WunZUU Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 (edytowane) Witam, mam pytanie odnośnie diagnostyki klimatyzacji w moim samochodzie. Zauważyłem, że klimatyzacja zaczęła strasznie długo się "zbierać" zanim będzie dmuchało chłodnym powietrzem oraz zaczęła parować przednia szyba od zewnętrznej strony auta. Postanowiłem dzisiaj podłączyć się i sprawdzić parametry klimy. Na zapłonie w układzie było ciśnienie 5/6 barów ~ 25% z czujnika ciśnienia. Po uruchomieniu silnika prąd sterowania był powyżej 0.600A, ale ciśnienie w układzie nie podnosiło się powyżej 9/10 bar maksymalnie. Jest to bardzo dziwne, ponieważ takie ciśnienie może być podczas gdy w aucie jest już chłodno, natomiast tutaj prąd sterowania sprężarką nie spadał, a ciśnienie nie rosło. Co może być przyczyną? Chyba odrzucić trzeba ilość czynnika, skoro było ponad 5 bar w układzie. Warto jeszcze dodać, aczkolwiek nie wiem czy odczytałem dobry parametr. Ważna jest jeszcze chyba temperatura parownika i wynosiła 3 stopnie. W samochodzie robi się chłodno, nie powiem że nie, ale w seacie z 2009 roku klimatronic dmucha szybciej, mocniej i chłodniej. Proszę o pomoc ): Edytowane 21 Czerwca 2020 przez WunZUU
Dev Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Kiedy był zmieniamy osuszacz i dlawik ?
WunZUU Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2020 (edytowane) Nie mam pojęcia, auto mam niecały rok więc mógł nie być wymieniany nigdy. Ale bardzo ważna sprawa, teraz doczytałem jak działa oszuszacz i pisało, że przy jakiejkolwiek ingerencji w układ przy spuszczaniu czynnika, ważne jest aby go wymienić, bo staje się bezużyteczny po chwili na otwartym powietrzu. A u mnie klimatyzacja była rozmontowana na czas naprawy blacharskiej Edytowane 21 Czerwca 2020 przez WunZUU
WunZUU Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2020 Więc niestety jedyne co mi zostaje, to jutro umówić się na serwis klimy, wymienić dławik i osuszacz na nowy. Tylko zostaje pytanie czemu kompresor daje ciśnienie max 10 bar i to ciężko. Częściej było 9 bar przez większość czasu.
Dev Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Właśnie przez osuszacz, wilgoć jest w ukladzie, blacharz pi...zda, nie zabezpieczył przewodów i skraplacza
WunZUU Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2020 (edytowane) Czyli jest szansa, że po wymianie osuszacza sprężarka ruszy ? A jeszcze takie szybkie pytanie, czy są jakieś modele osuszacza względem, nie wiem? Silnika? oraz jaka ta dysza powinna mieć średnicę, bo też nie wiem czy przewód wysokiego ciśnienia jest od tego auta. Edytowane 21 Czerwca 2020 przez WunZUU
Dev Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 W Twoim aucie kompresor pracuje cały czas, bez względu na to czy Klima działa czy nie
WunZUU Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2020 W sensie chodziło mi o to, że po wymianie osuszacza zacznie generować większe ciśnienie, niż te max 10 barów
WunZUU Opublikowano 21 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2020 No dobra, a jak sprawdzić jaki dokładnie zawór kupić i jaki model osuszacza, ponieważ u mnie znawcy od klimatyzacji potrafią głównie podpiąć i wpuścić czynnik, albo odgrzybić. Więc zastanawiam się czy samemu nie kupić i tylko zawieźć na wymianę
Dev Opublikowano 21 Czerwca 2020 Opublikowano 21 Czerwca 2020 Wieczorem podeślę Ci info bo teraz nie mam dostępu do ETKI
Dev Opublikowano 23 Czerwca 2020 Opublikowano 23 Czerwca 2020 W dniu 21.06.2020 o 17:23, WunZUU napisał: WAUZZZ8E74A139184 Proszę dławik - 8E0 820 177 osuszacz - 8E0 820 193 P
WunZUU Opublikowano 23 Czerwca 2020 Autor Opublikowano 23 Czerwca 2020 Dziękuję (: jutro umówię się na wymianę. A jeszcze tak dopytam przy okazji, te parowanie szyby po zewnętrznej stronie to zwykła fizyka, czy coś jest na rzeczy?
Robert1987 Opublikowano 1 Lipca 2020 Opublikowano 1 Lipca 2020 W dniu 23.06.2020 o 22:17, WunZUU napisał: Dziękuję (: jutro umówię się na wymianę. A jeszcze tak dopytam przy okazji, te parowanie szyby po zewnętrznej stronie to zwykła fizyka, czy coś jest na rzeczy? Niech sprawdza odpływ skroplin , czy woda nie stoi w parowniku, i wymienić filtr kabinowy, bo pewnie nie był zmieniany. Pozdrawiam.
greg2505 Opublikowano 2 Lipca 2020 Opublikowano 2 Lipca 2020 W dniu 23.06.2020 o 22:17, WunZUU napisał: Dziękuję (: jutro umówię się na wymianę. A jeszcze tak dopytam przy okazji, te parowanie szyby po zewnętrznej stronie to zwykła fizyka, czy coś jest na Norma ,różnica temperatur ,wystarczy 1,2 stopnie dać wyżej i parowanie nie występuje
WunZUU Opublikowano 2 Lipca 2020 Autor Opublikowano 2 Lipca 2020 10 godzin temu, Robert1987 napisał: Niech sprawdza odpływ skroplin , czy woda nie stoi w parowniku, i wymienić filtr kabinowy, bo pewnie nie był zmieniany. Pozdrawiam. Filtr kabinowy ma niecały rok, a odpływ z parownika jest drożny, ponieważ kapie woda pod samochodem. Aczkolwiek okazało się, że w układzie w niecały rok zostało z 520 gram czynnika niecałe 300 gram.
WunZUU Opublikowano 2 Lipca 2020 Autor Opublikowano 2 Lipca 2020 4 godziny temu, greg2505 napisał: Norma ,różnica temperatur ,wystarczy 1,2 stopnie dać wyżej i parowanie nie występuje Z tym parowaniem jest tak że przez cały rok nie występowało (przy takim samym ustawieniu klimatronika) potem nagle zaczęło się pojawiać, a teraz znowu znikło
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się