Marcin_Lbn Opublikowano 5 Lutego 2021 Opublikowano 5 Lutego 2021 @Dev a z jakiej części Polski jesteś? prowadzisz jakiś serwis? bo może bylo by mi po drodze i bym podjechał?
Dev Opublikowano 6 Lutego 2021 Opublikowano 6 Lutego 2021 W dniu 5.02.2021 o 16:41, Marcin_Lbn napisał: @Dev a z jakiej części Polski jesteś? prowadzisz jakiś serwis? bo może bylo by mi po drodze i bym podjechał? Słupsk
Marcin_Lbn Opublikowano 3 Marca 2021 Opublikowano 3 Marca 2021 @Dev Możesz rzucić trochę światła na dobór oleju Ravenol i norm bo jest całkowicie zaplatane . Ty podajesz olej do sprzęgieł - G 055 529 A2 olej do kół zębatych - G 052 549 A2 olej do dyfra - G 055 190 A2 Mi serwis automatycznych skrzyń dobrał do 20 TFSI quattro ULTRA Ravenol DSG/DCT do sprzęgieł to jest oczywiste Ravenol AWD H fluid VW G 052 175 A2, G 055 175 A2, G 060 175 A2 Ravenol TOR fluid wg normy AUDI/VW G 055145 A2 Kolega zaś ma Q5 20 TDI quattro z 2017 roku i wsparcie techniczne Ravenola podało Ravenol DCT/DSG do sprzęgieł Ravenol MTF 3 75W do części mech skrzyni, tj. mech. różnicowego. VW G 070 726 A2 Ravenol VSG 75w90 do dyferencjału (tylny most) VW G052 145 A2, VW G052 539 A2, VW G052 911 A2
Józef 68 Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 Witam wszystkich. Ja też mam problem bo zbliża mi się wymiana oleju w skrzyni. Przebieg nieci ponad 170 tyś, Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i każdy mówi co innego nawet ci w ASO. Coś na zasadzie "przyjedź Pan się rozbierze, się zobaczy" Chodzi mi o to że z tego co czytałem w różnych modelach skrzyni s-tronic jest różnie. Jedni piszą że wchodzi około 7 liter oleju inni że 3,5 Jedni piszą że jest 3 filtry ale wymienia się jeden ... inni że wymienia się dwa ( z tym wewnątrz ) a inni ze wcale. Chciałbym wiedzieć jak jest naprawdę ... jaki olej, ile wchodzi, jakie filtry ile ich jest i które wymienia ... może jakieś nr tych części . Proszę o pomoc ... nr VIN WAUZZZF45HA013650 Audi A4 B9 Avant 2,0 190 km rok 2021 quatro Pozdrawiam Józef
Dev Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 W dniu 4.03.2021 o 00:07, Marcin_Lbn napisał: @Dev Możesz rzucić trochę światła na dobór oleju Ravenol i norm bo jest całkowicie zaplatane . Ty podajesz olej do sprzęgieł - G 055 529 A2 olej do kół zębatych - G 052 549 A2 olej do dyfra - G 055 190 A2 Mi serwis automatycznych skrzyń dobrał do 20 TFSI quattro ULTRA Ravenol DSG/DCT do sprzęgieł to jest oczywiste Ravenol AWD H fluid VW G 052 175 A2, G 055 175 A2, G 060 175 A2 Ravenol TOR fluid wg normy AUDI/VW G 055145 A2 Kolega zaś ma Q5 20 TDI quattro z 2017 roku i wsparcie techniczne Ravenola podało Ravenol DCT/DSG do sprzęgieł Ravenol MTF 3 75W do części mech skrzyni, tj. mech. różnicowego. VW G 070 726 A2 Ravenol VSG 75w90 do dyferencjału (tylny most) VW G052 145 A2, VW G052 539 A2, VW G052 911 A2 daj VIN
