Jump to content
IGNORED

[B6] Limo 1.8T BEX Quattro Sline


Recommended Posts

Posted (edited)

Cześć!
Modelem B6 jeżdżę od 2013 roku.

Moim pierwszym autem było A4 B6 klasyczne 1.9TDI AWX

 

Spoiler

Hb70mso.jpg

 

Po 3 latach  sprzedałem 1.9TDI i zakupiłem 1.8 Turbo:

 ZecCxcf.jpg

MARKA: Audi

MODEL: A4 B6 (8E)

NADWOZIE: Limousine (Sedan)

ROK PRODUKCJI: 2003 (Switzerland)

SILNIK: 1.8 Turbo BEX  (217KM 320Nm by Łukasz13)

SKRZYNIA: 6 biegowa manualna

UKŁAD NAPĘDOWY:  Quattro 

UKŁAD DOLOTOWY: Sztywny TIP BaqGarage, DSMIC

UKŁAD WYDECHOWY: Downpipe 2,75” BaqGarage, końcówki wydechu Spark

ZAWIESZENIE:  1BV -20mm + talerzyki B5

KOŁA: S5 19” 5x112 ET 33 9j + opony letnie Firestone Firehawk SZ90 235/35/R19

KOŁA 2: B6 Sline 18” ET43 8J + opony zimowe Nokian WR D4 225/40/R18

UKŁAD HAMULCOWY: S4 B7 przód 345mm + tył 300mm + tarcze nawiercane i nacinane

WYPOSAŻENIE (fabryczne):

Spoiler

 

- lakier czarna perła LZ9W (Ebonyschwarz perleffekt)

- czarne wnętrze SOUL + czarna podsufitka

- ori pakiet Sline (Exterieur + Interior + Sport Suspension)

- reflektory Xenon

- podłokietnik

- podgrzewane fotele

- pół skóry Speed

- kierownica i gałka pikowana skóra 

- 6x Airbag

- pełny FIS (czerwony)

- 4x elektryczne szyby (otwierane i zamykane z pilota)

- elektryczne i podgrzewane lusterka

- pakiet światło (Ambiente + klamki + oświetlenie nóg + oświetlenie drzwi)

 

DOŁOŻONE PRZEZ POPRZEDNIEGO WŁAŚCICIELA:

Spoiler

- RNS-E
- końcówki wydechu Spark

 

 MOJE NAPRAWY I MODYFIKACJE:

Spoiler

 

