Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6] Limo 1.8T BEX Quattro Sline


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć!
Modelem B6 jeżdżę od 2013 roku.

Moim pierwszym autem było A4 B6 klasyczne 1.9TDI AWX

 

Spoiler

Hb70mso.jpg

 

Po 3 latach  sprzedałem 1.9TDI i zakupiłem 1.8 Turbo:

 ZecCxcf.jpg

MARKA: Audi

MODEL: A4 B6 (8E)

NADWOZIE: Limousine (Sedan)

ROK PRODUKCJI: 2003 (Switzerland)

SILNIK: 1.8 Turbo BEX  (217KM 320Nm by Łukasz13)

SKRZYNIA: 6 biegowa manualna

UKŁAD NAPĘDOWY:  Quattro 

UKŁAD DOLOTOWY: Sztywny TIP BaqGarage, DSMIC

UKŁAD WYDECHOWY: Downpipe 2,75” BaqGarage, końcówki wydechu Spark

ZAWIESZENIE:  1BV -20mm + talerzyki B5

KOŁA: S5 19” 5x112 ET 33 9j + opony letnie Firestone Firehawk SZ90 235/35/R19

KOŁA 2: B6 Sline 18” ET43 8J + opony zimowe Nokian WR D4 225/40/R18

UKŁAD HAMULCOWY: S4 B7 przód 345mm + tył 300mm + tarcze nawiercane i nacinane

WYPOSAŻENIE (fabryczne):

Spoiler

 

- lakier czarna perła LZ9W (Ebonyschwarz perleffekt)

- czarne wnętrze SOUL + czarna podsufitka

- ori pakiet Sline (Exterieur + Interior + Sport Suspension)

- reflektory Xenon

- podłokietnik

- podgrzewane fotele

- pół skóry Speed

- kierownica i gałka pikowana skóra 

- 6x Airbag

- pełny FIS (czerwony)

- 4x elektryczne szyby (otwierane i zamykane z pilota)

- elektryczne i podgrzewane lusterka

- pakiet światło (Ambiente + klamki + oświetlenie nóg + oświetlenie drzwi)

 

DOŁOŻONE PRZEZ POPRZEDNIEGO WŁAŚCICIELA:

Spoiler

- RNS-E
- końcówki wydechu Spark

 

 MOJE NAPRAWY I MODYFIKACJE:

Spoiler

 

