Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania na kierownicy w zakresie prędkości 110-140 Rozwiazanie ! wymiana tuleje 65 mm vs 75 mm


qubanat

Rekomendowane odpowiedzi

przytoczę swoje doświadczenie z tym problemem. Kupiłem auto w listopadzie zeszłego roku na 16" kolach i wszystko było ok. ale szybko założyłem 18" i zaczął sie problem z wibracjami powyżej 100 km/h. Ale że już był listopad przyszła pora na zimówki i znów nie było problemu mogłem po autostradzie lecieć 180 i nawet sie nie zatrzęsło nic. Pomyślałem że pewnie 18" koła są krzywe, może nie wyważone. Więc teraz znów je założyłem ale najpierw wyważyłem, i Znów pojawił sie problem. Wibruje powyżej 100. Więc znów je wyważyłem u znajomego i kazałem posprawdzać jakiekolwiek krzywizny felg. Mówi że sa proste i wyważył co do grama. Problem jest dalej. Dlaczego więc na zimówkach jest OK a na 18 jest lipa mimo że felgi są proste? Czyżby wersja z tulejami miała sie tu potwierdzić. Zimówki są bardziej miękkie (więcej gumy) i wtedy tuleje tak nie przenoszą drgań, natomiast 18 z profilem 45 są twarde i wtedy owe tuleje zaczynają byc za twarde tak jak pisaliście i zaczyna wszytko wibrować?

Te 18 masz ori Audi pasuje na piaste idealnie? Ja mam ten sam problem, na zimowkach ok na letnich wibruje.... na 18 mam pierscienie centrujace ale z plastiku, juz zamowilem z amelinium i zobacze czy ustanie:wink: podejrzewam ze tak:kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ori audi 18. Wkurza mnie ta wibracja auta. Nie wiem juz gdzie szukac Pozostaja mi tylko tuleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam tego problemu ,ciekawe ile na ile osob sie z tym meczy

Łukasz jak już się dołączyłeś do tematu to mam pytanie i prośbę. Z którego miesiąca masz auta? Jaki przebieg? I prośba, jak byś mógł kiedyś na czasie podglądnąć jaki masz numer wahacza (banana) bo ciekawy jestem czy masz tuleje gumowo metalowe czy olejowo gumowe. Ja teraz nad tym się męczę bo to może tu jest problem i trzeba by jednak wymienić wahacze ze średnicą tulei 75mm i wsadzić właśnie gumowo olejowe. W moim przypadku mam metalowo gumowe.

Znajomy mechanik z aso pow że mieli ten problem przy a5 szukali długo wymienili tuleje na gumowo olejowe i po problemie.

8K0 407 156 B oraz 8K0 413 dwa dolne wachacze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak także mam ten problem, ale u mnie dzisiaj zdiagnozowano ... uwalony przegub wewnętrzny :kwasny:

Oprócz drgania w w/w przedziałach prędkości auto delikatnie ... zrywało przy ruszaniu.

Ponieważ różnica jest bardzo duża w cenie (3x) - kupuje zmiennik z allegro.

Zobaczymy jak długo wytrzyma :whistling:

Dam znać jaki efekt wymiany :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam tego problemu ,ciekawe ile na ile osob sie z tym meczy

Łukasz jak już się dołączyłeś do tematu to mam pytanie i prośbę. Z którego miesiąca masz auta? Jaki przebieg? I prośba, jak byś mógł kiedyś na czasie podglądnąć jaki masz numer wahacza (banana) bo ciekawy jestem czy masz tuleje gumowo metalowe czy olejowo gumowe. Ja teraz nad tym się męczę bo to może tu jest problem i trzeba by jednak wymienić wahacze ze średnicą tulei 75mm i wsadzić właśnie gumowo olejowe. W moim przypadku mam metalowo gumowe.

Znajomy mechanik z aso pow że mieli ten problem przy a5 szukali długo wymienili tuleje na gumowo olejowe i po problemie.

8K0 407 156 B oraz 8K0 413 dwa dolne wachacze

Dzięki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie - zgodnie z tym co napisałem powyżej - wymieniłem wahacze na nowszy typ i problem wibracji rozwiązany. Polecam wszystkim, którzy się z tym męczą.

Pozdrawiam

Witam

Tomku czyli rozumie że zmieniłeś na tuleje olejowo-gumowe średnica 75mm? a wahacze gdzie kupowałeś? serwis, czy sklep?

Długo się zastanawiałem nad kupnem wahaczy Meyle (jedyny dostępny zamiennik z tulejami o średnicy 75mm), ale ostatecznie kupiłem oryginały w serwisie w Niemczech (tuleje gumowo-olejowe o średnicy 75mm). Niestety w polskim ASO mnie olano - prosiłem żeby mi wyszukali wahacze z tulejami 75mm, ale twierdzili, ze do mojego modelu są przewidziane tylko wahacze z tulejami 65mm, po czym obiecali, że się zorientują jeszcze raz i oddzwonią, ale się nie doczekałem... Dlatego skończyło się u Helmutów - zupełnie inne podejście do klienta. Powiem tylko jedno - rok czasu przymierzałem się do wymiany tych wahaczy, a teraz żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej, ponieważ auto prowadzi się wreszcie tak, jak powinno, nieważne czy na zimowych 16-kach, czy na letnich 18-kach.

