Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B7 2.0TDI duże spalanie wibracje karoserii


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, 

Jakiś czas temu nabyłem B7 z 2.0TDI 140km 8v Mam pewien problem mianowicie samochód bardzo dużo polyka paliwa. Średnie pokazuje mi na poziomie 10 litrów na 100km. Tak samo samochod ma wibracje na wolnych obrotach. Mianowicie po dodaniu gazu wszystko się uspokaja. Na pewno nie jest to winą pompowtryskow. Korekcja dawek na każdym z nich około - 0.40mg. Poduszki silnika są również w porządku przy wyłączniu zapłonu nie szarpie nic. Nie ma niepokojących szarpnięc nic nie, kuleje. Tylko po prostu na wolnych obrotach czuć wibracje na kierownicy i siedzeniu. 

Tak samo samochód szybko łapie temperaturę ale nie osiąga docelowego 90stopni. 

Jest to patrząc na wskaźniki około 80-85 stopni max. Nawet przy dynamicznej jeździe wskazówka w miejscu stoi. 

Tak samo silnik wydaje się mniej dynamiczny od mojej poprzedniej jednostki 1.9tdi 130km. Nie czuć tego momentu przyspieszenia co w 1. 9

Samochód dobrze odpala brak błędów w sterowniku silnika

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Dwumasa 

Opublikowano (edytowane)

Dziwna sprawa, ogólnie samochód  ie ma problemów z odpalaniem na minusie. Ale silnik jak na 140km bardzo mało dynamiczny. Moja jednostka poprzednia 1.9km to miała naprawdę bardzo dobry moment. W dodatku bardzo głośno chodzi. Przy dodawaniu gazu bardzo buczy. 

Na zewnątrz plus 5 stopni silnik nie potrafi złapać temperatury. Jak złapie to na chwilę 90 stopni i spada do 70 

 

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

no 1.9 fakt ze zrywszy jest bo wiem po sobie miałem golfa 1.9 teraz audi 2.0 i 1.9 zywszy silnik jest ale ma moment troche mniejszy, Temperatura obstawiam ze termostat już domaga sie wymiany , a trzesienie to zgas samochód bez sprzegła i jak szarpnie to znaczy ze dwumasa sie skonczyła. Tłumik masz cały ze buczy? 

Opublikowano

Problem z temperaturą rozwiązany. Po wymianie na oryginalny termostat problem znikł. Samochód łapie swoje docelowe 90stopni tak jak powinien, temperatura nie spada nie ma w tej kwestii co się przyczepić. Natomiast martwi mnie spalanie, nawet przy oszczędnej jeździe nie idzie zejść do 6.5L/100km Max jakie zrobiłem to wyszło mi około 8.4L/100km. Pomiary robione na autostradzie w dobrych warunkach na tempomacie 100km/h . Nawet na chwilowym spalaniu nie zobaczyłem na chwilę 6.5 litra ;/ 

Opublikowano

Może banalne ale zaciski hamulcowe sprawne nie trzyma któryś czasem? nieodpowiednie opony czasem też swoje robią... u mnie winą wyższego spalania był właśnie trzymający tylny zacisk + opony 17'stki profil 55...

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, mahazel1989 napisał:

Może banalne ale zaciski hamulcowe sprawne nie trzyma któryś czasem? nieodpowiednie opony czasem też swoje robią... u mnie winą wyższego spalania był właśnie trzymający tylny zacisk + opony 17'stki profil 55...

Zacisków nie sprawdzałem, nie miałem w sumie podstaw do tego by właśnie obstawiać taką ewentualność. Nie odczuwam tutaj żadnych problemów po stronie zacisków, nic się nie grzeje jest w porządku. Tak samo z tymi drganiami sprawdziłem tak jak kolega pisał, wyłączyłem zapłon bez wciskania sprzęgła nic nie szarpie ładnie silnik zgasł nie było czuć, że odłączyłem zapłon więc tą kwestię też pozwolę sobie wykluczyć.

