Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Audi a4 b6 3.0


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam audi a4 b7 1.8t manual 163km ale myślałem nad zmianą na audi a4 b6 3.0 asn tip quattro . Tylko nigdy nie miałem styczności z tym motorem i po prostu jestem ciekaw czy jest warte zmiany. Może ktos z kolegów ma takowy samochód z okolic Warszawy i mógłby sie podzielić opinią ewentualnje spotkać i pogadac i pokazac jak tym się jezdzi. Pozdrawiam grupowiczow.

Opublikowano

Stryjek-Nie zmieniaj siekiery na kijek!

Opublikowano

Jak coś to za jakieś czas możesz się odezwać

 

Opublikowano
13 godzin temu, pila24 napisał:

Stryjek-Nie zmieniaj siekiery na kijek!

No niby slilnik 1.8t fajnie bo rozwojowy i takie były założenia podnoszenia mocy ale czuję ze R4 to chyba nie mój żywioł. Niby te 220 km w 3.0 jest ospałe ale komfort jazdy automatem i dźwięk  v6 robi robotę. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
10 godzin temu, Robero321 napisał:

Jak coś to za jakieś czas możesz się odezwać

 

Dzieki wielkie. Odezwę się.

Opublikowano
47 minut temu, LOLEK9620 napisał:

No niby slilnik 1.8t fajnie bo rozwojowy i takie były założenia podnoszenia mocy ale czuję ze R4 to chyba nie mój żywioł. Niby te 220 km w 3.0 jest ospałe ale komfort jazdy automatem i dźwięk  v6 robi robotę. 

Kultura pracy i komfort w v6 większe bez porównania. Nawet spalanie nie odstaje bardzo od 1.8t. Problemy zaczynają się gdzie indziej z 3.0

Dlatego poszedłem w starsze 2.4 by nie rezygnować z v6 :)

Opublikowano
4 minuty temu, pila24 napisał:

Kultura pracy i komfort w v6 większe bez porównania. Nawet spalanie nie odstaje bardzo od 1.8t. Problemy zaczynają się gdzie indziej z 3.0

Dlatego poszedłem w starsze 2.4 by nie rezygnować z v6 :)

To jaką mają słabą stronę w porównaniu z 3.0 ? Masz manual a ja nastawiam się na automat i boję się ze 2.4 słabo będzie sobie radzić z automatem i quattro

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, LOLEK9620 napisał:

To jaką mają słabą stronę w porównaniu z 3.0 ? Masz manual a ja nastawiam się na automat i boję się ze 2.4 słabo będzie sobie radzić z automatem i quattro

Mam manual 6  biegów. W b6 2.4  automat tylko w multitronicu wystepowało więc zapomnij. Nie było również 2.4Q w b6.

Tiptronic i Quattro były w 3.0 ,to potężna zaleta-wyposażenie łączone z tym silnikiem. Poczytaj w temacie silników 3.0 o opiniach.

A 2.4 to starsza konstrukcja,słabsza bo ma 170KM i 230 Nm. Osiągi ma zbliżone do 1.8t 163KM. Ale ma sporą zaletę-nie sypie się i jest dosyć idioto-odporne te 2.4

Edytowane przez pila24
Opublikowano
1 minutę temu, pila24 napisał:

Mam manual 6  biegów. W b6 2.4  automat tylko w multitronicu wystepowało więc zapomnij. Nie było również 2.4Q w b6.

Tiptronic i Quattro były w 3.0 ,to potężna zaleta-wyposażenie łączone z tym silnikiem. Poczytaj w temacie silników 3.0 o opiniach.

A 2.4 to starsza konstrukcja,słabsza bo ma 170KM i 230 Nm. Osiągi ma zbliżone do 1.8t 163KM. Ale ma sporą zaletę-nie sypie się i jest dosyć idioto-odporne te 2.4

Dzięki za wyjaśnienie. I tu problem bo chciałem właśnie quattro i tiptronic :/  Wiadomo jak sie dba tak sie ma, aby trafić w miarę zadbaną i jak wiadomo i tak będzie coś do wsadzenia  na dzięń dobry.

 

Opublikowano
1 minutę temu, LOLEK9620 napisał:

Dzięki za wyjaśnienie. I tu problem bo chciałem właśnie quattro i tiptronic :/  Wiadomo jak sie dba tak sie ma, aby trafić w miarę zadbaną i jak wiadomo i tak będzie coś do wsadzenia  na dzięń dobry.

 

Poczytaj pierw o tych silnikach byś na dzień dobry nie zainwestował 10tys w jego remont.

Opublikowano

Nie no aż 10tyś to przesada chyba. Kupując auto za prawie 20tys  myślę ze nie będzie wymagać nie wiadomo jakich remontów. 

Opublikowano
2 godziny temu, LOLEK9620 napisał:

Nie no aż 10tyś to przesada chyba. Kupując auto za prawie 20tys  myślę ze nie będzie wymagać nie wiadomo jakich remontów. 

