Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Zapalająca się kontrolka poziomu oleju


gregorypeck

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie oleju. Nie mam pod ręką Mobila 10w40 Super Premium (tym aktualnie jest zalany) ,a mam dzisiaj wyjazd i wskaźnik oleju min :D, to z jakim najlepiej mógłbym olejem zmieszać ? nie pomijając oczywiście tych samych wartości10 w40

wartości to wartości, myślę że jakimkolwiek 10w40, broń boże innym ;)

Udało się znaleźć odpowiedni :) na stacji. Teraz mogę mierzyć na ile km wystarczy po wlaniu 100ml :D

lej 250 i jedz do konca ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie oleju. Nie mam pod ręką Mobila 10w40 Super Premium (tym aktualnie jest zalany) ,a mam dzisiaj wyjazd i wskaźnik oleju min :D, to z jakim najlepiej mógłbym olejem zmieszać ? nie pomijając oczywiście tych samych wartości10 w40

wartości to wartości, myślę że jakimkolwiek 10w40, broń boże innym ;)

Udało się znaleźć odpowiedni :) na stacji. Teraz mogę mierzyć na ile km wystarczy po wlaniu 100ml :D

lej 250 i jedz do konca ;)

TO następnym razem :)

Pojechałem do końca , i wg licznika zrobiłem 220KM i zapaliła się kontrolka. Tylko ,że rano sprawdzę sobie poziom sam i zobaczymy czy faktycznie jest MIN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sprawdź, 220 km... a wlałeś do maksymalnego poziomu ? (na bagnecie) jak tak to Tobie troche mniej bierze niż mi

1 l NA 1000km W TYCH SILNIKACH TO PODRĘCZNIKOWO :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź sprawdź, 220 km... a wlałeś do maksymalnego poziomu ? (na bagnecie) jak tak to Tobie troche mniej bierze niż mi

1 l NA 1000km W TYCH SILNIKACH TO PODRĘCZNIKOWO :P

Tylko nigdzie tego w podręczniku nie znalazłem :D. Za chwilę pójdę do samochodu i zobaczę co jest na magicznym bagnecie XD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też zapaliła się ta kontrolka na fisie. Jechałem dość szybko bardzo dziurawą drogą i w tym momencie zapaliła się ta kontrolka. Czy możliwe że uszkodziłem jakiś czujnik? Chociaż nie możliwe że zaczepiłem gdzieś podwoziem. Dodam że miałem pękniętą odmę od oleju (na dole zdjęcie jeszcze przed całkowitym pęknięciem tej rurki) i kiedy zapaliła się ta kontrolka to zauważyłem że ta odma całkiem się rozwaliła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio w cyklu mieszanym trasa (120KM) + miasto starczyło na przejechanie 300km po wlaniu 400ml. Poziom sprawdzany oczywiście samemu, bez wariującej komendy powiadomienia co 100km, że oleju MIN. Także mogę powiedzieć ,że jak wybiorę się w dłuższą trasę, to nie obejdzie się na postoju z dolewaniem co 300km. Więc i w zanadrzu trzeba mieć 5L z sobą. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie również teraz kontrolka oleju zapaliła się na stałe chyba ;) Zrobiłem na 2.0 ALT 42tys km i nie miałem wcześniej problemów. Oleju bierze ok 0,2L na 1000km i to cały czas w trybie miejskim,a jeżdżę cały czas spokojnie. Wcześniej na Shellu 5W30 brało więcej oleju, a po zmianie na Shell 5W40 jest lepiej. Odma kupiona w ASO 40tys km wcześniej i nadal jest sprawna. Czwórnik od początku miałem nie szczelny, aż do dzisiaj. Pełno oleju jest też między czwórnikiem a dolotem do przepustnicy. Wężyk od czwórnika do eżektora zapchany na amen od 4 lat na bank miałem i wcześniej problem z kontrolką nie występował. Raz na kilka miesięcy dolałem 0,5L i miałem spokój. Jakieś rady? Wymienię teraz poprawiony czwórniki uszczelnię wszystkie połączenia i zobaczymy czy to coś pomoże, bo wątpię, że winny jest olej, jak jeździłem 4 lata bez problemowo. Jak uda mi się zlikwidować to ustrojstwo to na pewno opiszę przyczynę. W ostateczności zmiana oleju na Motul 10W40.Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema. 65 stron to dużo - nie przeczytam tego :< od razu przepraszam jak komuś przerwałem wątek.

Od marca jestem posiadaczem a4 b6 2001 2.0 benzyna. Nie czytałem wcześniej o tych silnikach i słono teraz za to płacę - łyka olej, około 1l na 1000 km, nie biorąc pod uwagę wariacji czujnika i oleju który wskazuje niski stan, a olej po jakimś czasie wraca... Wymieniłem olej na Valvoline 10w40 (szwagier usłyszał że tego może mniej brać) więc zaryzykowałem i zmieniłem. Po przejechaniu 20 km od wymiany - zonk. 2 błędy na raz: bremse od hamulca i oldruck od ciśnienia. Musiałem przejechać 7km na działkę ale nie odczułem żadnych niepokojących zmian. Możliwe że te błędy mają coś wspólnego? Przez ostatnie 3k km się nie pojawiały. Oddaje go do mechanika w pon, ale wiadomo że magicy wymieniali by wszystko na potęgę, a ja liczę na konkretną pomoc. Podpowiedzcie co sprawdzić, na co zwrócić uwagę. Miłego weekendu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co jakis czas zapala się kontrolka-konewka i napis SENSOR,stan oleju jest OK.Czy to coś groznego?Po odłaczeniu akumulatora gaśnie?

