LOLEK9620 Opublikowano 8 Listopada 2019 Opublikowano 8 Listopada 2019 Witam. Posiadam audi a4 b7 1.8t manual 163km ale myślałem nad zmianą na audi a4 b6 3.0 asn tip quattro . Tylko nigdy nie miałem styczności z tym motorem i po prostu jestem ciekaw czy jest warte zmiany. Może ktos z kolegów ma takowy samochód z okolic Warszawy i mógłby sie podzielić opinią ewentualnje spotkać i pogadac i pokazac jak tym się jezdzi. Pozdrawiam grupowiczow.
pila24 Opublikowano 8 Listopada 2019 Opublikowano 8 Listopada 2019 Stryjek-Nie zmieniaj siekiery na kijek!
Robero321 Opublikowano 8 Listopada 2019 Opublikowano 8 Listopada 2019 Jak coś to za jakieś czas możesz się odezwać
LOLEK9620 Opublikowano 9 Listopada 2019 Autor Opublikowano 9 Listopada 2019 13 godzin temu, pila24 napisał: Stryjek-Nie zmieniaj siekiery na kijek! No niby slilnik 1.8t fajnie bo rozwojowy i takie były założenia podnoszenia mocy ale czuję ze R4 to chyba nie mój żywioł. Niby te 220 km w 3.0 jest ospałe ale komfort jazdy automatem i dźwięk v6 robi robotę. 1
LOLEK9620 Opublikowano 9 Listopada 2019 Autor Opublikowano 9 Listopada 2019 10 godzin temu, Robero321 napisał: Jak coś to za jakieś czas możesz się odezwać Dzieki wielkie. Odezwę się.
pila24 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 47 minut temu, LOLEK9620 napisał: No niby slilnik 1.8t fajnie bo rozwojowy i takie były założenia podnoszenia mocy ale czuję ze R4 to chyba nie mój żywioł. Niby te 220 km w 3.0 jest ospałe ale komfort jazdy automatem i dźwięk v6 robi robotę. Kultura pracy i komfort w v6 większe bez porównania. Nawet spalanie nie odstaje bardzo od 1.8t. Problemy zaczynają się gdzie indziej z 3.0 Dlatego poszedłem w starsze 2.4 by nie rezygnować z v6
LOLEK9620 Opublikowano 9 Listopada 2019 Autor Opublikowano 9 Listopada 2019 4 minuty temu, pila24 napisał: Kultura pracy i komfort w v6 większe bez porównania. Nawet spalanie nie odstaje bardzo od 1.8t. Problemy zaczynają się gdzie indziej z 3.0 Dlatego poszedłem w starsze 2.4 by nie rezygnować z v6 To jaką mają słabą stronę w porównaniu z 3.0 ? Masz manual a ja nastawiam się na automat i boję się ze 2.4 słabo będzie sobie radzić z automatem i quattro
pila24 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 (edytowane) 11 minut temu, LOLEK9620 napisał: To jaką mają słabą stronę w porównaniu z 3.0 ? Masz manual a ja nastawiam się na automat i boję się ze 2.4 słabo będzie sobie radzić z automatem i quattro Mam manual 6 biegów. W b6 2.4 automat tylko w multitronicu wystepowało więc zapomnij. Nie było również 2.4Q w b6. Tiptronic i Quattro były w 3.0 ,to potężna zaleta-wyposażenie łączone z tym silnikiem. Poczytaj w temacie silników 3.0 o opiniach. A 2.4 to starsza konstrukcja,słabsza bo ma 170KM i 230 Nm. Osiągi ma zbliżone do 1.8t 163KM. Ale ma sporą zaletę-nie sypie się i jest dosyć idioto-odporne te 2.4 Edytowane 9 Listopada 2019 przez pila24
LOLEK9620 Opublikowano 9 Listopada 2019 Autor Opublikowano 9 Listopada 2019 1 minutę temu, pila24 napisał: Mam manual 6 biegów. W b6 2.4 automat tylko w multitronicu wystepowało więc zapomnij. Nie było również 2.4Q w b6. Tiptronic i Quattro były w 3.0 ,to potężna zaleta-wyposażenie łączone z tym silnikiem. Poczytaj w temacie silników 3.0 o opiniach. A 2.4 to starsza konstrukcja,słabsza bo ma 170KM i 230 Nm. Osiągi ma zbliżone do 1.8t 163KM. Ale ma sporą zaletę-nie sypie się i jest dosyć idioto-odporne te 2.4 Dzięki za wyjaśnienie. I tu problem bo chciałem właśnie quattro i tiptronic :/ Wiadomo jak sie dba tak sie ma, aby trafić w miarę zadbaną i jak wiadomo i tak będzie coś do wsadzenia na dzięń dobry.
pila24 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 1 minutę temu, LOLEK9620 napisał: Dzięki za wyjaśnienie. I tu problem bo chciałem właśnie quattro i tiptronic :/ Wiadomo jak sie dba tak sie ma, aby trafić w miarę zadbaną i jak wiadomo i tak będzie coś do wsadzenia na dzięń dobry. Poczytaj pierw o tych silnikach byś na dzień dobry nie zainwestował 10tys w jego remont.
