Lukaa5 Opublikowano 11 Lipca Udostępnij Opublikowano 11 Lipca (edytowane) @Adinho10 Nie wiem taka tylko myśl 7ltr atf ?!?! W 0Ck wchodzi około 4l Mam nadzieje że mechanik wiedział co robi. ( a chyba nie jak napisał dzień po ze tam jeszcze jest MTF) Mi to wygląda na to że wtłoczył na siłe za dużo i ATF przelało się do MTF . Do tego tam jest specialna procedura gdzie nadmiar oleju jest wyrzucany otworem po rozgrzaniu skrzyni do tem roboczej i dopiero wtedy wyrównujemy ATF. No jeżeli tak się stało to laweta ,i od nowa wymiana oleju ATF, MTF + tym razem mechatronika do zdjęcia i filtry . Może uda się że nie spaliłeś tarcz sprzęgła. w sumie po przemyśleniu , jeżeli tak się stało może wystarczyło by ustawić prawidłowy poziom ATF i wymienić MTF . Musiał by się ktoś z wiedzą wypowiedzieć . Edytowane 11 Lipca przez Lukaa5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adinho10 Opublikowano 11 Lipca Udostępnij Opublikowano 11 Lipca Godzinę temu, Lukaa5 napisał(a): @Adinho10 Nie wiem taka tylko myśl 7ltr atf ?!?! W 0Ck wchodzi około 4l Mam nadzieje że mechanik wiedział co robi. ( a chyba nie jak napisał dzień po ze tam jeszcze jest MTF) Mi to wygląda na to że wtłoczył na siłe za dużo i ATF przelało się do MTF . Do tego tam jest specialna procedura gdzie nadmiar oleju jest wyrzucany otworem po rozgrzaniu skrzyni do tem roboczej i dopiero wtedy wyrównujemy ATF. No jeżeli tak się stało to laweta ,i od nowa wymiana oleju ATF, MTF + tym razem mechatronika do zdjęcia i filtry . Może uda się że nie spaliłeś tarcz sprzęgła. w sumie po przemyśleniu , jeżeli tak się stało może wystarczyło by ustawić prawidłowy poziom ATF i wymienić MTF . Musiał by się ktoś z wiedzą wypowiedzieć . Wychodzi na to że nie wiedział i właśnie mnie poinformował ze chce tak zrobić że ustawić prawidłowy poziom ATF i wtedy wymienić MTF tylko pytanie czy tak można? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaa5 Opublikowano 11 Lipca Udostępnij Opublikowano 11 Lipca Godzinę temu, Adinho10 napisał(a): Wychodzi na to że nie wiedział i właśnie mnie poinformował ze chce tak zrobić że ustawić prawidłowy poziom ATF i wtedy wymienić MTF tylko pytanie czy tak można? Nie wiem , teoretycznie jak napakował 7l atf + 4 MTF (11litr oleju w skrzyni) to się zmiksowało . Pewnie też wybiło którędyś Wydaje mi się że rozsądnym rozwiązaniem jest teraz wymiana wszystkiego, z wyjęciem mechatroniki filtry uszczelki nowe oleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaa5 Opublikowano 15 Lipca Udostępnij Opublikowano 15 Lipca Czy ma ktoś może wiedzę na temat TSB 2049840 (Technical Service Bulletin) pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 15 Lipca Udostępnij Opublikowano 15 Lipca Wykup sobie dostęp na erWin na 1 godz. i ściągnij odpowiedni biuletyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaa5 Opublikowano 15 Lipca Udostępnij Opublikowano 15 Lipca (edytowane) OK , bo trochę już zgłupiałem G 052549A2 został zastąpiony przez G 055549A2 Jak wpisuje po swoim win to oba mi wyskakują . WAUZZZF53HA014479 Dajcie cynk bo jutro chcę wymieniać. Edytowane 15 Lipca przez Lukaa5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dev Opublikowano 15 Lipca Udostępnij Opublikowano 15 Lipca sprzegła - G 055 529 A2 koła zebate - G 055 549 A2 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wampir Opublikowano 15 Lipca Udostępnij Opublikowano 15 Lipca Dev, podaj proszę jeszcze ilości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaa5 Opublikowano 15 Lipca Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 13 godzin temu, Muskel1 napisał(a): Wykup sobie dostęp na erWin na 1 godz. i ściągnij odpowiedni biuletyn. Po analizie wygląda że różnica pomiędzy G 052549A2 a G055549A2 to jakiegoś rodzaju dodatki (coś jak friction modifier) Akcja serwisowa dotyczy skrzyń które wydawały odgłosy przy wolnej jeździe i skręconych kołach .Efekt ten przypisywany jest do stick/slip ( jak dla mnie to się wyklucza )na zębach dyferencjału. I że użycie płynu z dodatkami znacząco poprawia charakterystykę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaa5 Opublikowano 15 Lipca Udostępnij Opublikowano 15 Lipca (edytowane) 17 minut temu, wampir napisał(a): Dev, podaj proszę jeszcze ilości. 