Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzięki za odp. Też podejrzewam czujnik oleju, chociaż raz zadziałał poprawnie, bo pewnego razu gdy się zaświecił i po ostygnięciu silnika okazało się że faktycznie jest min poziom, no ale wtedy dolałem tak do górnego stanu. Dla mnie dziwne jest to że ta informacja o poziomie oleju pojawia się podczas jazdy, przecież wtedy olej pływa po całym silniku... A jaki do tego silnika powinien być wlany olej?

Opublikowano

U mnie kontrolka OIL MIN świrował od czujnika otwarcia maski. Okazało się że mam urwany jeden kabelek przy czujniku otwarcia maski; po przylutowaniu, problem z bezpodstawnym pojawianiem się OIL MIN zniknął.

Moja sugestia:

- sprawdź w/w czujnik otwarcia maski (nie mam zielonego pojęcia co czujnik oleju z czujnikiem maski ma wspólnego, ale taką informację znalazłem i u mnie rzeczywiście się sprawdziła),

- padnięty czujnik w misce olejowej

- posprawdzaj (przeczyść) kostki, przewody itd.

Opublikowano

Juz ci mowie Maciek co czujnik maski ma wspolnego z poziomem oleju. Madrzy inzynierowie audi wysmyslili iz po ukazaniu sie kontrolki oil min na desce niemozliwe jest jego uzupelnienie bez otwarcia maski. Wiec jesli nastapi otwarcie maski i ewentualne uzupelnienie oleju. Wtedy komputer wie ze nie byl to cud a ktos faktycznie to zrobil.

Opublikowano

Patrz jaka bestia inteligentna :naughty: Rzeczywiście gdzieś spotkałem się z informacją, że czasem na OIL MIN wystarczy podnieść maskę i zamknąć i komunikat na FIS-ie znika; ale jeżeli pokazuje się często a z olejem jest OK to też może wku....ć :wink:

Opublikowano

No tak ale trzaśnięcie maską nie załatwi sprawy bo za 100 kilometrów zapali się po raz kolejny (jeśli nie zrobi się dolewki) :decayed:

Opublikowano
No tak ale trzaśnięcie maską nie załatwi sprawy bo za 100 kilometrów zapali się po raz kolejny (jeśli nie zrobi się dolewki) :decayed:

Zgadza się; to o czym pisałem to dotyczy samochodów które nie maja problemu z olejem a ze świrowaniem elektroniki- tak można doraźnie "skasować" OIL MIN; natomiast tak jak piszesz nie załatwia to sprawy poziomu oleju w silnikach które wymagają uzupełnienia oliwy. Tak czy siak nie można tego komunikatu lekceważyć i zawsze warto sprawdzić poziom oleju na bagnecie :wink:

Opublikowano

Witam

Z tym problemem walczyłem bardzo długo, na każdym forum czytałem to samo, żeby czujniki wymieniać, do diagnosty jechac i tak dalej.

Na jakims forum znalazłem, że jeśli czujnik by był uszkodzony to by migała kontrolka, a nie paliła się.

To tyle wywodów:)

Ostatnio rozmawiałem z kumatym znajomym, który był mechanikiem samochodowym i doradził mi abym dolał płynu chłodniczego mimo, że jeszcze troche miałem i zrestartował komputer ( odłączyć akumulator na pare minut) odziwo ten zabieg pomógł w moim przypadku:)

Przejrechałem juz ponad 300 km i nic się nie zapala.

Więc może warto najpierw od tego zacząć, a nie na pałę czujniki wymieniać:)

PS. Posiadam Audi A4 B5 z 2000r. 1.6

Opublikowano

a powiedzcie jak wyglada ten czujnik otwarcia maski wie ktos?

Opublikowano

no pewnie maly mikrowylacznik zaznaczony na czerowno

zamek.jpg

Opublikowano

No i coś wiadomo od czego się to zapala ja rano zawsze olej sprawdzam i mam dosłownie na max i się po jakimś czasie i tak zapali - podejrzewam że po 100 km :)

Opublikowano

a nie lepiej jeżdzić z otwartą maską :decayed:

Opublikowano

to tez nic nie da bo komputer musi widziec otwarcie i zamkniecie :)

Opublikowano

U mnie w A4 B6, żeby znikła kontrolka OIL MIN to wymagane jest jak zauważyłem wyciągnięcie bagnetu. Podniesienie samej maski nawet na dłuższą chwilę, kilka minut, a następnie jej zamkniecie i uruchomienie silnika nie powoduje zgaszenia świecącej sie kontrolki OIL MIN. Zapewne jest jakiś czujnik, sensor pola magnetycznego umieszczonego na "linii" metalowej części bagnetu. Wyciągnięcie bagnetu - metalu - powoduje, że czujnik nie widzi przeszkody metalowej tylko powietrze. Wówczas następuje RESET błędu OIL MIN w komputerze. Komputer wyłącza na FIS'ie kontrolkę OIL MIN.

Opublikowano

A to ciekawostka z tym bagnetem , sprawdze to w weekend rozkrece stary silnik i zobacze czy bagnet przechodzi obok czujnika. I tak z ciekawosci jescze wie ktos na jakiej zasadzie odbywa sie pomiar oleju w misce, nie ma tam plywaka ani innych ruchomuch elementow. Wiec jak odbywa sie pomiar ?

Opublikowano

W misce olejowej jest czujnik poziomu oleju, przynajmniej wg mnie - pisząc czujnik "poziomu oleju" mam na myśli - nie czujnik ciśnienia oleju.

