pimpam Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 Witam, zabrałem się dziś za hamulce z tyłu w mojej A4 b8. Zacisk poszedł bez problemu, ale jarzmo siedziało jak diabli na śrubach. zalałem wd40, grzałem i starałem się rozruszać, i jak i jedna tak i druga śruba niby się zaczęły ruszać, ale finalnie poukręcało im łby. Ma ktoś pomysł jak wybić jarzmo???, ja próbowałem z 2h i nie drgnęło nawet. Z góry dzięki za pomoc.
pimpam Opublikowano 12 Lipca 2020 Autor Opublikowano 12 Lipca 2020 Obie zerwało, w środku czymś to zalane było, cholera wie czym, jedyne co się odkręciło to same łby. 1
Muskel1 Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 (edytowane) To chyba tylko 2 możliwiści. Albo dospawać do tych śrub jeżeli sie da nakrętki i próbować odkręcić a jak nie to wymontować całość zwrotnice z piastą i rozwiercanie na stole bo na zamontowanym chyba nie podejdziesz do rozwiercania. Masz quattro czy ośka? Edytowane 12 Lipca 2020 przez Muskel1
pimpam Opublikowano 12 Lipca 2020 Autor Opublikowano 12 Lipca 2020 No mi jeszcze przyszło na myśl jutro do sklepu po jakąś łape podjechać i spróbować zaprzeć między jarzmo, a piastę i próbować wycisnąć, bo gwint jest tylko w jarzmie, a wcześniej to jest zapieczone i może tak ruszy. Zalałem wd40 na noc i może coś to trochę przeżre też.
Muskel1 Opublikowano 12 Lipca 2020 Opublikowano 12 Lipca 2020 (edytowane) Przecinakiem i młotkiem między jarzmo a zwrotnicę popukaj. Jak będziesz jakąś łapą podważał możesz skrzywić. Tylko z głową i czuciem. Przecinak najlepiej nie ostry. Edytowane 12 Lipca 2020 przez Muskel1
pimpam Opublikowano 13 Lipca 2020 Autor Opublikowano 13 Lipca 2020 Przecinak nic nie dał, łom się zaczął prostować.......jakoś przestałem się dziś dziwić, że nie dałem rady odkręcić śrub. Zostało zdejmowanie obudowy łożyska i wybijanie albo wiercenie, bądź przetnę jarzmo, resztę wybije młotkiem i założę nowe. Jeszcze druga strona, spodziewam się podobnego cyrku, nie mam pojęcia ja ktoś to mógł tak załatwić. Chcesz mieć coś zrobione dobrze to zrób to sam.....
wesz82 Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 Może jakiś mało mądry dał kleju na gwinty. Raczej stawiam że się grzalo i zapieklo. Druga stronę sikaj wd jak będzie stawiała opór to podjedź do kogoś kto ma indukcje,jeżeli nie da rady to wymontuj i zalej nafta na parę dni.
Muskel1 Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 Pozostaje całą zwrotnice wymontować i wiercić. No ciekawe jak druga strona pójdzie.
Dev Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 (edytowane) Nie cuduj ze zwrotnicami bo na to szkoda czasu. Utnij szlifierka jarzma, zdejmij tarcze i piaste a potem wytnij reszte, potem wybijesz sruby, jarzma mam jak chcesz albo kup sobie na allegro za pare zlotych Edytowane 14 Lipca 2020 przez Dev
Muskel1 Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 (edytowane) No to jest najszybsza obcja ale destruktywna. Tego nie brałem pod uwagę Kierowałem sie dyrektywą: "nie zniszcz jarzma"- bo kiedyś wymianiałem szwagrowi w Hyundai i30 FD hamulce i tam jeden bolec w jarzmie był zapieczony bo woda sie pod gumkę dostała i zardzewiało w środku. Myślisz że dokupisz samo jarzmo do tego? Nie ma.... tylko i wyłącznie komplet, jarzmo i zacisk i to tylko oryginalny bo zamienników nie ma. W Audi sytuacja wygląda inaczej. Edytowane 14 Lipca 2020 przez Muskel1
pimpam Opublikowano 14 Lipca 2020 Autor Opublikowano 14 Lipca 2020 Godzinę temu, Dev napisał: Nie cuduj ze zwrotnicami bo na to szkoda czasu. Utnij szlifierka jarzma, zdejmij tarcze i piaste a potem wytnij reszte, potem wybijesz sruby, jarzma mam jak chcesz albo kup sobie na allegro za pare zlotych No to była moja druga myśl. Ciąć i się nie bawić rozbieraniem, bo to więcej roboty niż to wszystko warte. Gdybym byl w pl to chetnie bym odkupił tylko problem taki, że za granicą siedzę.
