Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, 1967 napisał(a):

Staram się jak najmniej jeździć ale ten stan trwa już miesiąc na razie odliczanie się nie wyświetla. Mam zamiar spuścić całe adblue i przeczyścić gorącą wodą jak również przeczyścić styki ale to za tydzień teraz mam wyjazd ale innym samochodem. Nastawiłem się już z myślą że trzeba będzie kupić sterownik albo chociaż podmienić z innego samochodu i zrobić test .

Chciałbym jeszcze dodać po podłączeniu do innego komputera błąd P20BC00 zwarcie na obwodzie kontrolnym grzałki nr.1 albo obwód sterujący grzałki redukcyjnej wysoki. 

Opublikowano
22 godziny temu, 1967 napisał(a):

Staram się jak najmniej jeździć ale ten stan trwa już miesiąc na razie odliczanie się nie wyświetla. Mam zamiar spuścić całe adblue i przeczyścić gorącą wodą jak również przeczyścić styki ale to za tydzień teraz mam wyjazd ale innym samochodem. Nastawiłem się już z myślą że trzeba będzie kupić sterownik albo chociaż podmienić z innego samochodu i zrobić test .


Cześć,

 

czy chcąc przeczyścić system adblue gorącą wodą należy postępować wg jakieś określonej procedury? Jakieś problemy ? Też chciałbym to wykonać, gdyż nie wiem w jakim stanie jest czynnik oraz system a będę wymieniał sterownik na dniach.

 

Pozdrawiam 

Opublikowano
2 godziny temu, Krejsz napisał(a):


Cześć,

 

czy chcąc przeczyścić system adblue gorącą wodą należy postępować wg jakieś określonej procedury? Jakieś problemy ? Też chciałbym to wykonać, gdyż nie wiem w jakim stanie jest czynnik oraz system a będę wymieniał sterownik na dniach.

 

Pozdrawiam 

Jeszcze tego nie robiłem ale na YouTube gość to robił ,a z resztą jest też zalecenie producenta aby co jakiś czas czyścić cały układ. Ja mam zbiornik 24L i tylko dolewam więc tego starego czynnika nie jestem w stanie wypalić mało jeżdżone w zimę i to wszystko się krystalizuje  zapycha układ.

Opublikowano
2 godziny temu, 1967 napisał(a):

Jeszcze tego nie robiłem ale na YouTube gość to robił ,a z resztą jest też zalecenie producenta aby co jakiś czas czyścić cały układ. Ja mam zbiornik 24L i tylko dolewam więc tego starego czynnika nie jestem w stanie wypalić mało jeżdżone w zimę i to wszystko się krystalizuje  zapycha układ.

A na czym to czyszczenie ma polegać , na zalaniu układu wodą zamiast ad blue ? o co chodzi .

 

Sam wtrysk to łatwo jest wyjąć, wszystko na wieszchu , wtedy końcówkę można wyczyścić . 

Sa też specialne dodatki do ad blue przeciw krystalizacji , sam używam JLM 

 

Opublikowano
1 godzinę temu, Lukaa5 napisał(a):

A na czym to czyszczenie ma polegać , na zalaniu układu wodą zamiast ad blue ? o co chodzi .

 

Sam wtrysk to łatwo jest wyjąć, wszystko na wieszchu , wtedy końcówkę można wyczyścić . 

Sa też specialne dodatki do ad blue przeciw krystalizacji , sam używam JLM 

 

Tak myślałem żeby wypompować albo spuścić ze zbiornika czynnik wypłukać ciepłą wodą tak samo ciepłą wodą umyć wtrysk następnie zalać świeżym Adblue i dolać dodatek przeciw krystalizacji. Może ktoś już z doświadczeniem może skomentować taką procedurę.

Opublikowano

jak dla mnie płukanie baku jest bez sensu , jaki to ma mieć cel ?

wtrysk ok 

Opublikowano

Cześć, 

 

właśnie jestem po wymienie sterownika. Mimo, że nie wyrzucało mi błędu na deskę to po podpięciu kompa wyskakiwał mi błąd zbyt niskiego ciśnienia. Poniżej zdjęcie z aktualnego odczytu. Czy na chwilę obecną mogę uznać, że sprawa naprawiona ? Błędy skasowane i nic nie wraca. 
 

pozdrawiam 

IMG_1996.jpeg

Opublikowano

Ja też jestem po wymianie sterownika i również na nim wyskoczyły błędyScreenshot_20240420-204655643.thumb.jpg.03e01bb6ff03a2e93f752f7c62ced1cf.jpg

Opublikowano
2 godziny temu, 1967 napisał(a):

Ja też jestem po wymianie sterownika i również na nim wyskoczyły błędyScreenshot_20240420-204655643.thumb.jpg.03e01bb6ff03a2e93f752f7c62ced1cf.jpg

Kupiłeś uwalony sterownik.

