Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Wyrzuca płyn chłodniczy, twarde węże.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich od jakiegoś czasu mam problem z autem . Przy wyższych obrotach wyrzuca płyn chłodniczy tym kanałem w zbiorniczku.  Węże twarde test zrobiony nie ma spalin w ukladzie , korek podmieniony i dalej o samo , ogrzewanie grzeje dobrze . Silnik to 1.9 tdi awx kończą mi się pomysły A zanim ściągnę głowicę wolę się zorientować czy coś może byc jeszcze . Dzięki za pomoc i zainteresowanie 

Edytowane przez M@teo
Opublikowano (edytowane)

niech mnie ktoś poprawi ale jest takie coś jak chłodniczka spalin egr jak ona bedzie nieszczelna to bedzie pompować spaliny do zbiorniczka ale wtedy test płynu pokazał by spaliny

 

jak auto normalnie trzyma temperature i wszystko jest w normie to według mnie na 100% nie głowica 

 

chłodnica po nagrzaniu auta jest gorąca ? może to być termostat 

Edytowane przez adioss995
Opublikowano

Nie ma u mnie chłodniczki spalin egr . Auto trzyma temperaturę 90 stopni .  Był robiony test I spalin w układzie chłodniczym  nie ma . Jak jest odpalone I tak sobie chodzi na wolnych obrotach to węże są miękkie A jak się przejade I kręcę tak do 4 tyś to wtedy węże są twarde jak kamień.  

Opublikowano
W dniu 7.01.2020 o 20:32, adioss995 napisał:

niech mnie ktoś poprawi ale jest takie coś jak chłodniczka spalin egr jak ona bedzie nieszczelna to bedzie pompować spaliny do zbiorniczka ale wtedy test płynu pokazał by spaliny

 

jak auto normalnie trzyma temperature i wszystko jest w normie to według mnie na 100% nie głowica 

 

chłodnica po nagrzaniu auta jest gorąca ? może to być termostat 

Termostat zmieniony I dalej węże twarde 

Opublikowano (edytowane)

Takie zachowanie to typowy objaw przedostawania się spalin do układu chłodzenia, jak nie ma w osprzęcie silnika chłodniczki spalin to mogą się tam przedostawać przez nieszczelność na uszczelce głowicy albo przez pęknięcie głowicy lub bloku silnika .

Testy na obecność CO2 to po większości można sobie w buty wsadzić ...:naughty:

Jak chcesz być pewien to podłącz przez trójnik do układu chłodzenia manometr z zakresem 2 do 5 Barów , na rozgrzanym silniku delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzenia i zakręć korek zbiorniczka z powrotem.

Potem zrób króciutką jazdę testową ( wystarczy 1km ), 500 m  jadąc delikatnie,  potem daj pełną łychę... :P

Jak w momencie pełnego obciążenia ciśnienie szybko wzrośnie do 1,5 bara to diagnoza pewna, głowica do zwalenia :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
19 minut temu, piotrsob1 napisał:

Takie zachowanie to typowy objaw przedostawania się spalin do układu chłodzenia, jak nie ma w osprzęcie silnika chłodniczki spalin to mogą się tam przedostawać przez nieszczelność na uszczelce głowicy albo przez pęknięcie głowicy lub bloku silnika .

Testy na obecność CO2 to po większości można sobie w buty wsadzić ...:naughty:

Jak chcesz być pewien to podłącz przez trójnik do układu chłodzenia manometr z zakresem 2 do 5 Barów , na rozgrzanym silniku delikatnie spuść ciśnienie z układu chłodzenia i zakręć korek zbiorniczka z powrotem.

Potem zrób króciutką jazdę testową ( wystarczy 1km ), 500 m  jadąc delikatnie,  potem daj pełną łychę... :P

Jak w momencie pełnego obciążenia ciśnienie szybko wzrośnie do 1,5 bara to diagnoza pewna, głowica do zwalenia :hi:

Dzięki za zainteresowanie.  W poniedziałek zrobię taki test I dam znać co i jak . A jeszcze mam taki problem nie wiem czy tak jest w wszystkich tdi ale jak np lecę sobie autostradą I wcisne gaz do końca to nie przyspiesza A jak trochę popuszcze to wbija w fotel co może takie objawy powodować?

Opublikowano
2 minuty temu, M@teo napisał:

Dzięki za zainteresowanie.  W poniedziałek zrobię taki test I dam znać co i jak . A jeszcze mam taki problem nie wiem czy tak jest w wszystkich tdi ale jak np lecę sobie autostradą I wcisne gaz do końca to nie przyspiesza A jak trochę popuszcze to wbija w fotel co może takie objawy powodować?

