Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nierownomierna praca silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i dzis sprawdzilem na cieplym silniku cisnienie sprezania(w nawiasie wartosci z zimnego silnika)  i tak:

 

1cylinder 11,7   ( 11,6 )

2cylinder 11,5   ( 11,3 )

3cylinder 11,5   ( 11   )

4cylinder 11,5  ( 11,4 )

Mysle ze wartosci w miare poprawne:)

Nowe swiece  NGK PFR7Q tylko lekko  wkrecone,dokrece jak silnik ostygnie.

Opublikowano
3 godziny temu, adam1974 napisał:

Mysle ze wartosci w miare poprawne:)

Kompresja równa więc tu jest ok.

Opublikowano (edytowane)

Aby juz nie zasmiecac mozna temat zamknac z podsumowaniem

.-delikatna smietanka na korku oleju nie zawsze musi byc przyczyna uszkodzenia glowicy,czy to jej uszczelki.U mnie to wina krotkich przejazdow i niedogrzania silnika.Po przejechaniu wiekszej ilosci kilometrow i wygrzaniu silnika biala maz znikla.

-nierowna praca silnika u mnie byla spowodowana uszkodzeniem swiecy mimo ze przejechane na niej  dopiero ponad 6tys i to wedlug gazownika pierwszy taki przypadek by swieca padla.Tak ze moja diagnoza byla dobra-swieca.Lecz gazownik stwierdzil ze cewka. Pozniej test na obecnosc co2 w plynie chlodniczym,mierzenie kompresji, logi pozwolily mam nadzieje potwierdzic brak uszkodzen glowicy,uszczelki.

Tak ze  problem ogarnety:)  Silnik sprawdzony,mam nowe swiece,cewki(dwie ori odsprzedam),tester na co2,miernik cisnienia. Kosztowalo to ok 700zl  ale coz...:)Dzieki wszyskim za porady,pomoc. :)

 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano (edytowane)

Witam po przerwie.Od ostatniego postu przejechalem ok 4tys km na nowych swiecach NGK  PFR7Q .

Od powiedzmy 10 dni do tylu przy odpalaniu zimnego  silnika falowaly obroty,silnik przerywal by po kilkunastu sekundach normalnie juz pracowac.Dzis majac trase nie zatankowalem gazu.Wyprzedzajac auto prawdopodobnie  gaz sie skonczyl i silnik jakby na kilka sekund stracil troche mocymzacza jakby przerywac po czym oswiecila sie migajaca zolta kontrolka silnika ktora po moze minucie zgasla.W domu nie dalo mi to spokoju podpinam komp i znow te bledy co kiedys 16684 i 16686 czyli wypadanie zaplonu.

Vag pokazuje wypadanie 2 cylindra i sporadycznie 4.

Cewki zamienilem i to samo,wykrecam swiece drugiego cylindra a tam kur...... brak izolatorka-gola elektroda.

Co jest dziwne,Wczesniej byly  zalozone nowe swiece przez gazownika i moj pierwszy problem (opisany w tym temacie) tez dotyczyl tych samych bledow i okazala sie wadliwa swieca drugiego cylindra,byl pekniety izolatorek,Teraz znow drugi cylinder i w nowej(4tys km)nowej swiecy  nawet niema izolatorka.Co jest przyczyna? niemozliwe by dwie swiece w tym samym cylindrze mialy wade fabryczna.Swiece dokrecalem zgodnie ze sztuka ,gazownik mozna zalozyc ze rowniez.Nadmienie ze silnik po chipie,i zagazowany.

Musze zdobyc,kupic jakis wziernik by zobaczyc czy cos tam nie siedzi,czy gladzie ok,zmierzyc kompresje. Masakra.

 

 

 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Więc pewnie uwalona głowica lub kiepski chip przyczynił się do tego co masz. Jak masz jakieś logi dynamiczne po chipie to wrzuć. Głownie chodzi o 2+33 i 3+20.

Opublikowano (edytowane)

Logi:

VAGLOGGER.APPHB.COM
VAGLOGGER.APPHB.COM
LOG.MALONETUNING.COM

Zajrzalem do cylindra przez kamerke i widac troche rysek,sladow po porcelanie nie widac za bardzo.

Kompresje zmierzylem na zimnym silniku i ma na drugim cylindrze bylo ok 10,2bara.Kiedys (w lutym) mierzylem  szukajac problemu to bylo 11,3.Tyle ze dzis mierzylem z tylko jedna swieca wykrecona tj z druga.Reszta nie ruszana.

Wlozylem stara swiece bosch i silnik chodzi normalnie,zaplon nie wypada.Musze znalezc przyczyne i rozwiazac ten problem.

Edytowane przez adam1974
Opublikowano (edytowane)

Po tych logach widać, że juz wtedy turbo nie dawało rady pompowac tyle ile chce program oraz spore stukowe było, zwłaszcza na 4 garze.

Edytowane przez przem8
Opublikowano

Ale czy to by bylo przyczyna pekania,rozlatywania porceanowych izolatorkow swiec?

Turbo a wlasiwie ciegno regulowalem jakis czas temu ale logow silnik sie nie doczekal jeszcze.

Leje Pb 95 i to jest moze przyczyna  stukowego spalania?

 

Opublikowano

bex w serii powinien na 98. Zrób aktualne logi jak możesz, skoro jeszcze furmanka jeździ. Na lpg dodatkowo 2+33.

Opublikowano (edytowane)

Na Pb tylko sie odpala i do malej rozgrzewki,pozniej wskakuje LPG.