Wielu tak myślało jak Ty :) ja Ci dałem dobre rady,teraz rób co uważasz za słuszne i czekam na Twój temat odnośnie ASNa

Opublikowano
2 godziny temu, pila24 napisał:

Wielu tak myślało jak Ty :)

Nie strasz chłopaka :) jak trafi na naprawdę zadbany egzemplarz to nie będzie miał większych problemu z tym motorem. 

Opublikowano

Tia jak się dba to się ma .

Opublikowano (edytowane)

Jak chcesz coś starszego od tego co masz to proponuję A6 C5 2.7BiT 250KM po lifcie. Koszty potencjalnych inwestycji w samochód/silnik są podobne a mocy jakby nie patrząc więcej :) 

Niestety coraz mniej ich w ogłoszeniach:

 

fb-image200x200.png?t=fb-19-11-10
WWW.OTOMOTO.PL

otomoto.pl - Znajdź Audi A6 C5 (1997-2004) Benzyna - oferty pojazdów nowych i używanych dostępne w kategorii Osobowe. Największy serwis z...

 

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
37 minut temu, BeyerBrown napisał:

Jak chcesz coś starszego od tego co masz to proponuję A6 C5 2.7BiT 250KM po lifcie. Koszty potencjalnych inwestycji w samochód/silnik są podobne a mocy jakby nie patrząc więcej :) 

Ogolnie to fajna propozycja. tylko co się nie czyta to gdzies zaraz straszą tymi turbinami ze można utopić ładne pieniądze na dzięń dobry. Silnik legenda i takich silniczków nie będzie już. Szkoda ze a4 b6 nie ładowali 2.8 193km  :/ 

Opublikowano (edytowane)

W każdym silniku może być coś do zrobienia. W 3.0 straszą pękającymi blokami, zapchanymi katalizatorami i awaryjnymi fazatorami. 2.7T cierpi z kolei na uszkadzające się czujniki EGT, turbiny i napinacze łańcuszków między wałkami.

PS.
Silnik może i legenda, ale wydaje mi się, że ustępuje on 3.0TFSI, którego spotkać można m.in. w A6 C6 po lifcie.

GREGOR10.PL

Audi A6 C6 3.0TFSI CAJA 290KM -> STAGE 2 445KM / 555Nm

 

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano
W dniu 9.11.2019 o 23:19, Robero321 napisał:

Tia jak się dba to się ma .

Nie do końca:whistling:.U mnie rozrząd zrobiony,katy nowe.Cewki i świece też.Nawet dwumas:wallbash:.Gaz na gwarancji.Miałem tylko już jeździć i paliwo i zmiany oleju.I po 20 tysiącach przyszła wisienka na torcie czyli blok:wallbash::facepalm:.Nie,nie katowałem auta.Jeździłem"jak człowiek".Pewnego pięknego poranka odpaliłem.Usłyszałem odgłos podobny do przełączenia się na gaz.Po chwili smród spalenizny,a po kilku sekundach chmura białego dymu.Remont wyszedł mnie 7 kafli wraz z kupnem silnika z uwaloną górą,ale sprawnym blokiem.Ktoś chce dokładnie wiedzieć,co i jak i ile,to pw.Bo chyba mało kto trafił,tak źle,jak ja.Wszystkie"drogie"rzeczy wyszły u mnie w ciągu tych 20 przejechanych tysi.Też wolę ASN,a mam BEX do porównania.Ten silnik jest fajny,ale musi być wcześniej też dobrze serwisowany i dbany.Wtedy jest ok.Jak nie,to za wszystkie błędy przeszłości płaci potem aktualny właściciel.Jeśli ma ochotę,cierpliwość i pieniądze.:fool:

Opublikowano (edytowane)

Wiele osób pisze że ASN rozkracza się z powodu złego serwisowania w przeszłości... moim zdaniem ten silnik jest po prostu źle zaprojektowany,materiały kiepskie itd.

Przecież te poprzednie stare v6 miały również poprzednich właścicieli,nikt nie kupuje v6 by jeździć zawsze jak emeryt. Ale jakoś bloki nie pękały,katy nie zapychały się tak często, rozrząd można było w większości wartszatòw ustawić na 0°... wystarczy ogarnąć odmy,ezekor,uszczelnić i dalej jeździć. Napinacze też nie padają tak szybko jak fazatory. Ogólnie ASN to konstrukcja z ciekawa i kiepski projekt.

Edytowane przez pila24
Opublikowano

Bo ASN nie wybacza błędów i olewatorstwa.Nie jest idiotoodporny.Ten aluminiowy blok jest przekleństwem.Serwis,serwisem,ale jeszcze kwestia jazdy.Nie pilnowanie oleju.Ktoś katował,kilka razy przegrzał i w końcu blok mówi papa:cry:.Osobiście mam 2 znajomych z nalotami grubo ponad 300 i nie dzieję się nic szczególnego.A ja trafiłem dosłownie wszystko najgorsze,co tu może być:wallbash:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...