Wygląda na problemy z podciśnieniem, standardowym problemem w tych autach była przelotka przez ścianę grodziową do serwa hamulca.

Pod wpływem ruchów silnika na poduszkach przy zmianach obciążenia  pojawiała się tam nieszczelność , co skutkowało za małym podciśnieniem by odpowiednio wysterować zmienną geometrię turbiny, pojawiały się też problemy ze skutecznością wspomagania hamulca zasadniczego.

Opublikowano
6 minut temu, piotrsob1 napisał:

Wygląda na problemy z podciśnieniem, standardowym problemem w tych autach była przelotka przez ścianę grodziową do serwa hamulca.

Pod wpływem ruchów silnika na poduszkach przy zmianach obciążenia  pojawiała się tam nieszczelność , co skutkowało za małym podciśnieniem by odpowiednio wysterować zmienną geometrię turbiny, pojawiały się też problemy ze skutecznością wspomagania hamulca zasadniczego.

Właśnie problemów z hamucami nie zauważyłem, wężyki podciśnienia zmienione na nowe , egr już nie ma I klapy gaszącej więc podciśnienie idzie tylko na turbo I hamulce A może to być przez zacinającą się zmianą geometrię? A dlaczego turbo dmucha słabiej na zimnym silniku . Jak zrobiłem log statyczny grupy 11 to na off było 987 A na on 996 A na rozgrzanym było na off 995 A na on 1006 od czego to może zależeć I czemu tak mało pokazuje ?

Opublikowano (edytowane)
29 minut temu, M@teo napisał:

Właśnie problemów z hamucami nie zauważyłem, wężyki podciśnienia zmienione na nowe , egr już nie ma I klapy gaszącej więc podciśnienie idzie tylko na turbo I hamulce A może to być przez zacinającą się zmianą geometrię? A dlaczego turbo dmucha słabiej na zimnym silniku . Jak zrobiłem log statyczny grupy 11 to na off było 987 A na on 996 A na rozgrzanym było na off 995 A na on 1006 od czego to może zależeć I czemu tak mało pokazuje ?

Może też być problem ze zmienną geometrią , ale to powinno być widać na logu dynamicznym grupy 011 zrobionym w czasie występowania tego problemu ..

Chociaż niezależnie czy to przez nieszczelność podciśnienia , czy przez zacinającą się zmienną geometrię log może wyglądać podobnie ...

Statyczny niewiele mówi o działaniu i wydajności turbiny .

Zaczął bym od pomiarów podciśnienia podczas jazdy ( trójnik zaraz za odejściem na elektrozawory N  i podłączony do niego wakuometr ), powinno trzymać chociaż minus 0,7 Bara z wyjątkiem momentu puszczania  pedału hamulca.

 

 

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
10 godzin temu, piotrsob1 napisał:

Może też być problem ze zmienną geometrią , ale to powinno być widać na logu dynamicznym grupy 011 zrobionym w czasie występowania tego problemu ..

Chociaż niezależnie czy to przez nieszczelność podciśnienia , czy przez zacinającą się zmienną geometrię log może wyglądać podobnie ...

Statyczny niewiele mówi o działaniu i wydajności turbiny .

Zaczął bym od pomiarów podciśnienia podczas jazdy ( trójnik zaraz za odejściem na elektrozawory N  i podłączony do niego wakuometr ), powinno trzymać chociaż minus 0,7 Bara z wyjątkiem momentu puszczania  pedału hamulca.

 

 

Zrobiłem ten gruszki na zimnym I takie są  wartości jak dla mnie to coś jest nie tak 

Opublikowano

Nie robi się testu turbiny logiem statycznym... 

Zrób log dynamiczny grup 003 + 011 i będzie widać jak się ma MAF i MAP. 

Opublikowano

Jeżeli chodzi o płyn to niestety winna była uszczelka pod głowicą do tego wymienione wszystkie zawory , glowica po planowaniu , nowe uszczelki pompk , panewki ,szklanki wpadła jeszcze nowa pompa vacum , turbo wyczyszczone ( były zapieczone łopatki zmiennej geometrii), nowa wiskoza rolka napinacza I wąż od dolotu bo był dziurawy I jeszcze parę drobnych rzeczy . Wszystko robiłem sam A za części razem z remontem glowicy wyszło 2500 zł. Jak znajdę czas to wstawię filmik jak auto pracuje. Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...