heca66 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 Witam. panowie ja powiem tak:wymieniłem wszystkie węże ,odmę i ten słynny czwórnik i dalej pokazywał oil min,w końcu zdecydowałem się wymienić czujnik oleju który jest w misce olejowej i od miesiąca mam z tym spokój. dodam że ostatnio miałem oleju prawie na minimum na bagnecie i kontrolka oil min nie świeciła. aha czujnik kupiłem firmy febi za około 150zł.
adaxus Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 mi dalej podczas jazdy całkiem w losowym czasie wywala minimalny stan oleju ;/ Odma wymieniona na nową - dalej to samo. Jutro chyba wymienie i wrzuce jakiś rzadszy Czy do silników z LPG wlewa się te same oleje czy są jakieś konkretne dedykowane? Kolega ma zupełnie inny silnik , obawiam się że przyczyna leży zupełnie gdzie indziej... Chodzi Ci o mój silnik ? Już zmieniłem na ALT bo przy rejestracji na forum podałem pierwszy lepszy
tigy Opublikowano 25 Czerwca 2010 Opublikowano 25 Czerwca 2010 w większości to nie czujnik bo jakbyśmy ciągle dolewali a było dobrze to w końcu by się przelało heheh
M_ILES Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Jesli mialbym na bagnecie MIN i czujnik by nie reagowal, to bym sie zaczal martwic...
aramir Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Dokładnie co to za czujnik który nie pokazuje minimum ... Spox tylko pozazdrościć .... Zastanawiam się nad tą opcją "samo do smarowania" (większa żywotność silnika)... ??? Jak pewnie słyszeliście jest to popularne w większości nowych silników ... U nas również rzekomo jest zastosowany owy patent ... I tu pojawia się pytanie czy ten ukł. nie jest uszkodzony. Możliwie że nieustannie dosmarowywuje układ silnika mimo, że nie jest to konieczne, a w efekcie mamy nadmierne złóżycie oleju ... Co o tym sądzicie ... ??? Czy w ogóle ktoś wie jak ten układ smarowania działa i jak do sprawdzić ???
adaxus Opublikowano 26 Czerwca 2010 Opublikowano 26 Czerwca 2010 koledzy w bagażniku miałem resztki takiego oleju jak na fotce, poprosiłem wiec mojego mechnika zeby dolał mi taki o tych samych właściwościach. Śmiał się że takie oleje to sie do dieslów stosuje :> ? Za gęsty czy jak ? Może to być powodem tego że tak powoli spływa ?
uris Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Wydaje mi się że w dzisiejszych czasach już nie ma podziału na Diesel i Benzyna , liczy się tylko specyfikacja i klasa lepkości 5W30 dobry w zimę ale na lato przy upałach już może być troszkę za rzadki . Wracając do tematu zapalającej się kontrolki OIL ,jak się objawia ( jaki komunikat na FIS ) gdy ciśnienie oleju jest małe ,czy tak samo pojawia się konewka ??
M_ILES Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Kolego, wg mojej wiedzy, 5W30 to zalecany/poprawny olej, jak dla Audi. Twoja sprawa komu ufasz - mechanikowi w malej wsi w Polandzie, czy niemeckiej mysli technicznej z Inglostadt, z blisko 200-letnia tradycja.
adaxus Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 no ufam audi ale według tego co sie dzieje w moim samochodzie to wydaje mi sie ze jest za gęsty... spływa bardzo długo i stąd te błędy o niskim poziomie oleju. Chciałem wymienić na 0W40 castrola i sam teraz neiwiem jak piszecie ze ten juz jest rzadki ;/
uris Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 5W to zima na nasze warunki OK 30 to lato z tego co pamiętam to na nasze warunki klimatyczne 40 pasuje ale pewnie przy 30 nic nie powinno się stać .Co do tego spływania oleju i zapalania się OIL , trzeba by się dowiedzieć czy jest osobny czujnik do pomiaru oleju i czujnik do pomiaru ciśnienia oleju i jak się to objawia na FIS w momęcie gdy silnik traci ciśnienie ,czy taki sam komunikat wyskakuję jak przy małej ilości OIL .
adaxus Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 trzeba by się dowiedzieć czy jest osobny czujnik do pomiaru oleju i czujnik do pomiaru ciśnienia oleju i jak się to objawia na FIS w momęcie gdy silnik traci ciśnienie ,czy taki sam komunikat wyskakuję jak przy małej ilości OIL . Gdyby to był tylko czujnik to byłbym spokojny - ale niestety bagnet to samo mówi co info na fisie Jest stan bardzo MIN, po 2-3h jest troche więcej na bagnecie a następnego ranka jest prawie idealne pół...