3.91litra (MTF) ma być 2mm pod korkiem rewizyjnym ATF około 3.5 litra Edytowane 15 Lipca przez Lukaa5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaa5 Opublikowano 16 Lipca Udostępnij Opublikowano 16 Lipca Dobra wymienione , Z 4litr zostało jakieś 270mil . Myślałem że ma wejść 3,91l może tyle na suchą skrzynie . Czy to trzeba sprawdzić jeszcze raz za jakiś czas i dolać ? Tak wyglądał olej przebieg 130k Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wampir Opublikowano 16 Lipca Udostępnij Opublikowano 16 Lipca Interwał olejowy to 60kkm czyli wymiany są przy 60, 120, 180 itp. U Ciebie jest 130kkm czyli olej może mieć 70kkm lub 10kkm (o ile nikt nie wymieniał częściej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaa5 Opublikowano 16 Lipca Udostępnij Opublikowano 16 Lipca (edytowane) 7 minut temu, wampir napisał(a): Interwał olejowy to 60kkm czyli wymiany są przy 60, 120, 180 itp. U Ciebie jest 130kkm czyli olej może mieć 70kkm lub 10kkm (o ile nikt nie wymieniał częściej) interwał dla ATF , ja wymieniałem MTF wg audi lifetime ATF wymieniałem w serwisie audi przy 100 Edytowane 16 Lipca przez Lukaa5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hrhr Opublikowano 17 Lipca Udostępnij Opublikowano 17 Lipca (edytowane) Panowie pare pytan, zbieram opinie. Mam Audi A4 B9, 2019 rok. Widze tu na forum rozne opinie, w tym taka, ze wymiane filtrow mozna robic co drugi raz. Sprawdzilem ceny u jednego mechanika-youtubera, i za wymiane olej + filtry chce 3000zl. W ASO za sama wymiane oleju w skrzyni chca 1400zl. Pytanie: -Czy jesli zmienie teraz sam olej przy okolo 53k przebiegu, a nastepnie wymienie olej + filtry przy 90-100k, to bedzie ok? Czy jest sens brnac w koszty i placic te 3k przy pierwszej wymianie i nastepnie co 45-60k przebiegu, jak to yotuberzy mowia? -Czy ASO wymienia sam olej ATF czy tez MTF w S-tronicu? Moim glownym celem jest unikniecie awarii skrzyni, ale jednoczesnie nie chce palic pieniedzmi w piecu. Z gory dziekuje Edytowane 17 Lipca przez Hrhr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukaa5 Opublikowano 17 Lipca Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 12 minut temu, Hrhr napisał(a): -Czy jesli zmienie teraz sam olej przy okolo 53k przebiegu, a nastepnie wymienie olej + filtry przy 90-100k, to bedzie ok? Czy jest sens brnac w koszty i placic te 3k przy pierwszej wymianie i nastepnie co 45-60k przebiegu, jak to yotuberzy mowia? -Czy ASO wymienia sam olej ATF czy tez MTF w S-tronicu? Ja bym zmienił sam olej ATF Audi uważa MTF jaki timelife/ nie zmieniają. Chyba że akcja serwisowa . Ale przy 50k bym nie ruszał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Muskel1 Opublikowano 17 Lipca Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 18 minut temu, Lukaa5 napisał(a): timelife Lifetime😉 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
printpimp Opublikowano 22 Lipca Udostępnij Opublikowano 22 Lipca Cześć, Jestem w podobnej sytuacji co @Hrhr, auto dobija do 48 tyś. km i z wyprzedzeniem patrzę na czynności serwisowe związane ze skrzynią biegów aby zapewnić jej spokojny żywot. Wychodzi na to, że skrócę jej interwały serwisowe i zgodnie z tym co napisał @Lukaa5 wymianie przy tym przebiegu poddam jedynie olej ATF. Co z tylnym dyfrem? Czy są przewidziane dla niego interwały wymian oleju przekładniowego? @Dev Czy byłbyś na tyle uprzejmy i rozkodował po VIN zestaw filtrów, uszczelek, oleju do ATF; oleju MTF i oleju tylnego dyfra? Jeżel wiesz jakie objętości wchodzą również byłbym wdzięczny, informacje przydatne na przyszłość. WAUENAF47JN016110. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arti_P Opublikowano 23 Lipca Udostępnij Opublikowano 23 Lipca Witam serdecznie. Czy ktoś jest mi w stanie pomóc dobrać olej do skrzyni biegów jaki powinien być zalany ? Mianowicie o to chodzi że olej był wymieniany w marcu tego roku ale widzę że zaczyna się sączyć olej z pod miski olejowej. W takim przypadku bym chciał wymienić uszczelkę miski i zalać skrzynię odpowiednim olejem. Podaje mój nr vin WAUZZZF46JA170223 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karollo2 Opublikowano 23 Sierpnia Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia @Dev moglbym prosić o części do tego modelu i jaki to mode/kod skrzyni? WAUZZZF45RA113538 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tymon373 Opublikowano 20 Września Udostępnij Opublikowano 20 Września W dniu 6.12.2019 o 19:43, Dev napisał(a): nr oliwy do sprzegieł i mechatroniki - G 055 529 A2 nr oliwy do kól zebatych - G 052 549 A2 nr filtra ciśnieniowego 1 - 0CK 325 121 D nr filtra cisnieniowego 2 - 0CK 325 149 D nr filtra ssącego - 0CK 325 421 A Cześć nie chce otwierać nowego tematu więc napisze tutaj mógłbyś mi proszę podesłać co do wymiany oleju w skrzyni u mnie potrzeba. VIN:WAUBNCF50KA093675 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się