Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzenie pracy rozrządu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jestem świeżo po wymianie rozrządu a w vagu takie wartości? Jest powód do paniki że rozrząd spartolony czy nie ma co ruszać??? 

Przechwytywanie.PNG

Opublikowano

Jest ujowo, norma to -6 do +6, a na jednym banku masz 14. Jeśli juxz to grupy 90 i 93 do rozrządu.

Opublikowano

no to nieźle. Mechanik mówił że zrobione na znakach wsio, i jego podejrzenie pada na wariator zmiennych faz rozrządu

Opublikowano

Na znakach, ale jak miał tanie, chińskie blokady to właśnie taki jest tego efekt. Ewidentnie jedno koło mu uciekło.

Opublikowano

Okej w takim razie nie zostaje nic innego jak szukać na Podkarpaciu kogoś kto jest w stanie się podjąć poprawy. Dzięki za informację

Opublikowano

Poprawy to on się powinien podjąć w ramach reklamacji, widać że wie jak to zrobić ale po prostu nie skupił się zbytnio przy składaniu.

Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, przem8 napisał:

Jest ujowo, norma to -6 do +6, a na jednym banku masz 14. Jeśli juxz to grupy 90 i 93 do rozrządu.

Nie wprowadzaj kolegi w błąd! Norma przewidziana dla tego silnika to -16...+16, +/-6 tyczy się starych konstrukcji typu 1.8T/2.7T.
Już wiele razy pisałem o tym (cytując mądrzejszych), że sterownik silnika te rozbieżności sobie kompensuje bo wariatory mają taką możliwość (działają w trybie "variable" a nie ON/OFF jak to jest w 1.8T/2.7T - w nich jest/są tak naprawdę nastawnik/-ki). 

WWW.DYNAREV.COM

Audi Mobile Service, Care and Repair-Dealer alternative for a price that is fair. Servicing Chicago and Lake County area; we'll come to you! We offer on site repairs or pick up service.

cyt.
Learning Ability of the System
The entire variable valve timing system is adaptive. This adaptability compensates for component and assembly tolerances and wear. The Motronic Engine Control Module J220 initiates adaptation when the engine is idling and the coolant temperature is greater than 140°F (60°C). During adaptation, the Motronic Engine Control Module J220 uses signals from the Engine Speed (RPM) Sensor G28, the Camshaft Position (CMP) Sensor G40, the Camshaft Position (CMP) Sensor 2 G163, the Camshaft Position (CMP) Sensor 3 G300, and the Camshaft Position (CMP) Sensor 4 G301, to check the idle settings for the intake and exhaust camshafts. If the actual value does not agree with the control map specification stored in the Motronic Engine Control Module J220, the camshaft positions are adjusted to match the specification.

Translator googlowski dość dobrze to przetłumaczył:
Umiejętność uczenia się systemu
Cały układ zmiennych faz rozrządu ma charakter adaptacyjny. Możliwość dostosowania kompensuje tolerancje i zużycie części i zespołu. Moduł sterujący silnika J220 Motronic inicjuje adaptację, gdy silnik pracuje na biegu jałowym, a temperatura płynu chłodzącego jest wyższa niż 60 ° C (140 ° F). Podczas adaptacji moduł sterujący silnika J220 Motronic wykorzystuje sygnały z czujnika prędkości obrotowej silnika (RPM) G28, czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) G40, czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) 2 G163, czujnika położenia wałka rozrządu (CMP) 3 G300, oraz czujnik położenia wałka rozrządu (CMP) 4 G301, w celu sprawdzenia ustawień biegu jałowego dla wałków rozrządu zaworów dolotowych i wydechowych. Jeśli rzeczywista wartość nie zgadza się ze specyfikacją mapy kontrolnej zapisaną w module sterującym silnika J220 Motronic, pozycje wałka rozrządu są dostosowywane do specyfikacji.