Dev Opublikowano 10 Marca 2021 Opublikowano 10 Marca 2021 Godzinę temu, Józef 68 napisał: Witam wszystkich. Ja też mam problem bo zbliża mi się wymiana oleju w skrzyni. Przebieg nieci ponad 170 tyś, Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i każdy mówi co innego nawet ci w ASO. Coś na zasadzie "przyjedź Pan się rozbierze, się zobaczy" Chodzi mi o to że z tego co czytałem w różnych modelach skrzyni s-tronic jest różnie. Jedni piszą że wchodzi około 7 liter oleju inni że 3,5 Jedni piszą że jest 3 filtry ale wymienia się jeden ... inni że wymienia się dwa ( z tym wewnątrz ) a inni ze wcale. Chciałbym wiedzieć jak jest naprawdę ... jaki olej, ile wchodzi, jakie filtry ile ich jest i które wymienia ... może jakieś nr tych części . Proszę o pomoc ... nr VIN WAUZZZF45HA013650 Audi A4 B9 Avant 2,0 190 km rok 2021 quatro Pozdrawiam Józef to na pewno to auto ? Nr nadwozia WAUZZZF45HA013650 model Audi A4 Av. qu. 2,0 TDI A4 Data produkcji 10.06.2016 Rok modelowy 2017 typ handlowy 8W5BFY Kod silnika DETA Kod przekładni QFJ numer napedu osiowego 7A Wyposazenie YM kolor dachu 2Y Kod koloru dywaników kolor zewnetrzny / numer koloru 2Y / S9R
Marcin_Lbn Opublikowano 11 Marca 2021 Opublikowano 11 Marca 2021 @DEV To mój nr VIN WAUZZZF4XHA171580 czy olej do kół zębatych - G 052 549 A2 można czymś zastąpić ? Czy ta norma jest jakaś cudowna bo nie ma żaden inny producent po za ASO. I jaka jest pojemność tego układu kol zębatych w S-tronic
Marcin_Lbn Opublikowano 11 Marca 2021 Opublikowano 11 Marca 2021 2 godziny temu, Dev napisał: daj VIN @DEV To mój nr VIN WAUZZZF4XHA171580 czy olej do kół zębatych - G 052 549 A2 można czymś zastąpić ? Czy ta norma jest jakaś cudowna bo nie ma żaden inny producent po za ASO. I jaka jest pojemność tego układu kol zębatych w S-tronic
Marcin_Lbn Opublikowano 11 Marca 2021 Opublikowano 11 Marca 2021 (edytowane) 2 godziny temu, Dev napisał: daj VIN Edytowane 11 Marca 2021 przez Marcin_Lbn
Józef 68 Opublikowano 11 Marca 2021 Opublikowano 11 Marca 2021 Witam No raczej wszystko się zgadza więc to. Józef
Dev Opublikowano 11 Marca 2021 Opublikowano 11 Marca 2021 22 godziny temu, Marcin_Lbn napisał: @DEV To mój nr VIN WAUZZZF4XHA171580 czy olej do kół zębatych - G 052 549 A2 można czymś zastąpić ? Czy ta norma jest jakaś cudowna bo nie ma żaden inny producent po za ASO. I jaka jest pojemność tego układu kol zębatych w S-tronic tylko ASO 4.5 litra jak dobrze pamietam
pawgg Opublikowano 13 Marca 2021 Opublikowano 13 Marca 2021 Witam Kolegów Czy może mnie ktoś oświecić, nie mogę znaleźć gdzie jest spuszczanie kompresji olejowej z akumulatora ciśnienia w skrzyni OCL s-tronic. Wcześniej wydaje mi się że to było w blokach pomiarowych, w tym samochodzie ( A4 B9 2017) nie ma dostępnych do bloków pomiarowych tylko pomiary rozszerzone i za nic nie mogę znaleźć.
wojciech_a4_b9 Opublikowano 22 Marca 2021 Opublikowano 22 Marca 2021 Cześć! Podepnę się pod temat. @Dev jakie części potrzebuję do wymiany oleju w skrzyni SJH oraz jakie interwały zalecasz. Obecny przebieg to ~35k km. VIN: WAUZZZF47HA172962 Z góry dzięki za pomoc!