  • 249 000 km (11.2016) - olej 5w40 Valvoline, płukanka STP Flush, filtr oleju, kabinowy, powietrza, klocki hamulcowe przód, łożyska koła lewe i prawe SKF, wahacze górne przód, łącznik stabilizatora + gumy przód, końcówki drążka kierowniczego, centralna poduszka silnika Lemforder, czyszczenie klimatyzacji, ozonowanie wnętrza, ustawienie geometrii
  •  252 000 km (01.2017) – montaż instalacji LPG: sterownik STAG Q-Box, reduktor ACR-01 250, wtryskiwacze HANA H2001, zasilanie Faro 8mm, zbiornik Bormech 67l, wielozawór TOMASETTO, filtr gazu ALEX Ultra 360, przewody Parker, czujnik ciśnienia PS-04, pełnowymiarowy wlew pod klapką
  •  253 000 km (02.2017) – wymiana rozrządu (zestaw INA z rolką napinającą zamiast napinacza hydraulicznego),  pierwszy po montażowy serwis LPG
  •  255 000 km (05.2017) – wymiana oświetlenia wnętrza na LED
  •  256 000 km (06.2017) – wymiana wahaczy dolnych przód SKV, wycieraczki BOSCH 550mm
  •  258 000 km (07.2017) – SWAP hamulców przód z 312mm na 320mm, klocki hamulcowe przód TRW GDB1528, klocki hamulcowe tył, płyn hamulcowy ATE SL6 DOT4,
  •  260 000 (09.2017) – wymiana łożysk przód MEYLE HD 2szt. + nowe piasty MEYLE 2szt., oświetlenie dekorów drzwi LED
  •  263 000 (11.2017) – wymiana węża gumowego (kolanka) lewego intercoolera, wymiana oleju w dyferencjale Venol GL-5 75w90, nowy przegub wału napędowego z przodu, serwis LPG
  •  264 500 (12.2017) – czyszczenie miski olejowej, wymiana oleju 5w40) Valvoline + filtry oleju, kabinowy, powietrza
  •  267 000 (02.2018) – wymiana akumulatora OmniCraft 70Ah 640A, ori mgiełkowe spryskiwacze szyby z adapterami
  •  268 000 (03.2018) – wymiana poduszki skrzyni biegów Lemforder + spawanie łapy skrzyni biegów, nowe świece NGK PFR6Q, czujnik położenia wału BOSCH 0 261 210 177
  •  268 500 (04.2018) – opony letnie Firestone Firehawk SZ90u 91Y XL 235/35/R19, felgi Audi S5 19” ET33 9j
  •  269 000 (05.2018) – wymiana podświetlenia rejestracji na LED z Q5 4H0 943 021 i 4H0 943 022, lewa poduszka silnika, przeróbka lamp Xenon na Bixenon (soczewka Hella 3, żarniki Osram D1S 4300K, wnętrze pomalowane w czarny mat), przeróbka na W5W
  •  270 000 (07.2018) – wymiana uszczelki pokrywy zaworów FEBI, czyszczenie pokrywy, serwis LPG
  •  271 500 (08.2018) – serwis klimatyzacji – filtr kabinowy, osuszacz BEHR, dysza dławiąca, nabicie klimatyzacji czynnikiem R134a, ozonowanie
  •  272 000 (09.2018) – wymiana wahaczy górnych przód SKV, łączniki stabilizatora SKV, końcówki drążka kierowniczego SKF, montaż talerzyków z A4 B5, wymiana sprężyn tył Monroe 8E0511115DK, odboje amortyzatorów tył SKV, geometria zawieszenia
  •  274 500 (12.2018) – opony zimowe Nokian WR D4 92V XL, wymiana przegubu zewnętrznego LOBRO (prawy przód), uszczelniacz półosi prawy przód CORTECO, wymiana oleju skrzyni biegów GL-5 FEBI, wymiana kierownicy na Audi TT 8j Sline multifunkcja, montaż tempomatu, moduł trapezowy Q, taśma A, wtyczka Airbag 4pin
  •  277 000 (02.2019) – wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech, Ceratec Liqui Moly, filtr oleju, filtr kabinowy filtr powietrza
  •  278 500 (04.2019) – wymiana paska klinowego Continental 6PK1590, rolka prowadząca pasek SNR GA357.48, rolka napinacza CAFFARO CFR 120-00, zarówki świateł długich H7 Osram Cool Blue Intense 4200K, żarówki przeciwmgłowe H11 Osram Cool Blue Intense 4200K
  •  280 000 (05.2019) – montaż sztywnego TIPa od BaqGarage, serwis LPG
  •  282 500 (07.2019) – wymiana płynu wspomagania ori ASO G004000M2, dołożenie brakującego zatrzasku tylnej kanapy 4B0886373 01C, SWAP hamulców przód S4 B7 345, SWAP hamulców tył S4 B7 300mm, tarcze kotwiczne przód i tył S4 B7, wymiana elastycznych przewodów hamulcowych przód ATE 24.5237-0308.3 308mm oraz tył ATE 2x 24.5138-0263.3 263mm, płyn hamulcowy ATE SL6 DOT4, serwis i odmalowanie zacisków
  •  284 000 (09.2019) – usuniecie i zabezpieczenie rdzy pod listwami drzwi
  •  285 000 (10.2019) – odmalowanie zderzaka przód z odprysków, nowe spryskiwacze reflektorów TYC 2szt., montaż downpipe 2,75” BaqGarage, usunięcie pompy SAI
  •  285 500 (11.2019) – strojenie u łukasz13 (mapa PB, LPG, usunięcie w sofcie SAI i drugiej sondy, mod Pop&Bangs), wtryskiwacze 525cc BOSCH 0280158117, wtyczki wtryskiwaczy Delphi 2 pin EV6
  •  286 500 (12.2019) – regeneracja tylnego zawieszenia: wymiana łączników stabilizatora Delphi TC2100, wymiana łożysk kół lewy i prawy tył ori SKF00291, gumy stabilizatora tył FEBI, tuleje dolnego wahacza MEYLE MCB0087 4szt., tuleje wahacza górnego Lemforder 2szt., śruby mimośrodowe z ASO 4szt., wymiana dyferencjału tył FUB, czyszczenie i malowanie wózka, stabilizatora i wahaczy, wymiana nakładek pedałów z A4 B8
  •  287 000 (01.2020) – wymiana reduktora LPG na Magic III Power Jet, przebudowa układu na dwa filtry fazy lotnej Alex Ultra 360st, węże LPG Parker
  •  288 000 (02.2020)wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech,  płukanka Liqui Moly Motorspulung, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, czujnik poziomu oleju ori HELLA 6PR 008 079-071, korek spustu oleju FA1 588.670.001, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, wycieraczki szyby Bosch 550mm
  •  289 500 (03.2020) – montaż centralnego intercoolera FMIC Performance 450x230x65, orurowanie nierdzewka 60mm, silikony FMIC
  •  298 000 (09.2020) – nowe ramki rejestracji przód + tył, nakrętki na wentyle z logo Sline, nowe dywaniki kierowcy i pasażera na wzór ori Sline, montaz modułu bluetooth pod RNS-E z możliwościa sterowania z kieroownicy multifunkcynej, wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech,  płukanka Liqui Moly Motorspulung 2662, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, 2x filtry fazy lotnej Alex Ultra 360°, wymiana popielniczki 1DIN na popielniczkę 2DIN (szczotkowane alu)
  • 300 000 (12.2020) -  montaż  kamery cofania pod RNSE na podstawie poradnika forumowego kolegi kamil-vag
  • 304 000 (04.2021) -  wymiana sprzęgła: Koło zamachowe LUK 415 0231 10 (AWX), Tarcza sprzęgła LUK 323 0645 10 (BFB, BEX), Łożysko oporowe LUK 500 1050 10 , Docisk sprzegła LUK 123032411 (AWX) przy okazji demontażu skrzyni wymieniłem: włącznik świateł cofania FAE 41303 oraz wysprzeglik SACHS 8E0 721 257 B + dodatki: uszczelka miedzy turbo--downpipe, obejma skręcana wydechu, płyn ATE SL6 Dot4.
  • 318 500 (...) -  wymiana rozrządu + wymiana oleju + filtry
  • ok 322 000 (10.2024) -  wymiana tarczy sprzęgła LUK, docisku LUK, uszczelki/przekładki alu między skrzynia, a silnikiem, łozyska skrzyni LUK


