camel669 Opublikowano 18 Czerwca 2020 Opublikowano 18 Czerwca 2020 (edytowane) Witam na wstępie powiem, że przeczytałem podobne tematy z tymi błędami ale jednak nie widzę tam rozwiązań dla siebie gdyż: Rozrząd został wymieniony tydzień temu, wszystko działało jak należy. Od roku na zimnym dawał o sobie znać łańcuch napinacza ale ostatnio dzwonił nawet na rozgrzanym więc wczoraj wleciała wymiana napinacza z łańcuchem.( zamiennik FAI z czujnikiem) Na początku po wymianie napinacza mechanik źle ustawił łańcuch(15 a nie 16 oczek) i auto odpalało za 4-5 razem i wywalało błąd 16725 (czujnik wału) który nie chciał się skasować. Po poprawieniu tak jak należy samochód działał sprawnie, nawet cichy dźwięk tarcia jakby metalu przy wolnym przyśpieszaniu ustał (obstawiam że łańcuch gdzieś może o głowicę już zawadzał, pokrywa zaworów nienaruszona była). Więc zadowolony wracam do domu. Przejechałem 100km i nic. Dzisiaj wsiadam do auta i wywaliło checka, 2 błędy a silnik troche nierówno pracuje na jałowym. Błędy usuwam silnik dalej nierówno chodzi. 17748 - Camshaft Position Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28): Incor. CorrelationP1340 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent16395 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced)P0011 - 002 - Lower Limit Exceeded Napinacz montowany bez zdejmowania przodu, rozrząd ustawiony prawidłowo. Prosze o pomoc... Edytowane 18 Czerwca 2020 przez camel669
MaTeo85 Opublikowano 18 Czerwca 2020 Opublikowano 18 Czerwca 2020 17748/P1340/004928 - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM 16395/P0011/000017 - Ross-Tech Wiki WIKI.ROSS-TECH.COM obstawiam że może ten FAI nie do końca jest ok. Sporo negatywnych opinii o nim. Zobacz czy znaki się pokrywają jak trzeba, jak nie to szukał bym problemu w napinaczu i tym co komp odczytuje w blokach pomiarowych.
camel669 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2020 (edytowane) Sory za zwłokę musiałem wyjechać na weekend. 20200622_142740.mp4 Edytowane 22 Czerwca 2020 przez camel669
przem8 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Przestawiony rozrząd o ząbek do przodu.
przem8 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Opublikowano 22 Czerwca 2020 7 minut temu, camel669 napisał: 100% pewności masz ? Istnieje promil szansy, że zj***ł się czujnik połżenia wałka rozrządu lub masz założony jakiś jego zamiennik, który wali w uja. W swoich wynalazkach z tyle razy to przerabiałem więc coś tam wiem. Do sprawdzenia ponownie ustawienie rozrządu. Silnik niby banalny, a mechanicy dają d*py po całości.
camel669 Opublikowano 22 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2020 Dobra rozumiem. To jutro szukam kogoś kto mi sprawdzi rozrząd i dam znać jaki efekt
camel669 Opublikowano 4 Lipca 2020 Autor Opublikowano 4 Lipca 2020 Wałek ssący przedstawiony o jeden ząbek, trwa wymiana.
camel669 Opublikowano 5 Lipca 2020 Autor Opublikowano 5 Lipca 2020 Mechanik mi tak powiedział i wysłał to zdjęcie, a nie jest tak? Jutro jednak dopiero zdejmuje przód i przestawia
przem8 Opublikowano 5 Lipca 2020 Opublikowano 5 Lipca 2020 (edytowane) 52 minuty temu, camel669 napisał: Mechanik mi tak powiedział i wysłał to zdjęcie, a nie jest tak? Jutro jednak dopiero zdejmuje przód i przestawia Po tym nie da się jednoznacznie stwierdzić. Najpierw ustawia się rozrząd na pasku na znaki. Jak się zgadza to potem zagląda się do łańcucha i odpowiednio liczy 16 ogniw. Nie zawsze te okienka na wałkach będą idealnie się pokrywać ze strzałką, a będzie dobrze. Poza tym do przestawienia wałka ssącego nic nie trzeba demontować ani rozpinać rozrządu na pasku. Edytowane 5 Lipca 2020 przez przem8
camel669 Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Opublikowano 6 Lipca 2020 Miałeś racje. To nie kwstia złego ustawiania rozrządu, rozrząd jest ok, 16 ogniw jest. Zszedł olej z napinacza. Przy sprawdzaniu kompresji pokręcili trochę rorządem i napiął się prawidłowo. Czujnik położenia wałów z przód podmieniony, dalej wywala te same błędy. Teraz czeka na zamiane tylniego. Jakieś pomysły?
przem8 Opublikowano 6 Lipca 2020 Opublikowano 6 Lipca 2020 Nie masz odwrotnie zalozonego koła wałka rozrządu? Kasowales błędy po podmianie czujnika wałka?
camel669 Opublikowano 6 Lipca 2020 Autor Opublikowano 6 Lipca 2020 (edytowane) Generalnie robią to w warsztacie mam tylko info po telefonie. Błędy kasowane. O to koło zapytam. Mechanik coś mówił że wg niego zbyt impulsywnie ten nowy napinacz pracuje. Edytowane 6 Lipca 2020 przez camel669
camel669 Opublikowano 7 Lipca 2020 Autor Opublikowano 7 Lipca 2020 Możesz wyjaśnić z tym kółkiem wałka rozrządu odwrotnie założonym co miałeś na myśli, w sensie jak to mechanikowi nakreślić bo jak zadałem mu to pytanie to był odzew "ale jak to kólko odwrotnie założyć". Dzisiaj zamieniali cewke z oryginalnego napinacza dalej to samo, ciśnienie na listwie stoi sztywno. Ustawienie rozrządu i kompresja jak mowilem wcześniej jest ok. Mechanikowi skończyły sie póki co pomysły... jakieś wskazówki jeszcze?
Mechanikkosmita Opublikowano 7 Lipca 2020 Opublikowano 7 Lipca 2020 Cześć, nie chce cie straszyć ale na warsztacie mieliśmy identyczną sytuację ale z innym silnikiem. Przyjechał do nas klient z źle ustawionym łańcuchem także miał metaliczny dźwięk. W filmie widać co się stało z zaworami
camel669 Opublikowano 7 Lipca 2020 Autor Opublikowano 7 Lipca 2020 Tylko że u mnie kompresja na cylindrach jest w porządku, wyskakuje błąd czujnika położenia wałów i nierówno silnik pracuje
MaTeo85 Opublikowano 7 Lipca 2020 Opublikowano 7 Lipca 2020 A jesteś pewien że mechanik dobrze policzył oczka na łańcuchu? Zobacz sobie na tej stronie Ross tech co wyżej Ci wstawiłem jest rysunek jak to powinno być, może tu jest problem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się