Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 km/h w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Również mam pytanie, czy przechodząc z 18" na 17" to ma prawo ustąpić? Bo koła proste, przy ok 116 kierownica drga ok 2 cm, auto jedzie prosto, jeżeli droga pochyla to ściąga, ale to chyba normalne. Na zimówkach nie ma drgań lub nie są aż tak wyczuwalne. Zawieszenie twarde, niskie. 

Opublikowano (edytowane)

Mam do Was pytanie, ale na wstępie zaznaczę, że przeczytałem wszystkie strony od deski do deski...ale moja wiedza mechaniczna jest tak słaba i patologiczna, że dalej nie wiem...

Czy można kupić/zamontować poprawione wahacze z polifta, bez dalszych przeróbek u tokarzy itd? w sensie plug&play?

Bo dowiedziałem się, że p&p można kupić wahacze Meyle HD...i są 75 mm, ale tuleje nie są gumowe-olejowe...pomimo tego, paru osobom te wahacze rozwiązały problem.

Samochód to Audi a5, końcówka 2009 roku.

Pomożecie?

Edytowane przez BeBop
Opublikowano

Witam,mnie również to się przytrafiło,ale problem już rozwiązany ale po kolei.Kupiłem auto w niemczech w ciemno było wymeldowane.Podczas powrotu do domu zaczęło drgać myślę sobie wyważyć trzeba koła,różne wyważarki nawet z testem drogowym i na aucie nic nie pomogło koła 18 cali zmiana na opony Conti z homologacją AO nie pomogło ,17 zimowe nie pomogło,szukam dalej ,lekki luz na łożysku podpory i mechanizmie różnicowym,łożysko podpory zmienione i nie pomogło na różnicowym nic nie ruszałem ,kolejna stacja diagnostyczna wszystko bez najmniejszych luzów w zawieszeniu ideał a dalej drży,następny mechanik wymiana łożysk w kołach i też nie to ,następny mechanik namawia mnie na wymianę skrzyni ale się nie decyduję i wreszczie trafiam na ten wątek,wymieniam tuleje w bananach na nowe Lemordera i nie pomogło ale zauważyłem na alle...o że tuleje od B7 z bananów te 65 mają te same rozmiary kupuję tuleje już na któreś ryzyko z B7 zakładamy i....nareszcie trafiony zero drgań sama przyjemność z jazdy i gdybym trafił na wątek wcześniej zaoszczędził bym z 2000 zł ale co wymienione to wymienione,sorry ,że się tak rozpisałe ale chciałem jak najdokładniej przedstawić co robiłem nie potrzebnie,Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

Meyle HD nie rozwiązało w pełni problemu u mnie. Kompletnie nie polecam tych wahaczy przejściowych od nich, po pół roku guma w tuleji cała spękana a sworzeń lata jak żyd po pustym sklepie. Oryginał audi po 11 latach był mniej wyjebany niż to gówno... Wymieniłem na o dziwo półkę niższą RTS-y i problem z wibracjami rozwiązany. Mają tulejki gumowo-olejowe, a Meyle ma gumowo-metalowe z resztą wątpliwej trwałości. Na razie na temat trwałości RTS też się nie mogę wypowiedzieć, dużej różnicy na oko nie widać między Meylami a RTSem. Mam nadzieje że nie padną po pół roku.

Opublikowano (edytowane)

Witam, niestety mam ten sam problem drgania budy przy prędkościach 120- 140, powyżej drgania ustępują audi a4 b8 lift 14 rok, felgi nowe opony nowe, tarcze nowe, czy w poliftach występuje ten sam problem z wahaczami ?

Edytowane przez pioelo
Opublikowano
W dniu 27.04.2021 o 10:48, pioelo napisał:

Witam, niestety mam ten sam problem drgania budy przy prędkościach 120- 140, powyżej drgania ustępują audi a4 b8 lift 14 rok, felgi nowe opony nowe, tarcze nowe, czy w poliftach występuje ten sam problem z wahaczami ?

Powinienes miec juz tuleje olejowa.chyba ze przecieka to przyczyna wibracji

Opublikowano

Witam . Dokladnie to samo. Od około 110 do 140-150 drgania na kierownicy, na siedzisku fotela a nawet na pedale gazu. Przetestowane na 2 kompletach kol. Bez zmian z tym ze na 17mnastkach zimowych mniej odczuwalne ale jest. Auto z 2009 r. Czy ktoś podpowie jakimś linkiem jakie te banany poprawione kupic, a może poprostu wymienic tylko tuleje na nowe 65mm? 

Opublikowano

Witam

Panowie, również walczę z tym problemem, czytając wątek zacząłem od najpopularniejszych rozwiązań. Mam nowe felgi, opony i wszystko po teście drogowym. Nowe łożyska i półosie. Skrzynie wymieniona. Teraz myślę o tych wahaczach. Czy ktoś może podać link lub kod jakie powinno się zamówić te z b7 ?? 

 

Opublikowano
W dniu 25.06.2021 o 19:22, ArekT1991 napisał:

Witam

Panowie, również walczę z tym problemem, czytając wątek zacząłem od najpopularniejszych rozwiązań. Mam nowe felgi, opony i wszystko po teście drogowym. Nowe łożyska i półosie. Skrzynie wymieniona. Teraz myślę o tych wahaczach. Czy ktoś może podać link lub kod jakie powinno się zamówić te z b7 ?? 

