Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] LY7W | S-line | BIX | DRL CLH | PDC | 1BV+talerze B5 | 320/288 | Quattro|BBS RS861 19' custom|GTC1549|FMIC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 4.02.2024 o 21:25, Koziar993 napisał(a):

Działasz dalej ? :D Dawno Cie na mieście nie widziałem :)

Działam a bardziej to jeżdżę😉 kręcę kilometry, latam furmanką codziennie do Gliwic. Czekam na wiosnę, coś pomodze żeby sobie odświeżyć look. 

Opublikowano

Kilometry przybywają ostatnio jak szalone. Tydzień temu przy wymianie oleju zauważyłem obie pęknięte gumy na przegubach wewnętrznych. Wpadł jeden nowy kompletny przegub a drugi miałem Ori używka na półce w dobrym stanie a na niego nowa guma.

ciekawe jest to, że po wymianie ustąpiły niezidentyfikowane dotąd wibracje budy podczas przyspieszania. Jakoś nauczyłem się z tym być a tu taka niespodzianka po wymianie, zero wibracji 😊

IMG_3803.jpeg

IMG_3805.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Rozszerzony serwis klimy. Czas leci, zerknąłem w papiery i ostatnio byłem 3 lata temu na dobiciu. Wszystko grało aż do teraz, bo zaczęła słabo chłodzić. Ciśnienie na pełnym obciążeniu dochodziło ledwo do 8 bar także czynnika mało. Okazało się że w układzie zostało zaledwie 75 g. Także przez równe 3 lata i 60 kkm przebiegu poszło w atmosferę około 500 g czynnika. Trochę dużo. Gdzieś chyba jest jakaś mikro nieszczelność trudna do wykrycia. Klimiarz podejrzewa skraplacz tym bardziej, że jeszcze ori jest. Chyba będę musiał się za to zabrać. 
Dodatkowo wymiana osuszacza i zaworu rozprężnego. 
Teraz chłodzi jak szalona, sople w nosie 🥶

Na zaworku trochę jakiś paproszków a że zawsze byłem ciekawy jak wygląda osuszacz wewnątrz to i zajrzałem 😝

IMG_3833.jpeg

IMG_3838.jpeg

IMG_3840.jpeg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Zabaw ciąg dalszy. Zamówiłem 3 światło stopu w wersji ryżowej bo Ori już tak się wyeksploatowało że plastik zmatowiał i zaczął pękać 😑.

spodziewałem się, że jak wyciągnę stopa to będzie niespodzianka no i niestety nie myśliłem się. Ruda się rozkręciła 😔IMG_3873.thumb.jpeg.adac4be3ebf49886c2a55d8786795284.jpeg

zabrałem się za ratowanie tematu. Wyciągnąłem uszczelkę, dremlem zdarłem na ile się dało rdzę i poszedł na to RSTOP. 
Następnie dwie warstwy bazy w sprayu i finalnie klar.IMG_3881.thumb.jpeg.b313cbb8c3c1e6b4afbfff6453ed7542.jpegIMG_3887.thumb.jpeg.9f64620a3aaeab99fc64ceca41ad4875.jpegproblem doraźnie zażegnany. Trochę wyhamowałem szaloną rudą. Oddam do lakiernika i nie obejdzie się bez wycinania szyby żeby zrobić to porządnie. 
Nowy stop zamontowany. Ogólnie jest spoko, ale uszczelka nie przylega tak dokładnie jak w ori. Chyba przełożę sam odblask i taśmę ledową do starych body. Uniknę w ten sposób przedostawania się wody przez niedolegającą uszczelkę IMG_3884.thumb.jpeg.58bf88a182acb9f30c5041225eef8636.jpegIMG_3882.thumb.jpeg.0847d831394726e3b13e8e0f9a1d4e04.jpegIMG_3888.thumb.jpeg.c7db8a5e87fd9ea25e4ed12183ecb1de.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Wystąpiły problemy z klimą. Przestała chłodzić w upalne dni a niedawno po serwisie. Pierwsze co zauważyłem to rurka do parownika cała w szronie a powrót ciepły IMG_4360.thumb.jpeg.1820e246d83d2395a4f313f1f5ecc37b.jpeg

 

wizyta u klimiarza i okazało się, że zostało tylko 100g czynnika. Skrupulatne poszukiwanie nieszczelności. Detektor gazów podczas pracy klimy piszczał tutaj, wymienione zostały dwa oringiIMG_4359.thumb.jpeg.4e961c2c4556138d66ce1ac34bb0f20e.jpeg

 

Ponadto, po zmoczeniu wodą z płynem skraplacza w dwóch miejscach delikatnie bąbelkowało. Skraplacz był ori z 2004, mocno już wysłużony. 
 

