Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spadek poziomu oleju w mmi


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie,

Podejrzewam, że podobny temat już gdzieś był zamieszczony ale niestety nie mogłam go odnaleźć, a mianowicie:

Dokładnie 2 tygodnie zakupiłam audi a4 b8 2.0 TDI 2012 rok. Mam pewne obawy co do ubywania oleju. Przed zakupem podejrzewam, że sprzedawca dolał olej pod max. Niestety kilka dni pozniej oleju w mmi zaczął znacznie spadać. Pierwsze zdjęcie jest kilka dni po zakupie, kolejne z 10 kwietnia, trzecie z dziś tzn. 18 kwietnia. Dodam, że auto w tym czasie przejechało ok 300 km, oraz że silnik wydaje się być czysty i z tłumnika nie widać dymienia. Proszę o rady co może być przyczyną. Mam nadzieję, że to wskaźnik szaleje. Ale możliwe że aż tak?

olej był sprawdzany na rozgrzanym silniki, 2-3 min po zgaszeniu i po podniesieniu maski. 

Zgłaszałam to sprzedawcy, ale on twierdzi że z autem nigdy nic złego się nie działo i że z silnikiem też jest w porządku. 

Boje się, że może to być coś grubszego, ale nie chce panikować.

pozdrawiam

F62239DF-59DB-44C1-8628-F87B608856CD.jpeg

BDE7C540-587A-4800-9E6D-3359C05D963C.jpeg

8888A40A-F281-4E0E-B3AA-6531D2968353.jpeg

Opublikowano

za każdym razem sprawdzasz 2-3 min po zgaszeniu czy różnie bywa? sprawdź 7-10 min po rozgrzaniu i  zgaszeniu jaki poziom pokazuje

 

 

Opublikowano

Sprawdzałam też i tak, wartości wiele się nie zmieniają. Dziwi mnie fakt takiej różnicy we wskaźniku. 

Opublikowano
25 minut temu, RALF76 napisał:

za każdym razem sprawdzasz 2-3 min po zgaszeniu czy różnie bywa? sprawdź 7-10 min po rozgrzaniu i  zgaszeniu jaki poziom pokazuje

 

 

Sprawdzałam też i tak, wartości wiele się nie zmieniają. Dziwi mnie fakt takiej różnicy we wskaźniku.

 
Opublikowano

jeśli nie ma wycieku przy silniku (nie gubi oleju) trzeba bagnetem sprawdzić ile jest faktycznie i obserwować czy znika

Opublikowano

pali oliwe, tylko nie wiadomo gdzie

zdejmij dolny wąz od turbo i zobacz co tam sie dzieje

Opublikowano
1 minutę temu, RALF76 napisał:

jeśli nie ma wycieku przy silniku (nie gubi oleju) trzeba bagnetem sprawdzić ile jest faktycznie i obserwować czy znika

1. W takim układzie gdzie można kupić teraz taki bagnet? Aso? Nie mam nawet w swojej okolicy i chyba jest to koszt ok 300-500 zl. Czy te nieoryginalne do czegoś się nadadzą?

2. Pewnie przyczyn może być wiele gdyby się okazało, że jednak tego oleju ubywa, ale jaka przyczyna mogłaby być taka najbardziej prawdopodobna?

3. Czy jest sens teraz postawić ją na warsztat żeby przeszukali czy istnieje jakiś problem? 

Opublikowano
2 minuty temu, Dev napisał:

pali oliwe, tylko nie wiadomo gdzie

zdejmij dolny wąz od turbo i zobacz co tam sie dzieje

Tym to pewnie będzie musiał już się zająć warsztat, za bardzo nie mam żeby ktoś mi to sprawdził :/

jaka mogłaby być jeszcze przyczyna brania oleju w tym dieslu 

Opublikowano

zwykle to turbo albo silnik

jak nie ma wycieku to nic innego

Opublikowano
Teraz, Dev napisał:

zwykle to turbo albo silnik

jak nie ma wycieku to nic innego

Tyle właśnie to wiem, ale jakaś konkretnie przyczyna? 

Nie uśmiecha mi się od razu po zakupie remont silnika, zwłaszcza że auto ma nie za duży przebieg 150 tys (udokumentowany)

Opublikowano

bagnet serwisowy kupisz poza ASO na aledrogo... za około 60zł ale jak pisze Dev warto sprawdzić w pierwszej kolejności wąż ile tej oliwy tam jest...