Kilka zdjęć:

Spoiler

 

ZYZC0fs.jpg

PUvEQkb.jpg

VvNkcmK.jpg

VQUVsUR.jpg

Cjx5nhF.jpg

t3fDjyo.jpg

4PU8WuQ.jpg

GdTgE5O.jpg

ZuRy8Kk.jpg

 

MPPTl87.jpghLQqv2A.jpg

IJU6GID.jpg

 

OUwP6Qz.jpg

vkQKv7v.jpg

 

 

0G7Wgls.jpg

 

 

Edited by JeJu
  • Upvote 1
Posted

Super autko, większość rzeczy tak na prawdę już jest. Mnie przy swoim cieszyła kamera cofania, teraz nie wyobrażam sobie bez niej życia :D 

Posted

bardzo ładny samochód i sporo pracy włożone widać :)

Posted (edited)
W dniu 28.01.2020 o 19:52, 3r4 napisał:

Super autko, większość rzeczy tak na prawdę już jest. Mnie przy swoim cieszyła kamera cofania, teraz nie wyobrażam sobie bez niej życia :D 

Dzięki, myślałem nad kamerką do RNSe ale do tego potrzebny jest jeszcze moduł, a to generuje koszta. Z drugiej strony moglbym RNSe sprzedać i wsadzić coś nowszego na Androidzie z kamerą, nawigacją i bogatymi multimediami. Tylko taki RNSe ma juz z 15lat i wciaż działa, a te radia Androidowe lubią się psuć i watpie zeby wytrzymały tyle czasu. Troche mam dylemat co tu dalej z tym zrobić i dlatego nie ruszam tego tematu :D    

 

W dniu 28.01.2020 o 22:32, dkdk95 napisał:

bardzo ładny samochód i sporo pracy włożone widać :)

:hi:jeszcze dużo przede mną ale fakt robić trzeba żeby to jakoś jeździło :P  

 

update

  • 288 000 (02.2020) - wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech,  płukanka Liqui Moly Motorspulung, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, czujnik poziomu oleju ori HELLA 6PR 008 079-071, korek spustu oleju FA1 588.670.001, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, wycieraczki szyby Bosch 550mm

    bKwCg8P.jpg
    1NON9Gl.jpg
    h7ygNl2.jpg
    fOATyCS.jpg
    amI6aXQ.jpg
    SsEbEVz.jpg
    DufjXE4.jpg
    dTqiWKJ.jpg
    KT5d19o.jpg

 

Edited by JeJu
  • Upvote 1
  • 2 weeks later...
Posted

I jak wrażenia po przesiadce z 1.9 tdi na 1.8t , warto było zmieniać ? :D

Posted

Z tych ważniejszych wrażeń na + dla 1.8t to:

