Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 km/h w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdźcie otwór centrujacy nawet na oryg felgach 66.6mm idzie nałożyć jeden obrót z taśma. A jeśli ktos zakłada felgi nie oryg z plastikowymi pierścieniami centrujacymi polecam najpierw zrobić żeby ciasno wchodziły felgi ale obroty taśma zrobić równo 

Opublikowano

Pierścienie mam założone 66.1 na ciasno. Koła ponownie wyważone. No tak kapryśne to auto, ze szkoda gadac ...

Opublikowano

Przeguby może no dużo możliwości niestety jest. Dość wymagające są te samochody niestety. 

Opublikowano

Panowie jakieś patenty na wyciągnięcie metalowej tuleji ze zwrotnicy ?

Opublikowano

Ja zrobiłem sobie ściągacz. Jak go naciągnąłem, to grzałem opalarką (może śmieszne, ale u mnie zbawienne, bo bez grania nie chciało isc) i wtedy biłem od spodu w ściągacz co napierał na tuleje. 

Opublikowano

już prostszego wynalazku nie mogłem wymyślić...  dam znać czy się sprawdzi 

rzj4lbxa — kopia.jpg

Opublikowano (edytowane)

Pojawia się dużo pytań o tuleję w MEYLE HD - niestety nie jest ona gumowo-olejowa.

 

Czy ktoś próbował już kupić jakiś zamiennik na M12 ze zwykłą tuleją 75mm i wprasować gumowo-olejową np. coś takiego?:

https://allegro.pl/oferta/tuleja-wahacza-lemforder-audi-a4-8k5-b8-7623536067

Edytowane przez TmZ
Opublikowano

Z drganiami kierownicy również ja musiałem się zmierzyć - niedawno kupione auto, automatycznie zamontowane nowe opony i drgania kierownicy, całej budy w zasadzie w przedziale prędkości około 115-140. Nie raz mniejsze, nie raz większe - wkurzające. Troszkę poczytałem i udałem się do oponiarza - nie tego który zakładał mi opony, tylko do innego, który posiada wyważarki HUNTER wyposażone w rolki do przeprowadzania testu drogowego. Pracownik, z którym pogadałem, stwierdził że przyczyną będą koła - kupe lat to robi i stwierdził że wyważarka to co najwyżej połowa sukcesu, drugą połową jest doświadczony, kumaty fachowiec - tak fachowiec nie pracownik z łapanki. Wszystkie koła wykazały się nieodpowiednim wyważeniem, a w jednym tj. tylne prawe zdjął oponę i ją przesunął (obrócił po obwodzie) względem felgi. Drgania znikły. Wynika, że B8 są faktycznie bardzo wrażliwe na niedoważenie czy bicie opony.

Opublikowano (edytowane)

Cześć. Czytam ten wątek od dłuższego czasu i muszę się wziąć za to u siebie. Mam bicia przy prędkościach autostradowych. 

Tuleje bananów sparciale. Teraz pytanie: jeśli wymienię same tuleje na nowe to problemu nie rozwiąże? Muszę zmieniać całe banany na takie z tuleja 75mm?

moze ktoś poda mi numer wahaczy 75mm na M12, żebym nie musiał toczyć tulejek ani kombinować ze zwrotnicami? Tyle mam teraz do włożenia w ten wóz ze wolałbym te wahacze jakos rozsadnie finansowo rozegrać  

Czy dobrze rozumiem z pierwszego postu ze jeśli chce M12x75mm to kupuje wahacze o nr 8K0 407 693 R i drugi z końcówka 4 i wszystko pasuje bez przeróbek? 

 

pacjent A5 8T 2008 rok

Edytowane przez Pawliko8P
Opublikowano
W dniu 3.08.2019 o 13:23, Pawliko8P napisał:

Cześć. Czytam ten wątek od dłuższego czasu i muszę się wziąć za to u siebie. Mam bicia przy prędkościach autostradowych. 

Tuleje bananów sparciale. Teraz pytanie: jeśli wymienię same tuleje na nowe to problemu nie rozwiąże? Muszę zmieniać całe banany na takie z tuleja 75mm?

moze ktoś poda mi numer wahaczy 75mm na M12, żebym nie musiał toczyć tulejek ani kombinować ze zwrotnicami? Tyle mam teraz do włożenia w ten wóz ze wolałbym te wahacze jakos rozsadnie finansowo rozegrać  

Czy dobrze rozumiem z pierwszego postu ze jeśli chce M12x75mm to kupuje wahacze o nr 8K0 407 693 R i drugi z końcówka 4 i wszystko pasuje bez przeróbek? 