Opublikowano
5 minut temu, Halohans1 napisał:

Tyle właśnie to wiem, ale jakaś konkretnie przyczyna? 

zajechany motor, albo jakiś wadliwy

sprawdz sobie historię serwisową

Opublikowano
9 minut temu, Halohans1 napisał:

1. W takim układzie gdzie można kupić teraz taki bagnet? Aso? Nie mam nawet w swojej okolicy i chyba jest to koszt ok 300-500 zl. Czy te nieoryginalne do czegoś się nadadzą?

2. Pewnie przyczyn może być wiele gdyby się okazało, że jednak tego oleju ubywa, ale jaka przyczyna mogłaby być taka najbardziej prawdopodobna?

3. Czy jest sens teraz postawić ją na warsztat żeby przeszukali czy istnieje jakiś problem? 

Wystarczy ci zwykły bagnet z Allegro,sam mam podobny,może jest uniwersalny ale swoją funkcje spełnia,najważniejsze to ustawić pierścień we właściwym miejscu.

Zacznij może od tego,sprawdzisz olej bagnetem to wyeliminujesz problem z czujnikiem.

MIARKA-BAGNET-OLEJU-AUDI-A4-A5-A6-A7-A8-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 40 zł - MIARKA BAGNET OLEJU AUDI A4 A5 A6 A7 A8 TFSI...

 

Opublikowano
3 minuty temu, Halohans1 napisał:

Tyle właśnie to wiem, ale jakaś konkretnie przyczyna? 

Nie uśmiecha mi się od razu po zakupie remont silnika, zwłaszcza że auto ma nie za duży przebieg 150 tys (udokumentowany)

Dev napisał, może turbo padło i żłopie olej ale 150 tys nalotu to dziwne.. gdzie auto było kupowane?

Opublikowano
Teraz, RALF76 napisał:

Dev napisał, może turbo padło i żłopie olej ale 150 tys nalotu to dziwne.. gdzie auto było kupowane?

Pierwszy właściciel był w Niemczech, tam był serwisowany w aso - według wydruków przebieg się zgadza. Kupiłam już go w Polsce. Sprzedawca zarzekał się, że nic nie było kasowane, ani że w Polsce przez rok nic w nim nie naprawiał, bo nie było takiej potrzeby. 

I zamiast cieszyć się autem muszę stawiać do warsztatu...ehh

Opublikowano

trzeba sprawdzić  podstawowe kwestie czy jest wyciek przy silniku itd, kupić bagnet dolać oliwy jeśli mało i obserwować

Opublikowano
19 minut temu, RALF76 napisał:

trzeba sprawdzić  podstawowe kwestie czy jest wyciek przy silniku itd, kupić bagnet dolać oliwy jeśli mało i obserwować

Jasne, dzięki za odpowiedź

Opublikowano
2 godziny temu, Halohans1 napisał:

1. Zgłaszałam to sprzedawcy, ale on twierdzi że z autem nigdy nic złego się nie działo i że z silnikiem też jest w porządku. 

2. Boje się, że może to być coś grubszego, ale nie chce panikować.

1. Ocena sprzedawcy jest być może uczciwa ale czy została przed zakupem potwierdzona obiektywną oceną diagnosty ?.

2. Panika to najgorszy doradca ale bez oceny stanu technicznego się nie obejdzie.

1 godzinę temu, Halohans1 napisał:

3. Pierwszy właściciel był w Niemczech, tam był serwisowany w aso - według wydruków przebieg się zgadza.

 4. Kupiłam już go w Polsce. Sprzedawca zarzekał się, że nic nie było kasowane, ani że w Polsce przez rok nic w nim nie naprawiał, bo nie było takiej potrzeby. 

5. I zamiast cieszyć się autem muszę stawiać do warsztatu...ehh

3. Jakie masz na to kwity ? Książka serwisowa, faktury ? Diesel w ASO przez 6/7 lat to tak robią tylko firmy. To wszystko trzeba szczegółowo weryfikować przed zakupem.

4. A co z bieżącą eksploatacją ? coś było robione ?

5. Zrób diagnostykę i dobrze by było przy tym być o ile będzie taka możliwość.

Jak już coś ustalisz to opisz co się dzieje.

Oby to nie było nic poważnego choć jak czytam Twoje posty różnie to może być.

 

Opublikowano

Jakieś dymienie zauważyłeś? Rura wydechowa okopcona nie jest? Dość mocny ubytek jak na 300km. Sprawdałeś przebieg po VIN i porownywałeś z książką serwisową? W wydruku z VIN z serwisu widać wszystkie naprawy. Przejrzyj dokladnie wszystkie papiery. Jak samochód jeździł w firmie to na pewno był bierząco serwisowany. Gorzej jak była to prywatna osoba wtedy wszystkiego sie nie sprawdzi. Miemy nadzieje, że to jakaś drobna usterka i nie popłyniesz na grube tysiące. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...