- kultura pracy (po przesiadce na biegu jałowym zastanawiałem sie czy jeszcze silnik pracuje czy już zgasł)

- obroty silnika (benzyna kreci sie wyzej niz diesel wg mnie lepiej sie wyprzedza i jeździ, a do tego przyspiesza, a nie sprawia wrazenia że przyspiesza)

- mozliwosc montazu lpg i jeżdzenia szybszym/mocniejszym autem za te same pieniądze)

- podatnosc na modyfikacje silnika

I takie ogolne wrazenie po przesiadce to nie tylko silnik ale zawieszenie i quattro bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Po zmianie ze zwyklego miękkiego zawiasu (1BA) z FWD na sztywne zawieszenie (1BV) z quattro zmienia się zupełnie prowadzenie auta. Auto idzie jak przyklejone do drogi, zwiększa sie ta pewność za kierownicą, mozna szybciej pokonywać zakrety :evil2:

 

Posted
25 minut temu, JeJu napisał:

 a do tego przyspiesza, a nie sprawia wrazenia że przyspiesza

Lepiej bym tego nie ujął:)

  • 1 month later...
Posted

update

  • 289 500 (03.2020) - montaż centralnego intercoolera FMIC Performance 450x230x65, orurowanie nierdzewka 60mm, silikony FMIC

IfKDsRB.jpg

1CI1GJZ.jpg

Vc3g2xp.jpg

0MZHg2q.jpg

OOULkxC.jpg

4YUY8Q1.jpg

vJdpiVf.jpg

rJ4ukhL.jpg

R9FNh3Y.jpg

ehZkeci.jpg

WT1wa8v.jpg

5HKbRga.jpg

Posted

Witaj,

Chyba wkradł się błąd :

Fmic 550 mm?

Ładnie wyspawane?

Pozdrawiam

Posted

bezbłędnie 450x230x65 gotowy zestaw na zamówienie, tylko sam montowałem ;)

Posted

O proszę a jednak.

Nietypowy rozmiar.

Niech służy ?

Posted

dobrze siadlo, caly rdzen odsloniety w dolnej kratce wiec mysle ze spelni swoje zadanie i zbije temperatury w sezonie letnim? 

Posted

Kto ci spawał rurki?

Pozdr.

Posted
17 godzin temu, JeJu napisał:

firma z Gdańska Fmotors znajdziesz ich na facebooku
https://www.facebook.com/Fmotors-360556834143902/
 

Pozdrawiam :hi:

Dzięki.

Gadałem z nimi. Przyjemnie i konstruktywnie. Coś też muszę pomodzic, tylko nie chce mi się nawet myśleć o rozbieraniu tego wszystkiego po raz kolejny :suicide_anim:

  • 6 months later...
Posted

Kolejny update:

  • 298 000 (09.2020) - nowe ramki rejestracji przód + tył, nakrętki na wentyle z logo Sline, nowe dywaniki kierowcy i pasażera na wzór ori Sline, montaz modułu bluetooth pod RNS-E z możliwościa sterowania z kierownicy multifunkcynej, wymiana oleju Liqui Moly 5w40 Synthoil High Tech,  płukanka Liqui Moly Motorspulung 2662, filtr oleju Filtron AP 526/6, filtr kabinowy Filtron K1078, filtr powietrza Filtron AP 179/2, filtr LPG fazy ciekłej Valtek Type 03, 2x filtry fazy lotnej Alex Ultra 360°, wymiana popielniczki 1DIN na popielniczkę 2DIN (szczotkowane alu)

    Samochód śmiga aż miło, póki co żadnych awarii :a4fan:1.jpg
    2-01.jpeg
    3.jpg
    4.jpg

    5.jpg
    6.jpg


    7.jpg


    8.jpg
    9.jpg
    10.jpg
    11.jpg
  • Upvote 1
Posted

Fajny egzemplarz. ;) 

  • Upvote 1
  • 2 weeks later...
Posted

Bardzo ładny sedanik ;) Kolor myślałem, że jak mój, ale chyba nieco ciemniejszy odcień granatu. 

  • Upvote 1
Posted
13 godzin temu, kamil-vag napisał:

Bardzo ładny sedanik ;) Kolor myślałem, że jak mój, ale chyba nieco ciemniejszy odcień granatu. 

Dziękuję :) 
Moje pierwsze B6 bylo granatowe LZ5L to był dośc ciekawy kolor, w słońcu wpadał w czerń ale jednak był granatowy, a to obecne to czarna perła LZ9W :D 

Posted

No dokładnie mój jest LZ5L ?

To dopieszczony czarnuch jeszcze lepiej się prezentuje! 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...