konradleczna Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 (edytowane) Witam. Od kilku dni mam problem z poziomem oleju wyświetlanym na wyświetlaczu. Raz jest ok a za godzin jest komunikat o wysokim poziomie oleju oraz proszę obniżyć poziom oleju. Spuściłem jakieś 250 ml i objaw nie zniknął. Olej wygląda w miarę dobrze, nie ma zapachu oleju napędowego. Czy to wina czujnika poziomu oleju czy może coś innego. Pozdrawiam Forumowiczów Edytowane 1 Czerwca 2020 przez konradleczna
konradleczna Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2020 Sprawdze jutro. Ale jak poziom bedzie ok to co może być jeszcze?
Muskel1 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Są tylko 2 możliwości. Albo przybywa paliwa albo płyn chłodniczy.
konradleczna Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2020 Plyn jest bez zmian. Może dpf pada? Przebieg mam 197 tys.
Muskel1 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 DPF nie ma bezpośredniego wpływu na poziom oleju. W jaki sposób? Że niby spaliny nie pezepływają i rośnie ciśnienie w komorze wału korbowego?
konradleczna Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2020 Czytałem że jak dpf chce sie wypalic to daje wiekszą dawke paliwa i jak go nie spali to przelatuje do miski olejowej. Obstawiałbym czujnik poziomu oleju.
Muskel1 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Jak są problemy z dpfem to sterownik silnika nie inicjuje wypalania i co za tym idzie wiekszej dawki paliwa. Gdyby był dpf zapchany powinien się zameldować. Czujnik różnicy ciśnień wywaliłby błąd.
konradleczna Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2020 Czyli kończąc temat którą część byś obstawiał?
Muskel1 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Nie wiem. Masz 100% pewność że nie ma ON w oleju?
konradleczna Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2020 Ale spusciłem go troche i dalej są wachania. Nie czuje zapachu ON i kolor też jest mega czarny
Muskel1 Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 100% pewność przyniesie tylko analiza oleju.
konradleczna Opublikowano 1 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2020 Oddać olej do analizy gdzieś? Są jakies instytucje do tego?
KINIAM Opublikowano 1 Czerwca 2020 Opublikowano 1 Czerwca 2020 (edytowane) Raz piszesz, że "olej wygląda w miarę dobrze" za chwilę, że jest "mega czarny". Może coś z olejem nie halo. Zacznij od ustalenia jaki masz ten rzeczywisty poziom oleju potem te inne szaleństwa jak wąchanie i szukanie paliwa w oleju. Koszt badania w Polsce 160zł, jeszcze nie zlecałem, zwykle szybciej znajduję przyczynę czegoś nie OK Edytowane 1 Czerwca 2020 przez KINIAM
Muskel1 Opublikowano 2 Czerwca 2020 Opublikowano 2 Czerwca 2020 To wiadomo. Najpierw stwierdzenie rzeczywistego stanu oleju. Jeżeli przybywa, dopiero wtedy szukanie przyczyny.
mazur1990 Opublikowano 8 Czerwca 2020 Opublikowano 8 Czerwca 2020 Jak produkuje olej to albo gdzieś ucieka płyn chlodniczy (sprawdz zbiorniczek od plynu chlodniczego czy go nie ubywa) lub czesto przerywasz wypalanie DPF. Niespalona ropa splywa po tłokach do miski olejowej. Sam z siebie olej sie nie produkuje.
konradleczna Opublikowano 4 Lipca 2020 Autor Opublikowano 4 Lipca 2020 Witam. Wymieniłem olej i czujnik poziomu oleju. Wlałem 4,5 lita oleju. Na początku wyświetlacz pokazywał minimum. Po kilku dniach poziom wachał sie od połowy i troche opadał. Teraz od kilku dni jest poziom na max. Jeżdze 3 km do pracy i z powrotem. Rzadko dluższe trasy. Co 3 tys. Km wlewam do ON płyn STP do pomocy wypalania filtra dpf i jade w długą trase nawet 500 km. Już nie wiem co mam zrobić. Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się