Dev Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 4 godziny temu, Muskel1 napisał: No to jest najszybsza obcja ale destruktywna. Tego nie brałem pod uwagę Kierowałem sie dyrektywą: "nie zniszcz jarzma"- bo kiedyś wymianiałem szwagrowi w Hyundai i30 FD hamulce i tam jeden bolec w jarzmie był zapieczony bo woda sie pod gumkę dostała i zardzewiało w środku. Myślisz że dokupisz samo jarzmo do tego? Nie ma.... tylko i wyłącznie komplet, jarzmo i zacisk i to tylko oryginalny bo zamienników nie ma. W Audi sytuacja wygląda inaczej. https://allegro.pl/oferta/jarzmo-zacisku-hamulcowego-tyl-r-l-audi-a4-b8-a5-7910765344
Muskel1 Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 (edytowane) Cześci do VAG jest w pi...u, możesz przebierać w kolorach nawet ale do azjatyckich już inaczej sprawa wygląda. Sokoro w tym siedzisz i sie tym zajmuszesz to sobie sprawdź. Samo przednie jarzmo do Hyundai i30 FD rocznik 2011, 1.6 CRD. Nie ma, nie kupisz nigdzie, po za Dealerem i to tylko w komplecie z zaciskiem, za tylko 360€ Edytowane 14 Lipca 2020 przez Muskel1
corradoowner Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 6 godzin temu, Muskel1 napisał: Cześci do VAG jest w pi...u, możesz przebierać w kolorach nawet ale do azjatyckich już inaczej sprawa wygląda. Sokoro w tym siedzisz i sie tym zajmuszesz to sobie sprawdź. Samo przednie jarzmo do Hyundai i30 FD rocznik 2011, 1.6 CRD. Nie ma, nie kupisz nigdzie, po za Dealerem i to tylko w komplecie z zaciskiem, za tylko 360€ Skoro urwałeś łby śrub to jarzmo trzyma się tylko na utlenionym aluminium w otworach śrub. Spróbuj pożyczyć młotek pneumatyczny od mechanika albo podjedź do mechanika i niech Ci to wybije. Roboty na 5 min. Miało to samo u siebie. Co jest dziwne to 2 lata wcześniej zmieniałem hamulce na większe, otwory po śrubach w zwrotnicy wyczyszczone i nasmarowane, śruby w miejscu gdzie nie ma gwintu też nasmarowane a i tak po 2 latach alu się utlenilo i chwyciło śruby. Młotek udarowy zrobił robotę. Polecam też do wymiany łożysk z piastami, parę minut i łożysko z obudową na zewnątrz.
pimpam Opublikowano 14 Lipca 2020 Autor Opublikowano 14 Lipca 2020 No to, to ja wiem na czym się trzymało, a nie chodzi na czym tylko jak bardzo. No ale misja zakończona sukcesem, no poza stratą jarzma no ale pal licho. Najpierw je pociąłem potem zruszylem, ale nie dało sie ani wykręcić ani wybić. No to obcialem przy samej obudowie i jedna śruba wyszła dzięki wiertarce, a druga punktak i młotek. Teraz tylko czekam na jarzma, bo i odrazu na drugą strone wziąłem i bede składał.
Muskel1 Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 1 minutę temu, pimpam napisał: No to, to ja wiem na czym się trzymało, a nie chodzi na czym tylko jak bardzo. No ale misja zakończona sukcesem, no poza stratą jarzma no ale pal licho. Najpierw je pociąłem potem zruszylem, ale nie dało sie ani wykręcić ani wybić. No to obcialem przy samej obudowie i jedna śruba wyszła dzięki wiertarce, a druga punktak i młotek. Teraz tylko czekam na jarzma, bo i odrazu na drugą strone wziąłem i bede składał.
Dev Opublikowano 14 Lipca 2020 Opublikowano 14 Lipca 2020 dokłądnie wyczysc otwór na srube i daj tam jakiegos litowego smaru, oczywiscie do tego nowe sruby
pimpam Opublikowano 15 Lipca 2020 Autor Opublikowano 15 Lipca 2020 (edytowane) Starych już raczej nie dam rady założyć hehe Tylko jeszcze pytanie, czy mogę dobrać śruby w sklepie, czy muszę lecieć do salonu audi i zamawiać? Bo w sklepach z częściami tu u mnie nie ma szans, żeby mi to zamówili czy sprowadzili, jedyne to albo salon gdzie będę czekał z 2tyg, albo coś dobiorę. Edytowane 15 Lipca 2020 przez pimpam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się