finalnie wymiana oringów, nowy skraplacz, próba szczelności i jak narazie wszytsko ok i oby tak zostało IMG_4605.thumb.jpeg.b56580bc5482cb400bac63289f8db043.jpeg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Siemka,z jakiej firmy brałeś skraplacz? Bo widzę, że fajny bo czarny ;)

 

 Pozdr

Opublikowano
2 godziny temu, staniek napisał(a):

Siemka,z jakiej firmy brałeś skraplacz? Bo widzę, że fajny bo czarny ;)

 

 Pozdr

Dam znać bo to Klimiarz zamawiał jakiś tam swój ulubiony zamiennik😉

Opublikowano

OKi, dzięki :)

Opublikowano
28 minut temu, staniek napisał(a):

OKi, dzięki :)

Mam, NRF

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Dzięki :)

Aktualnie mam czarny, z takim ją kupiłem, ktoś lata temu go wymieniał, ale jest już sfatygowany i dodatkowo poci się/widać olej przy czujniku :(

No i trzeba by go wymienić i przy okazji zrobić gruntowny serwis klimy, bo aż wstyd się przyznać, ale przez 10 lat przy klimie nic nie robiłem. 
 

Przy okazji, pamiętasz może ile u Ciebie pompuje gtc?

Opublikowano
56 minut temu, staniek napisał(a):

Dzięki :)

Aktualnie mam czarny, z takim ją kupiłem, ktoś lata temu go wymieniał, ale jest już sfatygowany i dodatkowo poci się/widać olej przy czujniku :(

No i trzeba by go wymienić i przy okazji zrobić gruntowny serwis klimy, bo aż wstyd się przyznać, ale przez 10 lat przy klimie nic nie robiłem. 
 

Przy okazji, pamiętasz może ile u Ciebie pompuje gtc?

No 10 lat to już sporo czasu🙃 skraplacz w sumie nie drogi element, 250 zł, osuszacz 50 zł, dysza rozprężna groszowe sprawy. Wymienić, sprawdzić szczelność, dobić i śmigać kolejne 10 lat😉

 

gtc na najmocniejszej mapie pompuje 1.725. To już chyba jej bezpieczny max 

Opublikowano
5 godzin temu, jaras99 napisał(a):

gtc na najmocniejszej mapie pompuje 1.725

Tak podpytuje bo u mnie kiedyś zostało 1,65 ze względu na ślizgające się sprzęgło i po dziś dzień nie wybrałem się na korektę programu. Nic to cza będzie ogarnąć trochę staruszkę  i zapodać mocniejszy program :)

 

Pozdr 

 

 

Opublikowano
45 minut temu, staniek napisał(a):

Tak podpytuje bo u mnie kiedyś zostało 1,65 ze względu na ślizgające się sprzęgło i po dziś dzień nie wybrałem się na korektę programu. Nic to cza będzie ogarnąć trochę staruszkę  i zapodać mocniejszy program :)

 

Pozdr 

 

 

Mi podaje niecałe 1,9 bar

Opublikowano

Sporo, ale może się nie podda za szybko ;)

Opublikowano

Kilometry lecą, przyszedł czas na nowy rozrząd 

IMG_5793.jpeg

IMG_5796.jpeg

IMG_5797.jpeg

Opublikowano

Już miałem pisać o wadliwej pompie INA, ale widzę, że jest DOLZ. Moja padła po 17 kkm (rok z małym hakiem) i zastąpił właśnie DOLZ. ;) 

Opublikowano

Fajnie że u Ciebie w wątku potwierdziłem opinie na temat wibracji auta podczas przyspieszania . Mam podobnie przy mocnym wciśnięciu gazu . Pamiętasz może jaki koszt przegubu wewnętrznego ?

Opublikowano
W dniu 9.11.2024 o 21:34, george napisał(a):

Już miałem pisać o wadliwej pompie INA, ale widzę, że jest DOLZ. Moja padła po 17 kkm (rok z małym hakiem) i zastąpił właśnie DOLZ. ;) 

Poprzednia też DOLZ była. Miałem do wyboru Hepu ale właśnie Dolz, wziąłem tą drugą bo wytrzymała te 90kkm także można polecić 

Opublikowano
W dniu 10.11.2024 o 10:50, peter22 napisał(a):

Fajnie że u Ciebie w wątku potwierdziłem opinie na temat wibracji auta podczas przyspieszania . Mam podobnie przy mocnym wciśnięciu gazu . Pamiętasz może jaki koszt przegubu wewnętrznego ?

Na pewno SKF, koszt nie pamiętam, coś około 250 zł 

Opublikowano
8 godzin temu, jaras99 napisał(a):

Poprzednia też DOLZ była. Miałem do wyboru Hepu ale właśnie Dolz, wziąłem tą drugą bo wytrzymała te 90kkm także można polecić 

HEPU padła mi po 4,5 roku/ 44 kkm.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...