JeJu Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 (edytowane) Cześć! Modelem B6 jeżdżę od 2013 roku. Moim pierwszym autem było A4 B6 klasyczne 1.9TDI AWX Spoiler Po 3 latach sprzedałem 1.9TDI i zakupiłem 1.8 Turbo: MARKA: Audi MODEL: A4 B6 (8E) NADWOZIE: Limousine (Sedan) ROK PRODUKCJI: 2003 (Switzerland) SILNIK: 1.8 Turbo BEX (217KM 320Nm by Łukasz13) SKRZYNIA: 6 biegowa manualna UKŁAD NAPĘDOWY: Quattro UKŁAD DOLOTOWY: Sztywny TIP BaqGarage, DSMIC UKŁAD WYDECHOWY: Downpipe 2,75” BaqGarage, końcówki wydechu Spark ZAWIESZENIE: 1BV -20mm + talerzyki B5 KOŁA: S5 19” 5x112 ET 33 9j + opony letnie Firestone Firehawk SZ90 235/35/R19 KOŁA 2: B6 Sline 18” ET43 8J + opony zimowe Nokian WR D4 225/40/R18 UKŁAD HAMULCOWY: S4 B7 przód 345mm + tył 300mm + tarcze nawiercane i nacinane WYPOSAŻENIE (fabryczne): Spoiler - lakier czarna perła LZ9W (Ebonyschwarz perleffekt) - czarne wnętrze SOUL + czarna podsufitka - ori pakiet Sline (Exterieur + Interior + Sport Suspension) - reflektory Xenon - podłokietnik - podgrzewane fotele - pół skóry Speed - kierownica i gałka pikowana skóra - 6x Airbag - pełny FIS (czerwony) - 4x elektryczne szyby (otwierane i zamykane z pilota) - elektryczne i podgrzewane lusterka - pakiet światło (Ambiente + klamki + oświetlenie nóg + oświetlenie drzwi) DOŁOŻONE PRZEZ POPRZEDNIEGO WŁAŚCICIELA: Spoiler - RNS-E - końcówki wydechu Spark MOJE NAPRAWY I MODYFIKACJE: Spoiler 249 000 km (11.2016) - olej 5w40 Valvoline, płukanka STP Flush, filtr oleju, kabinowy, powietrza, klocki hamulcowe przód, łożyska koła lewe i prawe SKF, wahacze górne przód, łącznik stabilizatora + gumy przód, końcówki drążka kierowniczego, centralna poduszka silnika Lemforder, czyszczenie klimatyzacji, ozonowanie wnętrza, ustawienie geometrii 252 000 km (01.2017) – montaż instalacji LPG: sterownik STAG Q-Box, reduktor ACR-01 250, wtryskiwacze HANA H2001, zasilanie Faro 8mm, zbiornik Bormech 67l, wielozawór TOMASETTO, filtr gazu ALEX Ultra 360, przewody Parker, czujnik ciśnienia PS-04, pełnowymiarowy wlew pod klapką 253 000 km (02.2017) – wymiana rozrządu (zestaw INA z rolką napinającą zamiast napinacza hydraulicznego), pierwszy po montażowy serwis LPG 255 000 km (05.2017) – wymiana oświetlenia wnętrza na LED 256 000 km (06.2017) – wymiana wahaczy dolnych przód SKV, wycieraczki BOSCH 550mm 258 000 km (07.2017) – SWAP hamulców przód z 312mm na 320mm, klocki hamulcowe przód TRW GDB1528, klocki hamulcowe tył, płyn hamulcowy ATE SL6 DOT4, 260 000 (09.2017) – wymiana łożysk przód MEYLE HD 2szt. + nowe piasty MEYLE 2szt., oświetlenie dekorów drzwi LED 263 000 (11.2017) – wymiana węża gumowego (kolanka) lewego intercoolera, wymiana oleju w dyferencjale Venol GL-5 75w90, nowy przegub wału napędowego z przodu, serwis LPG 264 500 (12.2017) – czyszczenie miski olejowej, wymiana oleju 5w40) Valvoline + filtry oleju, kabinowy, powietrza 267 000 (02.2018) – wymiana akumulatora OmniCraft 70Ah 640A, ori mgiełkowe spryskiwacze szyby z adapterami 268 000 (03.2018) – wymiana poduszki skrzyni biegów Lemforder + spawanie łapy skrzyni biegów, nowe świece NGK PFR6Q, czujnik położenia wału BOSCH 0 261 210 177 268 500 (04.2018) – opony