M3I Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2009 Można No ale skoro ona tam pozostaje po hamowaniu , czyli klocek nie szlifuje tarczy w tym miejscu. Po nocy znowu bedzie lekki nalot rdzy i klocek tego nie zeszlifuje.
slaw86 Opublikowano 7 Września 2009 Opublikowano 7 Września 2009 kurka mam to samo...miesiąc temu wymieniałem klocki i płyn 1kkm zrobiłem i dalej nie równomiernie zużywają sie klocki. zacisk rozebrałem, prowadnice przeczyściłem ale przyznam że nie sprawdziłem jak tłoczek przy wymianie(oring na tłoczku cały) może to być przyczyną ? dzieje sie tak od zewnętrznej strony tarczy...
M3I Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 Witam , mineło troche czasu , a ja dalej męcze sie z zardzewiałą tarczą... przypomnę ze tarcze w zeszłym roku nowe założyłem i klocki też. następnie Prowadniczki z tulejkami ATE , wczoraj "druty" ATE. Tłoczek sprawdzony , nic nie zapieczone, nie zapowietrzone , wszytsko wyczyszczone. powoli trace cierpliwość :/ Mam pytanie. Czy były klocki bez tego wycięcia w blaszce ? ( w miejscu gdzie tłoczek przyciska do klocka). Ja mam takie wycięcia w klockach Ferodo. Niema oznaczeń w którą strone to ma byc zamontowane. Co moze sie dziać jak klocki będą zamienione stronami? A moze powinienem mieć klocki bez tego wycięcia? Mechanik mówi ze sa dobrze założone , a to wycięcie to przy innych zaciskach spełnia zadanie. Tłoczekk wtedy ma niby taką wypustke.[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 11:42_________________________________________________zobaczcie , tu są klocki bez wcięcia http://allegro.pl/item946371469_tarcze_klocki_hamulcowe_audi_a4_a6_skoda_superb.html[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 11:46_________________________________________________tu z wcięciami , kierunek przeciwny niż wcięcie http://allegro.pl/item953990326_bosch_klocki_hamulcowe_vw_passat_audi_a4_a6.html[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 11:49_________________________________________________a tu zobaczice , klocek z "wcięciem" pod tłoczek , a montaż w strone przeciwną niż w linku powyżej . czyli sprzecznie. http://allegro.pl/item928636232_klocki_hamulcowe_przod_audi_a4_b5_b6_8ed_96r.html[br]Dopisany: 14 Marzec 2010, 11:51_________________________________________________Pomóżcie prosze. jakie klocki mają być . Mam Ferodo z takim wcięciem. Auto jak w opisie z boku.
Dev Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 jakie masz klocki ? Podaj oznaczenie. Masz czujniki u siebie ?
M3I Opublikowano 14 Marca 2010 Autor Opublikowano 14 Marca 2010 nie wiem jakie mają oznaczenie. Mają to wcięcie pod tłoczkiem . Bez czujników.
Dev Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Onaczenie: Ferodo FDB1167 TRW GDB1200 Bosch 0 986 424 481 lub 0 986 460 937
M3I Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Onaczenie: Ferodo FDB1167 TRW GDB1200 Bosch 0 986 424 481 lub 0 986 460 937 dziś rozebrałem zaciski. Mam Ferodo FDB 1167 . zamontowane tak ze "wcięcie " w blaszce i obrót koła w strone przeciwną- Jak w LInku z Klockami BOSCH któe podałem wyżej. Więc raczej dobrze.Wszytsko wydaje się OK. Czy to możliwe ze z powodu słabych drutów zacisk 'latał" , klocki ocierały o zacisk z zewnętrznej strony i go tam wytarły ???? Wydaje mi się ,że gdybym podłożył coś z zewnętrznej strony pomiędzy klocek a zacisk to wszystko łapało by po całej tarczy. [br]Dopisany: 15 Marzec 2010, 19:04_________________________________________________Czy ktoś z was wie czy istnieją zaciski w których tłoczek ma wypustke która pasuje do tego wcięcia w klocku ? Moze ktoś rozwiązał problem niedocierania się tarcz ? wymieniłem dosłownie wszystko co mogłoby mieć wpływ i nadal problem nie ustał.