(Polecam wrzucenie całości artykułu do translatora :hi: )

Anyway - miałem podobny rozrzut (+12...13) na jednym wałku i silnik mimo to chodził jak pszczółka. Nawet był na nowo składany rozrząd przez inny warsztat, bo też mi się kiedyś wydawało, że tak nie może być :facepalm: Oczywiście nic to nie poprawiło (w kątach). Pierwszy warsztat wiem, że składał rozrząd na blokadach wypożyczonych z pobliskiego ASO Audi, drugi warsztat miał jakieś swoje pewniaki. Silnik ani przed ani po nigdy mi nie wywalił błędu, że coś nie tak, ani nie gubił zapłonów (obserwowana gr. 015 i 016 w ECU). Cisnąłem go często do odciny lub (na niemieckiej autostradzie :hi: ) pow. 200km/h. Zero problemów.   

 

3 godziny temu, Ario napisał:

Okej w takim razie nie zostaje nic innego jak szukać na Podkarpaciu kogoś kto jest w stanie się podjąć poprawy. Dzięki za informację

Chcesz, to reklamuj. Grunt by złożył wszystko zgodnie ze sztuką. Na PW wyślę Ci materiały serwisowe. Każ mu złożyć punkt w punkt tak jak tam napisano i wymienić co należy wymienić na nowe. Wszystko tam jest opisane. Jak widzisz System OK w gr. 094 i 096 (autodiagnostyka wszystkich wariatorów) a w gr. 015 i 016 nie wypadają zapłony na poszczególnych cylindrach to naprawdę nie ma co szukać na siłę problemu.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Bayer ale jedno przemawia za tym aby poprawić tą robotę. Jak sam podrzuciłeś zasadę działania wariatorów, są w stanie skorygować bo mają uwzględnione zużycie materiałów. Jak teraz świeżo zrobiony ma 14, to co będzie po czasie, czy przebiegu 100 tyś. km na tym rozrządzie? zacznie dużo wcześniej błędy wywalać niż powinien..

Opublikowano (edytowane)

Temat z mechanikiem dogadany. Miesiąc pośmigać, kontrolować vagiem odchylenia i wrazie błędu odrazu bierze się za poprawę.  

Edytowane przez Ario
Opublikowano (edytowane)

Langista, być może u kolegi Ario wystąpił przypadek "tolerance assembly", więc o pracę wariatorów bym się nie martwił - niech tylko pilnuje wymian oleju co 10-15tys.km i nie zalewa silnika najtańszym ścierwem (polecam Liqui Moly Molygen 5W50), to posłużą długo. One są nieustannie poddawane testom w procesie autodiagnozy i jeśli nie osiągną wymaganego szczytowego wychylenia (bodaj co najmniej +16st - to kąt wychylenia już po skompensowaniu rozbieżności bazowych widocznych w gr.093), to sterownik zgłasza, że jest "System not OK" w gr.094 i 096. Jeśli z kolei jest przeciek albo za wolne działanie to wisi tam cały czas "Test ON". Jeśli zaś wymagane minimum w odpowiednim czasie jest osiągnięte to ECU wypluwa "System OK". A jeśli kogoś to nie satysfakcjonuje i ma wątpliwości czy aby na pewno wariatory są w dobrej kondycji to niech wymusi ich test poprzez nastawy podstawowe i poobserwuje max.wychylenia jakie osiągają, nie pamiętam w której grupie pomiarowej, chyba 91 i 92, sprawdzę potem. W każdym razie jak osiągają (przez chwilę, bo układ jak wiadomo jest "variable") wartość szczytową 20-22st. to nie wykazują śladów zużycia. Można też sobie zlogować ich pracę w czasie jazdy pod obciążeniem, co kto lubi:hi:

Kiedyś, kol. Waskivw, który zjadl zęby na tym motorze, wspominał, że nie ma zaufania do pasków w zamienniku, że zaleca/montuje klientom ori z ASO. Ja żałuję, że nie odczytałem kątów w gr. 093 przed pierwszą wymianą rozrządu w silniku mojego auta, miał wtedy mniej niż 100tys.km na liczniku więc siedział tam jeszcze fabryczny osprzęt.

Edytowane przez BeyerBrown

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...