letnie Firestone Firehawk SZ90u 91Y XL 235/35/R19, felgi Audi S5 19” ET33 9j 269 000 (05.2018) – wymiana podświetlenia rejestracji na LED z Q5 4H0 943 021 i 4H0 943 022, lewa poduszka silnika, przeróbka lamp Xenon na Bixenon (soczewka Hella 3, żarniki Osram D1S 4300K, wnętrze pomalowane w czarny mat), przeróbka na W5W 270 000 (07.2018) – wymiana uszczelki pokrywy zaworów FEBI, czyszczenie pokrywy, serwis LPG 271 500 (08.2018) – serwis klimatyzacji – filtr kabinowy, osuszacz BEHR, dysza dławiąca, nabicie klimatyzacji czynnikiem R134a, ozonowanie 272 000 (09.2018) – wymiana wahaczy górnych przód SKV, łączniki stabilizatora SKV, końcówki drążka kierowniczego SKF, montaż talerzyków z A4 B5, wymiana sprężyn tył Monroe 8E0511115DK, odboje amortyzatorów tył SKV, geometria zawieszenia 274 500 (12.2018) – opony zimowe Nokian WR D4 92V XL, wymiana przegubu zewnętrznego LOBRO (prawy przód), uszczelniacz półosi prawy przód CORTECO, wymiana oleju skrzyni biegów GL-5 FEBI, wymiana kierownicy na Audi TT 8j Sline multifunkcja, montaż tempomatu, moduł trapezowy Q, taśma A, wtyczka Airbag 4pin 277 000 (02.2019) – wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech, Ceratec Liqui Moly, filtr oleju, filtr kabinowy filtr powietrza 278 500 (04.2019) – wymiana paska klinowego Continental 6PK1590, rolka prowadząca pasek SNR GA357.48, rolka napinacza CAFFARO CFR 120-00, zarówki świateł długich H7 Osram Cool Blue Intense 4200K, żarówki przeciwmgłowe H11 Osram Cool Blue Intense 4200K 280 000 (05.2019) – montaż sztywnego TIPa od BaqGarage, serwis LPG 282 500 (07.2019) – wymiana płynu wspomagania ori ASO G004000M2, dołożenie brakującego zatrzasku tylnej kanapy 4B0886373 01C, SWAP hamulców przód S4 B7 345, SWAP hamulców tył S4 B7 300mm, tarcze kotwiczne przód i tył S4 B7, wymiana elastycznych przewodów hamulcowych przód ATE 24.5237-0308.3 308mm oraz tył ATE 2x 24.5138-0263.3 263mm, płyn hamulcowy ATE SL6 DOT4, serwis i odmalowanie zacisków 284 000 (09.2019) – usuniecie i zabezpieczenie rdzy pod listwami drzwi 285 000 (10.2019) – odmalowanie zderzaka przód z odprysków, nowe spryskiwacze reflektorów TYC 2szt., montaż downpipe 2,75” BaqGarage, usunięcie pompy SAI 285 500 (11.2019) – strojenie u łukasz13 (mapa PB, LPG, usunięcie w sofcie SAI i drugiej sondy, mod Pop&Bangs), wtryskiwacze 525cc BOSCH 0280158117, wtyczki wtryskiwaczy Delphi 2 pin EV6 286 500 (12.2019) – regeneracja tylnego zawieszenia: wymiana łączników stabilizatora Delphi TC2100, wymiana łożysk kół lewy i prawy tył ori SKF00291, gumy stabilizatora tył FEBI, tuleje dolnego wahacza MEYLE MCB0087 4szt., tuleje wahacza górnego Lemforder 2szt., śruby mimośrodowe z ASO 4szt., wymiana dyferencjału tył FUB, czyszczenie i malowanie wózka, stabilizatora i wahaczy, wymiana nakładek pedałów z A4 B8 287 000 (01.2020) – wymiana reduktora LPG na Magic III Power Jet, przebudowa układu na dwa filtry fazy lotnej Alex Ultra 360st, węże LPG Parker 288 000 (02.2020) – wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech, płukanka Liqui Moly Motorspulung, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, czujnik poziomu oleju ori HELLA 6PR 008 079-071, korek