Edytowane przez rysuchom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli po zapaleniu kontrolki od oleju można normalnie jeździć autem? Teoretycznie do zatarcia dojść nie powinno? Bo u mnie po przejechaniu trasy 80-100 km zapala się, a później wraca... Fakt że bierze 1l/1000 km, ale już się przyzwyczaiłem... Wymiana odmy pomoże? (nie mam pojęcia czy jest uszkodzona czy nie). Dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.02.2017 o 07:55, adamm58 napisał:

Witam, potrzebuję numer tego czujnika oleju z góry dziękuję :-) 

1J0907660F

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odme wymien, napraw inne wycieki i powinno być lepiej. Na cuda jednek nie licz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 2.03.2017 o 06:29, zapsu napisał:

Odme wymien, napraw inne wycieki i powinno być lepiej. Na cuda jednek nie licz.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

potwierdzam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam od początku roku 2.0 ALT w mojej b7(zrobiłem nią 30-40tyś -kilka wymian oleju, i ostatnio zaczęła zapalać się kontrolka. Przeczyścili wtyk mechanicy i problem zniknął, bo na oleju zrobione już ponad 8tyś km i ani razu nie zapaliła się, ale też to wina testów bo przechodzę z 8100xcessa na motula specifica 5w40(od Dziqa zresztą :) ), po prostu dla testu, czy zniknie to jakiekolwiek branie oleju(specific ma norme 502 00 i jest zalecany dla wszystkich silników VAGa, benzyn i diesli - polecam zalejcie raz tym olejem silnik alt, może będzie lepiej :) ) - normalnie dolewam niewiele od wymiany do wymiany, jakieś 300-400ml maksymalnie, ale problem się pojawił sam z siebie po którejś wymianie oleju i mimo polowy na bagnecie, raz się wlaczal, a raz nie, i nie dało się kontrolki wyłączyć. Na szczęście nie ma kontrolki, olej sobie opadł tradycyjnie po około 6-7 tys była dolewka i tak coś mu dolewam ,żeby była połowa na bagnecie. Też chciałbym rozwiać to przekonanie ,żeby sprawdzać olej na ciepłym a nie na zimnym, to nic wam nie da. Naprawdę. :) . Proste, rano po 10 tys km sprawdzam olej (pół bagnetu) - jade na wymiane - schodzi ponad 3 litry, to niby gdzie tu błąd pomiaru?, skoro oleju jest sporo. Sam mam na ciepłym takie coś,że oleju jest mało, z tego co ja się dowiedziałem w tym silniku olej potrzebuje dużo czasu by cały ściekł, więc najlepiej jest sprawdzać po całej nocy :). Głowica ma bardzo skomplikowaną konstrukcję i to jest chyba najbliższa prawdy teza dlaczego tak się dzieje:) . W B7 jak był serwisowany w miarę okej, miał maks 1-2 longlifey, to raczej czytam, że maks dolewają ludzie 0,5 l pomiędzy wymianami :) . Więc jest spokój. W B6 to inny poziom problemów. Ogólnie tyle chciałem dodać od siebie. :) . Jeszcze za wcześnie by polecać Motula Specifica 5w40 ,ale wstępnie zaraz czeka mnie wymiana wlasnie na ten olej,narazie tylko z banki odlałem sobie kapke na dolewanie ubytków :) - jestem dobrej myśli. X-cess oprócz brania przez alt (nawet te egzemplarze nie biorące oleju), ma takie dziwne właściwości, ze olej na chwile potrafi zniknąć, i to naprawdę dziwne, może to wina tego ,że jezdze ,sprawdzam olej w wielu miejscach w Polsce, a może taka właściwość tego oleju :) . Naprawdę makabra ;) . Ogólnie silnik pracuje naprawdę ładnie, może to kwestia tego ,że taki egzemplarz którego szukałem długo, który nie miał tego longlifea długo, który był w aso do bodaj 90 tyś km :) . Jeżdzę w miarę szybko, lubię sobie pojechać często ponad 230-240km/h i nie zauważyłem brania oleju spowodowanej prędkością jazdy :) . Życzę powodzenia wszystkim w rozwiązaniu problemów z waszymi ALTekami :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 alt prędkością 230-240? Duży fog na dachu z górki przy silnym wietrze [emoji4]

 

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, xsebo1 napisał:

2.0 alt prędkością 230-240? Duży fog na dachu z górki przy silnym wietrze emoji4.png

 

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

No coś by w tym było. ;D Ja w wtorek robię wymianę na Motula + wszystkie filtry. Zobaczymy co będzie się działo po dłuższej jeździe, i jak będzie z "jedzeniem" oleju ;)  Choć ostatnim czasy też zauważyłem ,że jedna cewka może pływać w oleju... :| 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prędkość licznikowa :) - podobno jest oszukana :D . Nie wiem, wielokrotnie było tyle na liczniku :) . Ale tak jak mówię, to prawdopodobnie oszukane jest więc już nie chce mi się nad tym rozmyślać, ale fajnie się jedzie ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...