 

Nie z b7 tylko b8 lift.numery oem nie potrzebne bo z kazdej poliftowej  b8 a5 a nawet passata b7 bedzie pasowac.pamietaj zeby szukac bananow z tuleja 75mm swozniem 14 mm i co najwazniejsze z tulejkami na swoznie ktore trzeba przetoczyc

Opublikowano
W dniu 25.06.2021 o 19:22, ArekT1991 napisał:

Witam

Panowie, również walczę z tym problemem, czytając wątek zacząłem od najpopularniejszych rozwiązań. Mam nowe felgi, opony i wszystko po teście drogowym. Nowe łożyska i półosie. Skrzynie wymieniona. Teraz myślę o tych wahaczach. Czy ktoś może podać link lub kod jakie powinno się zamówić te z b7 ?? 

 

Witam . Mam plan również zakupić te z b7 z hydrolozyckiem. Czy wymieniles je na te o którym pisales i czy drgania ustepily?

Opublikowano
W dniu 25.06.2021 o 19:22, ArekT1991 napisał:

Witam

Panowie, również walczę z tym problemem, czytając wątek zacząłem od najpopularniejszych rozwiązań. Mam nowe felgi, opony i wszystko po teście drogowym. Nowe łożyska i półosie. Skrzynie wymieniona. Teraz myślę o tych wahaczach. Czy ktoś może podać link lub kod jakie powinno się zamówić te z b7 ?? 

 

Witam . Mam plan również zakupić te z b7 z hydrolozyckiem. Czy wymieniles je na te o którym pisales i czy drgania ustepily?

Opublikowano (edytowane)
W dniu 19.03.2021 o 10:16, eon napisał:

Meyle HD nie rozwiązało w pełni problemu u mnie. Kompletnie nie polecam tych wahaczy przejściowych od nich, po pół roku guma w tuleji cała spękana a sworzeń lata jak żyd po pustym sklepie. Oryginał audi po 11 latach był mniej wyjebany niż to gówno... Wymieniłem na o dziwo półkę niższą RTS-y i problem z wibracjami rozwiązany. Mają tulejki gumowo-olejowe, a Meyle ma gumowo-metalowe z resztą wątpliwej trwałości. Na razie na temat trwałości RTS też się nie mogę wypowiedzieć, dużej różnicy na oko nie widać między Meylami a RTSem. Mam nadzieje że nie padną po pół roku.

 

I jak te RTSy się sprawują? Polecasz? Jaki to dokładnie model / nr części ?

 

 

Czy pisząc o średnicach 12mm  i 75mm macie na myśli te wartości? (załącznik)

 

audi wahacz.png

Edytowane przez tepe
Opublikowano

Witam. Przeczytalem cały wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie. Mianowicie Audi A4B8 produkcja 20/11/2009 wahacze juz zmienione brak numerów jedynie "TESTED BY MOOG" z obu stron to samo. Zmierzylem wahacz sworzen wahacza M14 i tuleja gumowo-metalowa 65mm. Jak teraz w prosty sposób zastosować wahacz z polifta czy to z A4 czy A5 żeby byl M14/75mm czy tutaj tez musze kombinować z tulejami na zwrotnicy? Nie jestem w stanie odczytać numerów zwrotnicy

Opublikowano

Daj sprzedawcy swój Nr Vin a on dobierze jakie być powinny.

Opublikowano

 Sprzedawca raczej nic nie pomoże bo chce kupić oryginalne używki. Zgłosiłem się do ASO z tym i otrzymałem odpowiedz

 

"

Dzień dobry

Wahacze „banany”  

8K0407693T oraz 8K0407694T (M14 / 65 mm) – 1339,00 sztuka

8K0407693AD oraz 8K0407694AD (M14 / 75 mm) – 1339,00 sztuka

 

Z pozdrowieniami

"

 

Czyli z VIN wynika ze mam już zwrotnice pod poliftowe wahacze? Może mi to ktoś wytłumaczyć na chłopski rozum

Opublikowano

W jakim Ty sklepie pytałeś, że używki chciał Ci zamówić??

Opublikowano

Ale ja nic takiego nie napisałem przecież. Chodziło mi o to że chce zamówić oryginalne używki z alegor i w tym przypadku sprzedający raczej nie dojdzie po VIN czy pasuje (przynajmniej nie każdy)

Opublikowano

Mialem to samo w A5 8T 2008, tuleje bananow bylo bez luzow jak nowe mimo to powodowaly takie drgania ze kierownica rece wyrywala. Po wymianie na te z b7 lemfordera od razu ustalo. Auto pewniejsze w jezdzie a w zakretach cos pieknego, jeszcze sztywniejsze

Opublikowano

Cześć, mam to samo drgania budy, najbardziej czuje na fotelu pasażera całe drga, ale nie czuje drgań na kierownicy ani na pedale gazu. Drgania wyczuwalne przy 70 km/h i później 120 - 130 km/h, przy większej prędkości znikają. Audi a4 b8 2014 .  Koła sprawdzone na letnich i zimowych drga. Wymieniona została lewa pół oś, łożysko i piasta bo mechanik powiedział że koło podskakuje i stąd te drgania.  Ale nie za wiele to dało.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...