Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Padnięta pompa AdBlue w Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
6 minut temu, Muskel1 napisał(a):

Co to oznacza?

no już nie mam błędu, ani check'a, ani usterki adblue. Może czynnik był już za stary..

Opublikowano
37 minut temu, Arogio napisał(a):

no już nie mam błędu, ani check'a, ani usterki adblue. Może czynnik był już za stary..

moim zdaniem tak moze byc. Malo czynnika = male cisnienie i sterownik juz daje znac - choc nie wiem dlaczego jako blad... powinien dac info "dolej czynnika bo jest malo" ;)

Opublikowano

Myślę, że w A4 gdzieś w mapkach jest błąd i dość często przy niskim stanie czynnika pojawia się zamiast komunikatu o konieczności dolania, błąd systemu AdBlue i odliczanie.

Zużycie czynnika to ok. 1l na 1000 km, więc skoro miałeś 2l czynnika w baku, to powinien zapalić się już komunikat aby dolać AdBlue i pokazać zasięg 2400 km. 

Opublikowano
17 godzin temu, DedykOOOO napisał(a):

Pompa jest wbudowana na stale wraz ze zbiornikiem. Nie jest to trudne do ogarnięcia ale koszt samego zbiornika jest duzy. Chyba ze uzywka to trochę taniej. Jak chcesz to podeślę Ci filmik z niemieckiego YT jak gosc odkręca i wymienia ten zbiornik.

Dzięki za info

Już znalazłem ten filmik z niemieckiego YT

Czekam jeszcze może ktoś mi potwierdzi interpretacje kodu błędu - że wskazuje jednoznacznie na pompę w zbiorniku

Opublikowano

kupiłem auto, przejechałem 1000-1500km i pojawił sie komunikat jak na zdjęciu. Zatankowałem 10L adblue przejechałem 100km żadnych zmian, dolałem do pełna weszło kolejne 14L, przejechałem 50km komunikat zaczął czasami znikać ale wraca. Jest szansa że zniknie całkiem w końcu czy raczej usterka?

Screenshot_20241226_194237_Gallery.jpg

Log-WAUZZZF54HA016810-127434km-79183mi adblue.txt

Opublikowano

Możliwe, że sterownik zalany.

Opublikowano

Witam. I mnie dopadła usterka z adblue. Wczoraj wyskoczył check engine, szybko zeskanowałem pod pracą i usunąłem błędy P20E800 ciśnienie za niskie oraz P20FE00 jednostka dozowania - nieprawidłowe dziłanie, check engine znikł. Dzisiaj podpiąłem vcdsa i są 2 błędy p20E8. Nie długo będę musiał dolać adblue bo póki co nie mam informacji o dolaniu, jedynie wskaźnik pokazuję że 2000 mil zasięgu. Jednak jak sprawdziłem w blokach pomiarowych aktywacja pompy jest 0% a ciśnienie około 0 hPa. Sterownik uszczelniałem w połowie sierpnia, membrana już była uszkodzona. I teraz nie wiem czy po prostu przez niski stan adblue wyłapał błąd, czy sterownik siada czy pompa. Ma ktoś jakiś pomysł ?

 

W załączniku pełny skan.

IMG_20250211_194137_977.jpg

adblue.txt

Opublikowano

Najpierw dolej AdBlue. 

  • Dzięki 1
Opublikowano
12 godzin temu, teka2 napisał(a):

Ma ktoś jakiś pomysł ?

Jak napisal Muskel - dolej najpierw Adblue.

Opublikowano

W  kilku użytkowanych przeze mnie samochodach koncernu VW z adblue nigdy nie miałem żadnych problemów ale nigdy nie dojechałem do rezerwy i zawsze starałem się mieć co najmniej pół zbiornika adblue aby zapobiec wytrącaniu się kryształków mocznika. Wg posiadanych przeze mnie informacji jeżdzenie na prawie pustym zbiorniku może takie problemy przyspieszyć i zaleca się częste uzupełnianie czynnika.

Opublikowano

To co ile dolewać ? Bo gdzieś wyczytałem że może nie wykryć dolania AdBlue ?

Opublikowano

Hej. Przerabiałem ten problem. Dolewałem czynnik błąd gasł i ponownie się po jakimś czasie pojawiał. Doszło do tego że po okresie około roku poddałem się jak po kolejnym dolaniu czynnika odliczanie doszło do 30km więc postanowiłem wyłączyć system komputerowo. Kosztowało mnie to 1200zl. Mam święty spokój z adblue od dwóch lat jeżdżę i zero problemów. Pozdrawiam. 
ps. Podobno jak usterka się pojawi to jest ciężki temat do wykrycia przyczyny. Najlepiej wymienić cały układ adblue a to niemałe koszty. 

Opublikowano
W dniu 12.02.2025 o 21:08, teka2 napisał(a):

To co ile dolewać ? Bo gdzieś wyczytałem że może nie wykryć dolania AdBlue ?

Nie wiem jaki masz duży zbiornik więc to jak pytanie co ile tankować paliwo. Tutaj podobnie, zalecane jest nie dopuszczanie do niskich stanów i nie jeżdżenie na rezerwie. U mnie jest zbiornik adblue 24 litry więc co kilka- kilkanaście tysięcy zalewam do pełna i nigdy nie widziałem rezerwy.

Opublikowano

Wydaje mi się że mam 12 litrów.

Opublikowano

Pojemność zbiornika odczytasz w sterowniku silnika albo po kodach wyposażenia rozkodowując VIN.

Opublikowano

No właśnie ostatnio wszystkie kody rozkodowałem i nie znalazłem informacji 

Messenger_creation_63B38D15-0A80-4528-9214-54211F092803~2.png

Opublikowano
4 minuty temu, teka2 napisał(a):

wszystkie kody rozkodowałem

Przecież na wlepie nie ma wszystkich kodów wyposażenia. 

Tutaj sobie rozkoduj i będziesz miał wszystko

 

 

 

  • Dzięki 1
Opublikowano
Teraz, Hugo napisał(a):

Przecież na wlepie nie ma wszystkich kodów wyposażenia. 

Tutaj sobie rozkoduj i będziesz miał wszystko

 

 

 

Dokładnie. Na wkepce wszystkich kodów nie ma😉

  • Dzięki 1
Opublikowano

Ja od kiedy zacząłem utrzymywać poziom, powyżej połowy zbiornika przestałem mieć jakiekolwiek problemy. Dolewam podczas wymiana oleju do pełna i tyle. A wcześniej jak czekałem na komunikat, to miałem raz odliczanie i kilka razy błąd silnika z komunikatem że małe ciśnienie.  

Opublikowano

Pierwszą czynnością oprócz zatankowania nowego auta po odbiorze z salonu (było na rezerwie) było zalanie do pełna Adblue. Moje zdziwienie wywołał fakt że fabrycznie zbiornik był napełniony w ok. połowie, tj. na 24 litry pojemności zbiornika dolałem jedynie ok 12 litrów czynnika, a to o czymś swiadczy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...