NETWolF82 Opublikowano 6 Lipca 2020 Opublikowano 6 Lipca 2020 (edytowane) Dzień Dobry, od 4 lat jestem właścicielem tego auta: Audi A4 B7, PB95, 2007, BWE, 202KM Od ponad roku coraz częściej borykam się z notorycznie powracającymi błędami na desce: ABS/ESP, czasem do tego dochodzi jeszcze błąd z Check Engine. Na wiosnę okazało się że AKU po tych 4 latach przestał działać poprawnie - był zasiarczony, na ostatnią Wielkanoc potrzebował już też prostownika by go zreanimować. Teraz więc wymieniłem go na nowy i gdy myślałem już że jest ok [byłem w tygodniowej trasie - brak błędu] to w ostatnią sobotę podjechałem na myjnię - pistolet. Po wyjechaniu z niej i przejechaniu >1km na desce znowu pojawił się ABS/ESP. Czy to gdzieś robi się zwarcie? Gdzieś na forum czytałem też że mogą być błedy czujnika ABS - brud itp - czy po myjni może być taki objaw? Przed wymianą AKU byłem u mechanika - auto podłączone do kompa miało całą masę błędów z elektryką. Dzisiaj rano - czyli 2 dni po umyciu pojeździłem trochę po mieście i błąd ani razu się nie pojawił. Edytowane 6 Lipca 2020 przez NETWolF82
NETWolF82 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Z uwagi, że błąd ABS/ESP na desce wciąż powracał postanowiłem ostatnio wymienić czujniki ABS w przednich kołach L+P. Niestety wczoraj temat znowu wrócił. Zaobserwowałem, że błąd pojawia się często gdy: + samochód jest w trasie - czyli dłuższa jazda, + jest ciepły słoneczny dzień z temp >25st. + często można go wywołać po przejechaniu się po nierównej załatanej drodze. By zniknął wystarczy się zatrzymać i wyłączyć na chwilę silnik. Następnie po ponownym uruchomieniu często jest już spokój, ale czasem wraca znowu w czasie tej samej trasy. Czy mogę prosić o wskazówki do kogo w pierwszej kolejności się udać na diagnozę? Mechanik? Elektryk? Ewentualnie na co jeszcze zwrócić uwagę?
whyduck1 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Jakie błędy? Kody błędów? To podstawa. Bez tego nikt Ci nic nie powie. To elektronika. Tego nie diagnozuje się objawowo/organoleptycznie.
NETWolF82 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Na wymianie czujników ABS była ich cała masa. W sumie każdy z innej parafii i zostały na koniec wszystkie skasowane. Umówię z mechanikiem po weekendzie na ponowny odczyt, bo od skasowania minęło kilka dni i nie powinno ich być wiele. Dzięki za sugestię.
Lukasz_mk2 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Kolego kup sobie kabel do diagnozy za 100zł i te wizyty na odczyty błędów zwrócą ci się w tydzień. Mechanik wymienił te czujniki ABS w dwóch kołach?? Raczej rzadko się zdarza żeby nagle obydwa przestały działać. Ponadto kasowanie błędów bez rozwiązania problemu które te błędy powodują jest bez sensu, bo one zawsze będą wracać.
Muskel1 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Wygląda na zimne luty w sterowniku abs
NETWolF82 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Odgrzewam ten temat. Auto ostatnio trochę stało i nie jeździłem. Przed tym podjechałem do znajomego mechanika, który podłączył mi furę pod kompa i znalazł następujące błedy: 03 - Elektronika układu hamulcowego - (01314) Komputer silnika 01 - Elektronika silnika - (P0221) Czujnik kąta 2 napędu klapy przepustnicy -G188 niewiarygodny sygnał (sporadyczna) J338 - Jednostka sterująca klapy przepustnicy, błąd elektyc Wszystkie błędy zostały skasowane - te powyżej jak również mniej istotne jak podgrzewanie fotela itp. Po skasowaniu auto wróciło do garażu i dopiero dzisiaj po ok 2 tygodniach pojechałem nim na miasto. Po 10 min ABS+ESP powróciło, po zgaszeniu silnika i przerwie ok 30 min uruchomiłem je ponownie i pojechałem w trasę, gdzie po ok 5 km błedy ABS+ESP znowu wróciły, a dodatkowo doszedł jeszcze na desce błąd "silnika". Od razu umówiłem się z mechanikiem i po podłączeniu do kompa wyszedł tylko jeden błąd: 00545 - P0221 - 008 - Czujnik kąta 2 napędu klapy przepustnicy -G188- niewiarygodny sygnał (sporadyczna) I tu pytanie do Was - rok temu, jak już były te błędy, wymieniałem już przepustnicę. Czy to możliwe że trafił mi się trefny model wymienionej przepustnicy czy raczej należy szukać przyczyny gdzie indziej?
