bigkaban Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 Witajcie. Mam kolejny problem z moim autkiem... otóż wczoraj sprawdzilem olej.. wyszlo, ze brakuje... dzis bylem u mechaniora i musial pol litra dolac... wiem, ze nie mam mlodego auta ale pol litra na 1500km bo tyle zrobilem od wymiany to troche duzo... wsadzilem na noc tekture pod auto ale sucha rano byla wiec sie tylko upewnilem, ze nie mam wyciekow.. teraz nie wiem co robic.. czy wymieniac uszczelniacze i pierscienie... co wyjdzie z robocizna kolo 1000-1500 czy tez kupowac nowy silnik??? a moze w 1.8 ADR to jest normalne, ze pije tyle oleju.. dodam tylko ze nie katowalem go. Raz czy dwa tylko go rozbujalem do 160-180 ale to na 2-3 minuty pozniej miedzy 100-130 sie bujalem...duzo jazdy po krotkich odcinkach typu 500m. Prosze o pomoc bo sie zalamalem:(
kazio Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 jedz na kanał i sprawdz jeszcze czujnik cisnienia oleju
dlugi11 Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 Witam Obejrzyj silnik czy na pewno nie ma gdzieś wycieku. Może olej zatrzymuje się na płycie pod silnikiem. Ja bym zaczął od wymiany samych uszczelniaczy na zaworach. Można to zrobić bez ściągania głowicy. Ale najpierw zmierz ciśnienie na cylindrach, to powinno powiedzieć coś na temat stanu pierścieni. Pamiętaj, że wymiana pierścieni to nie tylko koszt pierścieni i robocizny. Dojdzie do tego jeszcze kilka uszczelek, uszczelniaczy, olej itp. Czasami okazuje się, że rozrząd jest do wymiany, a to już może być następne kilkaset złotych. Gdy głowica będzie już na wierzchu to trzeba będzie ją sprawdzić na szczelność itd. Remonty nigdy nie są tanie, ale gdy to zrobisz będziesz wiedział na czym jeździsz Spróbuj zaobserwować czy oleju ubywa Ci bardziej w czasie krótkich jazd, czy jakiejś długiej trasy. W tym pierwszym przypadku będzie to wina uszczelniaczy. Jeśli chodzi o kupno całego silnika to byłbym tu ostrożny. Nigdy nie wiesz co kupisz. Może okazać się, że jest w gorszym stanie od Twojego Wybór należy do Ciebie. [br]Dopisany: 30 Marzec 2009, 13:14_________________________________________________ jedz na kanał i sprawdz jeszcze czujnik cisnienia oleju Nie bardzo rozumiem co może mieć to wspólnego z braniem oleju?
wojtekce Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 wymień uszczelniacze zaworowe i będzie
bigkaban Opublikowano 30 Marca 2009 Autor Opublikowano 30 Marca 2009 co do ubytku to ubywa na krotkich trasach bo glownie takie robie.. na te 1500 to moze ze dwa razy jechalem 100km a tak to po 5-10 km i stop. a te uszczelniacze zaworowe to bez rozbiorki sie wymienia??
wojtekce Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 można bez ale ja preferuje jednak demontaż głowicy
bigkaban Opublikowano 30 Marca 2009 Autor Opublikowano 30 Marca 2009 no dobra ale jaki to bedzie koszt mniej wiecej? i jesli mam juz rozbierac silnik to moze o d razu neich wymieniaja pierscienie bo wymienie uszczelniacze i jesli nei pomoze to znowu rozbiorka i znowu koszty jak glowiece sciagne...
przemek121287 Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 Wedlug mnie nie ma sensu wymieniac odrazu pierscieni najpierw sprawdz cisnienie na cylindrach i jesli jest ok to wymien tylko uszczelniacze i bedzie git
dlugi11 Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 no dobra ale jaki to bedzie koszt mniej wiecej? i jesli mam juz rozbierac silnik to moze o d razu neich wymieniaja pierscienie bo wymienie uszczelniacze i jesli nei pomoze to znowu rozbiorka i znowu koszty jak glowiece sciagne... Na początek wymień uszczelniacze bez zdejmowania głowicy. To będzie najtańsze. I powinno pomóc. Jak zdejmiesz głowicę to Ci naleci kosztów. Ale Twoja wola
lipek 78 Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 na poczatek zmierz cisnienie na cylindrach,jezeli ponizej normy to masz zapieczone pierscienie olejowe. ja mam podobny problem,mi lyka 0.7l na 1000km.tylko u mnie to jest dziwne branie tego oleju.przez pierwsze 500km nie ubywa prawie nic a potem zaciaga porzadnie.ja mialem 9 barow na kazdym cylindrze,powinno byc miedzy 10-13.niedawno wlewalem nafte do cylindrow zeby przeplukac te pierscionki ale nie wiele pomoglo bo auto ciagle bierze olej. nie wiem co jest grane?!!
Przemek.1997 Opublikowano 17 Sierpnia Opublikowano 17 Sierpnia W dniu 30.03.2009 o 22:02, lipek 78 napisał(a): na poczatek zmierz cisnienie na cylindrach,jezeli ponizej normy to masz zapieczone pierscienie olejowe. ja mam podobny problem,mi lyka 0.7l na 1000km.tylko u mnie to jest dziwne branie tego oleju.przez pierwsze 500km nie ubywa prawie nic a potem zaciaga porzadnie.ja mialem 9 barow na kazdym cylindrze,powinno byc miedzy 10-13.niedawno wlewalem nafte do cylindrow zeby przeplukac te pierscionki ale nie wiele pomoglo bo auto ciagle bierze olej. nie wiem co jest grane?!! Temat trochę stary ale mam podobny problem, Tobie udało się go rozwiązać? Co było przyczyną?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się