Nie ma żadnych problemów po stronie pompek korekcje wzorowe, nie czuć żadnego bujania. Czuć tylko i wyłącznie wibracje na silniku, co przekłada się na wibracje na kierownicy i na karoserii. Tak jak by telefon wibrował ale znacznie mocniej czuć. Gdy zwiększę obroty wszystko znika tak samo jazda na wyższych obrotach tu nie ma problemu. Jedynie do gdy jadę można powiedzieć jak turysta 50km/h pod obciążeniem słychać buczenie czy tez na prostej jak odpuszczam gaz dopiero jak dojdzie do wolnych obrotów nic nie  słychać poza pracą silnika i odczuwalnymi wibracjami na kierownicy. 

Tak samo przy przyspieszaniu słychać takie buczenie "buuuu" gdy otworzę szybę słychać to wyraźnie.  Nacisnę pedał gazu pojawiają się za chwile znikają takie dość nieregularne. Daje trochę po uszach 

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Sprawdź opony może ciśnienie, zdejmij podmień tył z przodem. Jak temperatura nie trzyma to na 99,9% zawsze winny jest termostat. Filtr paliwa bym przejrzał czy nie zapchany. Ja jak jadę spokojnie np 90 mam chwilowe spalanie 5, 5,5 litra. 

 

Opublikowano (edytowane)
22 godziny temu, Kimas97 napisał:

Sprawdź opony może ciśnienie, zdejmij podmień tył z przodem. Jak temperatura nie trzyma to na 99,9% zawsze winny jest termostat. Filtr paliwa bym przejrzał czy nie zapchany. Ja jak jadę spokojnie np 90 mam chwilowe spalanie 5, 5,5 litra. 

 

 

Jakie masz opony? U mnie aktualnie opona zimowa 225/50 R17 98V M+S 

Czyli z tej wlepki powinno być to ciśnienie:

Przód: 2.7bar Tył: 3,2bar

Dobrze to interpretuje? Wlepka oczywiście z internetu. W swoim samochodzie mam urwana tam gdzie są podane ciśnienia i nie mam tego rozmiaru. A ciśnienie u mnie w samochodzie jest po 2 bary

dsc00862_875.jpg

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Ja mam opony 205/55/16 i m wszędzie 2,4 bar. 

Opublikowano

ja mam 225/45/17 i tez wrzedzię po 2,4 bara 

Opublikowano

Problem nadal nie rozwiązany. Samochód pali idealnie od strzała. Na wolnych obrotach drży karoseria delikatnie. Sprawdzałem grupę 018 oraz 023 tutaj wszystko dobrze. Spalanie na biegu jałowym 0.80L/h 

Średnie spalanie w cyklu mieszanym, wychodzi około 12L/100km 

Jazda po prostej max 60km/h wychodzi 6.7L/100km spalanie chwilowe też oscyluje w tych granicach

Sprawdzałem dpf 12mg sadzy więc praktycznie czysty. 

Czy pomimo dobrych parametrów wtryskiwaczy może być z nimi problem? 

Opublikowano

Drżenie jest pojęciem dość indywidualnym. Dla Ciebie auto może drżeć dla kogoś innego będzie to normalny objaw diesla. Z tym spalaniem to jedz na drogę ekspresową załącz 6 bieg i jedź 100 km/h spalanie powinieneś mieć chwilowe 5, 5,5 litra. 

Skoro drży zobacz EGR może trzeba wyczyścić lub przepustnice. 

Opublikowano (edytowane)

A jak wyglądają wartości w 013 na biegu jałowym, przy zimnym i rozgrzanym silniku ?

Tylko konkretnie logi lub screeny z VCD-sa :whistling:

Najlepiej trzy na raz , 013, 018 i 023 ...

