać zawieche + heble ale nadal czekam na nieszczęsne osłony tarcz. Aso miało mi je ściągnąć ale po tygodniu czekania napisali, że jednak dostępna jest tylko jedna strona drugiej natomiast brak w magazynach i tak już zostanie. Za to chłopaki z Volkswagen Classic Parts obiecali, że mi je ściągną w 10 dni. Czekam więc. Przy okazji wymiany tego wszystkiego kusi mnie żeby wymienić od razu łożyska piast i przeguby jeśli zajdzie taka potrzeba. Worek kasy na to wszystko idzie:/ Oby chociaż piasty były ok.

IMG_20190614_112326.jpg

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Randor napisał:

Za to chłopaki z Volkswagen Classic Parts obiecali, że mi je ściągną w 10 dni. 

U mnie z 10 dni wyszło 20. I jak 20 dni temu zrobiłem przelew, tak dziś dostałem przesyłkę pobraniową ? 

Miejmy nadzieję że u Ciebie dotrzymają słowa.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za ostrzeżenie. Nieciekawa sytuacja. Też bym się wpienił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cierpliwie czekam. Nie chcę iść z nimi na wojnę bo zostając przy B5 to pewnie nie ostatnia rzecz, którą u nich kupuję.

Wracając do tematu zawieszenia. Byłem ostatnio w Olsztynie. Zastanawiam się jak często trzeba robić zawiechę, jeżdżąc po tak ch...ych drogach. Nie widzę tam jazdy na gwincie, ewentualnie głowa co chwilę w baldachimie.

W Morągu jest lepiej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Morągu jest lepiej ale też bez rewelacji. W Elblągu jest sporo lepiej. Ogólnie u mnie i w mojej okolicy powoli ruszyły remonty dróg. Za to jak wjechałem tydzień temu do Olsztyna to kląłem jak wściekły. Raz, że po tym mieście się kiepsko jeździ to jeszcze dowalili do tego tramwaje, widać jak ludzie się motają szczególnie ci przyjezdni. W godzinach szczytu lepiej tam nie wjeżdżać:) O dziurach szkoda nawet gadać. Duże niby rozwijające się miasto a drogi jak na jakiejś zapuszczonej wsi.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Remontują dojazd do centrum z każdej strony. Też wjeżdżałem w godzinach szczytu i jechałem do centrum w ten upał, który zaczął się z początkiem czerwca. W Białymstoku trwa do dziś ?

Odniosłem wrażenie, że w tamtych rejonach sporo A4 jeździ, chyba jest silna grupa na spotach. W niedzielę bodajże w Kolnie mijałem chłopaków, szykowali się chyba na spot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne cenne info. Zrobię rozeznanie. Jeszcze nie interesowałem się spotami. Póki co nie ma z czym jechać:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady. Jak poskładasz wszystkie klocki lego to niejeden obejrzy za zadbaną B5.

Osobiście nie jestem zwolennikiem tuningów silnika ale z zewnątrz Twoja sztuka prezentuje się super. Zadbany ori lakier, obniżona + ładna duża felga. Nic więcej do szczęścia nie trzeba. Tak trzymać!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki:-) Powiem Ci szczerze, że te auta niedługo znikną z dróg. Mowa o tych zadbanych. Tylko wariaci  będą je utrzymywać w należyty sposób. Większość pójdzie w nowsze budy. Trzeba sporo kasy żeby doprowadzić takiego grata do fajnego stanu. Z drugiej strony odwdzięczy się pewnie bezawaryjnością. Taka mam nadzieję:-)

Też nie mam jakiejś super zajawki na podnoszenie mocy. Chciałem po prostu zrobić pożytek z quattro i zwiększyć trochę przyjemność z jazdy. Seria to nieporozumienie. Bezpieczeństwo manewrów na drodze wzrosło znacznie.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

? Looknąłem na Twoją sztukę i jest niezła. Wcale bym się nie zdziwił gdyby się okazało że jest ładniejsza od mojej. Tak trzymaj.

Musze przyznać, ze auto jednak ma spadki mocy, tzn puchnie z czasem. Niby to nieuniknione ale nie sądziłem, ze będzie aż taka różnica. Czuć to jakby pod butem było minimum 20km mniej. Latałem przed chwilą (wieczór 18c na dworze) i auto jechało jak złoto, banan na gębie. W dzień w temp ponad 30c już tak wesoło nie jest nawet przy pierwszym przyciśnięciu. Z każdym kolejnym moc leci na mordę jeszcze bardziej. W temp zaraz po strojeniu czyli 20-24c nie było tego czuć ale teraz po trzech dniach kiedy miałem po 33 (przy asfalcie cholera wie ile było) wyszła kupa. Wyczytałem, że tak musi być. Raz mniej raz więcej zależnie od fmic i rur. Nawet jeśli wrzucę ic 230mm to i tak będzie to występowało tyle, że trochę później.

Tip po ostrzejszej jeździe w upały jest mocno gorący. Myślę, że go wyjmę i jednak odizoluje termicznie. Do tego ta rura między ic a przepustnicą nie daje mi spokoju. Myślę, że 51mm to jednak za mało. Pytanie tylko czy założenie takiej o średnicy 57mm coś poprawi. Większa po pierwsze mi nie bardzo wejdzie, a po drugie mam wyjścia z ic 57mm. Chyba, że zrobię customa na silikonach. Zaraz za ic 57mm a dalej za halogenem do którego dotyka rura 63mm przez redukcję. Da się coś takiego teoretycznie poskładać ale nie wiem czy jest sens robić taką rzeźbę.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że ci puchnie w gorące dni to po pierwsze na mały ic po drugie rury większe ? 

Niestety Ori zderzak z b5 za mało powietrza wpuszcza i icek nie jest tak dobrze chłodzony jak w zderzakach w s4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że ic nie jest za mały do takiej mocy. Nie planuje 280 czy 300km żeby pchać 230mm. Pomyślę o wymianie jednej rury tej pomiędzy ic a przepustnicą. Drugiej podobno nie ma sensu ruszać. Co do zderzaka to fakt, nie wpuszcza zbyt dużo powietrza. Tym bardziej mija się z celem montaż jeszcze wyższego ic który będzie zasłonięty belką.

Spadki nie są jakieś ogromne ale je czuć. Czytałem trochę na ten temat. Chłopaki którzy naprawdę mają pojęcie i robili grube projekty piszą że mniejsze bądź większe spadki będą zawsze w gorące dni i koniec. Jeśli po sofcie w totalne upały i po upalaniu w logach temp w dolocie nie przekracza mi 55c to chyba nie jest źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...