spustu oleju FA1 588.670.001, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, wycieraczki szyby Bosch 550mm 289 500 (03.2020) – montaż centralnego intercoolera FMIC Performance 450x230x65, orurowanie nierdzewka 60mm, silikony FMIC 298 000 (09.2020) – nowe ramki rejestracji przód + tył, nakrętki na wentyle z logo Sline, nowe dywaniki kierowcy i pasażera na wzór ori Sline, montaz modułu bluetooth pod RNS-E z możliwościa sterowania z kieroownicy multifunkcynej, wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech, płukanka Liqui Moly Motorspulung 2662, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, 2x filtry fazy lotnej Alex Ultra 360°, wymiana popielniczki 1DIN na popielniczkę 2DIN (szczotkowane alu) 300 000 (12.2020) - montaż kamery cofania pod RNSE na podstawie poradnika forumowego kolegi kamil-vag 304 000 (04.2021) - wymiana sprzęgła: Koło zamachowe LUK 415 0231 10 (AWX), Tarcza sprzęgła LUK 323 0645 10 (BFB, BEX), Łożysko oporowe LUK 500 1050 10 , Docisk sprzegła LUK 123032411 (AWX) przy okazji demontażu skrzyni wymieniłem: włącznik świateł cofania FAE 41303 oraz wysprzeglik SACHS 8E0 721 257 B + dodatki: uszczelka miedzy turbo--downpipe, obejma skręcana wydechu, płyn ATE SL6 Dot4. 318 500 (...) - wymiana rozrządu + wymiana oleju + filtry ok 322 000 (10.2024) - wymiana tarczy sprzęgła LUK, docisku LUK, uszczelki/przekładki alu między skrzynia, a silnikiem, łozyska skrzyni LUK Kilka zdjęć: Spoiler Edytowane 15 Grudnia przez JeJu 1
3r4 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Super autko, większość rzeczy tak na prawdę już jest. Mnie przy swoim cieszyła kamera cofania, teraz nie wyobrażam sobie bez niej życia
dkdk95 Opublikowano 28 Stycznia 2020 Opublikowano 28 Stycznia 2020 bardzo ładny samochód i sporo pracy włożone widać
JeJu Opublikowano 29 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2020 (edytowane) W dniu 28.01.2020 o 19:52, 3r4 napisał: Super autko, większość rzeczy tak na prawdę już jest. Mnie przy swoim cieszyła kamera cofania, teraz nie wyobrażam sobie bez niej życia Dzięki, myślałem nad kamerką do RNSe ale do tego potrzebny jest jeszcze moduł, a to generuje koszta. Z drugiej strony moglbym RNSe sprzedać i wsadzić coś nowszego na Androidzie z kamerą, nawigacją i bogatymi multimediami. Tylko taki RNSe ma juz z 15lat i wciaż działa, a te radia Androidowe lubią się psuć i watpie zeby wytrzymały tyle czasu. Troche mam dylemat co tu dalej z tym zrobić i dlatego nie ruszam tego tematu W dniu 28.01.2020 o 22:32, dkdk95 napisał: bardzo ładny samochód i sporo pracy włożone widać jeszcze dużo przede mną ale fakt robić trzeba żeby to jakoś jeździło update 288 000 (02.2020) - wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech, płukanka Liqui Moly Motorspulung, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, czujnik poziomu oleju ori HELLA 6PR 008 079-071, korek spustu oleju FA1 588.670.001, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, wycieraczki szyby Bosch 550mm Edytowane 2 Lutego 2020 przez JeJu 1
RavEk93 Opublikowano 9 Lutego 2020 Opublikowano 9 Lutego 2020 I jak wrażenia po przesiadce z 1.9 tdi na 1.8t , warto było zmieniać ?