  • 249 000 km (11.2016) - olej 5w40 Valvoline, płukanka STP Flush, filtr oleju, kabinowy, powietrza, klocki hamulcowe przód, łożyska koła lewe i prawe SKF, wahacze górne przód, łącznik stabilizatora + gumy przód, końcówki drążka kierowniczego, centralna poduszka silnika Lemforder, czyszczenie klimatyzacji, ozonowanie wnętrza, ustawienie geometrii
  •  252 000 km (01.2017) – montaż instalacji LPG: sterownik STAG Q-Box, reduktor ACR-01 250, wtryskiwacze HANA H2001, zasilanie Faro 8mm, zbiornik Bormech 67l, wielozawór TOMASETTO, filtr gazu ALEX Ultra 360, przewody Parker, czujnik ciśnienia PS-04, pełnowymiarowy wlew pod klapką
  •  253 000 km (02.2017) – wymiana rozrządu (zestaw INA z rolką napinającą zamiast napinacza hydraulicznego),  pierwszy po montażowy serwis LPG
  •  255 000 km (05.2017) – wymiana oświetlenia wnętrza na LED
  •  256 000 km (06.2017) – wymiana wahaczy dolnych przód SKV, wycieraczki BOSCH 550mm
  •  258 000 km (07.2017) – SWAP hamulców przód z 312mm na 320mm, klocki hamulcowe przód TRW GDB1528, klocki hamulcowe tył, płyn hamulcowy ATE SL6 DOT4,
  •  260 000 (09.2017) – wymiana łożysk przód MEYLE HD 2szt. + nowe piasty MEYLE 2szt., oświetlenie dekorów drzwi LED
  •  263 000 (11.2017) – wymiana węża gumowego (kolanka) lewego intercoolera, wymiana oleju w dyferencjale Venol GL-5 75w90, nowy przegub wału napędowego z przodu, serwis LPG
  •  264 500 (12.2017) – czyszczenie miski olejowej, wymiana oleju 5w40) Valvoline + filtry oleju, kabinowy, powietrza
  •  267 000 (02.2018) – wymiana akumulatora OmniCraft 70Ah 640A, ori mgiełkowe spryskiwacze szyby z adapterami
  •  268 000 (03.2018) – wymiana poduszki skrzyni biegów Lemforder + spawanie łapy skrzyni biegów, nowe świece NGK PFR6Q, czujnik położenia wału BOSCH 0 261 210 177
  •  268 500 (04.2018) – opony letnie Firestone Firehawk SZ90u 91Y XL 235/35/R19, felgi Audi S5 19” ET33 9j
  •  269 000 (05.2018) – wymiana podświetlenia rejestracji na LED z Q5 4H0 943 021 i 4H0 943 022, lewa poduszka silnika, przeróbka lamp Xenon na Bixenon (soczewka Hella 3, żarniki Osram D1S 4300K, wnętrze pomalowane w czarny mat), przeróbka na W5W
  •  270 000 (07.2018) – wymiana uszczelki pokrywy zaworów FEBI, czyszczenie pokrywy, serwis LPG
  •  271 500 (08.2018) – serwis klimatyzacji – filtr kabinowy, osuszacz BEHR, dysza dławiąca, nabicie klimatyzacji czynnikiem R134a, ozonowanie
  •  272 000 (09.2018) – wymiana wahaczy górnych przód SKV, łączniki stabilizatora SKV, końcówki drążka kierowniczego SKF, montaż talerzyków z A4 B5, wymiana sprężyn tył Monroe 8E0511115DK, odboje amortyzatorów tył SKV, geometria zawieszenia
  •  274 500 (12.2018) – opony zimowe Nokian WR D4 92V XL, wymiana przegubu zewnętrznego LOBRO (prawy przód), uszczelniacz półosi prawy przód CORTECO, wymiana oleju skrzyni biegów GL-5 FEBI, wymiana kierownicy na Audi TT 8j Sline multifunkcja, montaż tempomatu, moduł trapezowy Q, taśma A, wtyczka Airbag 4pin
  •  277 000 (02.2019) – wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech, Ceratec Liqui Moly, filtr oleju, filtr kabinowy filtr powietrza
  •  278 500 (04.2019) – wymiana paska klinowego Continental 6PK1590, rolka prowadząca pasek SNR GA357.48, rolka napinacza CAFFARO CFR 120-00, zarówki świateł długich H7 Osram Cool Blue Intense 4200K, żarówki przeciwmgłowe H11 Osram Cool Blue Intense 4200K
  •  280 000 (05.2019) – montaż sztywnego TIPa od BaqGarage, serwis LPG
  •  282 500 (07.2019) – wymiana płynu wspomagania ori ASO G004000M2, dołożenie brakującego zatrzasku tylnej kanapy 4B0886373 01C, SWAP hamulców przód S4 B7 345, SWAP hamulców tył S4 B7 300mm, tarcze kotwiczne przód i tył S4 B7, wymiana elastycznych przewodów hamulcowych przód ATE 24.5237-0308.3 308mm oraz tył ATE 2x 24.5138-0263.3 263mm, płyn hamulcowy ATE SL6 DOT4, serwis i odmalowanie zacisków
  •  284 000 (09.2019) – usuniecie i zabezpieczenie rdzy pod listwami drzwi
  •  285 000 (10.2019) – odmalowanie zderzaka przód z odprysków, nowe spryskiwacze reflektorów TYC 2szt., montaż downpipe 2,75” BaqGarage, usunięcie pompy SAI
  •  285 500 (11.2019) – strojenie u łukasz13 (mapa PB, LPG, usunięcie w sofcie SAI i drugiej sondy, mod Pop&Bangs), wtryskiwacze 525cc BOSCH 0280158117, wtyczki wtryskiwaczy Delphi 2 pin EV6
  •  286 500 (12.2019) – regeneracja tylnego zawieszenia: wymiana łączników stabilizatora Delphi TC2100, wymiana łożysk kół lewy i prawy tył ori SKF00291, gumy stabilizatora tył FEBI, tuleje dolnego wahacza MEYLE MCB0087 4szt., tuleje wahacza górnego Lemforder 2szt., śruby mimośrodowe z ASO 4szt., wymiana dyferencjału tył FUB, czyszczenie i malowanie wózka, stabilizatora i wahaczy, wymiana nakładek pedałów z A4 B8
  •  287 000 (01.2020) – wymiana reduktora LPG na Magic III Power Jet, przebudowa układu na dwa filtry fazy lotnej Alex Ultra 360st, węże LPG Parker
  •  288 000 (02.2020)wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech,  płukanka Liqui Moly Motorspulung, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, czujnik poziomu oleju ori HELLA 6PR 008 079-071, korek spustu oleju FA1 588.670.001, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, wycieraczki szyby Bosch 550mm
  •  289 500 (03.2020) – montaż centralnego intercoolera FMIC Performance 450x230x65, orurowanie nierdzewka 60mm, silikony FMIC
  •  298 000 (09.2020) – nowe ramki rejestracji przód + tył, nakrętki na wentyle z logo Sline, nowe dywaniki kierowcy i pasażera na wzór ori Sline, montaz modułu bluetooth pod RNS-E z możliwościa sterowania z kieroownicy multifunkcynej, wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech,  płukanka Liqui Moly Motorspulung 2662, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, 2x filtry fazy lotnej Alex Ultra 360°, wymiana popielniczki 1DIN na popielniczkę 2DIN (szczotkowane alu)
  • 300 000 (12.2020) -  montaż  kamery cofania pod RNSE na podstawie poradnika forumowego kolegi kamil-vag
  • 304 000 (04.2021) -  wymiana sprzęgła: Koło zamachowe LUK 415 0231 10 (AWX), Tarcza sprzęgła LUK 323 0645 10 (BFB, BEX), Łożysko oporowe LUK 500 1050 10 , Docisk sprzegła LUK 123032411 (AWX) przy okazji demontażu skrzyni wymieniłem: włącznik świateł cofania FAE 41303 oraz wysprzeglik SACHS 8E0 721 257 B + dodatki: uszczelka miedzy turbo--downpipe, obejma skręcana wydechu, płyn ATE SL6 Dot4.
  • 318 500 (...) -  wymiana rozrządu + wymiana oleju + filtry
  • ok 322 000 (10.2024) -  wymiana tarczy sprzęgła LUK, docisku LUK, uszczelki/przekładki alu między skrzynia, a silnikiem, łozyska skrzyni LUK