Logi

003    020

 

VAGLOGGER.APPHB.COM

 

 

115             118

VAGLOGGER.APPHB.COM

 

 

02          033

 

LOG.TUNEZILLA.COM

 

02            033 na gazie

 

LOG.TUNEZILLA.COM

Zmierzylem tez kompresje na goracym silniku u jest na 3 cylindrach nizsza niz pare miesiecy do tylu:

w nawiasach stare pomiary

1cylinder 10,5    (11,7 )

2cylinder 10,5   ( 11,5 )

3cylinder 10,2   ( 11.5  )

4cylinder 11,5  ( 11,5 )

Kolor swiec prawie wszedzie podobny z wyjatkiem drugiego cylindra gdzie swieca-izolator jest ciemniejszy a byl taki sam kolor jak inne przed wlozeniem.(przejechalem z 15 km robiac logi

Zauwazylemprzez otwor po swiecy  ze 4 cylinder-tlok  w srodku jest mokry,ciemny ale ma najlepsza kompresje,taki sam bym drugi cylinder-tlok po wykreceniu uszkodzonej swiecy. teraz jest suchy.

IMG_4139.JPG

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Koledzy spawdzi ktos powyzsze logi?

Opublikowano

Logi wyglądają w miarę ok, paliwo 95?

Opublikowano (edytowane)

Tak,leje 95.

Czy idzie jakos sprawdzic dzialanie silnika zaraz po odpaleniu?Chodzi o podpiecie vag i uruchomienie jakiegos bloku itp.Dzis znow troche obroty falowaly no i standartowo przy zimnym utrzymuja sie na ok 1200-1300.

Czwartek rano jade do gazownika sprawdzi wtryski gazu,ja jeszcze chyba przeloze wtrysk z drugiego cylindra na inny by wykluczyc wadliwe otwieranie a tym samym mniejsza dawke paliwa a co za tym idzei uboga mieszanka ktora zwieksza temperature.

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

To pewnie przez 95 trochę stuka w gr.20 ale skoro jeździsz na gazie to na nim powinno być ok.

 

Opublikowano

Gazownik podmienil wtryski przyprzegladzie.Z uwagi ze dalej na zimnym po kilku godzinach postoju silnik przerywa wykrecilem swiece. 2 cylinder mokra,woda w cylindrze,Od poczatku problem z tym cylindrem.Albo silnik do roboty gora i od razu dol,albo kupie urzywke. Sam nie wiem.

StillSnapshot000001.jpg

Opublikowano

Głowica i tak do zdjęcia więc się dowiesz wszystkiego.

Opublikowano

Zeby tego tematu nie zasmiecac to problem glowicy poruszylem tutaj:

 

Opublikowano

Kolego z tego co pamietam juz w tym temacie dostałeś odpowiedz ode mnie w tym temacie dawno temu, głowa pęknieta, na zimnym płyn dostaje sie do cylindra, jak sie rozgrzeje jest ok. Naprawa głowicy raczej nie wchodzi w grę, jeśli nie pobiera dużych ilosci oleju to szukaj głowicy w dobrym stanie na wąskim kanale, najlepsza by była głowica np. apu czyli wąski kanał ale bez kanału sai. Rób samą głowice i jezdzij dalej, przynajmniej ja bym tak zrobił.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 9.06.2020 o 19:14, Łukasz13 napisał:

Kolego z tego co pamietam juz w tym temacie dostałeś odpowiedz ode mnie w tym temacie dawno temu, głowa pęknieta, na zimnym płyn dostaje sie do cylindra, jak sie rozgrzeje jest ok. Naprawa głowicy raczej nie wchodzi w grę, jeśli nie pobiera dużych ilosci oleju to szukaj głowicy w dobrym stanie na wąskim kanale, najlepsza by była głowica np. apu czyli wąski kanał ale bez kanału sai. Rób samą głowice i jezdzij dalej, przynajmniej ja bym tak zrobił.

Tak,padla odpowiedz ze glowica.Lecz po wymianie swiec problem jakby znikna,logi nic nie pokazaly,test plynu  tez wyszedl ok tzn nie bylo nic zauwazalne.Wiec temat uznalem za zamkniety,bo sciagac glowice jak brak jakiegos dowodu ze jest uszkodzona to bylo by nie na miejscu..Dopiero 4 tys km pozniej cos podobnego wyskoczylo.

Czyli mam szukac glowicy o kodzie APU ktora rozumiem ze podejdzie do BEX.-ok.Ale  juz bez kanalu sai ???   hmm pompa sai wypieta w programie,siedzie nadal w aucie

Oleju  silnik nic nie bierze.

Ps. Waski kanal, czy to nie wplynie na sterowanie praca silnika?Czy nie trzeba bedzie ponownie udac sie do gazownika, tunera by dopasowal zadane wartosci do innej przepustowosci  kanalow?

Rozmawialem z kolega z forum i uslyszalem ze dobre sa glowice ADR.Sa tansze niz np BEX. ale czy pod nie podejdzie pokrywa glowicy z bex? Bo jak ogladam fotki to miejsca na cewki sa inne,oraz cewki tak jakby  chyba sa przykrecane. 

Edytowane przez adam1974
Opublikowano

Glowica sciagnieta.Na gladzi nie widac zbyt duzych rysek.za to tlok jest troche poobijany w dwóch miejscach.
Poza tym dziwne bo wal korbowy na znaku a kolo pasowe walka rozrzadu jakby o kilka stopni przesuniete wzgledem znacznika na obudowie.

DSC07663.JPG

DSC07665.JPG

DSC07667.JPG

DSC07668.JPG

DSC07670.JPG

DSC07671.JPG

DSC07672.JPG

DSC07654.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...