uris Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 trzeba by się dowiedzieć czy jest osobny czujnik do pomiaru oleju i czujnik do pomiaru ciśnienia oleju i jak się to objawia na FIS w momęcie gdy silnik traci ciśnienie ,czy taki sam komunikat wyskakuję jak przy małej ilości OIL . Gdyby to był tylko czujnik to byłbym spokojny - ale niestety bagnet to samo mówi co info na fisie Jest stan bardzo MIN, po 2-3h jest troche więcej na bagnecie a następnego ranka jest prawie idealne pół... Skoro bagnet mówi to co FIS to nie widzę problemu mowa chyba o tym że bagnet mówi FULL lub 1/2 a FIS krzyczy że Min. OIL Druga sprawa to to że olej mierzy się na rozgrzanym silniku ( nie musi być 90 stopni ) np: Jedziesz na wymianę oleju ( wiadomo auto masz rozgrzane na maxa ) spuszczasz olej ,wlewasz nowy ( mówię tutaj o 2.0i ALT ) .Ja osobiście wlewam około 3,5L i czekam jakieś 5min i sprawdzam poziom ( wiadomo olej się nagrzewa od silnika i w miarę szybko spływa ) po około 5min dolewam 300-400ml czyli praktycznie resztę z 4L ,raz wlałem pełne 4L i przez jakiś czas czułem spalony olej ( może to przypadek i gdzieś kapło na silnik ) .Ja ogólnie osobiście wlewam około 3,8L i potem sobie jeszcze raz sprawdzam poziom ( tak po około 10min od zgaszenia silnika ) Nie robię Apteki z dolewania leju no chyba że lecę gdzieś w trasę coś koło 1tys km to staram się wyrównać stan na maxa a zdarzało się że troszkę przelałem MAX .Auto pobiera mi olej jak większości z was jest to około 0,5L na 1500km ( zasadniczo już przestałem to liczyć ,mniej więcej widzę to po tankowaniu LPG co 3-4 tankowanie dolewka . Odnośnie tej odmy o której tutaj mowa ,sprawdziłem ją u siebie i jest w takim sobie stanie ( zasmarkana olejem bez żadnych opasek wręcz luźna ) wątpię żeby to była przyczyna zapalania się OIL min.
adaxus Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Skoro bagnet mówi to co FIS to nie widzę problemu No niby problemu niema ale wolałbym, żeby mi tak nie wariowało... Może faktycznie przesiadka z 5W30 na np. 0W40 castrola troche załagodzi sprawe ?
uris Opublikowano 27 Czerwca 2010 Opublikowano 27 Czerwca 2010 Niemiec jeździł na Mobil1 0W40 potem w książce servis. widać 10W40 jak kupiłem auto zalałem 10W40 Mobil ale szybko go zmieniłem na Midlanda 10W40 jak widziałem że znika :> ,przelatałem już około 50tys i na szczęście MIN OIL zapala się w momęcie jak go naprawdę brakuje . Wiem że są auta które nie pobierają oliwy sam miałem Seata Ibizę i od wymiany do wymiany Zero dolewki ale do czego chcę nawiązać ,mój kumpel mam BMW 5 2007r 2.5L bęzynka 40tys przelatane pobiera mu 1L na 1000km ,w BMW na FIS-e wyświetla się " dolej 1L oleju " nieźle no nie ... Edit. Czujnik poziomu oleju Czujnik ciśnienia oleju
aramir Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Niemiec jeździł na Mobil1 0W40 potem w książce servis. widać 10W40 jak kupiłem auto zalałem 10W40 Mobil ale szybko go zmieniłem na Midlanda 10W40 jak widziałem że znika :> ,przelatałem już około 50tys i na szczęście MIN OIL zapala się w momęcie jak go naprawdę brakuje . czyli ile pobiera ci tego oleju przy zalanym 10w40 ???