Kilka zdjęć:

Spoiler

 

ZYZC0fs.jpg

PUvEQkb.jpg

VvNkcmK.jpg

VQUVsUR.jpg

Cjx5nhF.jpg

t3fDjyo.jpg

4PU8WuQ.jpg

GdTgE5O.jpg

ZuRy8Kk.jpg

 

MPPTl87.jpghLQqv2A.jpg

IJU6GID.jpg

 

OUwP6Qz.jpg

vkQKv7v.jpg

 

 

0G7Wgls.jpg

 

 

Edytowane przez JeJu
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Super autko, większość rzeczy tak na prawdę już jest. Mnie przy swoim cieszyła kamera cofania, teraz nie wyobrażam sobie bez niej życia :D 

Opublikowano

bardzo ładny samochód i sporo pracy włożone widać :)

Opublikowano (edytowane)
W dniu 28.01.2020 o 19:52, 3r4 napisał:

Super autko, większość rzeczy tak na prawdę już jest. Mnie przy swoim cieszyła kamera cofania, teraz nie wyobrażam sobie bez niej życia :D 

Dzięki, myślałem nad kamerką do RNSe ale do tego potrzebny jest jeszcze moduł, a to generuje koszta. Z drugiej strony moglbym RNSe sprzedać i wsadzić coś nowszego na Androidzie z kamerą, nawigacją i bogatymi multimediami. Tylko taki RNSe ma juz z 15lat i wciaż działa, a te radia Androidowe lubią się psuć i watpie zeby wytrzymały tyle czasu. Troche mam dylemat co tu dalej z tym zrobić i dlatego nie ruszam tego tematu :D    

 

W dniu 28.01.2020 o 22:32, dkdk95 napisał:

bardzo ładny samochód i sporo pracy włożone widać :)

:hi:jeszcze dużo przede mną ale fakt robić trzeba żeby to jakoś jeździło :P  

 

update

  • 288 000 (02.2020) - wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech,  płukanka Liqui Moly Motorspulung, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, czujnik poziomu oleju ori HELLA 6PR 008 079-071, korek spustu oleju FA1 588.670.001, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, wycieraczki szyby Bosch 550mm

    bKwCg8P.jpg
    1NON9Gl.jpg
    h7ygNl2.jpg
    fOATyCS.jpg
    amI6aXQ.jpg
    SsEbEVz.jpg
    DufjXE4.jpg
    dTqiWKJ.jpg
    KT5d19o.jpg

 