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
W dniu 8.01.2020 o 10:43, oneskypemen napisał:

 

Jakie masz opony? U mnie aktualnie opona zimowa 225/50 R17 98V M+S 

Czyli z tej wlepki powinno być to ciśnienie:

Przód: 2.7bar Tył: 3,2bar

Dobrze to interpretuje? Wlepka oczywiście z internetu. W swoim samochodzie mam urwana tam gdzie są podane ciśnienia i nie mam tego rozmiaru. A ciśnienie u mnie w samochodzie jest po 2 bary

dsc00862_875.jpg

Z tej wlepki prawidłowe ciśnienie dla 225/50 R17 to 2,2 bara przód  2,1 bara tył :decayed:

Dopiero jak go zapakujesz na maxa, czyli 5 osób i pełny bagażnik to odpowiednio 2,5 i 2,8 bara :P

Opublikowano

Tak, tak masz rację. Teraz to wiedzę ?

Opublikowano

Panowie chyba doszedłem co jest nie tak, dlaczego dużo samochód pali. Ogulnie wyczyściłem cały dolot oraz egr. Oczywiście nic nie pomogło samochód ogólnie słabo się zbierał jak na 140km. Moja 130km 1.9 szła jak szalona. Dodatkowo te buczenie przy schodzeniu z wysokich obrotów na biegu dawało po uszach. Oraz odczuwalne drgania na kierownicy. Wiec zacząłem kombinować odkrecilem map sensor wyjąłem, patrzę a tam turbina bardzo słabo dmucha na jałowym biegu. Zacząłem się bawić i odłączyłem egr i podłączyłem. Nagle zaczęło dmuchać znacznie mocniej przez otwór czujnika. Więc włożyłem mapsensor na miejsce. I odpiolem całkowicie kabelek od egr. Zauważyłem, że samochód zaczął ciszej chodzić. Dodatkowo. A kierownicy ustały wibracje no po prostu marzenie. Wsiadłem i zrobiłem jedna rundkę pod wieczór, no masakra nie ten samochód. Znacznie lepiej się zbiera czuć jak bym miał te 140km. Tak jak w 1.9 130km rakieta. 

 

Wydaje mi się że zawór egr się przycina albo niedomyka. Ttlko czemu skoro był czyszczony? 

Ma może ktoś jakiś pomysł. Bo muszę zadecydować co dalej, ponieważ odłączyłem przewód ale mam błąd. Więc muszę to jakoś rozwiązać. 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Pierwsza opcja sprawna uzywka bądź nowy. Mi się kiedyś udało kupić używkę po małym przebiegu, wyglądał dosłownie jak nowy z lekkim nalotem we wnętrzu... 

 

No i druga, wizyta u tunera, wyłączenie egr programowo i fizyczne zaślepienie od strony kolektora wydechowego... 

Edytowane przez kamil-vag
Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, kamil-vag napisał:

Pierwsza opcja sprawna uzywka bądź nowy. Mi się kiedyś udało kupić używkę po małym przebiegu, wyglądał dosłownie jak nowy z lekkim nalotem we wnętrzu... 

 

No i druga, wizyta u tunera, wyłączenie egr programowo i fizyczne zaślepienie od strony kolektora wydechowego... 

Ogólnie rozebralem egr na części i okazało się, że po prostu mimo sprężyny nie cofa się więc to była prawdopodobna przyczyna. Zawór normalnie działał, ale w pozycji otwartej potrafił się po prostu zablokować. A powinien się cofnąć siła sprężyny. 

W chwili obecnej zrobiłem tak, że całkowicie unieruchomilem zawór w pozycji zamkniętej i pozostawiłem silniczek. On będzie działał ale nie będzie poruszał zaworem ponieważ rozłączyłem go fizycznie z tym zaworkiem. 

 

To chwilowy zabieg, dlatego zastanawiam się czy nie będzie to w jakiś sposób niekorzystnie wpływało na samochód

 

 

Jeśli ktoś by chciał rozebrać całkowicie zawór. To odrazu uprzedzam, nie jest to raczej możliwe. Zawór jest wprasowany na gorąco do elementu który otwiera zawór

?

20200124_200149.jpg

 

20200124_200210.jpg

Edytowane przez oneskypemen
Opublikowano

Po iluś tam km wywali Ci błąd, bo nie będzie mu się zgadzał MAF zadany z aktualnym

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...