Pikuś Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Opublikowano 4 Kwietnia 2010 Czy ktoś z was wie czy istnieją zaciski w których tłoczek ma wypustke która pasuje do tego wcięcia w klocku ? Moze ktoś rozwiązał problem niedocierania się tarcz ? wymieniłem dosłownie wszystko co mogłoby mieć wpływ i nadal problem nie ustał. NIe ma takich zacisków. To wyciecie w klocku jest po to zeby klocek lepiej sie ukladał na tarczy przy hamowaniu. Tez z tym walcze i chyba wszystko zrobiłem co mozna przy zaciskach, zostają przewody metalowe, pompa, ABS. Takie pytanie, na jakich tarczach smigasz??
loco87 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 U mnie tez jeden bierze bokiem. Na poczatku strasznie mnie sciagalo teraz troche ejst lepiej ale rewelacji nie ma....Zrywa przyczepnosc w przednim prawym kole ;/
ROBERT Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 (Zdjęcie przykładowe) U mnie było podobnie z tyłu (klocek nie brał wew. części tarczy-od str. piasty) Lekko doszlifowałem pilnikiem miejsce styku klocka z zaciskiem (oznaczone strzałką-górna część zacisku) tak, że dolna część klocka bardziej zaczęła dolegać do tarczy i po kilkunastu km rdza zniknęła i klocek bierze całą tarczę
M3I Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Czy ktoś z was wie czy istnieją zaciski w których tłoczek ma wypustke która pasuje do tego wcięcia w klocku ? Moze ktoś rozwiązał problem niedocierania się tarcz ? wymieniłem dosłownie wszystko co mogłoby mieć wpływ i nadal problem nie ustał. NIe ma takich zacisków. To wyciecie w klocku jest po to zeby klocek lepiej sie ukladał na tarczy przy hamowaniu. Tez z tym walcze i chyba wszystko zrobiłem co mozna przy zaciskach, zostają przewody metalowe, pompa, ABS. Takie pytanie, na jakich tarczach smigasz?? rok temu założyłem komplet tarcz Ferodo i klocki Ferodo. Pierwszy miesiąc z dołu nie chciały docierać. wymieniłem prowadniczki na ATE , potem druty . Najgorsze jest to ze tarcza gdzie klocek bierze dosłownie 2 cm szerokości przegrzewa sie i już złapała bicie..[br]Dopisany: 05 Kwiecień 2010, 10:59_________________________________________________ (Zdjęcie przykładowe) U mnie było podobnie z tyłu (klocek nie brał wew. części tarczy-od str. piasty) Lekko doszlifowałem pilnikiem miejsce styku klocka z zaciskiem (oznaczone strzałką-górna część zacisku) tak, że dolna część klocka bardziej zaczęła dolegać do tarczy i po kilkunastu km rdza zniknęła i klocek bierze całą tarczę też już o tym myślałem . bo siła hamowania jest , jak depne to bez problemu zablokuje koła. Tylko nie wiem dlaczego końcówki "łapy" zacisku by się miały "wytrzeć , wystkukać"? myślę ze powodem mogły być słabe druty , przec co klocki i zacisk drżały.
Pikuś Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 U mnie było podobnie z tyłu (klocek nie brał wew. części tarczy-od str. piasty) Lekko doszlifowałem pilnikiem miejsce styku klocka z zaciskiem (oznaczone strzałką-górna część zacisku) tak, że dolna część klocka bardziej zaczęła dolegać do tarczy i po kilkunastu km rdza zniknęła i klocek bierze całą tarczę To raczej nie pomoże, bo ja u siebie zmieniłem całe zaciski i nic to nie pomogło, a nie sądze, zeby ten element sie odkształcił. U mnie, nie długo czeka mnie zmiana tarcz i zmienię jeszcze raz gumy prowadnic i prowadnice. Jak to nie pomoże to już sam nie wiem. U mnie ten problem zaczął sie, jak wymieniłem tarcze na ATE PD i klocki ATE. Wcześniej zmieniłem na jakies nie markowe i sie pokrzywiły, ale takiego problemu nie miałem jak teraz.
