Soyer323 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Cześć, pasażerowie poprzedniego właściciela nie bardzo zważali na to jak szeroko otwierają drzwi, bo wszystkie drzwi oprócz tych kierowcy maja przetarte ranty i pojawiła się rdza. Chciałbym jakoś samemu sobie z tym poradzić bo nie są to duże ogniska i nie są na widoku. Tak myślałem, żeby zetrzeć papierem rdze, pomalować jakimś podkładem i później lakierem, tylko nie wiem jakiego podkladu użyć i jakiej gradacji papieru. Rdza pojawiła się też w wewnętrznej stronie drzwi przy listwach (widoczne na zdjęciach), czy ta sama metoda pomoże też w tym miejscu? Mam też do zrobienia błotniki prawy i lewy, ale to już chcę oddać lakiernikom, cena naprawy ok. 400 zł za element, dlatego z drzwiami chciałbym sobie jakoś sam poradzić.
AndrzejK. Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Wygląda to słabo jak na Audi.... na moje oko już jakiś "mistrz" młotka zetknął się z tym autem niestety. Wydaje mi się,że zdarcie rdzy do gołej blachy to oczywistość (listwy pasowałoby ściągnąć, bo nie wiadomo co pod nimi jest w takim przypadku) Następnie potraktować jakimś dobrym odrdzewiaczem np Brunox no i następnie podkład i lakier właściwy. Oczywiście wszystko w odpowiednich odstępach czasu aby ładnie kolejna warstwa ładnie wyschła. Ja tak to widzę, ale może jeszcze ktoś uzupełni/poprawi mój tok myślenia. Powodzenia, bo wygląda to delikatnie mówiąc średnio jak już wspominałem wcześniej. Powodzenia w działaniu. 1
Langista Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 A mnie to wygląda jakby do środka drzwi dostała się wilgoć lub woda (uszkodzona uszczelka np.) i stąd ta rdza w środku. Reszta całkiem normalna jak na taką ilość otarć. Co do gradacji papieru, to jakieś 400 na tych progach, żeby rudej się pozbyć, potem 800 okolice do 0.5 cm od ogniska rdzy, następnie 1200-1500 żeby okolice 2-3 cm lekko zmatowić. Kolor zaprawkowy spokojnie po kodzie koloru dobierzesz (tubka wygląda jak lakier do paznokci). 1
Soyer323 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Lakier już miałem wcześniej LY7W, bo malowałem małe odpryski, tylko że w nie tubka jak do paznokci a przelane 100ml w jakiś inny pojemnik. Właśnie chodzi mi dokładnie w jakich odstępach to wszystko robić, bo nigdy tego nie robiłem, no i farba podkładowa jakaś specjalna czy to co polecą w sklepie z lakierami. Bo myślałem też, skoro cała blacha jest ocynkowana, może po ożyciu odrdzewiacza użyć cynku w sprayu, następnie podkład i lakier.
Langista Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Opublikowano 21 Sierpnia 2019 Ten cynk w sprayu na nic się zdaje. Sam ten środek antykorozyjny wystarczy. Pamiętaj też że na elementach jest ocynk, nie cynk :) 1
Soyer323 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2019 (edytowane) Czyli robię to tak, papier ścierny, później Brunox (i ile czasu muszę odczekać?), następnie podkład (czekam 24h), następnie lakier, tak? Zdjąłem listwy dolne, i najgorzej wygląda to na drzwiach kierowcy (na razie wygląda to tylko na taki nalot), niemal wszystkie bolce są skorodowane, ale w większości wydaje się to być powierzchowne. Zdjęcia robione już to wyczyszczeniu wszystkiego z brudu. Te listwy widzę, że mają jakiś metalowe elementy, szukałem jakiś plastikowych zamienników do kupienia, ale chyba takich nie ma, bo nie mogę znaleźć. Edytowane 22 Sierpnia 2019 przez Soyer323
Langista Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Na preparacie będziesz miał wszystko opisane ile należy odczekać. Ja bym spróbował te listwy przy krańcach na odrobinie czarnego silikonu jeszcze złapać, żeby woda się tam nie dostawała.
przem8 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 2 godziny temu, Soyer323 napisał: Brunox Słaby jest i dopiero następnego dnia możesz robić dalej. Lepszy jest już r-stop. Nie dawaj żadnego silikonu na listwy, tylko przed montażem spryskać preparatem, który wypycha wilgoć. Oczyść do gołej blachy, podkład epoksydowy, akrylowy, baza i powinno być ok. 1
Soyer323 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2019 (edytowane) Czy po wyczyszczeniu z rdzy należy powierzchnię jeszcze odtłuścić benzyną ekstrakcyjną czy od razu brunox/rstop? Edit. Na żywo tego nie widziałem, dopiero teraz na zdjęcia, można zauważyć takie wybrzuszenia czy to ogniska korozji pod lakierem? Czy po prostu taka technika malowania z racji miejsca ukrytego pod listwami? Edytowane 22 Sierpnia 2019 przez Soyer323
przem8 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 23 minuty temu, Soyer323 napisał: czy to ogniska korozji pod lakierem? Ruda szaleje pod lakierem
Langista Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Opublikowano 22 Sierpnia 2019 Wszędzie gdzie purchle zobaczysz to oznaka rdzy pod spodem.
AndrzejK. Opublikowano 23 Sierpnia 2019 Opublikowano 23 Sierpnia 2019 W dniu 22.08.2019 o 16:12, przem8 napisał: Słaby jest i dopiero następnego dnia możesz robić dalej No nie wiem czy słaby czy nie (na szczęście nie musiałem sprawdzać....) Ale....znajomy dłuższą chwilę temu stosował przy "japończyku na M" zaprzyjaznionym mocno z rudą ten preparat i jak do obecnej chwili ma spokój w tym temacie, przynajmniej tam gdzie to robił.
Arek8888 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Co do brunoxa, podobno nie ma przyczepności do blachy, trzeba było by go ponownie szlifować. Dlatego ja również polecam APP R-stop. Do usunięcia rdzy dobrze służy tarcza tak zwane włosy murzyna.
Emejcz Opublikowano 26 Sierpnia 2019 Opublikowano 26 Sierpnia 2019 APP R-stop również polecę. U siebie mam dużo pracy z korozją i testowałem go już na podwoziu - mimo dużego narażenia na wilgoć i na pewno nie idealnie doczyszczonej rdzy nie ma śladu rdzawych nalotów.
Soyer323 Opublikowano 13 Września 2019 Autor Opublikowano 13 Września 2019 Jeszcze zapytam jak ogarnąć te listwy od środka, wyczyścić z rdzy i nanieść app rstop, do tego podklad epoksydowy i tyle?
Soyer323 Opublikowano 13 Września 2019 Autor Opublikowano 13 Września 2019 A jeszcze druga sprawa czy po nałożeniu app rstop muszę go później szlifować? Jeśli tak to papierem o jakiej gradacji? Bo w sumie nie rozumiem tego, po co nakładać ten preparat skoro później będzie szlifowany. Następnie podkład epoksydowy kłaść w dwóch warstwach i każdą szlifować? Jesli tak to jaka gradacja. Kolejno podklad akrylowy w dwóch warstwach, też do szlifowania? Tak samo z lakier w kolorze i bezbarwny też trzeba przyszlifować?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się