---------- Post dopisany at 22:35 ---------- Poprzedni post napisany at 22:33 ----------

ja nie mam tego problemu ,ciekawe ile na ile osob sie z tym meczy

Łukasz jak już się dołączyłeś do tematu to mam pytanie i prośbę. Z którego miesiąca masz auta? Jaki przebieg? I prośba, jak byś mógł kiedyś na czasie podglądnąć jaki masz numer wahacza (banana) bo ciekawy jestem czy masz tuleje gumowo metalowe czy olejowo gumowe. Ja teraz nad tym się męczę bo to może tu jest problem i trzeba by jednak wymienić wahacze ze średnicą tulei 75mm i wsadzić właśnie gumowo olejowe. W moim przypadku mam metalowo gumowe.

Znajomy mechanik z aso pow że mieli ten problem przy a5 szukali długo wymienili tuleje na gumowo olejowe i po problemie.

8K0 407 156 B oraz 8K0 413 dwa dolne wachacze

Dzięki za info

Ten mechanik z serwisu ma rację. U mnie wymiana wahaczy na tulejami gumowo-olejowymi 75mm w 100% rozwiązała problem.

---------- Post dopisany at 22:39 ---------- Poprzedni post napisany at 22:35 ----------

przytoczę swoje doświadczenie z tym problemem. Kupiłem auto w listopadzie zeszłego roku na 16" kolach i wszystko było ok. ale szybko założyłem 18" i zaczął sie problem z wibracjami powyżej 100 km/h. Ale że już był listopad przyszła pora na zimówki i znów nie było problemu mogłem po autostradzie lecieć 180 i nawet sie nie zatrzęsło nic. Pomyślałem że pewnie 18" koła są krzywe, może nie wyważone. Więc teraz znów je założyłem ale najpierw wyważyłem, i Znów pojawił sie problem. Wibruje powyżej 100. Więc znów je wyważyłem u znajomego i kazałem posprawdzać jakiekolwiek krzywizny felg. Mówi że sa proste i wyważył co do grama. Problem jest dalej. Dlaczego więc na zimówkach jest OK a na 18 jest lipa mimo że felgi są proste? Czyżby wersja z tulejami miała sie tu potwierdzić. Zimówki są bardziej miękkie (więcej gumy) i wtedy tuleje tak nie przenoszą drgań, natomiast 18 z profilem 45 są twarde i wtedy owe tuleje zaczynają byc za twarde tak jak pisaliście i zaczyna wszytko wibrować?

U mnie było to samo - na lato mam ori 18" z nowymi oponami Michelin, a na zimę iri 16" z nowymi oponami Conti. Na zimówkach było zdecydowanie lepiej, ale nie idealnie. Wymiana wahaczy rozwiązała wszystkie problemy. Niestety ich koszt jest dość wysoki (ok 2000pln.), ale powiem Wam Koledzy, że po prostu warto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kodach we wlepce mozna dojsc jakiej srednicy ma sie tuleje w wahaczach ? U mnie siedzi zawieszenie 1BE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje wachacze pewnie maja tez tuleje 65 mm jak wasze bo nie wierze ze tak nie jest a ja problemu nie mam ani na zimowkach ani na letnich moge jechac a jechalem ostatnio 210 km/h i nic niepokojacego sie nie dzialo jak niektorzy pisali strach bylo jechac z taka predkoscia bo maska chciala odfrunac itp. Drgania tak wielkie jak opisujecie w przedziale od 110 km/h do 140 km/h u mnie nie wystepuja jak kolega pisze o wachaczach z tulejami 75 mm ze rozwiazuja problem pewnie tak jest ale dlaczego u mnie tego problemu nie ma z czego sie ciesze :)))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kodach we wlepce mozna dojsc jakiej srednicy ma sie tuleje w wahaczach ? U mnie siedzi zawieszenie 1BE.

No właśnie a może osoby które mają ten problem wpiszą jakie mają zawieszenie :eusathink:

U mnie jest 1BV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kodach we wlepce mozna dojsc jakiej srednicy ma sie tuleje w wahaczach ? U mnie siedzi zawieszenie 1BE.

No właśnie a może osoby które mają ten problem wpiszą jakie mają zawieszenie :eusathink:

U mnie jest 1BV

Proszę bardzo - 1BE

---------- Post dopisany at 10:52 ---------- Poprzedni post napisany at 10:50 ----------

Po kodach we wlepce mozna dojsc jakiej srednicy ma sie tuleje w wahaczach ? U mnie siedzi zawieszenie 1BE.