Dev Opublikowano 23 Marca 2021 Opublikowano 23 Marca 2021 W dniu 22.03.2021 o 16:24, wojciech_a4_b9 napisał: Cześć! Podepnę się pod temat. @Dev jakie części potrzebuję do wymiany oleju w skrzyni SJH oraz jakie interwały zalecasz. Obecny przebieg to ~35k km. VIN: WAUZZZF47HA172962 Z góry dzięki za pomoc! G 055 529 A2 - olej do sprzęgieł G 055 549 A2 - olej do kół zębatych 0CK 325 121 D - filtr ciśnieniowy 0CK 325 149 D - filtr ciśnieniowy 0CK 325 421 A - filtr ssący 0CK 321 371 - uszczelka miski
rozia1 Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Witam kolego Dev tez poproszę o podane co potrzebuję do wymiany oleju w skrzyni bo mam już ponad 174 000 km auto to A4 2.0 tdi 190 KM Quatro WAUZZZF44HA027331
Dev Opublikowano 11 Kwietnia 2021 Opublikowano 11 Kwietnia 2021 3 godziny temu, rozia1 napisał: Witam kolego Dev tez poproszę o podane co potrzebuję do wymiany oleju w skrzyni bo mam już ponad 174 000 km auto to A4 2.0 tdi 190 KM Quatro WAUZZZF44HA027331 wszystko masz powyzej swojego postu
mateusz16 Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Opublikowano 12 Kwietnia 2021 Można prosić o numery części potrzebne do wymiany oleju w skrzyni? A4 b9 2.0TDI 190km 2016 rok Tam są dwa korki spustowe bo widzę że jest jakiś podział na olej do kół zębatych i do sprzęgieł? W audi Q5 2013 rok spuszczałem tylko z tego korka bliżej silnika.
nightrider Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Opublikowano 14 Kwietnia 2021 Witam serdecznie Po wielu latach użytkowania 'A-czwórek' pojawił się temat, który mnie rozłożył: Wymiana oleju przekładniowego w A4 B9 S-tronic 1.4 TFSI… Pozwólcie, że podepnę się pod temat. Jeśli gdzieś już się pojawił – przepraszam, poprawcie mnie. Mam przejechane ok 55 tys. Km. Napisałem też do kilku ASO Audi i dostałem takie odpowiedzi: 1. Odp 1:„W tej skrzyni biegów, wymienia się tylko olej ATF w ilości 3,5 litra. Dodatkowo potrzebne są 2 korki (spustowy i kontrolny).Koszt wymiany to1250 zł brutto, a czas wymiany to około 1,5h.” – rozumiem, że w tym wypadku chodzi o wymianę oleju w części sprzęgieł (bardziej z przodu auta) Lecz czy tam nie ma filtrów które trzeba wymienić oraz magnesu który trzeba wyczyścić? 2. Odp2:„Zgodnie z technologią producenta wymianie okresowej podlega tylko olej w części „hydraulicznej” W części mechanicznej olej MTF podlega wymianie tylko w przypadku naprawy.” - Dziękuję za odpowiedź. A czy filtry w takim razie w części hydraulicznej też podlegają wymianie? Na dnie skrzyni powinien być magnes który wyłapuje ew. opiłki? ” Wymienia się sam olej – filtr jest wewnątrz skrzyni i wiąże się to z demontażem miski olejowej. Magnesy które wyłapują opiłki są z reguły umieszczone na dnie miski olejowej. - Nie napisał jednoznacznie czy trzeba wymienić te filtry czy nie? Będąc osobiście w jednym z ASO powiedziano mi, że filtry są niedemontowalne… Jeden z nieautoryzowanych serwisów chciał wymieniać wszystkie filtry, oleje, jednak nie do końca wiedział jak się za to zabrać. Chciał wykręcać pół zawieszenia przedniego. Drugi z nieautoryzowanych serwisów sugerował wymianę dynamicznie ( w S-tronic czytałem, że nie ma potrzeby dynamicznie) W razie czego podaję VIN: WAUZZZF49HA099285 Proszę o pomoc w powyższym temacie. Z góry dziękuję
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się