Edytowane przez JeJu
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

I jak wrażenia po przesiadce z 1.9 tdi na 1.8t , warto było zmieniać ? :D

Opublikowano

Z tych ważniejszych wrażeń na + dla 1.8t to:

- kultura pracy (po przesiadce na biegu jałowym zastanawiałem sie czy jeszcze silnik pracuje czy już zgasł)

- obroty silnika (benzyna kreci sie wyzej niz diesel wg mnie lepiej sie wyprzedza i jeździ, a do tego przyspiesza, a nie sprawia wrazenia że przyspiesza)

- mozliwosc montazu lpg i jeżdzenia szybszym/mocniejszym autem za te same pieniądze)

- podatnosc na modyfikacje silnika

I takie ogolne wrazenie po przesiadce to nie tylko silnik ale zawieszenie i quattro bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Po zmianie ze zwyklego miękkiego zawiasu (1BA) z FWD na sztywne zawieszenie (1BV) z quattro zmienia się zupełnie prowadzenie auta. Auto idzie jak przyklejone do drogi, zwiększa sie ta pewność za kierownicą, mozna szybciej pokonywać zakrety :evil2:

 

Opublikowano
25 minut temu, JeJu napisał:

 a do tego przyspiesza, a nie sprawia wrazenia że przyspiesza

Lepiej bym tego nie ujął:)

Opublikowano

update

  • 289 500 (03.2020) - montaż centralnego intercoolera FMIC Performance 450x230x65, orurowanie nierdzewka 60mm, silikony FMIC

IfKDsRB.jpg

1CI1GJZ.jpg

Vc3g2xp.jpg

0MZHg2q.jpg

OOULkxC.jpg

4YUY8Q1.jpg

vJdpiVf.jpg

rJ4ukhL.jpg

R9FNh3Y.jpg

ehZkeci.jpg

WT1wa8v.jpg

5HKbRga.jpg

Opublikowano

Witaj,

Chyba wkradł się błąd :

Fmic 550 mm?

Ładnie wyspawane?

Pozdrawiam

Opublikowano

bezbłędnie 450x230x65 gotowy zestaw na zamówienie, tylko sam montowałem ;)

Opublikowano

O proszę a jednak.

Nietypowy rozmiar.

Niech służy ?

Opublikowano

dobrze siadlo, caly rdzen odsloniety w dolnej kratce wiec mysle ze spelni swoje zadanie i zbije temperatury w sezonie letnim? 

Opublikowano

Kto ci spawał rurki?

Pozdr.

Opublikowano
17 godzin temu, JeJu napisał:

firma z Gdańska Fmotors znajdziesz ich na facebooku
https://www.facebook.com/Fmotors-360556834143902/
 

Pozdrawiam :hi:

Dzięki.

Gadałem z nimi. Przyjemnie i konstruktywnie. Coś też muszę pomodzic, tylko nie chce mi się nawet myśleć o rozbieraniu tego wszystkiego po raz kolejny :suicide_anim:

Opublikowano

Kolejny update:

  • 298 000 (09.2020) - nowe ramki rejestracji przód + tył, nakrętki na wentyle z logo Sline, nowe dywaniki kierowcy i pasażera na wzór ori Sline, montaz modułu bluetooth pod RNS-E z możliwościa sterowania z kierownicy multifunkcynej, wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech,  płukanka Liqui Moly Motorspulung 2662, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, 2x filtry fazy lotnej Alex Ultra 360°, wymiana popielniczki 1DIN na popielniczkę 2DIN (szczotkowane alu)

    Samochód śmiga aż miło, póki co żadnych awarii :a4fan:1.jpg
    2-01.jpeg
    3.jpg
    4.jpg

    5.jpg
    6.jpg


    7.jpg


    8.jpg
    9.jpg
    10.jpg
    11.jpg
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Fajny egzemplarz. ;) 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Bardzo ładny sedanik ;) Kolor myślałem, że jak mój, ale chyba nieco ciemniejszy odcień granatu. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
13 godzin temu, kamil-vag napisał:

Bardzo ładny sedanik ;) Kolor myślałem, że jak mój, ale chyba nieco ciemniejszy odcień granatu. 

Dziękuję :) 
Moje pierwsze B6 bylo granatowe LZ5L to był dośc ciekawy kolor, w słońcu wpadał w czerń ale jednak był granatowy, a to obecne to czarna perła LZ9W :D 

Opublikowano

No dokładnie mój jest LZ5L ?

To dopieszczony czarnuch jeszcze lepiej się prezentuje! 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...