NETWolF82 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2020 W dniu 15.08.2020 o 11:28, Lukasz_mk2 napisał: Kolego kup sobie kabel do diagnozy za 100zł i te wizyty na odczyty błędów zwrócą ci się w tydzień. Mechanik wymienił te czujniki ABS w dwóch kołach?? Raczej rzadko się zdarza żeby nagle obydwa przestały działać. Ponadto kasowanie błędów bez rozwiązania problemu które te błędy powodują jest bez sensu, bo one zawsze będą wracać. Tu mam znajomego człowieka który nie pobiera ode mnie opłaty za taką diagnozę. Błedy zostały skasowane by wyeliminować wszystkie inne niezwiązanie z tym tematem.
Muskel1 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Napisałem Ci wyżej. To że błędy pojawiają sie po rozgrzaniu wskazuje na zimne luty lub peknięcia scieżek układu sterownika. Popsikaj medycznym sprayem chłodzącym na sterownik gdy pojawi się ten błąd żeby go schłodzić. Jak błąd zniknie i kontrolki zgasną to sterownik do wymiany albo naprawy. 1
NETWolF82 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 28 Sierpnia 2020 7 minut temu, Muskel1 napisał: Napisałem Ci wyżej. To że błędy pojawiają sie po rozgrzaniu wskazuje na zimne luty lub peknięcia scieżek układu sterownika. Popsikaj medycznym sprayem chłodzącym na sterownik gdy pojawi się ten błąd żeby go schłodzić. Jak błąd zniknie i kontrolki zgasną to sterownik do wymiany albo naprawy. Dziękuje za odpowiedź! A czy przewód między przepustnicą a sterownikiem możne być uszkodzony czy to raczej mało prawdopodobne?
Muskel1 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Opublikowano 28 Sierpnia 2020 Też może być uszkodzony. Sprawdź. 1
NETWolF82 Opublikowano 1 Września 2020 Autor Opublikowano 1 Września 2020 W dniu 28.08.2020 o 19:11, Muskel1 napisał: Popsikaj medycznym sprayem chłodzącym na sterownik gdy pojawi się ten błąd żeby go schłodzić. Jak błąd zniknie i kontrolki zgasną to sterownik do wymiany albo naprawy. Hej. Muszę o to zapytać, by nie narobić sobie większego problemu. Czy zrobić to na zgaszonym czy uruchomionym silniku? I czy jest to bezpieczne? Dzisiaj otrzymałem taki preparat gdzie w składzie są: Butan, Propan, Alkohol izopropylowy. Producent nie zaleca nagrzewania >50stC. Temat jest jednak mocno rozwojowy, bo dzisiaj przy porannej jeździe do pracy w deszczu i temp >15st. po ok 5 km czujniki ABS/ESP się ponownie włączyły. Dzień wcześniej również i nie gasły pomimo zgaszenia silnika co jeszcze niedawno pomagało.
Muskel1 Opublikowano 1 Września 2020 Opublikowano 1 Września 2020 Takie aerozole powinny spełniać normę/dyrektywe 75/324/EWG wtedy sa bezpieczne. Zobacz czy masz tam coś takiego wydrukowane. Te 50°C odnosi sie do nie nagrzewania opakowania (puszki) do tej temp bo ciśnienie w niej panujące wzrośnie i ją rozwali. Możesz popsikać na zgaszonym ale na zewnątrz i nie w garażu. Psikaj z odległości nie większej niż 15cm na sterownika. 5-10 cm jest ok. Popsikaj kilka razy z małymi przerwami i odczekaj chwilę by niska temperatura mogła sie swobodnie rozejść w sterowniku.
Muskel1 Opublikowano 1 Września 2020 Opublikowano 1 Września 2020 Albo kup taki ZAMRAŻACZ SPRAY FREEZE -55 Preparat chłodzący 300m 6949501803 - Sklep internetowy AGD, RTV, telefony, laptopy - Allegro.pl ALLEGRO.PL Kup teraz na Allegro za 13,90 zł - ZAMRAŻACZ SPRAY FREEZE -55...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się