docktor82 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 widze ze temat sie rozrasta kazdego dnia a rozwiazania i tak nie ma. co prawda moja audi pobiera juz mniej oleju i zadziej sie zapala ten czujnik to i tak mnie on strasznie drazni. zastanawialem sie czy aby napewno idziemy dobrym tropem i czy przyczyna problemu jest tylko olej tzn. jego gestosc i lepkosc. napewno kazdy z was spotkal sie z bledem VACCUM BOOST na VAGU. okazuje sie ze jest za to odpowiedzialna pompa podcisnienia (ktora wystepuje tylko w autach bez turbo) i nie jest to wspomaganie hamulcow. jak by ktos zauwazyl to z trojnika tam gdzie jest podlaczona odma odchodzi jeszcze jeden waz ktory (jesli pojdziemy tropem) zaprowadzi nas do wlasnie tej pompy. ja swoja niedawno wymienialem bo niestety stara padla i nie nadaje sie to do regeneracji, ale mimo wszystko nie mam pojecia jak dokladnie dziala ta pompa (inzynier w audi pow ze ona wlacza sie tylko jak musi tzn powinna sie wlaczyc gdy w misie jest sporo gazow a odma nie nadaza ich odebrac). byc moze przyczyna OIL MIN nie jest jego gestosc a wlasnie zbyt duza ilosc gazow, ktore sie zbieraja na dole i poprostu olej nie ma gdzie splywac?! pytanie teraz jak sie tego dowiedziec i jak sie tego problemu pozbyc pozdrawiam
uris Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Niemiec jeździł na Mobil1 0W40 potem w książce servis. widać 10W40 jak kupiłem auto zalałem 10W40 Mobil ale szybko go zmieniłem na Midlanda 10W40 jak widziałem że znika :> ,przelatałem już około 50tys i na szczęście MIN OIL zapala się w momęcie jak go naprawdę brakuje . czyli ile pobiera ci tego oleju przy zalanym 10w40 ??? Około 0,5L na 1500km , od piątku zrobiłem 1tys ,jak się zapali OIL to mniej więcej będę wiedział ile pobrał bo z tego co pamiętam to do maxa brakowało ze 2mm to jakieś 100ml no ale to już apteka dam znać . widze ze temat sie rozrasta kazdego dnia a rozwiazania i tak nie ma. co prawda moja audi pobiera juz mniej oleju i zadziej sie zapala ten czujnik to i tak mnie on strasznie drazni. zastanawialem sie czy aby napewno idziemy dobrym tropem i czy przyczyna problemu jest tylko olej tzn. jego gestosc i lepkosc. napewno kazdy z was spotkal sie z bledem VACCUM BOOST na VAGU. okazuje sie ze jest za to odpowiedzialna pompa podcisnienia (ktora wystepuje tylko w autach bez turbo) i nie jest to wspomaganie hamulcow. jak by ktos zauwazyl to z trojnika tam gdzie jest podlaczona odma odchodzi jeszcze jeden waz ktory (jesli pojdziemy tropem) zaprowadzi nas do wlasnie tej pompy. ja swoja niedawno wymienialem bo niestety stara padla i nie nadaje sie to do regeneracji, ale mimo wszystko nie mam pojecia jak dokladnie dziala ta pompa (inzynier w audi pow ze ona wlacza sie tylko jak musi tzn powinna sie wlaczyc gdy w misie jest sporo gazow a odma nie nadaza ich odebrac). byc moze przyczyna OIL MIN nie jest jego gestosc a wlasnie zbyt duza ilosc gazow, ktore sie zbieraja na dole i poprostu olej nie ma gdzie splywac?! pytanie teraz jak sie tego dowiedziec i jak sie tego problemu pozbyc pozdrawiam Spływanie oleju nie ma tu kompletnie nic do rzeczy ( moim zdaniem )a dlaczego ... no bo czy zalejesz 0W40 , 5W30 czy 10W40 każdy z tych olei ma swoją klasę Lato W zima każdy z tych olei gdy się rozgrzeję do temperatury pracy silnika gwarantuję ci że spłynie w identycznym czasie ,cały pic polega na tym że 0W40 zima jest mniej gęsty ,5W30 gęściejszy itd... 10W40. Panowie to nie apteka i czy olej spłynie 5s szybciej czy wolniej totalnie nie ma znaczenia , to nie skrzynia Multitronic że byle co zakłóca jej pracę. Vacum Pompa podciśnienia : A4 2.0 TFSI z silnika o symbolu BGB rocznik 2005 nr katalogowy 06D 145 100 Numer katalogowy się zgadza z ALT PS. Miałem kiedyś BMW E46 tam miałem problem z kontrolką OIL ,w tym przypadku był uszkodzony czujnik poziomu OIL.
aramir Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 czyli co sugerujesz że to pompa podciśnienia ???
docktor82 Opublikowano 28 Czerwca 2010 Opublikowano 28 Czerwca 2010 byc moze to wlasnie ta pompa jest przyczyna naszych problemow, ale nie ta co jest na zdjeciu. nasze autka posiadaja jeszcze jedna pompe ktora znajduje sie dokladnie za (pod zbiorniczkiem plynu do wspomagania). zreszta jesli sie przypatrzycie trojnikowi i pojdziecie tropem weza to znajdziecie ta pompe (jest to pompa elektroniczna niestety i nie mam pojecia jak dziala). gdzy bylem na wizycie w audi w celu wymiany ECU w skrzyni biegow to zasugerowano mi ze ta pompa jes popsuta i ze razem z nia jakis bezpiecznik (ktory nie mam pojecia gdzie sie znajduje) pompe wymienilem sam bo to 10 min roboty ale co do tego bezpiecznika (a moze to jakas kostka jest spalona) to nie wiem co mam zrobic. bynajmniej moja sugestia jest taka zeby poszukac innych przyczyn znikania oleju bo jesl wszyscy powymieniali odmy, kierownice powietrza i uszczelnili caly uklad, rozumiem ze olej tez jest odpowiedni zalany a problem nie zniknal wiec musi byc zupelnie inna przyczyna. w moim przypadku odnosze wrazenie ze wine za to ponosza zle odprowadzane gazy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się