Opublikowano
17 godzin temu, Muskel1 napisał(a):

Kupiłeś uwalony sterownik.

Tak wiem muszę odesłać i szukać inny.

Opublikowano (edytowane)

IMG_3084.thumb.jpeg.e8499710574474cf8a3edae2fbaa5c65.jpegWitam . Mam problem z Adblue Audi A4 B9 2017 rok . Przebieg 286925 km. Dziś wyskoczył komunikat usterka Adblue udaj się na serwis i odliczanie kilometrów 1000km .  Błąd jaki rejestruje sterownik auto to : 23760 - Brak komunikacji ze sterownikiem układu dozowania czynnika redukcyjnego . Błąd stały nie do usunięcia . Będę szukał drugiego sterownika na podmiankę może jak w większości przypadków problem leży po stronie zawilgoconego sterownika . Jak myślicie ? Proszę o pomoc . Pozdrawiam Marek 

Edytowane przez maras66612
Opublikowano

Najczęściej występują błędy związane z zasilaniem lub mówiące o uszkodzeniu sterownika, ale błąd komunikacji też może o tym świadczyć. Do sprawdzenia w pierwszej kolejności bezpieczniki oraz czy do sterownika dochodzi zasilanie. Jeżeli z tej strony wszystko ok, to możliwe, że sterownik padł.

 

Opublikowano

Witam,
Może ktoś będzie w stanie mi pomóc z tym problemem.

Jakiś czas temu wyskoczył mi Check Engine błąd P20E8 Środek redukujący zbyt niskie ciśnienie okazał się uszkodzony moduł kupiłem więc drugi używany po podłączeniu wszystko znikło i był spokój przez 1,5 miesiąca.

Dzisiaj znów wyskoczył Check Engine i błąd P20C4 Grzałka nadmiarowa C obwód sterowania wysoka wartość
Błąd pokazuje się na komputerze po każdym odpaleniu auta a check zapala się dopiero po 2 dniach
Dzięki za odpowiedź.

Opublikowano

W czym w Audi 80? Bo takie widnieje w profilu.

Opublikowano

Już poprawiłem profil Audi A4 b9 3.0 tdi 2017r

Opublikowano

Wrzuć pełny auto-scan a nie kod błędu.

Opublikowano
52 minuty temu, 50john napisał(a):

kupiłem więc drugi używany po podłączeniu wszystko znikło i był spokój przez 1,5 miesiąca.

Nakleiłeś na wymieniony sterownik membranę?

Opublikowano

Dziś zabrałem się za zdiagnozowanie układu adblue w swoim Audi .  Problem był z komunikacją sterownika adblue . Pierwsze co zauważyłem to zjarany  bezpiecznik od układu adblue o numerze 3 . o wartości  30A. Po wymianie na nowy odrazu się zjarał . Niestety sterownik robił zwarcie . Po zdjęciu kostki od sterownika zauważyłem zwarcie . Załączę zdjęcia które najlepiej to z obrazują . Będę musiał wymienić nowy sterownik . Stary niestety zjarany i jeszcze do tego część kostki elektrycznej się upaliła . Moim zdaniem nie jest to do odratowania . Może wiecie gdzie ta wioska elektryczna się kończy od układu adblue . Idzie ją wymienić czy czeka mnie niestety tylko lutowania ? 

IMG_3125.jpeg

IMG_3126.jpeg

IMG_3129.jpeg

IMG_3128.jpeg

IMG_3127.jpeg

Opublikowano

Nie lutuj bo długo nie wytrzyma. W tym przypadku kupiłbym używaną wtyczkę z kawałkiem wiązki, którą wstawiłbym w miejsce starej. Połączenie wiązki za pomocą zacisków wodoodpornych i dobra izolacja.

  • Pomoc techniczna 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...