 

pacjent A5 8T 2008 rok

Wszystko będzie pasować, jestem po takim zabiegu. R na końcu to są te z Hydrolagerem.

Opublikowano
W dniu 18.08.2019 o 22:01, dgr napisał:

Wszystko będzie pasować, jestem po takim zabiegu. R na końcu to są te z Hydrolagerem.

A jak efekt ? Po założeniu tych wahaczy wszelkie drgania ustąpiły ??? Jakiej firmy kupiłeś te wahacze ?

Opublikowano

Jak ręką odjął.

Udało mi się oryginalne zorganizować na niemieckim portalu aukcyjnym. Lewy był z niemiec, a prawy z angli. Ale oryginalnie zapakowane.

651CFD10-75F6-4C32-8628-3D2A9291D059.jpeg

Opublikowano

Cześć.

Panowie znalazłem wahacz meyle 1160500171/HD. Sworzen 12 tuleja 74. Problem w tym, że tuleja nie posiada hydrogenu/hydropodstawy tylko jest metalowo gumowa wzmacniana. Czy hydrogen jest konieczny i to on niweluje te drgania? Obecnie mam zalozony wahacz z tuleją 64. Audi a4 b8 2008r 2.0 TFSI QUATTRO 

Opublikowano
48 minut temu, maciek.el napisał:

Cześć.

Panowie znalazłem wahacz meyle 1160500171/HD. Sworzen 12 tuleja 74. Problem w tym, że tuleja nie posiada hydrogenu/hydropodstawy tylko jest metalowo gumowa wzmacniana. Czy hydrogen jest konieczny i to on niweluje te drgania? Obecnie mam zalozony wahacz z tuleją 64. Audi a4 b8 2008r 2.0 TFSI QUATTRO 

najlepiej ori z polifta

Opublikowano

Jak sądzicie czy kupując wahacze firmy SWAG z załączonej aukcji pozbędę się wibracji?

Jest to dosyć uznana firma oraz cena jest również atrakcyjna. Nie chcę stosować używanych części dlatego szukam czegoś nowego. Może jest ktoś kto kupował nowe wahacze z zamienników dostępnych w sklepach ?  

https://allegro.pl/oferta/wahacz-przod-lewy-swag-audi-q5-2-0-tdi-8342981749

Opublikowano

To może ja dołożę swoje trzy grosze. Kilka  miesięcy jeździłem z telepiącą się kierownicą,Drgania występowały na 2 rodzajach opon, felgi były te same. Kiera się trzęsła w okolicach 120km/h. 4 wulkanizator wyważył koła tak że jest spokój zdejmując w sumie 70 gram odważników z przednich kół Oby tak zostało bo nie dało się jeździć. 

Opublikowano

Jestem po wymianie wahaczy, założyłem nowe banany wzmacniane marki  MEYLE 1160500171/HD i 1160500172/HD  , drgania wyeliminowane. Polecam wszystkim którzy nie chcą zmieniać na używane poliftowe. Wahacze te mają gwint sworznia M12x1,5 co sprawia że pasują bez żadnych przeróbek oraz posiadają tuleje 75 co eliminuje drgania. 

Opublikowano (edytowane)

Pytanko mam, a mianowicie czy da rade temat ogarnąć jak postawie auto na kobyłkach?czy podnośnik do tego trzeba? I czy idzie to wszystko w miare łatwo czy trzeba się przygotować na jakieś niespodzianki? pozdrawiam.

Edytowane przez pimpam
Opublikowano
W dniu 1.11.2019 o 13:52, pimpam napisał:

Pytanko mam, a mianowicie czy da rade temat ogarnąć jak postawie auto na kobyłkach?czy podnośnik do tego trzeba? I czy idzie to wszystko w miare łatwo czy trzeba się przygotować na jakieś niespodzianki? pozdrawiam.

Ogarniesz na kobyłkach. Przy bananie to taka blaszka(aluminiowa termoizolacja) będzie albo do odkręcenia albo do odgięcie (mało pomysłowe, ale jak sie zapiekły śrubki to nie odkręcisz). Nie trzeba sanek opuszczać. I ważne, żeby nie dokręcać na sztywno w powietrzu.

Opublikowano

Ok. Dzięki  wielkie za odpowiedź. Dokręcać na sztywno tzn. mówisz o dokrecaniu tych bananów tak?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...