Czujnik poziomu oleju zamontowany (przykręcony) jest od spodu (dołu) miski. Po ściągnięciu osłony silnika jest widoczny. Wychodzą z niego przewody. Myślę, że są to dwa przewody. W jaki sposób realizowany jest pomiar:

1. poziomu oleju przez czujnik;

2. czujnika oleju przez komputer;

to nie wiem, mogę tylko przypuszczać.

Jeśli przez zaciski zasilające czujnika poziomu oleju przepływa prąd z komputera pomiarowego (podaje napięcie - może jest to 5VDC), to prąd ten przepływa również przez okładziny czujnika w misce olejowej, z którymi ma styczność olej (podobnie jak woda, przewodzi prąd elektryczny). Jeśli wystąpi poziom oleju w misce olejowej poniżej okładzin czujnika, to prąd przestaje płynąć w układzie i komputer wykrywa przerwę zapalając kontrolkę OIL MIN. Można by dokonać sprawdzenia. Wyciągnąć wtyczkę elektryczną z gniazda czujnika poziomu oleju i spróbować zewrzeć ze sobą wewnętrzne piny wtyczki. Zwarcia dokonać na początku przez jakiś rezystor, przykładowo 1k Ohm/0.6W lub większy 3.3k Ohm/0.6W. W szereg z rezystorem podłączyć miliamperomierz. W ten sposób, przez zmianę rezystancji stałych rezystorów zwierających piny lub przez zmienny potencjometr lub przez zmostkowanie kawałkiem przewodu, można analizować prąd zwarcia, przy wartości której nastąpi zaświecenie się kontrolki OIL MIN na FIS'ie.

Ale to są tylko moje wywody.

---------- Post dopisany at 15:42 ---------- Poprzedni post napisany at 12:03 ----------

Kolego, myliłem się trochę co do wyprowadzeń czujnik poziomu oleju. Ten czujnik:

czujnik poziomu oleju A4 B6 - Szukaj w Google

posiada trzy piny.

Zapewne dwa styki do zasilania czujnika (powiedzmy, że +5V i masa GND) oraz trzeci styk jako pomiarowy. Hm. Trzeba by poczytać trochę na ten temat. Może ktoś podeśle jakiegoś ciekawego linka lub podpowiedź/odpowiedź podrzuci.

Opublikowano

tez mam ten problem ale czujnik sam sie naprawil he a ja tego czujnika nie mam wogole zostal odciety nie bedzie zadnych probemow??

Opublikowano

Czujnik oleju musi być podłączony do systemu kontroli komputera. Wg mnie nie należy wprowadzać żadnych emulatorów lub innych usprawnień/udogodnień pomijających jego działanie. Ja bym sobie na to nie pozwolił, nawet o tym nie myślę. Czujnik poziomu oleju skoro tam został zamontowany przez projektanta tego silnika, to po to, żeby informować użytkownika pojazdu o MIN Oleju w silniku - jest to udogodnienie, którego brak, np. w kosiarce spalinowej do trawy - jest tylko bagnet. Jeśli nie ma Ci co kontrolować oleju to musisz to wykonywać sam, jak w kosiarce do trawy. Za każdym razem, gdy wsiadasz do samochodu i go odpalasz i w czasie jazdy jak jesteś w trasie. Jak będziesz jeździł ze stanem oleju poniżej min., np. w trasie, przykładowo po przejechaniu 1000km spalisz jakąś jego część - twój silnik spali, a Ty o tym fakcie nie będziesz wiedział bo nie masz czujnika - to zatrzesz silnik. Silnik ze znikomym smarowaniem będzie zwiększał swoją dotychczasową temperaturę, bo zacznie występować zwiększone tarcie wewnętrznych metalowych części miedzy sobą. Później będzie tylko już za późno.

Czujnik ma być - nie wolno go odcinać, chyba że na własne ryzyko !

Opublikowano
Czujnik oleju musi być podłączony do systemu kontroli komputera. Wg mnie nie należy wprowadzać żadnych emulatorów lub innych usprawnień/udogodnień pomijających jego działanie. Ja bym sobie na to nie pozwolił, nawet o tym nie myślę. Czujnik poziomu oleju skoro tam został zamontowany przez projektanta tego silnika, to po to, żeby informować użytkownika pojazdu o MIN Oleju w silniku - jest to udogodnienie, którego brak, np. w kosiarce spalinowej do trawy - jest tylko bagnet. Jeśli nie ma Ci co kontrolować oleju to musisz to wykonywać sam, jak w kosiarce do trawy. Za każdym razem, gdy wsiadasz do samochodu i go odpalasz i w czasie jazdy jak jesteś w trasie. Jak będziesz jeździł ze stanem oleju poniżej min., np. w trasie, przykładowo po przejechaniu 1000km spalisz jakąś jego część - twój silnik spali, a Ty o tym fakcie nie będziesz wiedział bo nie masz czujnika - to zatrzesz silnik. Silnik ze znikomym smarowaniem będzie zwiększał swoją dotychczasową temperaturę, bo zacznie występować zwiększone tarcie wewnętrznych metalowych części miedzy sobą. Później będzie tylko już za późno.

Czujnik ma być - nie wolno go odcinać, chyba że na własne ryzyko !

Zgadzam się :thumbup1: Zbyt duże ryzyko; skutki takiej operacji mogą być bardzo kosztowne :kwasny:

Opublikowano

Przyglądałem się wczoraj w ciągu dnia (za widoka) w miejsce/obszar za pomarańczową rurką bagnetu. Miejsce pod kolektorem ssącym miedzy jego rurkami - dolotami. Za pomarańczową rurką, do której wkładany jest metalowy bagnet zakończony końcówką poziomu oleju, widać coś takiego z wyglądu jakby czarna pałka ochroniarska ustawiona w poziomie - zapewne jakiś "solenoid" wykrywający metal, czyli bagnet w rurce.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...