No właśnie a może osoby które mają ten problem wpiszą jakie mają zawieszenie :eusathink:

U mnie jest 1BV

Proszę bardzo - 1BE

Ps. Po kodach na wlepce nie dojdziesz jakiej średnicy masz tuleje. Wystarczy je zmierzyć suwmiarką np. z kanału lub zdjąć koło i zrobić to bez kanału :)

---------- Post dopisany at 11:02 ---------- Poprzedni post napisany at 10:52 ----------

Kolego nikt nie twierdzi, że z zasady jak masz 65mm tuleje, to będziesz miał problemy. Poczytaj sobie forum AUDI USA - tam masa osób miała ten problem i w każdym przypadku 100% rozwiązaniem okazywała się dopiero wymiana wahaczy. Ja też nie mogłem w to uwierzyć, bo zjawisko tych wibracji jest naprawdę dziwne. Czasami w ogóle nie występowało, czasami było lekkie, czasami mocniejsze. Wpływa na to wiele czynników - rodzaj nawierzchni, model opon, temperatura zewnętrzna, itp. Pewnie uznasz mnie za wariata, ale przeczytałem wszystko, co możliwe na ten temat, kupiłem 2 komplety nowych, firmowych opon, wyważałem je na każdym możliwym sprzęcie, wymieniłem nawet tarcze hamulcowe dla spokoju i nic nie pomagało... Po wymianie wahaczy problemu nie ma w ogóle i to jest najcenniejsza informacja dla osób, które mają ten problem, bo być może zaoszczędzi im to czasu i pieniędzy niepotrzebnie wydanych np. na nowe opony, felgi, itp. A co do zakresu prędkości w jakich występowało u mnie to zjawisko, to powiem jeszcze raz : na letnich 18-kach był to zakres 100 - 160 km/h, na zimowych 16-kach 100 - 140 km/h. Powyżej tych prędkości było ok, więc niby wystarczyło jeździć tak, aby unikać zakresu krytycznego, ale po pierwsze nie lubię jak z autem jest coś nie tak, a po drugie wibracje te występowały w najbardziej użytecznym zakresie prędkości, więc trzeba było ten problem wyeliminować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis moze jutro wrzuce nowe opony ktore i tak musialem kupic....posprawdzam czy felunek jest prosty... jak dalej beda drgania to bede kombinował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawieszenie 1 BA jezeli ktos wymienil wachacze i to pomoglo od tego bym zaczol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po zmianie opon i wyważaniu.

W moim przypadku okazało się że jedna z felg jest lekko zwichrowana. Jak wczesniej drgania byly odczuwalne w okolicy 130km/h tak teraz w miare spokojnie do tych 180-190 mozna dojechac. Teraz mam 2 mozliwosci : albo szukam innej prostej felgi...albo prostuje to co mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety mnie dopadł ten problem. Wrzuciłem nowe opony na felgi oryginalne audi 17" wszystko idealnie wyważone więc to raczej nie będzie problemem.

U mnie drgania na kierownicy pojawiają się przy prędkości około 100 km/h a około 120km/h problem już nie występuje, jednak przy 140-160km/h pojawiają się drgania odczuwalne na nogach kierowcy, takie mrowienie. Teraz mam pytanie czy te wahacze poprawione były montowane już oryginalnie we wszystkich poliftowych audi A4 B8?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykroscia musze stwierdzic ze wczoraj "polatalem" troszeczke po autostradzie...i zadowolony jestem srednio. Jak na poczatku wydawalo sie ze wsio jest ok tak teraz nie jestem do konca pewny. Tyle ze to nie sama kierownica drga co wydaje mi sie ze cala buda jakby tak dziwnie drga :-/

Bede musial zaczac poszukiwania problemu na powaznie !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykroscia musze stwierdzic ze wczoraj "polatalem" troszeczke po autostradzie...i zadowolony jestem srednio. Jak na poczatku wydawalo sie ze wsio jest ok tak teraz nie jestem do konca pewny. Tyle ze to nie sama kierownica drga co wydaje mi sie ze cala buda jakby tak dziwnie drga :-/

Bede musial zaczac poszukiwania problemu na powaznie !

Przy jakiej prędkości masz ten problem? Bardzo dziwne w końcu masz 2010r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykroscia musze stwierdzic ze wczoraj "polatalem" troszeczke po autostradzie...i zadowolony jestem srednio. Jak na poczatku wydawalo sie ze wsio jest ok tak teraz nie jestem do konca pewny. Tyle ze to nie sama kierownica drga co wydaje mi sie ze cala buda jakby tak dziwnie drga :-/

Bede musial zaczac poszukiwania problemu na powaznie !

A wyprostowałeś tą felgę? :eusathink:

Ja na Twoim miejscu pojechałbym jeszcze do inne firmy na sprawdzenie felg i wyważanie tych kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też zrobie.

Musze chyba zapas/dojazdówke wrzucic a te sztuke dac do prostowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...