JeJu Opublikowano 10 Lutego 2020 Autor Opublikowano 10 Lutego 2020 Z tych ważniejszych wrażeń na + dla 1.8t to: - kultura pracy (po przesiadce na biegu jałowym zastanawiałem sie czy jeszcze silnik pracuje czy już zgasł) - obroty silnika (benzyna kreci sie wyzej niz diesel wg mnie lepiej sie wyprzedza i jeździ, a do tego przyspiesza, a nie sprawia wrazenia że przyspiesza) - mozliwosc montazu lpg i jeżdzenia szybszym/mocniejszym autem za te same pieniądze) - podatnosc na modyfikacje silnika I takie ogolne wrazenie po przesiadce to nie tylko silnik ale zawieszenie i quattro bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Po zmianie ze zwyklego miękkiego zawiasu (1BA) z FWD na sztywne zawieszenie (1BV) z quattro zmienia się zupełnie prowadzenie auta. Auto idzie jak przyklejone do drogi, zwiększa sie ta pewność za kierownicą, mozna szybciej pokonywać zakrety
WYSKUN Opublikowano 10 Lutego 2020 Opublikowano 10 Lutego 2020 25 minut temu, JeJu napisał: a do tego przyspiesza, a nie sprawia wrazenia że przyspiesza Lepiej bym tego nie ujął
JeJu Opublikowano 16 Marca 2020 Autor Opublikowano 16 Marca 2020 update 289 500 (03.2020) - montaż centralnego intercoolera FMIC Performance 450x230x65, orurowanie nierdzewka 60mm, silikony FMIC
black4 Opublikowano 16 Marca 2020 Opublikowano 16 Marca 2020 Witaj, Chyba wkradł się błąd : Fmic 550 mm? Ładnie wyspawane? Pozdrawiam
JeJu Opublikowano 16 Marca 2020 Autor Opublikowano 16 Marca 2020 bezbłędnie 450x230x65 gotowy zestaw na zamówienie, tylko sam montowałem
black4 Opublikowano 16 Marca 2020 Opublikowano 16 Marca 2020 O proszę a jednak. Nietypowy rozmiar. Niech służy ?
JeJu Opublikowano 16 Marca 2020 Autor Opublikowano 16 Marca 2020 dobrze siadlo, caly rdzen odsloniety w dolnej kratce wiec mysle ze spelni swoje zadanie i zbije temperatury w sezonie letnim?
JeJu Opublikowano 20 Marca 2020 Autor Opublikowano 20 Marca 2020 firma z Gdańska Fmotors znajdziesz ich na facebookuhttps://www.facebook.com/Fmotors-360556834143902/ Pozdrawiam
dayd_4 Opublikowano 21 Marca 2020 Opublikowano 21 Marca 2020 17 godzin temu, JeJu napisał: firma z Gdańska Fmotors znajdziesz ich na facebookuhttps://www.facebook.com/Fmotors-360556834143902/ Pozdrawiam Dzięki. Gadałem z nimi. Przyjemnie i konstruktywnie. Coś też muszę pomodzic, tylko nie chce mi się nawet myśleć o rozbieraniu tego wszystkiego po raz kolejny
JeJu Opublikowano 29 Września 2020 Autor Opublikowano 29 Września 2020 Kolejny update: 298 000 (09.2020) - nowe ramki rejestracji przód + tył, nakrętki na wentyle z logo Sline, nowe dywaniki kierowcy i pasażera na wzór ori Sline, montaz modułu bluetooth pod RNS-E z możliwościa sterowania z kierownicy multifunkcynej, wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech, płukanka Liqui Moly Motorspulung 2662, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, 2x filtry fazy lotnej Alex Ultra 360°, wymiana popielniczki 1DIN na popielniczkę 2DIN (szczotkowane alu) Samochód śmiga aż miło, póki co żadnych awarii 1
kamil-vag Opublikowano 13 Października 2020 Opublikowano 13 Października 2020 Bardzo ładny sedanik Kolor myślałem, że jak mój, ale chyba nieco ciemniejszy odcień granatu. 1
JeJu Opublikowano 14 Października 2020 Autor Opublikowano 14 Października 2020 13 godzin temu, kamil-vag napisał: Bardzo ładny sedanik Kolor myślałem, że jak mój, ale chyba nieco ciemniejszy odcień granatu. Dziękuję Moje pierwsze B6 bylo granatowe LZ5L to był dośc ciekawy kolor, w słońcu wpadał w czerń ale jednak był granatowy, a to obecne to czarna perła LZ9W
kamil-vag Opublikowano 14 Października 2020 Opublikowano 14 Października 2020 No dokładnie mój jest LZ5L ? To dopieszczony czarnuch jeszcze lepiej się prezentuje!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się