machonis Opublikowano 1 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2020 Cześć, ze 2 miesiące temu założyłam gaz do swojej A4. Od kilku dni mam problem z wypadaniem zapłonów, auto nie ma mocy, trzęsie budą, czuć poszarpywanie. Jest tak, że jadę 10 km na benzynie z trudem bo auto nie może się rozpędzić więcej niż 50 km/h, a po którymś pokonanym skrzyżowaniu odzyskuje nagle moc i jeździ się bezproblemowo. To samo jest oczywiście i na benzynie i na gazie. Wymieniłam już świece na NGK i przewody zapłonowe na BERU. Nie wiem czy w ciemno kupować cewkę czy stawiać na coś innego. Kiedy sprawdzałam błędy po raz pierwszy to pojawiła się ich cała litania: 16555 P0171 - 006 Fuel Trim; System Too Lean: Bank 1 16556 P0172 - 006 Fuel Trim: System Too Rich: Bank 1 16804 P0420 - 007 Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold 16518 P0172 - 007 Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: No Activity 16685 P0301 - 008 Cylinder 1 Misfire Detected 16688 P0304 - 008 Cylinder 4 Misfire Detected 16684 - P0300 - 008 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected Obecnie nie wraca błąd sondy i raczej nie pokazywały się błędy mieszanki, natomiast wraca od razu błąd wypadania zapłonów oraz ten błąd od kata. Podaję logi 2+33: Malone Tuning Log Viewer LOG.MALONETUNING.COM Sprawdzałam też wypadanie zapłonów w grupach 14,15,16 oraz cofanie zapłonu w grupie 20. Ciągle zastanawia mnie ten katalizator, błąd jest odkąd tylko kupiłam to auto, w międzyczasie przeszło remont silnika związany z pochłanianiem oleju w ilościach ogromnych. W razie gdybym zrobiła te logi źle albo potrzeba wam wskazań z innych grup, proszę o info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 1 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2020 Sprawdź szczelność wkrętek gazowych na 1i 4 garze oraz zmierz kompresję. Błędy od mieszanki zapewne przez źle wyregulowane lpg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machonis Opublikowano 1 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2020 (edytowane) W sumie to dziś była wymieniana listwa gazowa, więc gdyby nie było szczelne to pewnie gazownik zwróciłby na to uwagę. Podciśnienie było książkowe i czasy wtrysku także (3,5ms). Co do kompresji - była mierzona przed remontem i była książkowa, nie mam pojęcia jak teraz. Może uda mi się sprawdzić w tygodniu. Problem jest i na benzynie i na gazie. Przejechałam może z 20 km dziś, od rana było ok i problem znów powrócił. Wczoraj też, z 50 km i na koniec ten problem. Od kilku dni już poszarpywało, ale teraz nie da się zupełnie jechać, szarpie, telepie i nie ma mocy. Edytowane 1 Lutego 2020 przez machonis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przem8 Opublikowano 1 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2020 (edytowane) 26 minut temu, machonis napisał: W sumie to dziś była wymieniana listwa gazowa, więc gdyby nie było szczelne to pewnie gazownik zwróciłby na to uwagę. Już widzę jak sprawdzał, strojone to miałaś podczas jazdy? Pasuje jeszcze zajrzeć do tego kata. Edytowane 1 Lutego 2020 przez przem8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machonis Opublikowano 2 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 Nie było mnie przy tym ale pewnie tak. Wiem tylko, że parametry są idealnie. A kolejne strojenie będę mieć niedługo bo jak mówię listwa wymieniana była wczoraj. Kata póki co nie mam jak sprawdzić. Chyba że jest jakiś sposób żeby go sprawdzić samemu z kanału? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej_m Opublikowano 2 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2020 (edytowane) Możesz spróbować wykręcić pierwsza sondę lambda i zajrzeć do środka dobrą, podkreślam DOBRĄ, kamera inspekcyjną. Tanie kamery za kilkadziesiąt złotych mają taką optykę że przy małej odległości od obserwowanego obiektu ostrość jest żadna. Przez otwór montażowy pierwszej sondy da się zobaczyć wlotowa część katalizatora. Żeby się dostać do sondy trzeba zdemontować puszkę filtra powietrza, kanały ssawne filtra i rurę dolotową do przepustnicy. Wtedy tam jest sporo miejsca na włożenie rąk i narzędzi. Filtr siedzi na jednej śrubie i dwóch mocowaniach "na wcisk" na dole. Jak ktoś będzie próbował tam manipulować bez demontażu tych elementów to na bank coś spie....li albo roz....li. Całość roboty musi być wykonana na zimnym silniku. Jeżeli sonda łatwo da się wykręcić to całość roboty to około 1 godziny. Edytowane 2 Lutego 2020 przez maciej_m 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bodzio.c Opublikowano 3 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2020 Ja bym obstawiał cewkę. O ile się nie mylę to w tym silniku jest dwuiskrowa. Jeżeli brak zapłonu na 1 i 4 cylindrze to bym podmienił cewkę na próbę. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciej_m Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 (edytowane) 11 godzin temu, bodzio.c napisał: Ja bym obstawiał cewkę. O ile się nie mylę to w tym silniku jest dwuiskrowa. Jeżeli brak zapłonu na 1 i 4 cylindrze to bym podmienił cewkę na próbę. Bardzo celna uwaga. W sumie w mojej B5 oryginalna cewka padła kilka miesięcy po zamontowaniu LPG. Edytowane 4 Lutego 2020 przez maciej_m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rosomak91 Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Również bym postawił na cewkę. Identyczne objawy miałem, aż w końcu doszło do tego, że w ogóle się nie dało jechać - pod lekkie wzniesienie na drugim biegu nie miał siły się rozpędzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pulpecik Opublikowano 4 Lutego 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 (edytowane) Trzeba poszukać klubowicza z miasta lub okolicy z podobnym autem i podmienić na próbę. Bo cewka niestety -albo nowa, albo próba z podmianą. Jako, że potrafią one reagować na zmianę wilgotności czy temperatury wszelkie pomiary można sobie w d*pę wsadzić. Mowa o normalnym życiu, a nie o stanowiskach na instytucje Ławczinienki czy coś. Czasem jakieś "second handy" znaczą sprzedawane elementy i można w razie czego zwrócić. Może któryś szrot w okolicy oferuje taką możliwość co da pogląd na sprawę bez znaczących kosztów... o ile trafimy na sprawną cewkę ze szrotu hyhy. No i ten gaz, podobnie jak koledzy powyżej mam mocne przeczucie, że gazownik wymienił, zaadaptował na postoju(o ile w ogóle) i olał resztę. Wypada to jednak sprawdzić. Bo nieszczelność może się pojawiać jak się np. wężyk nagrzeje czy też odwrotnie -wystygnie, albo od drgań coś może się okresowo rozwierać i przymykać. Miejmy nadzieję, że listwa to nie czerwone plujki Valteka "Waldusie" słynące z niejednorodności wykonania i co za tym idzie parametrów oraz z konieczności kontroli co kilka tysięcy i kalibracji. Edytowane 4 Lutego 2020 przez pulpecik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machonis Opublikowano 4 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2020 Mam już cewkę na podmianę, na dniach będzie przełożona i zobaczymy. Listwa AC W01 A wskazania sondy i przepływomierza są ok według was? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machonis Opublikowano 7 Lutego 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2020 Cewka podmieniona i po wczorajszych testach wszystko wydaje się być w porządku. Sprawdzę jeszcze błędy. A jak zrobi się cieplej to dokonam rewizji katalizatora. Dzięki za pomoc chłopaki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się