LOLEK9620 Opublikowano 9 Listopada 2019 Autor Opublikowano 9 Listopada 2019 Nie no aż 10tyś to przesada chyba. Kupując auto za prawie 20tys myślę ze nie będzie wymagać nie wiadomo jakich remontów.
pila24 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 2 godziny temu, LOLEK9620 napisał: Nie no aż 10tyś to przesada chyba. Kupując auto za prawie 20tys myślę ze nie będzie wymagać nie wiadomo jakich remontów. Wielu tak myślało jak Ty ja Ci dałem dobre rady,teraz rób co uważasz za słuszne i czekam na Twój temat odnośnie ASNa
Gregory87 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 2 godziny temu, pila24 napisał: Wielu tak myślało jak Ty Nie strasz chłopaka jak trafi na naprawdę zadbany egzemplarz to nie będzie miał większych problemu z tym motorem.
BeyerBrown Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 (edytowane) Jak chcesz coś starszego od tego co masz to proponuję A6 C5 2.7BiT 250KM po lifcie. Koszty potencjalnych inwestycji w samochód/silnik są podobne a mocy jakby nie patrząc więcej Niestety coraz mniej ich w ogłoszeniach: Audi A6 C5 (1997-2004) - samochody osobowe Benzyna od 2001 - otomoto.pl WWW.OTOMOTO.PL otomoto.pl - Znajdź Audi A6 C5 (1997-2004) Benzyna - oferty pojazdów nowych i używanych dostępne w kategorii Osobowe. Największy serwis z... Edytowane 10 Listopada 2019 przez BeyerBrown
LOLEK9620 Opublikowano 10 Listopada 2019 Autor Opublikowano 10 Listopada 2019 37 minut temu, BeyerBrown napisał: Jak chcesz coś starszego od tego co masz to proponuję A6 C5 2.7BiT 250KM po lifcie. Koszty potencjalnych inwestycji w samochód/silnik są podobne a mocy jakby nie patrząc więcej Ogolnie to fajna propozycja. tylko co się nie czyta to gdzies zaraz straszą tymi turbinami ze można utopić ładne pieniądze na dzięń dobry. Silnik legenda i takich silniczków nie będzie już. Szkoda ze a4 b6 nie ładowali 2.8 193km :/
BeyerBrown Opublikowano 10 Listopada 2019 Opublikowano 10 Listopada 2019 (edytowane) W każdym silniku może być coś do zrobienia. W 3.0 straszą pękającymi blokami, zapchanymi katalizatorami i awaryjnymi fazatorami. 2.7T cierpi z kolei na uszkadzające się czujniki EGT, turbiny i napinacze łańcuszków między wałkami. PS. Silnik może i legenda, ale wydaje mi się, że ustępuje on 3.0TFSI, którego spotkać można m.in. w A6 C6 po lifcie. Audi A6 C6 3.0TFSI CAJA 290KM -> STAGE 2 445KM / 555Nm GREGOR10.PL Audi A6 C6 3.0TFSI CAJA 290KM -> STAGE 2 445KM / 555Nm Edytowane 10 Listopada 2019 przez BeyerBrown
mirek31071977 Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 W dniu 9.11.2019 o 23:19, Robero321 napisał: Tia jak się dba to się ma . Nie do końca.U mnie rozrząd zrobiony,katy nowe.Cewki i świece też.Nawet dwumas.Gaz na gwarancji.Miałem tylko już jeździć i paliwo i zmiany oleju.I po 20 tysiącach przyszła wisienka na torcie czyli blok.Nie,nie katowałem auta.Jeździłem"jak człowiek".Pewnego pięknego poranka odpaliłem.Usłyszałem odgłos podobny do przełączenia się na gaz.Po chwili smród spalenizny,a po kilku sekundach chmura białego dymu.Remont wyszedł mnie 7 kafli wraz z kupnem silnika z uwaloną górą,ale sprawnym blokiem.Ktoś chce dokładnie wiedzieć,co i jak i ile,to pw.Bo chyba mało kto trafił,tak źle,jak ja.Wszystkie"drogie"rzeczy wyszły u mnie w ciągu tych 20 przejechanych tysi.Też wolę ASN,a mam BEX do porównania.Ten silnik jest fajny,ale musi być wcześniej też dobrze serwisowany i dbany.Wtedy jest ok.Jak nie,to za wszystkie błędy przeszłości płaci potem aktualny właściciel.Jeśli ma ochotę,cierpliwość i pieniądze.
pila24 Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 (edytowane) Wiele osób pisze że ASN rozkracza się z powodu złego serwisowania w przeszłości... moim zdaniem ten silnik jest po prostu źle zaprojektowany,materiały kiepskie itd. Przecież te poprzednie stare v6 miały również poprzednich właścicieli,nikt nie kupuje v6 by jeździć zawsze jak emeryt. Ale jakoś bloki nie pękały,katy nie zapychały się tak często, rozrząd można było w większości wartszatòw ustawić na 0°... wystarczy ogarnąć odmy,ezekor,uszczelnić i dalej jeździć. Napinacze też nie padają tak szybko jak fazatory. Ogólnie ASN to konstrukcja z ciekawa i kiepski projekt. Edytowane 11 Listopada 2019 przez pila24
mirek31071977 Opublikowano 11 Listopada 2019 Opublikowano 11 Listopada 2019 Bo ASN nie wybacza błędów i olewatorstwa.Nie jest idiotoodporny.Ten aluminiowy blok jest przekleństwem.Serwis,serwisem,ale jeszcze kwestia jazdy.Nie pilnowanie oleju.Ktoś katował,kilka razy przegrzał i w końcu blok mówi papa.Osobiście mam 2 znajomych z nalotami grubo ponad 300 i nie dzieję się nic szczególnego.A ja trafiłem dosłownie wszystko najgorsze,co tu może być
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się