M3I Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Tyle że to podszlifowanie zacisku to wiadomo , nie powinno sie ingerować w takie rzeczy. ale juz mi chodziło po głowie podszlifowanie lekko blachy klocka , albo napawanie lekkie ) Ewidentnie brak siły ściskającej w dolnej częsci tarczy , gdyż nie ściera rdzy po obu stronach tarczy. [br]Dopisany: 05 Kwiecień 2010, 11:18_________________________________________________Nie wiem dlaczego niektóre klocki ATE np na allegro niby do mojego auta i nie mają wogóle tego wcięcia pod tłoczek. A w innych ATE jest to wcięcie, wiec jak to jest. [br]Dopisany: 05 Kwiecień 2010, 11:21_________________________________________________ U mnie było podobnie z tyłu (klocek nie brał wew. części tarczy-od str. piasty) Lekko doszlifowałem pilnikiem miejsce styku klocka z zaciskiem (oznaczone strzałką-górna część zacisku) tak, że dolna część klocka bardziej zaczęła dolegać do tarczy i po kilkunastu km rdza zniknęła i klocek bierze całą tarczę To raczej nie pomoże, bo ja u siebie zmieniłem całe zaciski i nic to nie pomogło, a nie sądze, zeby ten element sie odkształcił. U mnie, nie długo czeka mnie zmiana tarcz i zmienię jeszcze raz gumy prowadnic i prowadnice. Jak to nie pomoże to już sam nie wiem. U mnie ten problem zaczął sie, jak wymieniłem tarcze na ATE PD i klocki ATE. Wcześniej zmieniłem na jakies nie markowe i sie pokrzywiły, ale takiego problemu nie miałem jak teraz. Pikuś , wydaje mi się ze pnowna wymiana prowadniczek nie pomoże. Szególonie ze nie ściera po obu stronach. Gdyby z jednej z zewnątrz to bym uwierzył ze zacisk sie przekasza
ROBERT Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 U mnie te "łapy" zacisku były lekko nierówne tzn. klocek na dole był minimalnie luźny, jak górną część tych "łap" doszlifowałem, dosłownie pół milimetra to klocek równo dociska do tarczy górą jak i dołem i bierze całą powierzchnię cierną tarczy (tylko ja mówię o tylnych zaciskach)
M3I Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2010 No tak , w przednim zacisku bedzie trudniej to przyszlifować. ale chyba jutro to rozbiorę i zobaczę , moze jakieś pomiary uda się zrobić. jak sie uporam z tym to dam znać.[br]Dopisany: 05 Kwiecień 2010, 19:04_________________________________________________ U mnie te "łapy" zacisku były lekko nierówne tzn. klocek na dole był minimalnie luźny, jak górną część tych "łap" doszlifowałem, dosłownie pół milimetra to klocek równo dociska do tarczy górą jak i dołem i bierze całą powierzchnię cierną tarczy (tylko ja mówię o tylnych zaciskach) tylko mnie zastanawia , dlaczego u ciebie w tylnych zaciskach zrobił się taki sam problem. z tyłu niema "drutów" które mogłyby być za słabe. jak sie mogła łapa wyklepać w tej dolnej częsci ? wydawać by się mogło ze taki problem moze dotyczyć tylko przodu.
ROBERT Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Dolna część tych "łap" zacisku była jakby zaokrąglona i klocek nie przylegał do tarczy w dolnej części tak jak w górnej. Jak wspomniałem, przejechałem parę razy pilnikiem górę tych "łap" i wszystko myślę, że z przodem będziesz miał podobnie ... zobacz czy od wew. strony (tj. od strony tłoczka czy jest tak samo) jak jest tak samo to przyczyną będzie coś innego (np.prowadnice zacisku)
patry(m)k(3) Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Po zimie i u mnie pojawił się ten problem na przodzie z prawej jak i z lewej strony Mechanik mówi że odda tarcze do przetoczenia i klocek przeszlifuje i będzie dobrze. Po przeczytaniu wątku do zabiegu dorzucę zestaw naprawczy jak nie pomoże to zmiana tarcz i klocków zastanawiam się nad mikodą (nacinaną i nawiercaną) plus jakieś klocki trw? co myslicie o tym zestawie
Pikuś Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Po zimie i u mnie pojawił się ten problem na przodzie z prawej jak i z lewej strony Mechanik mówi że odda tarcze do przetoczenia i klocek przeszlifuje i będzie dobrze. Po przeczytaniu wątku do zabiegu dorzucę zestaw naprawczy jak nie pomoże to zmiana tarcz i klocków zastanawiam się nad mikodą (nacinaną i nawiercaną) plus jakieś klocki trw? co myslicie o tym zestawie Przetoczenie nie pomoże, jeśli juz to na krótko. U siebie to robiłem fakt, ze nie zastosowałem wtedy zestawu naprawczego ale to chyba i tak nie pomoze. Ja juz zadnych tarcz ala nawiercanych, czy nacinanych nie kupie, bo to o kant du... potłuc. Zwykłe gladkie. Ja chyba zainwestuje w Textara
ROBERT Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Opublikowano 5 Kwietnia 2010 Zapomniałem jeszcze dodać, że u siebie zastosowałem nowe prowadnice i osłony gumowe + ATE Plastilube, ale pomogło dopiero to co napisałem wyżej ...
acidburn Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 witam, też miałem taki problem z hamulcami rozebrałem cały układ wszystko dokładnie wyczysciłem posmarowałem prowadnice zacisku specjalnym smarem odpornym na wysokie temperatury założyłem nowe klocki ponieważ tamte się krzywo powycierały i teraz chodzi wszystko dobrze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się